umowa uzyczenia...

Kategoria: Prawo na co dzien - dyskusje, porady, opinie.

Wersja archiwalna tematu "umowa uzyczenia..." z grupy pl.soc.prawo



JaS
7 Wrz 1999, 03:00
...jakby ktos mial wzor takowej, albo wiedzial gdzie lezy- bylbym
dzwieczny. Chodzi o uzyczenie bezplatne objektu mieszkalnego (domu), a
wymagane jest to to, gdy chce sie zalozyc ogrzewanie gazowe w nieswoim
domu (pewna paranoja zwiazana z prawem budowlanym - tylko wlasciciel ma
prawo dokonywac zmian projektowych).

dzieki z gory (i z dolu tez)
JaS

mailto: ja@tede.pl

Gwidon Naskrent
7 Wrz 1999, 03:00

...jakby ktos mial wzor takowej, albo wiedzial gdzie lezy- bylbym
dzwieczny. Chodzi o uzyczenie bezplatne objektu mieszkalnego (domu), a
wymagane jest to to, gdy chce sie zalozyc ogrzewanie gazowe w nieswoim
domu (pewna paranoja zwiazana z prawem budowlanym - tylko wlasciciel ma
prawo dokonywac zmian projektowych).


Chodzi ci zapewne o uzytkowanie tego obiektu, nie uzyczenie (uzycza sie
tylko ruchomosci), hm?

Nic nie stoi na przeszkodzie aby wlasciciel budynku zlecil ci zalozenie
tego ogrzewania. Wlasciwie moznaby sie obejsc i bez uzytkowania, i ubrac
calosc w ramy umowy o dzielo (z materialow - tu domu - dostarczonych
przez zamiawiajacego).

GSN

Kejdi
7 Wrz 1999, 03:00

(uzycza sie

tylko ruchomosci), hm?


A z czego to wynika ?

        Kejdi.

Łucja
8 Wrz 1999, 03:00
art. 710 k.c. mówi o uzywaniu rzeczy.
Na jakiej podstawie ograniczasz to tylko do rzeczy ruchomych.

Lucja

Gwidon Naskrent napisał(a) w wiadomo ci: ...


| ...jakby ktos mial wzor takowej, albo wiedzial gdzie lezy- bylbym
| dzwieczny. Chodzi o uzyczenie bezplatne objektu mieszkalnego (domu), a
| wymagane jest to to, gdy chce sie zalozyc ogrzewanie gazowe w nieswoim
| domu (pewna paranoja zwiazana z prawem budowlanym - tylko wlasciciel ma
| prawo dokonywac zmian projektowych).

Chodzi ci zapewne o uzytkowanie tego obiektu, nie uzyczenie (uzycza sie
tylko ruchomosci), hm?

Nic nie stoi na przeszkodzie aby wlasciciel budynku zlecil ci zalozenie
tego ogrzewania. Wlasciwie moznaby sie obejsc i bez uzytkowania, i ubrac
calosc w ramy umowy o dzielo (z materialow - tu domu - dostarczonych
przez zamiawiajacego).

GSN


JaS
8 Wrz 1999, 03:00

Użytkownik Gwidon Naskrent <naskr@hoth.amu.edu.plw wiadomo¶ci do
grup dyskusyjnych
napisał:Pine.BSF.4.10.9909071632291.81648-100@hoth.amu.edu.pl...

Witaj,

Chodzi ci zapewne o uzytkowanie tego obiektu, nie uzyczenie (uzycza
sie
tylko ruchomosci), hm?


Nie, chodzi o umowe bezplatnego uzyczenia nieruchomosci.

Nic nie stoi na przeszkodzie aby wlasciciel budynku zlecil ci
zalozenie
tego ogrzewania. Wlasciwie moznaby sie obejsc i bez uzytkowania, i
ubrac
calosc w ramy umowy o dzielo (z materialow - tu domu - dostarczonych
przez zamiawiajacego).


Przepraszam, ale byc moze niejasno napisalem.
Mi chodzi jedynie o wzor umowy (wiem, ze moge ja napisac sam i
skonstruowac dowolnie, jak kazda umowe cywilnoprawna, ale po prostu
chcialem skorzystac z gotowca). A sprawa jest prozaicznie prosta:
wlascicielem domu, w ktorym mieszkamy jest moja tesciowa przebywajaca od
dluzszego czasu za granica. Zeby moja zona mogla otrzymac zezwolenie na
zalozenie ogrzewania gazowego musi miec tytul prawny do nieruchomosci
(wymog logiczny, ale strasznie biurokratyczny. Moim zdaniem powinno
wystarczyc oswiadczenie skladajacego wniosek, ze tytul prawny posiada,
ale w Polsce obywatelowi sie nie wierzy na slowo).
Moze to byc w formie pelnomocnictwa jej matki (notarialne) lub umowy
bezplatnego uzyczenia (nie musi byc notarialne).

