Jak zmierzyć ile prądu pobiera samochód?

Kategoria: Samochod nie tylko zza kolka.

Wersja archiwalna tematu "Jak zmierzyć ile prądu pobiera samochód?" z grupy pl.misc.samochody



Norbert
10 Lis 2007, 22:56
Jak zmierzyć ile prądu pobiera auto podczas postoju?
Czy da się to zorbić takim miernikiem? :
http://allegro.pl/item262739000_miernik_cyfrowy_vk830_kable_wyprzedaz...

Jeśli tak to w jaki sposób i na jakim ustawieniu miernika oraz jakie
wartości są dopuszczalne a jakie wskazują na to ze pobierany prąd jest
zbyt duży.

Pytam bo jestem przed zakupem nowego akumulatora a stary mimo 92Ah po
postoju auta tydzien w garazu zapalał ale z wyczuwalnym zająknięciem i
nie wiem czy to była wina tylko konczącego sie aku czy moze auto pobiera
za duzo pradu.
Pozdrawiam.

venioo
10 Lis 2007, 23:00
Ty spij a nie po nocach w internecie buszujesz ;P
Norbert
10 Lis 2007, 23:29
venioo pisze:
Ty spij a nie po nocach w internecie buszujesz ;P


Spac nie moge, ot taki stan.
A w temacie nic nie napiszesz?
Grejon
10 Lis 2007, 23:41
Norbert pisze:
Jak zmierzyć ile prądu pobiera auto podczas postoju?
Czy da się to zorbić takim miernikiem? :
http://allegro.pl/item262739000_miernik_cyfrowy_vk830_kable_wyprzedaz...


Po prostu wpinasz miernik między klemę minusową a biegun "-" na
akumulatorze i ustawiasz miernik na A- (pomiar natężenia prądu stałego).
Zaczynasz od największego zakresu a potem schodzisz niżej. Pamiętaj że
inne gniazdo masz do pomiaru do 10 A, inne do pozostałych. W stanie
spoczynku pobór prądu powinien wynosić kilkadziesiąt mA, oczywiście im
mniej tym lepiej :). Możesz też po kolei wypinać bezpieczniki z auta
jeśli chcesz ustalić co zżera najwięcej.
Norbert
11 Lis 2007, 00:11
Grejon pisze:
Po prostu wpinasz miernik między klemę minusową a biegun "-" na
akumulatorze i ustawiasz miernik na A- (pomiar natężenia prądu stałego).
Zaczynasz od największego zakresu a potem schodzisz niżej. Pamiętaj że
inne gniazdo masz do pomiaru do 10 A, inne do pozostałych. W stanie
spoczynku pobór prądu powinien wynosić kilkadziesiąt mA, oczywiście im
mniej tym lepiej :). Możesz też po kolei wypinać bezpieczniki z auta
jeśli chcesz ustalić co zżera najwięcej.


To znaczy ze mam od razu przewod wepchnać do gniazda 10A czy na poczatku
nie?
Przepraszam ze tak po laicku ale nie posługiwałem się miernikiem w
sposob inny niż pomiar naładowania akumulatora.
Neno
11 Lis 2007, 00:34
Jak najbardziej moze to byc objaw konczącego sie aku . Zdrowy, markowy akumulator , w
regularnie jeżdżonym aucie powinien wytrzymac ok. 4-5 a czasem nawet 6 lat .

Przy postoju energie pobieraja zapewne jakies zegarki , podtrzymania pamięci , alarm ....
Ale to minimalny poziom jest .

Norbert
11 Lis 2007, 01:04
Neno pisze:
Jak najbardziej moze to byc objaw konczącego sie aku . Zdrowy, markowy akumulator , w
regularnie jeżdżonym aucie powinien wytrzymac ok. 4-5 a czasem nawet 6 lat .

Przy postoju energie pobieraja zapewne jakies zegarki , podtrzymania pamięci , alarm ....
Ale to minimalny poziom jest .


No pobierają pobieraja bo auto ma pelna elektryke, komputer , alarm ,
centralny zamek itp. Tylko pytanie do jakiej wartosci pradu pobieranego
jest ok a od jakiego trzeba szukac ze cos zjada prad w nadmiarze.

Wmak
11 Lis 2007, 02:37
Norbert <norbert.kamin@gmail.USUNTO.com napisał(a):
To znaczy ze mam od razu przewod wepchnać do gniazda 10A czy na poczatku
nie?
Przepraszam ze tak po laicku ale nie posługiwałem się miernikiem w
sposob inny niż pomiar naładowania akumulatora.


