straight cut cam gears

Kategoria: Uzytkownicy i milosnicy VW Garbusa.

Wersja archiwalna tematu "straight cut cam gears" z grupy pl.misc.samochody.garbusy



Yogi
19 Paź 2005, 15:40
Witam,
Mocno przymierzam sie do zakupu silnika 1776 ccm z USA ( bo najtaniej i
najlepiej ) i mam pytanko. Czy z ta pojemnością koniecznie musze mieć full
flow czy może tylko dodatkowa miska zrobi robote jeśli chodzi o chłodzenie a
może zewnętrzny filtr oleju i silnik nie będzie się grzal.

No i nie kumam "straight cut cam gears" Podejrzewam ze zeby są proste a nie
jak normalnie pod katem, ale jak jest przewaga takiego rozwiązania skoro mam
za to zapłacić dodatkowo 60$?

Jeszcze nie wiem co to jest: Windage Tray.

Paweł vel YOGI
 Black & Beige VW 1303 Convertible 1979 r.
 GSM 607 395 047
 Allegro: JustynaRog

kendy
19 Paź 2005, 15:49

Mocno przymierzam sie do zakupu silnika 1776 ccm z USA ( bo najtaniej i
najlepiej ) i mam pytanko. Czy z ta pojemnością koniecznie musze mieć full
flow czy może tylko dodatkowa miska zrobi robote jeśli chodzi o chłodzenie
a może zewnętrzny filtr oleju i silnik nie będzie się grzal.


zrobi robote :) z autopsji.

No i nie kumam "straight cut cam gears" Podejrzewam ze zeby są proste a
nie jak normalnie pod katem, ale jak jest przewaga takiego rozwiązania
skoro mam za to zapłacić dodatkowo 60$?

Jeszcze nie wiem co to jest: Windage Tray.


nie pomoge ;/

Yazoon
19 Paź 2005, 16:09

Jeszcze nie wiem co to jest: Windage Tray.


Windage Tray to takie gówno do miski oleju. Coś jakby jakby dodatkowa miska.
Wspomaga olej by ten się nie pienił i utrzmywał stałą konsystencje.
Generalnie jest tak ze to ma dać extra koniki, a w efekcie w moim
cosworth'cie stwarza dodatkowy problem w obsłudze silnika. Podobno jest to
istotne przy wysokich obrotach.

Yogi
19 Paź 2005, 16:18

| Mocno przymierzam sie do zakupu silnika 1776 ccm z USA ( bo najtaniej i
| najlepiej ) i mam pytanko. Czy z ta pojemnością koniecznie musze mieć
| full flow czy może tylko dodatkowa miska zrobi robote jeśli chodzi o
| chłodzenie a może zewnętrzny filtr oleju i silnik nie będzie się grzal.

zrobi robote :) z autopsji.


ale co zrobi robote?
ful flow czy dodatkowa miska? Czy jedno z drugim?
Mam zamiar uzyc spin on oil filter i miske i mam nadziej ze da rade. Nie
chce ciagnac wezy pod samochodem do chlodnicy z przodu auta.

qubek
19 Paź 2005, 16:24

Witam,
Mocno przymierzam sie do zakupu silnika 1776 ccm z USA ( bo najtaniej i
najlepiej ) i mam pytanko. Czy z ta pojemnością koniecznie musze mieć full
flow


Przy kazdej, chodzi o filtrowanie oleju, to pomaga nawet w 1200.

czy może tylko dodatkowa miska zrobi robote jeśli chodzi o chłodzenie a
może zewnętrzny filtr oleju i silnik nie będzie się grzal.


Full flow to wlasnie przede wzystkim zewnetrzny filtr oleju. A grzanie zalezy
od stopnia sprezania itd. Na podstawie samej pojemnosci nie stwierdzisz czy w
ogole cokolwiek bedziesz musial robic zeby wspomoc chlodzenie. Ale full flow
jest wazny ze wzgledu na filtrowanie, to ze mozna przy okazji dodatkowa
chlodnice podczepic to dodatkowa zaleta.

No i nie kumam "straight cut cam gears" Podejrzewam ze zeby są proste a nie
jak normalnie pod katem, ale jak jest przewaga takiego rozwiązania skoro mam
za to zapłacić dodatkowo 60$?


Daje fajny dzwiek - najwazniejsze.
Podobno daje jakis ulamek konia.
Walki nie probuja odpychac siebie wzdluz, co podobno zmniejsza zuzycie panewek
(ale jesli nawet to niezauwazalnie).
Sprawia ze silnik jest glosniejszy - druga strona punktu pierwszego.

