Problem z odpaleniem ciepłego silnika.

Kategoria: Uzytkownicy i milosnicy VW Garbusa.

Wersja archiwalna tematu "Problem z odpaleniem ciepłego silnika." z grupy pl.misc.samochody.garbusy



Royce
7 Lis 2007, 14:12
Mam taki problem z silnikiem, z pocztku myślałem,że to rozrusznik ale już na
99.9% jestem pewny, ze to nie on.

Silnik zimny rozrusznik kreci, poroblem powstaje po kilku minutach po zgaszeniu
silnika, rozrusznik już nie ma siły zakręcić silnikiem, kreci silnik ale z
wielkim trudem i zbyt wolno by silnik mógł zapalić. obrót wałem jest mozliwy ale
wydaje mi sie ze po rozgrzaniu stawia większy opór. Nie wiem czy wiekszy opór
powoduje zwiększenie kompresji ( czy kompresja sie zwieksza po rozgrzniu
silnika??? ) czy moze silnik jest uszkodzony?
W silnik chodzi cicho nie slychac aby coś stukało i pukało, troszkę pływają mu
obroty ale delikatnie wahają się o ok. 100 obr/min

Dodam, ze silnika nie rozbirałem i zrobiłem na nim ponad 1 tyś km od czasu
włożenia go do garbusa. Silnik osobiscie wyciagałem z innego samochodu, był
odpalany zarówno na zimno jak i na ciepło i problem ten nie występował.

Jedyną rzecza jaka zrobiłem przy silniku była wymiana sprzęgła. Zdjąłem też koło
zamachowe (dokręcone z odpowiednią siłą)

Macie jakieś pomysły co to moze byc? bo nie wiem czy mam wyciagać silnik i go
rozkrecać

PS: silnik to 2.1 WBX

Luke
7 Lis 2007, 14:40
Tulejka rozrusznika w kołnierzu skrzyni...
http://abcgarbus.pl/garbus/product_info.php?products_id=7925

Co do większych oporów na rozgrzanym to jest to normalna sprawa w silnikach
z hydraulicznymi zaworami.
pozdrawiam
Luke

Royce
7 Lis 2007, 14:46

Tulejka rozrusznika w kołnierzu skrzyni...
http://abcgarbus.pl/garbus/product_info.php?products_id=7925

Co do większych oporów na rozgrzanym to jest to normalna sprawa w silnikach
z hydraulicznymi zaworami.
pozdrawiam
Luke


Tulejka jest dobra. (miałem rozrusznik z autoamata, który nie ma prowadzenia i
problem był ten sam).

Jakieś inne pomysły ??

vivald...@poczta.onet.pl
7 Lis 2007, 15:00
witam. a co z  chlodzeniem?
vivaldi vc
Royce
7 Lis 2007, 15:05

witam. a co z  chlodzeniem?
vivaldi vc


Problem występuje jeszcze przed tym nim silnik osiągnie optymalną temperaturę do
pracy. Więc problem przegrzewania też odpada.

Royce

Krzysztof Szweda
7 Lis 2007, 15:13

Mam taki problem z silnikiem,


Czy mogl Ci sie przestawic zaplon podczas prac przy sprzegle? Sprawdz czy
nie jest zbyt przyspieszony.

pozdrawiam

type4 albin

Royce
7 Lis 2007, 15:19

| Mam taki problem z silnikiem,

Czy mogl Ci sie przestawic zaplon podczas prac przy sprzegle? Sprawdz czy
nie jest zbyt przyspieszony.

pozdrawiam

type4 albin


Zapłon jest ok, stawiam raczej na jakąś mechanikę w silniku pytanie tylko na co
:/  bo silnik chodzi jak zegarek :/  

1303mariusz
7 Lis 2007, 17:04

Zapłon jest ok, stawiam raczej na jakąś mechanikę w silniku pytanie tylko
na co
:/  bo silnik chodzi jak zegarek :/  