W zwiazku z tym ponawiam pytanie: gdzie mozna to znalezc w sieci?

dzieki i sorki za male zamieszanie,
JaS

Marcin Bajorski
8 Wrz 1999, 03:00

JaS wrote:
...jakby ktos mial wzor takowej, albo wiedzial gdzie lezy- bylbym
dzwieczny. Chodzi o uzyczenie bezplatne objektu mieszkalnego (domu), a
wymagane jest to to, gdy chce sie zalozyc ogrzewanie gazowe w nieswoim
domu (pewna paranoja zwiazana z prawem budowlanym - tylko wlasciciel ma
prawo dokonywac zmian projektowych).


Z tym, że "tylko wlasciciel ma prawo..." to jest taka sama paranoja
jak z tym uzyczaniem ruchomosci (niektórzy co¶ o tym wiedz± ;) ).

Załóżmy jednak, że Ty nie masz takiego prawa. Dlaczego chcesz
kombinować z użyczeniem, skoro dużo stosowniejsze wydaje się
pełnomocnictwo?

pozdrawiam
--- Marcin Bajorski -----------------------------------------
--- Instytut Systemów Przestrzennych i Katastralnych S.A. ---
--- mailto:mbajor@ispik.pl ------------- ICQ# 37336368 ---

JaS
8 Wrz 1999, 03:00

Użytkownik Marcin Bajorski <mbajor@ispik.plw wiadomo¶ci do grup
dyskusyjnych napisał:37D6125B.DE81E@ispik.pl...

Z tym, że "tylko wlasciciel ma prawo..." to jest taka sama paranoja
jak z tym uzyczaniem ruchomosci (niektórzy co¶ o tym wiedz± ;) ).


To prawda....

Załóżmy jednak, że Ty nie masz takiego prawa. Dlaczego chcesz
kombinować z użyczeniem, skoro dużo stosowniejsze wydaje się
pełnomocnictwo?


Poniewaz musi byc notarialnie poswiadczone i dostarczone w oryginale
(wypukla pieczec amerykanskich notariuszy). Zajmie mi to ponad 2
tygodnie, a sezon grzewczy sie zbliza ;))).
Umowe moge przeslac faxem i tego samego dnia mam ja z powrotem
podpisana. Forma notarialna nie jest w tego typu umowach wymagana.

BTW: serdeczne podziekowania dla Lucji za wzor umowy :) Dziekuje.

pozdrawiam,
JaS

Dustin Du Cane
9 Wrz 1999, 03:00

Chodzi ci zapewne o uzytkowanie tego obiektu, nie uzyczenie (uzycza sie
tylko ruchomosci), hm?

Nic nie stoi na przeszkodzie aby wlasciciel budynku zlecil ci zalozenie
tego ogrzewania. Wlasciwie moznaby sie obejsc i bez uzytkowania, i ubrac
calosc w ramy umowy o dzielo (z materialow - tu domu - dostarczonych
przez zamiawiajacego).

GSN


92.07.16 wyrok NSA U I SA 653/92 ONSA 1994/1/10
 w Warszawie

 Nieruchomosc Skarbu Panstwa, przekazana na podstawie umowy uzyczenia do
bezplatnego uzywania przez okreslony podmiot (art. 710 k.c.), nie moze byc
oddana w zarzad innemu podmiotowi na podstawie ustawy z dnia 29 kwietnia
1985 r. o gospodarce gruntami i wywlaszczaniu nieruchomosci (Dz. U. z 1991
r. Nr 30, poz. 127) przed skutecznym rozwiazaniem umowy uzyczenia.

Sorry,

Dustin



Podobne tematy:
Umowa o pracę pod groĽb± finansow±!!!
umowa na czas okreslony
Umowa o pracę pod groĽb± finansow±!!!
umowa na czas okreslony
Umowa kupna - sprzedaży samochodu
UMOWA PRZEDWSTĘPNA SPRZEDAŻY MIESZKANIA
Umowa najmu lokalu mieszkalnego bezterminowa.