Jeszcze nie wiem co to jest: Windage Tray.


Blacha na dole bloku, ma zapobiegac uciekaniu oleju spod smoka glownie, ale  i
tak ostatnimi czasy bardzo niemodna, tzn powszechnie obowiazujacy osad jest
taki ze wiecej szkodzi niz pomaga, czy tez tylko szkodzi a nie pomaga.
Czyli - pierwsza opcja na tak, druga - jak chcesz, trzecia bym olal (znaczy -
ja olalem).

qubek
19 Paź 2005, 16:26

ale co zrobi robote?
ful flow czy dodatkowa miska? Czy jedno z drugim?
Mam zamiar uzyc spin on oil filter i miske i mam nadziej ze da rade. Nie
chce ciagnac wezy pod samochodem do chlodnicy z przodu auta.


Jezeli silnik nie jest mocno wysilony to nie powinienes moc. Ja nie ciagne, jak
sie okaze ze tfu tfu potrzeba to to zrobie, straszy problem to nie jest.

Yogi
19 Paź 2005, 16:57

Przy kazdej, chodzi o filtrowanie oleju, to pomaga nawet w 1200.


OK, ale moge zostac z HD pompa i nakrecanym filtrem oleju + miska dodatkowa

| No i nie kumam "straight cut cam gears" Podejrzewam ze zeby są proste a
| nie
| jak normalnie pod katem, ale jak jest przewaga takiego rozwiązania skoro
| mam
| za to zapłacić dodatkowo 60$?
Daje fajny dzwiek - najwazniejsze.
Podobno daje jakis ulamek konia.
Walki nie probuja odpychac siebie wzdluz, co podobno zmniejsza zuzycie
panewek
(ale jesli nawet to niezauwazalnie).
Sprawia ze silnik jest glosniejszy - druga strona punktu pierwszego.


Wolalbym "cichosc" W trasie moze byc ciezko szczegolnie w cabrio  przy
zdjectym dachu
Ale  przemysle jeszcze temat i popatrze co pisza na TheSamba

| Jeszcze nie wiem co to jest: Windage Tray.
Blacha na dole bloku, ma zapobiegac uciekaniu oleju spod smoka glownie,
ale  i
tak ostatnimi czasy bardzo niemodna, tzn powszechnie obowiazujacy osad
jest
taki ze wiecej szkodzi niz pomaga, czy tez tylko szkodzi a nie pomaga.
Czyli - pierwsza opcja na tak, druga - jak chcesz, trzecia bym olal
(znaczy -
ja olalem).


No i tak trzeba bedzie chyba zrobic.

halabala
18 Paź 2005, 16:59

Mocno przymierzam sie do zakupu silnika 1776 ccm z USA ( bo najtaniej i
najlepiej ) i


    Witam..
Z tego co widze (a ostatnio bardzo pzrysiadlem do tematu niestandardowych
silnikow) wiekszosc entuzjastow mocnych wrazen inwestuje w silniki TYP1, ale
jest do tego rowniez opozycja ktora twierdzi ze bardziej podatnym silnikiem
na przerobki jest TYP4. Chcialbym znac wasze zdanie i opinie na temat
przerobek obydwu typu silnikow.
W moim przypadku juz dosc daleko mam posuniete prace z typ 4 wiec nie moge
juz sie wycofac, ale komus innemu sie to przyda.

HalaBala

kendy
19 Paź 2005, 18:34
no miska dodatkowa :D
qubek
20 Paź 2005, 04:33

| Przy kazdej, chodzi o filtrowanie oleju, to pomaga nawet w 1200.
OK, ale moge zostac z HD pompa i nakrecanym filtrem oleju + miska dodatkowa
Wolalbym "cichosc" W trasie moze byc ciezko szczegolnie w cabrio  przy
zdjectym dachu
Ale  przemysle jeszcze temat i popatrze co pisza na TheSamba


I to jest dobry pomysl. Jeszcze shoptalkforums chociazby. Jak chcesz zeby bylo
cicho to proste zeby olej. A przegladajac fora spojz tez dlaczego pompa z
nakrecanym filtrem nie jest dobra opjca i dlaczego ludzie wierca blok na full
flow zamiast po prostu sobie cos takiego zalozyc. Zreszta pompa powinna Ci
wystarczyc seryjna.

qubek
20 Paź 2005, 04:35

Z tego co widze (a ostatnio bardzo pzrysiadlem do tematu niestandardowych
silnikow) wiekszosc entuzjastow mocnych wrazen inwestuje w silniki TYP1, ale
jest do tego rowniez opozycja ktora twierdzi ze bardziej podatnym silnikiem
na przerobki jest TYP4. Chcialbym znac wasze zdanie i opinie na temat
przerobek obydwu typu silnikow.
W moim przypadku juz dosc daleko mam posuniete prace z typ 4 wiec nie moge
juz sie wycofac, ale komus innemu sie to przyda.


