niby oczywiste, a jednak...

Kategoria: Podatki w Polsce.

Wersja archiwalna tematu "niby oczywiste, a jednak..." z grupy pl.soc.prawo.podatki



Piotr Wozniacki
5 Lis 2007, 05:42
Pytanko proste, ale krążą rózne interpretacje, więc ciekaw jest Waszej:

Zamawiam towar (wyposażenie) i płacę pod koniec miesiąca na podstawie
Faktury Proforma, dostawa wraz z Fakturą VAT następuje już w następnym
miesiącu.

W którym miesiącu powstaje koszt?

tommyz@op.pl
5 Lis 2007, 05:44
Dnia 05-11-2007 o 11:42:55 Piotr Wozniacki <p.woznia@wp.plnapisał(a):

Pytanko proste, ale krążą rózne interpretacje, więc ciekaw jest Waszej:

Zamawiam towar (wyposażenie) i płacę pod koniec miesiąca na podstawie  
Faktury Proforma, dostawa wraz z Fakturą VAT następuje już w następnym  
miesiącu.

W którym miesiącu powstaje koszt?


to w końcu towar czy wyposażenie ?

Piotr Wozniacki
5 Lis 2007, 05:48

<tom@op.plwrote in message Dnia 05-11-2007 o 11:42:55 Piotr Wozniacki <p.woznia@wp.plnapisał(a):

| Pytanko proste, ale krążą rózne interpretacje, więc ciekaw jest Waszej:

| Zamawiam towar (wyposażenie) i płacę pod koniec miesiąca na podstawie
| Faktury Proforma, dostawa wraz z Fakturą VAT następuje już w następnym
| miesiącu.

| W którym miesiącu powstaje koszt?

to w końcu towar czy wyposażenie ?


o rany, towar w sensie zakupu, ale jest to dal mnie wyposażenie (nie
handlowy)

tommyz@op.pl
5 Lis 2007, 05:52
Dnia 05-11-2007 o 11:48:47 Piotr Wozniacki <p.woznia@wp.plnapisał(a):

<tom@op.plwrote in message  
| Dnia 05-11-2007 o 11:42:55 Piotr Wozniacki <p.woznia@wp.pl 
| napisał(a):

| Pytanko proste, ale krążą rózne interpretacje, więc ciekaw jest Waszej:

| Zamawiam towar (wyposażenie) i płacę pod koniec miesiąca na podstawie  
| Faktury Proforma, dostawa wraz z Fakturą VAT następuje już w następnym  
| miesiącu.

| W którym miesiącu powstaje koszt?

| to w końcu towar czy wyposażenie ?

o rany, towar w sensie zakupu, ale jest to dal mnie wyposażenie (nie  
handlowy)


księgowo to spora różnica, mimo że w tym wypadku miesiąc może wypaść ten  
sam
dla obu sprzypadków.

Maddy
5 Lis 2007, 06:08
tom@op.pl pisze:

Dnia 05-11-2007 o 11:48:47 Piotr Wozniacki <p.woznia@wp.plnapisał(a):

| <tom@op.plwrote in message
| | Dnia 05-11-2007 o 11:42:55 Piotr Wozniacki <p.woznia@wp.pl
| napisał(a):

| Pytanko proste, ale krążą rózne interpretacje, więc ciekaw jest Waszej:

| Zamawiam towar (wyposażenie) i płacę pod koniec miesiąca na
| podstawie Faktury Proforma, dostawa wraz z Fakturą VAT następuje już
| w następnym miesiącu.

| W którym miesiącu powstaje koszt?

| to w końcu towar czy wyposażenie ?

| o rany, towar w sensie zakupu, ale jest to dal mnie wyposażenie (nie
| handlowy)

księgowo to spora różnica, mimo że w tym wypadku miesiąc może wypaść ten
sam
dla obu sprzypadków.


Faktura pro forma nie jest dokumentem księgowym.
Moment powstania kosztu nie ma związku z zapłatą.
Koszt w miesiącu otrzymania faktury. Ponieważ towar z fakturą przychodzą
jednocześnie nie ma żadnych innych możliwych rozwiązań.

Do Piotra - Może podesłać te "różne interpretacje" dotyczące stanu
prawnego po 31 grudnia 2006?

Maddy

tommyz@op.pl
5 Lis 2007, 06:13
Dnia 05-11-2007 o 12:08:46 Maddy <ma@esi.com.plnapisał(a):

tom@op.pl pisze:
| Dnia 05-11-2007 o 11:48:47 Piotr Wozniacki <p.woznia@wp.pl 
| napisał(a):

| <tom@op.plwrote in message  
| | Dnia 05-11-2007 o 11:42:55 Piotr Wozniacki <p.woznia@wp.pl 
| napisał(a):

| | Pytanko proste, ale krążą rózne interpretacje, więc ciekaw jest  
| | Waszej:

| | Zamawiam towar (wyposażenie) i płacę pod koniec miesiąca na  
| | podstawie Faktury Proforma, dostawa wraz z Fakturą VAT następuje już  
| | w następnym miesiącu.

| | W którym miesiącu powstaje koszt?

| to w końcu towar czy wyposażenie ?

| o rany, towar w sensie zakupu, ale jest to dal mnie wyposażenie (nie  
| handlowy)
|  księgowo to spora różnica, mimo że w tym wypadku miesiąc może wypaść  
| ten sam
| dla obu sprzypadków.

