Kopernik, Kopernikus, Copernicus

Kategoria: Ludzie, obyczaje, zdarzenia na przestrzeni wiekow.

Wersja archiwalna tematu "Kopernik, Kopernikus, Copernicus" z grupy pl.sci.historia



Rainer Borchmann
27 Lis 2002, 14:50
Hi,
i am looking for some facts n the live of   the astronomer Nicolaus
Kopernikus (pl.: M. Kopernik) , please can you tell me some interesting
serios homepages and books ?

hi,
szukam informacie na temat Kopernik (astronom in the north of poland
1473-1543), gdzie moge znalesc ciekawe i seriosne strony w internetie, ile
literatuy, moze w jez. polskim

Dowidzenia

Beste Grßße
Rainer Borchmann

www.borchmann.de
www.devgroup-ruhrpott.net

Kokosz
27 Lis 2002, 16:03
http://republika.pl/mcoperniculus/
qkiel76
28 Lis 2002, 09:20
 http://strony.wp.pl/wp/jurbar/zyciorys.htm

http://republika.pl/czarter0/materialy/Miko%B3aj%20Kopernik%20-%20bio...

pozdro
qkiel

http://acn.waw.pl/qkiel76
[sztuka słowian]

Rainer Borchmann
28 Lis 2002, 15:46
Hi  qkiel,

dzienkuje
Rainer

<qkie@poczta.onet.plschrieb im Newsbeitrag

http://strony.wp.pl/wp/jurbar/zyciorys.htm


http://republika.pl/czarter0/materialy/Miko%B3aj%20Kopernik%20-%20bio....
htm

pozdro
qkiel

http://acn.waw.pl/qkiel76
[sztuka słowian]

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


qkiel76
29 Lis 2002, 15:25

Hi  qkiel,

dzienkuje
Rainer


proszę :)

qkiel

fatso
2 Gru 2002, 15:32
Rainer, a jak bedziesz kiedys w gute deutsche stadt Thorn(tak slyszalem
polskiego pijaka wrzeszczacego tam w knajpie)- to nie zapomnij zajsc do
sklepu firmowego Kopernik. Sprzedaja tam za grosze wysmienite torunskie
pierniki( taki pumpernikel oblany czekolada).  Palce lizac!
Bylem tam 9 dni temu i kupilem 4 wielkie torby tych Kopernikow za jedne
78 zl.

fatso

qkie@poczta.onet.pl wrote:
| Hi  qkiel,

| dzienkuje
| Rainer

proszę :)

qkiel


--
Nie pozwol aby cham gownem prychal miast je sam polykac!

           Hr.Mendewesz

---------------------------------------------------------

We are all in the gutter but some of us can see the stars

          Oscar Wilde

---------------------------

Marcin Grzegorz
2 Gru 2002, 16:05

Rainer, a jak bedziesz kiedys w gute deutsche stadt Thorn(tak slyszalem
polskiego pijaka wrzeszczacego tam w knajpie)- to nie zapomnij zajsc do
sklepu firmowego Kopernik. Sprzedaja tam za grosze wysmienite torunskie
pierniki( taki pumpernikel oblany czekolada).  Palce lizac!
Bylem tam 9 dni temu i kupilem 4 wielkie torby tych Kopernikow za jedne
78 zl.


Mogles dac znac - to bysmy sie spotkali i powspominali
stare wolynskie czasy.

fatso
3 Gru 2002, 00:17

Marcin Grzegorz wrote:
|

| Rainer, a jak bedziesz kiedys w gute deutsche stadt Thorn(tak slyszalem
| polskiego pijaka wrzeszczacego tam w knajpie)- to nie zapomnij zajsc do
| sklepu firmowego Kopernik. Sprzedaja tam za grosze wysmienite torunskie
| pierniki( taki pumpernikel oblany czekolada).  Palce lizac!
| Bylem tam 9 dni temu i kupilem 4 wielkie torby tych Kopernikow za jedne
| 78 zl.

Mogles dac znac - to bysmy sie spotkali i powspominali
stare wolynskie czasy.