Alez to juz byo, nie raz (ale moze jak Ciebie nie bylo ;) )
Wszystko ma swoje zady i walety, nie ma odpowiedzi "tp jest lepsze, to jest
gorsze".

kendy
20 Paź 2005, 04:47

Z tego co widze (a ostatnio bardzo pzrysiadlem do tematu niestandardowych
silnikow) wiekszosc entuzjastow mocnych wrazen inwestuje w silniki TYP1,
ale
jest do tego rowniez opozycja ktora twierdzi ze bardziej podatnym
silnikiem
na przerobki jest TYP4. Chcialbym znac wasze zdanie i opinie na temat
przerobek obydwu typu silnikow.
W moim przypadku juz dosc daleko mam posuniete prace z typ 4 wiec nie moge
juz sie wycofac, ale komus innemu sie to przyda.


ceny?
dostepnosc?

roznica w osiagach?
dla mnie zadna :)

k.

peter
20 Paź 2005, 07:25

1. Generalnie Full Flow opłaca się zawsze ze względu na filtr oliwki -
silnik to lubi :-).
2. Co do chłodnicy w postaci dodatkowej miski to nie mam przekonania - jeśli
chcesz panować nad temp. całkowicie i być jej pewnym w każdych warunkach to
polecam zewnętrzną chłodnicę oleju. Miska - no cóż daje dodatkowe 1,5 litra
życiodajnej oliwki dla silnika - warto choć jej minusem jest zmniejszony
prześwit. Z moich dośwaidczeń wynika, że wystarczy pamiętać, że ona tam
jest. Jeżdżę tak od 2 lat i nic nie urwałem :-) a oprócz tego mam zewnętrzną
chłodnicę.
3. Windage tray - generalnie mówi się że przysparza więcej problemów niż
daje pożytku. Problem z oliwką na ostrych zakrętach jest taki, że ucieka do
dekli przez osłony popychaczy. Ale po pierwsze przy dodatkowej misce oleju,
gdzie smok jest obniżony ryzyko ucieczki 4 litrów oliwy do dekla jest raczej
fikcją a po drugie jak się chce to można zastosować osłony popychaczy, które
są nieco głębiej wpuszczone do bloku silnika - gdzieś w necie takie
widziałem ale zabij - nie pamiętam gdzie. Nie jestem też pewny ale chyba u
Berga robili dodatkowe rureczki z używanych osłon i ładowali je w blok jako
przedłużki standardowych osłon. To w pewnym stopniu zabezpiecza przed
niekontrolowanym wpływem oliwy do oslon i do dekli.
4. Proste zęby fajna rzecz. Moim zdaniem warto z kilku powodów. Wał i wałek
nie działają na siebie siłami wzdłużnymi (pisał o tym qbek) to pierwsza
rzecz. Po drugie charakterystyka rozrządu pozostaje stała bez względu na
stan luzu wzdłużnego na wale korbowym, podczas gdy ruch wzdłużny wału, na
którym powstał niewielki luz powoduje też -niewielką ale jednak- zmianę faz
rozrządu. Kolejną sprawą jest masa - w przypadku zębów prostych masa obu
kółek tzn koła zębatego na wale korbowym i kółka napędzającego wałek
rozrządu jest znacznie mniejsza - korzyści chyba nie muszę uzasadniać. No i
sprawność przekładni zębatej na prostych zębach jest sporo wyższa -
precyzja, precyzja i jeszcze raz precyzja. Wadą (lub zaletą zależnie od
punktu widzenia) jest odgłos pracy takiego układu. Kwestia wyboru - co jest
najistotniejsze dla Ciebie jako przyszłego użytkownika.
A jeszcze odnośnie chłodnicy oleju. Niekoniecznie musisz umieszczać ją z
porzodu auta. Są fajne chłodniczki z wentylatorem i włącznikiem termo, które
z powodzeniem można wcisnąć pod podłogę tylnego bagażnika. Zaletą ich jest
to, że nie musisz wlec węży olejowych do przodu auta.
No się nagadałem - ale i tak wszyscy wiedzą że jestem gaduła ;-).
Pozdro
Peter

kendy
20 Paź 2005, 07:44

No się nagadałem - ale i tak wszyscy wiedzą że jestem gaduła ;-).
Pozdro
Peter


ale jesli Twoje gadanie jest zawsze takie interesujace i madre to nagrywaj
mi na kasety ;p

k.

