Zimne stopy i dlonie

Kategoria: Od pediatrii do patologii.

Wersja archiwalna tematu "Zimne stopy i dlonie" z grupy pl.sci.medycyna



Magi83
1 Lut 2006, 04:08
Witam.
Od 8 lat mam problemy ze stopami i dlonmi – niezaleznie od pory dnia (i roku) sa
one bardzo zimne. Wlozenie cieplych skarpet powoduje tylko dodatkowe pocenie sie
stop, ale nie rozgrzewa ich. Co moze byc powodem takich zimnych dloni i stop?
Slabe krazenie? Moze jeszcze cos innego? Jak z tym walczyc? Jestem
niskocisnieniowcem - srednio 92/56, wiek – 22lata.

Pozdrawiam
Magiczna

pamana
1 Lut 2006, 04:21

Slabe krazenie? Moze jeszcze cos innego? Jak z tym walczyc? Jestem
niskocisnieniowcem - srednio 92/56, wiek – 22lata.


no wlasnie to :)

p.z wiecznie zimnymi stopami i dłonmi:-/

Iwona_s
1 Lut 2006, 04:30

Od 8 lat mam problemy ze stopami i dlonmi – niezaleznie od pory dnia
(i roku) sa
one bardzo zimne. Wlozenie cieplych skarpet powoduje tylko dodatkowe
pocenie sie
stop, ale nie rozgrzewa ich. Co moze byc powodem takich zimnych dloni i
stop?
Slabe krazenie? Moze jeszcze cos innego? Jak z tym walczyc? Jestem
niskocisnieniowcem - srednio 92/56, wiek – 22lata.


Od 8lat? Co na to lekarz?

Podobny temat czesto sie tu przewija. Sprobuj przyjmowac magnez, potas}
np.Aspargin i wapn. Do diety wlacz produkty bogate w te mineraly.

magi...@buziaczek.pl
1 Lut 2006, 04:33

| Slabe krazenie? Moze jeszcze cos innego? Jak z tym walczyc? Jestem
| niskocisnieniowcem - srednio 92/56, wiek – 22lata.

no wlasnie to :)

p.z wiecznie zimnymi stopami i dłonmi:-/


Jak z tym walczyc? Mam juz dosc zimnych stop i sinych palcow :/ a caly czas nie
bede siedziec i ich rozcierac ;)

pozdr
Magiczna

pamana
1 Lut 2006, 04:44

Jak z tym walczyc? Mam juz dosc zimnych stop i sinych palcow :/ a caly czas nie
bede siedziec i ich rozcierac ;)


bylas z tym u lekarza?
p.

Magic83
1 Lut 2006, 05:27

| Jak z tym walczyc? Mam juz dosc zimnych stop i sinych palcow :/ a caly czas nie
| bede siedziec i ich rozcierac ;)

bylas z tym u lekarza?
p.


Prawde mowiac to nie bylam z tym u lekarza, wiecznie zabiegana, zawsze brakowalo
na to czasu. Gdzies przeczytalam, ze zimne stopy i dlonie moga byc spowodowane
uciskiem kregoslupa(?) na nerw? W ubieglym roku usunieto mi guza kosci
(umiejscowiony w nasadzie kosci udowej), kregoslup do idealnie prostego tez nie
nalezy, moze w moim przypadku jeszcze cos takiego dochodzi? W chwili obecnej
siedze w domu bez skarpet i stopy sa zimne i sine. Ubranie skarpet zmieni tylko
to ze nie bede widziec stop ;) dodatkowo beda mi sie pocic i wciaz beda zimne.
Moze jakies kremy/balsamy rozgrzewajace pomoga? Jezeli lekarz to jaki? Lekarz
rodzinny? Poprosic o skierowanie do specjalisty? Chirurg naczyniowy? Jakies
propozycje?

pozdr
Magiczna

Kranu
1 Lut 2006, 05:36
Magi83 napisał(a):

Od 8 lat mam problemy ze stopami i dlonmi – niezaleznie od pory dnia (i roku) sa
one bardzo zimne. Wlozenie cieplych skarpet powoduje tylko dodatkowe pocenie sie
stop, ale nie rozgrzewa ich. Co moze byc powodem takich zimnych dloni i stop?
Slabe krazenie? Moze jeszcze cos innego? Jak z tym walczyc? Jestem
niskocisnieniowcem - srednio 92/56, wiek – 22lata.


czerwone winko ;)

gadrael
1 Lut 2006, 05:37

Magi83 wrote:
Witam.
Od 8 lat mam problemy ze stopami i dlonmi – niezaleznie od pory dnia (i roku) sa
one bardzo zimne. Wlozenie cieplych skarpet powoduje tylko dodatkowe pocenie sie
stop, ale nie rozgrzewa ich. Co moze byc powodem takich zimnych dloni i stop?
Slabe krazenie? Moze jeszcze cos innego? Jak z tym walczyc? Jestem
niskocisnieniowcem - srednio 92/56, wiek – 22lata.


Z ludowych sposobów to u mnie w górach mówią, że na krążenie (i zimne
stopy/dłonie) dobrze robi mycie się w lodowatej wodzie (zwłaszcza o
poranku). Mnie się często zdarza i nie narzekam na zimne stopy :)

dus

Ferne Oleane
1 Lut 2006, 05:46

Jak z tym walczyc? Mam juz dosc zimnych stop i sinych palcow :/ a caly
czas nie
bede siedziec i ich rozcierac ;)


Też to mam. Lekarka rodzinna powiedziała, że to częsta przypadłość u kobiet
i że ma to jakiś związek z hormonami. Powiedziała też, że ona też na to
cierpi i że niestety nie jest w stanie mi pomóc.
Pozdrawiam. Marta

pamana
1 Lut 2006, 06:16

czerwone winko ;)


wieczorkiem owszem ale od rana tankowac?;)
p.

pamana
1 Lut 2006, 06:18

Z ludowych sposobów to u mnie w górach mówią, że na krążenie (i zimne
stopy/dłonie) dobrze robi mycie się w lodowatej wodzie (zwłaszcza o
poranku). Mnie się często zdarza i nie narzekam na zimne stopy :)


górale to juz pogody przepowiadac nie potrafia wiec i w to nie wierze;)

pozatym nic nie jest wstanie mnie przekonac to włożenia pod lodowatą
wode chocby małego palca:D
p.