Marcinie, wstyd sie przyznac ale bylem tam jedynie godzine, wlasnie w
celu jw. Pedzilismy nach Bromberg, ogladac palazzo nowej burzuazji
ktorego nie powstydzilby sie, przynajmniej od srodka, tutejszy milioner.
Za to starowka torunska piekna, deptak centralny wlasnie w robocie. Jaka
roznica pomiedzy tym odrapanym starociem gdy je widzialem ostatni raz w
1989r, w czasie mojej pierwszej wyprawy do Polski, a stanem dzisiejszym!
No i sklep f-my Kopernik npko Domu Artusa(czy aby ten facet nie mial tez
dworu na dlugim targu w miescie Danzig?). Trzeba stac w dluch kolejkach,
taki tam ruch. Lokalni kupuja pierniki normalnie, turysci tak jak ja na
przyklad, zamawiaja je na torby. Powiedzialem: 4 torby, dobrze wypchane
i ekspedientka juz wiedziala co robic. Najgorzej ze ja sam sie nie
najadlem, jedna torba zasili stol swiateczny sasiada co mial bacznie na
kotke Florencje, druga zezre moja sekretarka. A ja sie obejde mila
pamiecia ale musowo, raz jeszcze tam wpadne!

fatso

Marcin Grzegorz
3 Gru 2002, 03:10

Marcinie, wstyd sie przyznac ale bylem tam jedynie godzine, wlasnie w
celu jw. Pedzilismy nach Bromberg, ogladac palazzo nowej burzuazji
ktorego nie powstydzilby sie, przynajmniej od srodka, tutejszy milioner.


Byles w Urzedzie Miasta B? Ladny budynek.

Za to starowka torunska piekna, deptak centralny wlasnie w robocie. Jaka
roznica pomiedzy tym odrapanym starociem gdy je widzialem ostatni raz w
1989r, w czasie mojej pierwszej wyprawy do Polski, a stanem dzisiejszym!


Juz drugi raz nawierzchnie zmieniaja. Interesujace jest to, ze pod
powierchnia
archeolodzy znalezli duze fragmenty wodociagow z XV wieku - rury
debowe.

No i sklep f-my Kopernik npko Domu Artusa(czy aby ten facet nie mial tez
dworu na dlugim targu w miescie Danzig?). Trzeba stac w dluch kolejkach,
taki tam ruch. Lokalni kupuja pierniki normalnie, turysci tak jak ja na
przyklad, zamawiaja je na torby. Powiedzialem: 4 torby, dobrze wypchane
i ekspedientka juz wiedziala co robic. A ja sie obejde mila
pamiecia ale musowo, raz jeszcze tam wpadne!


Moze paczuszke wyslac :-) Krajanie odwdziecza sie za pomoc
z lat osiemdziesiatych :-)
Lepiej kupowac w sklepie Kopernika na ulicy Kopernika
vis-a-vis tzw. niemieckiego Domu Kopernika (falszywego).
Dlatego falszywego bo przez ok. 150 lat uwazano, ze to
tam urodzil sie Mikolaj co jest uwidocznione na wiekszosci
rycin z  XIX i poczatku XX wieku. Okazalo sie, ze domem,
a raczej zespol domow kopernikanskich jest cale 100 metrow
dalej. Smutne jest zas to, ze kilka lat temu otynkowano miejsce
w tym falszywym domu gdzie byly jeszcze slady po
niemieckiej tablicy informujacej, ze w tym miejscu urodzil sie
... itd itd.

Maciej Orzeszko
3 Gru 2002, 10:09
  Witam kol Fatso i pozostalych po dlugasnej chorobie i awanturze z szefem,
dlaczego robota lezy....

Rainer, a jak bedziesz kiedys w gute deutsche stadt Thorn(tak slyszalem
polskiego pijaka wrzeszczacego tam w knajpie)- to nie zapomnij zajsc do
sklepu firmowego Kopernik. Sprzedaja tam za grosze wysmienite torunskie
pierniki( taki pumpernikel oblany czekolada).  Palce lizac!
Bylem tam 9 dni temu i kupilem 4 wielkie torby tych Kopernikow za jedne
78 zl.


  Kol. Fatso, otrzymujecie kosmiczna reprymende za niepowiadomienie
torunskiego odlamu pl.sci.historia o swej rzeczywistej, nie wirtualnej
obecnosci na naszym terytorium! Zeby nam bylo to statni raz! Wstap do
szeregu!
   Pozdrawiam

  schorowany Maciej Stanislaw Orzeszko



Podobne tematy:
Rajd kopernikański
Ogłoszenia parafialne na bieżący tydzień parafii M. Kopernik
gdzie po Koperniku?
Rajd kopernikański
Ogłoszenia parafialne na bieżący tydzień parafii M. Kopernik
gdzie po Koperniku?