Olej do silnika 1.8T

Kategoria: Samochod nie tylko zza kolka.

Wersja archiwalna tematu "Olej do silnika 1.8T" z grupy pl.misc.samochody



Tomek
22 Sty 2003, 09:58
Witam

mam do kolegow ( i kolezanek oczywiscie ) nastepujace pytanie - jezdze
octavia 1.8 T (150 KM), wykulalem 3500 km (tzn autko ma w tej chwili 3500 km
przejechane od nowosci) i tak sobie wymyslilem, ze dobrze by bylo wymienic
olej - pewnie na poczatku wiecej syfu sie w nim zbiera, bo jednak jakies tam
docieranie nastepuje. I teraz pytanie , w sumie jakos wieksze zaufanie niz
do Mobila mam do Castrola - wszystkie poprzednie autka jezdzily na Castrolu
i nigdy nie bylo problemow. Jednak skodzinka jest moim pierwszym samochodem
z turbo (i chyba nie ostatnim takim) i stoje przed problemem - Castrol
Formula RS 0W40 czy Fromula RS Racing syntec 10W60 ? Strona Castrola
(polska) dopuszcza oba rodzaje oleju, na niemieckiej wymagana norme VW
spelnia tylko RS 0w40, wiec juz caly glupi jestem i nie wiem ktory kupic.
Teoretycznie 0w40 powinien byc lepszy w niskich temepraturach, ale wg strony
Castrola temp plyniecia (to chyba okresla kiedy z oleju robi sie cialo stale
? ) dla 0W40 minus 51 C a dla 10W60 minus 57 c, wiec czegos tu nie rozumiem.
Ktory z tych olejow bedzie lepszy dla mojego silnika ? Ewentualne sugestie
co do zamiennika mile widziane.

Pozdrowki

Tomek

Pete
22 Sty 2003, 10:23
A co nakazuje Ci instrukcja obslugi samochodu?  Zeby nie miec problemow z
gwarancja, ja bym raczej stosowal to co zaleca producent twojego auta,
przynajmniej do poki jest na gwarancji.

Z drugiej jednak strony, do mojego 1.8T instrukcja zaleca 0w30 lub 5w30.  Ja
do tej pory lalem Mobil 1 o takich wlasnie wartosciach - analiza oleju po
ok. 8 tys. km wykazala ze wszystko jest OK.  Jednak nie mniej, wedlug
najnowszych zalecen VW, teraz tylko Mobil 1 0w40 spelnia te normy (inne
marki olejow oczywiscie tez, ale nie pamietam ktore).  Od nastepnego serwisu
bede zalewal 0w40.

Pozdr.

Pete

Mattik
22 Sty 2003, 10:26
Hmmm ... IMHO zostan przy 0W40 .... to jest olej syntetyczny. Znacznie
lepszy do nowych silnikow niz 10W60, ktory jest juz olejem polsyntetycznym
...

No chyba, ze sie cholernie myle :)

Daniel_I
22 Sty 2003, 10:42

"Mattik" <mattik1.usu@wp.plwrote in message lepszy do nowych silnikow niz 10W60, ktory jest juz olejem polsyntetycznym
...

No chyba, ze sie cholernie myle :)


A skąd Ci przyszło do głowy, że akurat wspomniany olej 10W60 jest
półsyntetykiem?

Pozdrawiam,

D.

Boombastic
22 Sty 2003, 10:56

Witam

mam do kolegow ( i kolezanek oczywiscie ) nastepujace pytanie - jezdze
octavia 1.8 T (150 KM), wykulalem 3500 km (tzn autko ma w tej chwili 3500
km
przejechane od nowosci) i tak sobie wymyslilem, ze dobrze by bylo


wymienic
[cut]

Ostatnio mój mechanik przekonywał mnie, że stosowanie olejów 0W40 jest
nieporozumieniem z tego względu, że jeśli chodzi o zimę to OK, ale na lato
olej jest za żadki. Polecał raczej oleje 5W50 (akurat ja leję takiego
Mobila1, nazywa się chyba Rally formula). Nie jest to byle pan Kazio, co
auta naprawia za pomocą młota i kowadła.
Jednak te reklamy działają na kupujących, bo się zrobiła moda na 0W40. A
przecież większość producentów zaleca oleje np.10W30.

Pozdrawiam

ipsz
22 Sty 2003, 11:00

wrote:

Hmmm ... IMHO zostan przy 0W40 .... to jest olej syntetyczny. Znacznie
lepszy do nowych silnikow niz 10W60, ktory jest juz olejem polsyntetycznym
No chyba, ze sie cholernie myle :)


Od zawsze Castrol RS 10W60 to pełny syntetyk. Nie mniej nawet jeśli
byłby półsyntetykiem to do "mocnej" jazdy i tak sprawdzi się lepiej od
syntetycznego 0W40.