Wetknąć przewód w gniazdo 10A, przełącznik ustawić na 10A.
Nie kombinować z czulszymi zakresami, bo można uszkodzić miernik - w
najlepszym przypadku spali się bezpiecznik w mierniku.
Na zakresie 10A nie ma bezpiecznika a dokładnośc będzie wystarczająca -
spodziewany prąd 0.050 do 0.100A - większa wartość jest "niezdrowa" dla
akumulatora.
Upewnić się, czy przypadkiem nie ma włącznika otwartej maski do alarmu -
zablokować.
W momencie, gdy łączysz przewodami amperomierza odpiętą minusową klemę
(obejmę) z minusowym bolcem akumulatora może na początku popłynąć nawet
ponad 10A - np. zatrąbi alarm, "kłapną" zamki itd. - dlatego nie należy
ustawiać czulszego zakresu w mierniku.
Poczekać, aż prąd się ustali.
Wmak
axial
11 Lis 2007, 03:44
Norbert <norbert.kamin@gmail.USUNTO.com napisał(a):

To znaczy ze mam od razu przewod wepchnać do gniazda 10A czy na poczatku
nie?
Przepraszam ze tak po laicku ale nie posługiwałem się miernikiem w
sposob inny niż pomiar naładowania akumulatora.

Wetknąć przewód w gniazdo 10A, przełącznik ustawić na 10A.
Nie kombinować z czulszymi zakresami, bo można uszkodzić miernik - w
najlepszym przypadku spali się bezpiecznik w mierniku.
Na zakresie 10A nie ma bezpiecznika a dokładnośc będzie wystarczająca -
spodziewany prąd 0.050 do 0.100A - większa wartość jest "niezdrowa" dla
akumulatora.


To dlaczego w nowym passacie wyskakuje trochę pow. 300mA?
:)

Współczesne komputerki trochę prądu biorą, nie jest to Pentium
który pożera czasami 100W, ale te kilka zawsze.
6W pobieranej mocy przez elektronikę to 0,5A z akumulatora,
dlatego większość drogich (napchanych elektroniką i zaawansowanymi alarmami)
aut nie odpali po kilkunastodniowym postoju na parkingu...

ax

Reksio
11 Lis 2007, 03:54
W momencie, gdy łączysz przewodami amperomierza odpiętą minusową klemę
(obejmę) z minusowym bolcem akumulatora może na początku popłynąć nawet
ponad 10A - np. zatrąbi alarm, "kłapną" zamki itd. - dlatego nie należy
ustawiać czulszego zakresu w mierniku.
Poczekać, aż prąd się ustali.


Dobrze że na to zwróciłeś koledze uwagę. Właśnie z tego powodu ja podpinam
miernik pod poluzowaną już klemę i wyprowadzenie akumulatora - dopiero wtedy
rozłączam klemę od akumulatora. Unikam wtedy właśnie tego obciążenia podczas
uzbrojenia alarmu, mignięcia awaryjnymi i uruchomienia centralnego zamka. Bo
trudno wtedy dodatkową ręką manipulować przy pilocie :-)

Pozdrrrrr.... Reksio

Hipcio
11 Lis 2007, 03:54

Użytkownik "Norbert" <norbert.kamin@gmail.USUNTO.com napisał w
wiadomości

Jeśli tak to w jaki sposób i na jakim ustawieniu miernika oraz jakie
wartości są dopuszczalne a jakie wskazują na to ze pobierany prąd jest


Musisz zdjąć klemę, podłączyć szeregowo miernik na pomiar prądu.
Najważniejsze jest aby przy włączaniu obwodu miernik był zbypassowany grubą
zworą. Przy podłączeniu klemy płynie krótko duży prąd np 10A.

MIednik mozesz ustawić na skali do 500mA jeśli taka jest a po
ustabilizowaniu zdjac zworę aby prad zacza płynac przez miernik

Grejon
11 Lis 2007, 08:00
axial pisze:
To dlaczego w nowym passacie wyskakuje trochę pow. 300mA?
:)

Współczesne komputerki trochę prądu biorą, nie jest to Pentium
który pożera czasami 100W, ale te kilka zawsze.


Bez przesady, mowa jest o starym Golfie. Tam najbardziej zaawansowaną
elektroniką pobierającą prąd jest zegar elektroniczny i diody od immo i
alarmu.

axial
11 Lis 2007, 08:06
axial pisze:

To dlaczego w nowym passacie wyskakuje trochę pow. 300mA?
:)

Współczesne komputerki trochę prądu biorą, nie jest to Pentium
który pożera czasami 100W, ale te kilka zawsze.

Bez przesady, mowa jest o starym Golfie. Tam najbardziej zaawansowaną
elektroniką pobierającą prąd jest zegar elektroniczny i diody od immo i
alarmu.


A ile wg Ciebie taki alarm, czy sterownik centralnego pobiera prądu?

ax

Grejon
11 Lis 2007, 08:10
axial pisze:
A ile wg Ciebie taki alarm, czy sterownik centralnego pobiera prądu?