Trapez
1 Lut 2006, 06:27

Z ludowych sposobów to u mnie w górach mówią, że na krążenie (i zimne
stopy/dłonie) dobrze robi mycie się w lodowatej wodzie (zwłaszcza o
poranku). Mnie się często zdarza i nie narzekam na zimne stopy :)


Zabiegi wodne polegające między innymi na polewaniu się zimną wodą czy
wchodzeniu do takiej po saunie to naturalne sposoby na pobudzenie ogólnej
energetyki organizmu. W książce "Ruch, oddychanie, hartowanie" Małachowa
jest to dobrze opisane.

gadrael
1 Lut 2006, 07:05

pamana wrote:
górale to juz pogody przepowiadac nie potrafia wiec i w to nie wierze;)


Juz ? :) Ja jakoś sobie nie przypominam zeby ktokolwiek u mnie w okolicy
kiedyś potrafił przepowiadac pogode, co najwyżej lupie co niektórych w
kościach przy zmianie ciśnienia :) No ale moze gdzies w Zakopanem... :P
A co do lodowatej wody to dosyć łatwo wytłumaczyć, gwałtownie obniżając
temperature rąk czy nóg zmuszasz organizm do reakcji i szybkiego
ogrzania ich, spróbuj wyjść na mróz bez rękawiczek i włożyć na chwile
dłonie w śnieg, jak wrócisz do ciepłego pomieszczenia powinny się same z
siebie zrobić naprawde gorące :)

pozatym nic nie jest wstanie mnie przekonac to włożenia pod lodowatą
wode chocby małego palca:D


Wbrew pozorom nie jest to takie straszne, spróbuj :)

dus

pamana
1 Lut 2006, 07:49

Juz ? :) Ja jakoś sobie nie przypominam zeby ktokolwiek u mnie w okolicy
kiedyś potrafił przepowiadac pogode, co najwyżej lupie co niektórych w
kościach przy zmianie ciśnienia :)


smaruja wtedy specyfikiem z reklamy i tyle:)

  No ale moze gdzies w Zakopanem... :P

A co do lodowatej wody to dosyć łatwo wytłumaczyć, gwałtownie obniżając
temperature rąk czy nóg zmuszasz organizm do reakcji i szybkiego
ogrzania ich, spróbuj wyjść na mróz bez rękawiczek i włożyć na chwile
dłonie w śnieg, jak wrócisz do ciepłego pomieszczenia powinny się same z
siebie zrobić naprawde gorące :)


ja mam dlonie zimne nzawet w rekawiczkach bez to pewnie by mi odpadły :)

Wbrew pozorom nie jest to takie straszne, spróbuj :)


wkladam gdy piore recznie wtedy naprzemian wkladam do cieplej i zimnej
:)wiece prosze ode mnie nie wymagac:)
p.

Hektor
2 Lut 2006, 09:50
pamana <b@adresu.plnapisał(a) wnews:drpudu$ur6$1@news.dialog.net.pl:

p.z wiecznie zimnymi stopami i dłonmi:-/


Mam to samo co autor watku :)

Hektor
2 Lut 2006, 09:52
"Magic83" <magic83WYTNI@buziaczek.plnapisał(a)
wnews:40c0.000000b9.43e08cff@newsgate.onet.pl:

Moze jakies kremy/balsamy rozgrzewajace pomoga? Jezeli lekarz to jaki?
Lekarz rodzinny? Poprosic o skierowanie do specjalisty? Chirurg
naczyniowy? Jakies propozycje?


Kup sobie antyperspirant do stop. Wtedy nie beda sie pocic (az tak) i pot
nie bedzie chlodzil.

Ruch tez jest dobry.

Hektor
2 Lut 2006, 09:52
"Iwona_s" <iwa42WYT@TOop.plnapisał(a)
wnews:drpv02$vdg$1@news.dialog.net.pl:

Podobny temat czesto sie tu przewija. Sprobuj przyjmowac magnez, potas}
np.Aspargin i wapn. Do diety wlacz produkty bogate w te mineraly.


Placebo.

Magic83
3 Lut 2006, 04:35

"Magic83" <magic83WYTNI@buziaczek.plnapisał(a)
wnews:40c0.000000b9.43e08cff@newsgate.onet.pl:

| Moze jakies kremy/balsamy rozgrzewajace pomoga? Jezeli lekarz to jaki?
| Lekarz rodzinny? Poprosic o skierowanie do specjalisty? Chirurg
| naczyniowy? Jakies propozycje?

Kup sobie antyperspirant do stop. Wtedy nie beda sie pocic (az tak) i pot
nie bedzie chlodzil.

Ruch tez jest dobry.


Dzieki za podsuniecie pomyslu z tym antyperspirantem. Co do ruchu, to jest basen
i rower, nie wiem czy cos pomaga, nie mam porownania, moze bez tego byloby
jeszcze gorzej? Moze dolaczyc gimnastyke stop? Cos tam jeszcze pamietam ze
slynnych cwiczen korekcyjnych ktorymi meczyli co drugie dziecko w szkole
podstawowej ;)

pozdr
Magiczna