Faktura pro forma nie jest dokumentem księgowym.
Moment powstania kosztu nie ma związku z zapłatą.
Koszt w miesiącu otrzymania faktury. Ponieważ towar z fakturą przychodzą  
jednocześnie nie ma żadnych innych możliwych rozwiązań.


w tym roku przy uproszonym prowadzeniu KPiR moment poniesienia kosztu to  
moment
wystawienia faktury, natomiast przy materiałach trzeba i tak wpisu dokonać
w dniu otrzymania tychże, więc data faktury jest drugorzędna(hardkorowcy  
mogą
wpisywać sobie dwa razy :) ).
Co do potrącenia kosztu, to przy uproszczonym prowadzeniu KPiR, trzeba go  
dokonać
w roku poniesienia, co by sugerowało dowolność, ale jak znam życie to  
bezpieczniej
jest pilnować potrącania z datą faktury.

Gotfryd Smolik news
5 Lis 2007, 16:37

Dnia 05-11-2007 o 12:08:46 Maddy <ma@esi.com.plnapisał(a):

| tom@op.pl pisze:
| Dnia 05-11-2007 o 11:48:47 Piotr Wozniacki <p.woznia@wp.plnapisał(a):


[...i tak dalej, przytnę bezczelnie...]

| | Pytanko proste, ale krążą rózne interpretacje, więc ciekaw jest Waszej:


  A tekst ustawy nie może być?
  Tak po prostu? ;)

| | Zamawiam towar (wyposażenie) i płacę pod koniec miesiąca na podstawie
| | Faktury Proforma, dostawa wraz z Fakturą VAT następuje już w następnym
| | miesiącu.

| | W którym miesiącu powstaje koszt?


"Wyrażam zdanie odrębne do już wymienionych".
  Szkoda że więcej tych zdań nie było :)

| | to w końcu towar czy wyposażenie ?

| o rany, towar w sensie zakupu, ale jest to dal mnie wyposażenie (nie
| handlowy)


...było się tłumaczyć że "towar w rozumieniu VAT", byłbyś prawniczo
"czysty" ;)

| księgowo to spora różnica, mimo że w tym wypadku miesiąc może wypaść ten
| sam dla obu sprzypadków.

| Faktura pro forma nie jest dokumentem księgowym.


  Zgoda.

| Moment powstania kosztu nie ma związku z zapłatą.


  Niekiedy nie ma ;) (patrz niżej - bo IMO w szczególnych przypadkach jest
powiązany z "postawieniem do dyspozycji").
  Znaczy to "niekiedy" może być 99,98% kosztów, ale co mi tam - jak znam
wyjątek to będę go bronił :O
UWAGA: to jest sprawa zupełnie uboczna dla "naszego" wyposażenia, czepiam
się dla formalności, bo jeszcze ktos się zgodzi że "nigdy nie ma związku
z zapłatą" i źle na tym wyjdzie ;)

| Koszt w miesiącu otrzymania faktury.


  Protest wnoszę.
  Nienienie - w miesiącu "oddania do używania"!

| Ponieważ towar z fakturą przychodzą
| jednocześnie nie ma żadnych innych możliwych rozwiązań.


  Tylko warunkowo, przyjmując iż nie da się udowodnić, że "przekazanie do
użytkowania" nastąpiło kiedy indziej.
  Dobrze wiesz, że co najmniej teoretycznie *mogłoby* dać się udowodnić,
jakby przylazła kontrola i stwierdziła obecność owego "wyposażenia"
w fabrycznie zafoliowanym pudełku :
  Zdaje się sama pisałaś, że kiedyś niezobowiązująco ;) zwrócili Ci uwagę,
że nierozpakowana paczka papieru do drukarki to w magazynie powinna
być, a nie w kosztach? Wiem, na PK itp.
  Ale przypadkiem przepis nt. wyposażenia jest ten sam (KPiR/PK)!
  :)

w tym roku przy uproszonym prowadzeniu KPiR moment poniesienia kosztu to
moment wystawienia faktury,


"o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej", możemy się zgodzić?
  I musi to być przepis rangi ustawowej, też wypada się zgodzić.
  Przykład?
  Jak to będzie faktura za "osobistą" umowę o dzieło, to też koszt
będzie kiedy indziej, przypadkiem w terminie... zapłaty! (ściślej:
postawienia do dyspozycji, co kasowo na jedno wychodzi, bo pieniądz
nawet jak jest to jakby go nie było - ruszyć nie wolno).

  Pasuje?

natomiast przy materiałach trzeba i tak wpisu dokonać
w dniu otrzymania tychże, więc data faktury jest drugorzędna(hardkorowcy mogą
wpisywać sobie dwa razy :) ).