Mi wszystko brało 80 mA. Potem odpiąłem alarm, bo miałem z nim problemy
i zużycie spadło do <20.
ax


--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gre@jabber.aster.pl
Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych
Norbert
11 Lis 2007, 09:24
  Wmak pisze:

Wetknąć przewód w gniazdo 10A, przełącznik ustawić na 10A.
Nie kombinować z czulszymi zakresami, bo można uszkodzić miernik - w
najlepszym przypadku spali się bezpiecznik w mierniku.
Na zakresie 10A nie ma bezpiecznika a dokładnośc będzie wystarczająca -
spodziewany prąd 0.050 do 0.100A - większa wartość jest "niezdrowa" dla
akumulatora.
Upewnić się, czy przypadkiem nie ma włącznika otwartej maski do alarmu -
zablokować.
W momencie, gdy łączysz przewodami amperomierza odpiętą minusową klemę
(obejmę) z minusowym bolcem akumulatora może na początku popłynąć nawet
ponad 10A - np. zatrąbi alarm, "kłapną" zamki itd. - dlatego nie należy
ustawiać czulszego zakresu w mierniku.
Poczekać, aż prąd się ustali.
Wmak

Serdeczne dzieki. Zaraz ide testowac.

Norbert
11 Lis 2007, 09:28
Grejon pisze:
Bez przesady, mowa jest o starym Golfie. Tam najbardziej zaawansowaną
elektroniką pobierającą prąd jest zegar elektroniczny i diody od immo i
alarmu.


No niestety się mylisz.
Golf III rok 96.
Pełna opcja, komputer pokładowy, alarm , centralny zamek, podgrzewanie
foteli, elektryczne szyby, tempomat, podtrzymanie ładowania akumulatorka
w radiu ktore przerobiłem na kieszenowe z podtrzymaniem pamięci,
pulsująca dioda alarmu przy rygielkach drzwiowych i pewnie jeszcze pare
rzeczy a na końcu wyświetlacz w zegarach pokazujący kilometraz i ten
nieszczęsny zegarek :-)
Grejon
11 Lis 2007, 09:36
Norbert pisze:
No niestety się mylisz.
Golf III rok 96.
Pełna opcja, komputer pokładowy, alarm , centralny zamek, podgrzewanie
foteli, elektryczne szyby, tempomat, podtrzymanie ładowania akumulatorka
w radiu ktore przerobiłem na kieszenowe z podtrzymaniem pamięci,
pulsująca dioda alarmu przy rygielkach drzwiowych i pewnie jeszcze pare
rzeczy a na końcu wyświetlacz w zegarach pokazujący kilometraz i ten
nieszczęsny zegarek :-)


Czyli kilka z rzeczy które wymieniłeś "w spoczynku" nie bierze prądu
albo bierze jakieś śladowe ilości :)
Norbert
11 Lis 2007, 10:17
Grejon pisze:
Norbert pisze:

No niestety się mylisz.
Golf III rok 96.
Pełna opcja, komputer pokładowy, alarm , centralny zamek, podgrzewanie
foteli, elektryczne szyby, tempomat, podtrzymanie ładowania
akumulatorka w radiu ktore przerobiłem na kieszenowe z podtrzymaniem
pamięci, pulsująca dioda alarmu przy rygielkach drzwiowych i pewnie
jeszcze pare rzeczy a na końcu wyświetlacz w zegarach pokazujący
kilometraz i ten nieszczęsny zegarek :-)

Czyli kilka z rzeczy które wymieniłeś "w spoczynku" nie bierze prądu
albo bierze jakieś śladowe ilości :)


Mozliwe , ale to napewno nie jest sam zegarek jak napisałes. :-)

norbert.kamin...@gmail.com
11 Lis 2007, 12:06
No i mam wyniki pomiarów.
Samochód czy zamknięty centralny zamek czy nie pobiera 0,19A
Wydało mi się sporo, pierwsze na co wpadłem to wyciągnięcie radia
pioneer z kieszeni , jak wiadomo pionki nie maja podtrzymania pamieci
fabrycznie wiec kiedys oddałem je do serwisu zeby mi zrobili
podtrzymanie gdyz nie chcialem sie rozstac z radiem ( nawet z
"pleckami" ) gdy jakiś złodziej je dojrzy a wyciaganie go wiązało się
z koniecznością ponownego ustawiania. I po wyciągnieciu radia z
kieszeni pobor pradu spadł do 0,04A.
Czyli radio samo pobiera 0,15A. Czy to normalne? Moze wsadzili tam za
pojemny akumulatorek. Radyjko bez zasilania trzyma ustawienia przez
okolo 5 dni do tygodnia ale dlaczego pobiera przy tym tyle pradu,
kilkukrotnie wiecej niz samochod.