Ja stawiał bym też na tulejkę ale jeśli twierdzisz że jest ok to ciekawe a
próbowałeś podmienić akumulator?? może mieć już problemy z pojemnością

pozdrawiam

Karol Wanelik
7 Lis 2007, 17:54

Zapłon jest ok, stawiam raczej na jakąś mechanikę w silniku pytanie tylko
na co
:/  bo silnik chodzi jak zegarek :/


mialem takie problemy u siebie gdy nie podlaczylem masy, jak byl zimny to
krecil a jak cieply to raz OK innym razem sie zacinal. Przewod masowy
"dyndal' swobodnie i czasami po zatrzymaniu opieral sie o nadwozie i bylo
OK, a innym razem w gre wchodzilo pchanie lub czekalem az ostygnie. Po
podlaczeniu masy wszystko jest OK

pozdrawiam Karol

Royce
8 Lis 2007, 02:57

mialem takie problemy u siebie gdy nie podlaczylem masy, jak byl zimny to
krecil a jak cieply to raz OK innym razem sie zacinal. Przewod masowy
"dyndal' swobodnie i czasami po zatrzymaniu opieral sie o nadwozie i bylo
OK, a innym razem w gre wchodzilo pchanie lub czekalem az ostygnie. Po
podlaczeniu masy wszystko jest OK

pozdrawiam Karol


Kable masowe i cała elektryka wyelminowane (podłaczyłem akumulator bezpośrednio
pod rozrusznik i było to samo :/

Ukaniu
8 Lis 2007, 06:03

Kable masowe i cała elektryka wyelminowane (podłaczyłem akumulator
bezpośrednio
pod rozrusznik i było to samo :/


A jak gorący to możesz zakręcić wałem?
Nie ma cudów albo rozrusznik wyzionął ducha i tulejki ma kiepskie albo
kleszczą się tłoki/pierścienie na gorąco.

Pozdrawiam Łukasz

poKoloRuj
8 Lis 2007, 06:46
Royce pisze:
Mam taki problem z silnikiem, z pocztku myślałem,że to rozrusznik ale już na
99.9% jestem pewny, ze to nie on.

Silnik zimny rozrusznik kreci, poroblem powstaje po kilku minutach po zgaszeniu
silnika, rozrusznik już nie ma siły zakręcić silnikiem, kreci silnik ale z
wielkim trudem i zbyt wolno by silnik mógł zapalić. obrót wałem jest mozliwy ale
wydaje mi sie ze po rozgrzaniu stawia większy opór. Nie wiem czy wiekszy opór
powoduje zwiększenie kompresji ( czy kompresja sie zwieksza po rozgrzniu
silnika??? ) czy moze silnik jest uszkodzony?
W silnik chodzi cicho nie slychac aby coś stukało i pukało, troszkę pływają mu
obroty ale delikatnie wahają się o ok. 100 obr/min

Dodam, ze silnika nie rozbirałem i zrobiłem na nim ponad 1 tyś km od czasu
włożenia go do garbusa. Silnik osobiscie wyciagałem z innego samochodu, był
odpalany zarówno na zimno jak i na ciepło i problem ten nie występował.

Jedyną rzecza jaka zrobiłem przy silniku była wymiana sprzęgła. Zdjąłem też koło
zamachowe (dokręcone z odpowiednią siłą)

Macie jakieś pomysły co to moze byc? bo nie wiem czy mam wyciagać silnik i go
rozkrecać

PS: silnik to 2.1 WBX


 na pierscionki bym stawiał , jak gorący silnik zaklinowuje tłoki

pokoloruj

Tomasz Antkowiak (z pracy)
12 Lis 2007, 02:32

PS: silnik to 2.1 WBX


mozesz sie do mnie odezwac na GG, mam do ciebie kilka pytan :)



Podobne tematy:
Problem po przełożeniu silnika
problem z odpaleniem e39 528i
Problem po przełożeniu silnika
problem z odpaleniem e39 528i
problem z odpaleniem- fiat seicento
problem z odpaleniem e39 528i
problem z odpaleniem- fiat seicento