qubek
20 Paź 2005, 08:21

| No się nagadałem - ale i tak wszyscy wiedzą że jestem gaduła ;-).
| Pozdro
| Peter


I dobrze, tak trzymac ;)

peter
20 Paź 2005, 08:59

ale jesli Twoje gadanie jest zawsze takie interesujace
i madre to nagrywaj mi na kasety ;p
I dobrze, tak trzymac ;)


Hehe chłopaki wy lepiej pilnujcie żebym głupot nie nagadał ;-)
Peter

kendy
20 Paź 2005, 09:43

Hehe chłopaki wy lepiej pilnujcie żebym głupot nie nagadał ;-)
Peter


kontrola i pelna inwigilacja :D

k.

halabala
19 Paź 2005, 10:24

Są fajne chłodniczki z wentylatorem i włącznikiem termo, które
z powodzeniem można wcisnąć pod podłogę tylnego bagażnika.


A gdzie takowego czegos szukac??

HalaBala

Yogi
20 Paź 2005, 14:15

prześwit. Z moich dośwaidczeń wynika, że wystarczy pamiętać, że ona tam
jest. Jeżdżę tak od 2 lat i nic nie urwałem :-) a


A wlasnie ze urwales. Sam mowiles ze czujnik temperatury oleju :-)))

widziałem ale zabij - nie pamiętam gdzie. Nie jestem też pewny ale chyba u
Berga robili dodatkowe rureczki z używanych osłon i ładowali je w blok
jako
przedłużki standardowych osłon. To w pewnym stopniu zabezpiecza przed
niekontrolowanym wpływem oliwy do oslon i do dekli.


no to windage tray oleje

4. Proste zęby fajna rzecz.


a na proste zeby sie skusze

A jeszcze odnośnie chłodnicy oleju. Niekoniecznie musisz umieszczać ją z
porzodu auta. Są fajne chłodniczki z wentylatorem i włącznikiem termo,
które
z powodzeniem można wcisnąć pod podłogę tylnego bagażnika. Zaletą ich jest
to, że nie musisz wlec węży olejowych do przodu auta.
No się nagadałem - ale i tak wszyscy wiedzą że jestem gaduła ;-).


madrego to az  milo posluchac
Jeszcze z full flow mam pytanko. Rozumie ze idzie waz od pokrywy pompy oleju
do filtra oleju lub chlodnicy i potem spowrotem do bloku silnika. Jest po
drodze jakis termostat? Czy tylko filtr jest przykrecony do bocznej scianki
silnika?

Krzysztof Szweda
20 Paź 2005, 14:24
Chcialbym znac wasze zdanie i opinie na temat

przerobek obydwu typu silnikow.


heh moja odpowiedz znasz pewnie:) mam juz plan budowy nowego silnika i tym
razem dla odmiany bedzie to... typ4 hehe

pozdrawiam!

albin
VW1200 Sparkäfer 1973 Type4 2.0 CB1595A
VW T2 Westfalia 1972 1.6 CB9120E
"...it's never too much carburetor - it's just not enough engine..."

qubek
20 Paź 2005, 14:36

| 4. Proste zęby fajna rzecz.

a na proste zeby sie skusze


Ten chyba ma proste zeby:
http://www.funkenblitz.com/images/simont.mpg

Jeszcze z full flow mam pytanko. Rozumie ze idzie waz od pokrywy pompy oleju
do filtra oleju lub chlodnicy i potem spowrotem do bloku silnika. Jest po
drodze jakis termostat? Czy tylko filtr jest przykrecony do bocznej scianki
silnika?


Przykreca sie zazwyczaj do nadkola, a termostatu nie ma bo to ma filtrowac a
nie chlodzic.

qubek
20 Paź 2005, 14:49
Ja bym powiedzial tak:
typ IV
- ciezki (sam silnika jak i uklad korbowo-tlokowy, szklanki i ogolnie prawie
wszystko;) )
- mniej wydajne glowice (kanal wydechowy)
- wyjsciowo wiekszy
- wytrzymalszy
- drozsze czesci
Mniej trzeba przerabiac zeby miec wiekszy silnik, przerobiony silnik bedzie
blizszy seryjnemu, na dodatek ten seryjny jest wytrzymalszy. Latwiej uzyskac
wiekszy silnik od typ 1

typ 1
- wydajniejsze glowice
- lzejszy
- tansze czesci i wiekszy wybor
- mniej wytrzymaly