  Optymista. Tylko dwa? ;)

  A wracając do tezy terminu:
  Czyżbyście się z Maddy zmówili, że art.22d.1 *nie jest* lex specialis???
  Mogę wiedzieć "dlaczego"?

  Przecież przepis ten spełnia (IMO) *wszystkie* wymogi dla przepisu
szczegółowego, jako iż:
- zapisany jest "później", jako wyjątek dla przepisów poprzednich
- określa warunek powstania kosztu *w ogóle* - przepis art. 22.6b określa
   jedynie moment poniesienia kosztu, *jeśli* wydatek jest kosztem.
   A z 22.d.1 wynika jasno, że przed "wprowadzeniem do używania" toto
   coś co zakupiono kosztem *nie jest*! Wcale!

  Gdzie się mylę, bo muszę się mylić, mając oboje przeciw sobie, no nie???
  :)

pzdr, Gotfryd

tommyz@op.pl
5 Lis 2007, 17:01
Dnia 05-11-2007 o 22:37:03 Gotfryd Smolik news <smo@stanpol.com.pl 
napisał(a):

| w tym roku przy uproszonym prowadzeniu KPiR moment poniesienia kosztu  
| to moment wystawienia faktury,

"o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej", możemy się zgodzić?
  I musi to być przepis rangi ustawowej, też wypada się zgodzić.
  Przykład?
  Jak to będzie faktura za "osobistą" umowę o dzieło, to też koszt
będzie kiedy indziej, przypadkiem w terminie... zapłaty! (ściślej:
postawienia do dyspozycji, co kasowo na jedno wychodzi, bo pieniądz
nawet jak jest to jakby go nie było - ruszyć nie wolno).

  Pasuje?


Pasuje

| natomiast przy materiałach trzeba i tak wpisu dokonać
| w dniu otrzymania tychże, więc data faktury jest  
| drugorzędna(hardkorowcy mogą
| wpisywać sobie dwa razy :) ).

  Optymista. Tylko dwa? ;)


:)

  A wracając do tezy terminu:
  Czyżbyście się z Maddy zmówili, że art.22d.1 *nie jest* lex  
specialis???
  Mogę wiedzieć "dlaczego"?

  Przecież przepis ten spełnia (IMO) *wszystkie* wymogi dla przepisu
szczegółowego, jako iż:
- zapisany jest "później", jako wyjątek dla przepisów poprzednich
- określa warunek powstania kosztu *w ogóle* - przepis art. 22.6b określa
   jedynie moment poniesienia kosztu, *jeśli* wydatek jest kosztem.
   A z 22.d.1 wynika jasno, że przed "wprowadzeniem do używania" toto
   coś co zakupiono kosztem *nie jest*! Wcale!

  Gdzie się mylę, bo muszę się mylić, mając oboje przeciw sobie, no  
nie???


A czemu masz się mylić, ja do 22x rzadko zaglądam więc zapomniałem
o tym 22d.1 z którego sam nie raz korzystałem już :)

BTW jak byś to dla "kwartalniaków" odczytał? Jeśli wpiszę w listopadzie
taki koszt który kosztem będze dopiero w grudniu(zgodnie z tym 22d.1),
to co wtedy :) ?

tommyz@op.pl
5 Lis 2007, 17:04
Wróóćććć....

bez założenia że to towaro-wyposażenie posłuży dłużej niż rok
z planu podminowania mojego autorytetu nici ;)

Gotfryd Smolik news
5 Lis 2007, 18:52

BTW jak byś to dla "kwartalniaków" odczytał?


"W miesiącu przyjęcia do używania". Kwartał wyjdzie z miesiąca :)

Jeśli wpiszę w listopadzie
taki koszt który kosztem będze dopiero w grudniu(zgodnie z tym 22d.1),
to co wtedy :) ?


...to w razie kontroli US będzie chciał udowodnić to samo co Wam
wyszło niechcący, dobrze by mieć więc jakieś "inne dowody" - w postaci
opisu na f-rze zakupu na przykład :)

pzdr, Gotfryd

Gotfryd Smolik news
5 Lis 2007, 18:57

Wróóćććć....

bez założenia że to towaro-wyposażenie posłuży dłużej niż rok
z planu podminowania mojego autorytetu nici ;)


  Tommy, racja :)

  Muszę wprowadzić korektę: "wyposażenie które kwalifikuje się jako nie
zaliczony do ewidencjonowania środek trwały a także WNiP nie zaliczony
do amortyzacji" :)
  Jeszcze tylko Maddy ustawi mnie do pionu i będziemy mieli zupełnie
ścisłą definicję na najbliższe lata ;)

pzdr, Gotfryd



Podobne tematy:
Pazdziernik i oczywiscie spadki (przewidywane)
Prywatny doradca finansowy (oczywiscie darmowy)
niby nic a jednak
Pazdziernik i oczywiscie spadki (przewidywane)
RPG oczywiście
Prywatny doradca finansowy (oczywiscie darmowy)
niby nic a jednak