Latwiej i taniej uzyskac wieksza moc z danej pojemnosci, trudniej uzyskac
wieksza pojemnosc, silnik zywszy, ale mniej wytrzymaly i nie znoszacy dluzszych
obciazen (jazda autostradowa)

Kazdy rasowany silnik jest inny ale generalizujac: do wyscigow plaskich
wolalbym typ IV, na 1/4 mili - typ 1, do samochodu ulicznego - typ IV.
A jednak sam projekt typ IV zarzucilem i robie typ 1. Uznalem ze na typ IV mnie
nie stac. Na typ 1 zreszta tez nie :]

Yogi
20 Paź 2005, 15:08

Przykreca sie zazwyczaj do nadkola, a termostatu nie ma bo to ma filtrowac
a
nie chlodzic.


Oczywiscie za ma filtrowac, ale zanim to sie nagrzeje to troche zejdzie,
szczegolnie przy dodatkowej misce

Yogi
20 Paź 2005, 15:11

Ten chyba ma proste zeby:
http://www.funkenblitz.com/images/simont.mpg


jak tak to dla  mnie sie podoba :-)))))) i to bardzo
To przeciez nie chalas tylko musyzka a bez dachy to dopiero bedzie slychac.
Juyz siebie widze jak sobie jezdze ....

LUQU
20 Paź 2005, 17:21

| Mocno przymierzam sie do zakupu silnika 1776 ccm z USA ( bo najtaniej i
| najlepiej ) i mam pytanko. Czy z ta pojemnością koniecznie musze mieć
| full flow czy może tylko dodatkowa miska zrobi robote jeśli chodzi o
| chłodzenie a może zewnętrzny filtr oleju i silnik nie będzie się grzal.

| zrobi robote :) z autopsji.

ale co zrobi robote?
ful flow czy dodatkowa miska? Czy jedno z drugim?
Mam zamiar uzyc spin on oil filter i miske i mam nadziej ze da rade. Nie
chce ciagnac wezy pod samochodem do chlodnicy z przodu auta.


To pociagnij przewody wenatrz.
Jest to najtansze mozliwe rozwiazanie i bedziesz mial spokoj.
Chlodnica 100 -150 zł adapter kolo 40 , przewody kolo 60 zł i masz super
uklad chlodzenia i nie przejmujesz sie niczym.

Pozdrawiam
LUQU

peter
21 Paź 2005, 05:25
np tutaj:
| Są fajne chłodniczki z wentylatorem i włącznikiem termo, które
| z powodzeniem można wcisnąć pod podłogę tylnego bagażnika.

A gdzie takowego czegos szukac??

HalaBala


peter
21 Paź 2005, 05:34

| prześwit. Z moich dośwaidczeń wynika, że wystarczy pamiętać, że ona tam
| jest. Jeżdżę tak od 2 lat i nic nie urwałem :-) a

A wlasnie ze urwales. Sam mowiles ze czujnik temperatury oleju :-)))


No tak racja. Nie chcę zapeszyć ale kiedyś zawisłem na krawężniku (wysokim
jak Empire State jak to w PLeśni bywa), który wziąłem nieopatrznie między
koła i autko dyndało sobie opierając się tyłem na misce jedynie. Myślałem że
katastrofa a tu okazało się że ta micha twarda jak byk :-). Więc nie tak
łatwo urwać. A czujnik no cóż faktycznie urwałem ale do tego wystarczyła
gęsta i wysoka trawa na środku polnej drogi :-/. Urwał się kabelek razem ze
złączką i wsuwką. Czujnik mam ale nie mam jak kabla podłączyć bo się
upitoliło przy samej d...e;-).

Jeszcze z full flow mam pytanko. Rozumie ze idzie waz od pokrywy pompy
oleju
do filtra oleju lub chlodnicy i potem spowrotem do bloku silnika. Jest po
drodze jakis termostat? Czy tylko filtr jest przykrecony do bocznej
scianki
silnika?


A tu się nie będę wymądrzał bo qubek powiedział co trzeba - nic dodać nic
ująć ;-).

Pozdro
Peter

halabala
20 Paź 2005, 11:46

itp. Niestety wszystko za oceanem. Ale generalnie nie licząc długiego
czasu
oczekiwania nie jest to przeszkoda ;-).


Przekonalem sie juz o tym...:)
Czekam za przesylka juz 3ci tydzien i jeszcze pewnie ze 3 poczekam..
No chyba ze okret zatonie...
Halabala



Podobne tematy:
Windykator Re-Cut
Windykator Re-Cut