Jacek.
i@cuoresportivo.pl

The_EaGle
22 Sty 2003, 11:20

Witam

mam do kolegow ( i kolezanek oczywiscie ) nastepujace pytanie - jezdze
octavia 1.8 T (150 KM), wykulalem 3500 km (tzn autko ma w tej chwili 3500


km
{...}

stoje przed problemem - Castrol
Formula RS 0W40 czy Fromula RS Racing syntec 10W60 ? Strona Castrola
(polska) dopuszcza oba rodzaje oleju, na niemieckiej wymagana norme VW
spelnia tylko RS 0w40, wiec juz caly glupi jestem i nie wiem ktory kupic.
Teoretycznie 0w40 powinien byc lepszy w niskich temepraturach, ale wg
strony
Castrola temp plyniecia (to chyba okresla kiedy z oleju robi sie cialo
stale
? ) dla 0W40 minus 51 C a dla 10W60 minus 57 c, wiec czegos tu nie
rozumiem.
Ktory z tych olejow bedzie lepszy dla mojego silnika ? Ewentualne sugestie
co do zamiennika mile widziane.


To ze olej jest 0W40 i ma temp plyniecia wyzsza niz 10W60 to nie znaczy ze
olej 10W60 lepiej sprawdza sie w nizszych temp.
Wartosc 0W mowi przede wszystkim o tym ze olej taki jest m.in rzadszy i w
niskich temperaturach szybciej dociera do wszystkich
elementow silnika. Mowiac wprost olej 0W szybciej smaruje silnik przy
rozruchu niz olej 10W.  Roznica jest takze w grubosci filmu olejowego,
grubszy film olejowy jest w oleju 10W60 czyli taki olej lepiej bedzie
chronil silnik przy wysokich temp , pracy pod duzym obciazeniem niz olej
0W40.
Oleje klasy 10W60 maja takze wieksza lepkosc w wyzszych temp co sprzyja
zmniejszeniu zuzycia oleju przy hardcorowej jezdzie.

Jezeli wiecej jezdzisz po trasie lepszy bedzie 10W60 za to po miescie 0W40.

The_EaGle
22 Sty 2003, 11:21

Hmmm ... IMHO zostan przy 0W40 .... to jest olej syntetyczny. Znacznie
lepszy do nowych silnikow niz 10W60, ktory jest juz olejem polsyntetycznym


He he polsystetyk za 180zl 4l :-))
.

No chyba, ze sie cholernie myle :)


No chyba tak ;-)

Robert Redziak
22 Sty 2003, 11:43

<theea@tenbit.plwrote:
| Hmmm ... IMHO zostan przy 0W40 .... to jest olej syntetyczny. Znacznie
| lepszy do nowych silnikow niz 10W60, ktory jest juz olejem polsyntetycznym

He he polsystetyk za 180zl 4l :-))


 Żeby za cztery. Będąc w sytuacji nieco awaryjnej, wpadłem do
 jednego supermarketu, pokręciłem się między półkami, wsadziłem
 2x1l. rzeczonego RS do koszyka i popędziłem do kasy. Pani
 wprowadza towary do kasy, kasa mówi troszkę ponad trzysta
 złotych... ;)

 r.

WooWoo
22 Sty 2003, 12:59

Hmmm ... IMHO zostan przy 0W40 .... to jest olej syntetyczny.
Znacznie
lepszy do nowych silnikow niz 10W60, ktory jest juz olejem
polsyntetycznym
...

No chyba, ze sie cholernie myle :)


mylisz się co do jednego - oba są pełnymi syntetykami..., ale
polecam bardziej 0W-40 - nowocześniejszy olej...

WooWoo
22 Sty 2003, 13:01

Użytkownik "Robert Redziak" <spam@supersonic.plukwa.netnapisał


<theea@tenbit.plwrote:

| Hmmm ... IMHO zostan przy 0W40 .... to jest olej syntetyczny.
Znacznie
| lepszy do nowych silnikow niz 10W60, ktory jest juz olejem
polsyntetycznym

| He he polsystetyk za 180zl 4l :-))

 Żeby za cztery. Będąc w sytuacji nieco awaryjnej, wpadłem do
 jednego supermarketu, pokręciłem się między półkami, wsadziłem
 2x1l. rzeczonego RS do koszyka i popędziłem do kasy. Pani
 wprowadza towary do kasy, kasa mówi troszkę ponad trzysta
 złotych... ;)


gdzie są takie ceny??? Litr kosztuje około 50 pln...

Robert Redziak
22 Sty 2003, 13:08

<wwec@poczta.onet.plwrote:
|  2x1l. rzeczonego RS do koszyka i popędziłem do kasy. Pani
|  wprowadza towary do kasy, kasa mówi troszkę ponad trzysta
|  złotych... ;)

gdzie są takie ceny??? Litr kosztuje około 50 pln...


 Mieli źle wprowadzoną cenę (pozycja 1litr miała cenę baniaczka z
 4litrami). Czy rozwiązali problem? Nie wiem, nie miałem czasu,
 żeby czekać na załatwienie sprawy. Supermarket Geant w Łodzi
 przy Alei Włókniarzy.

 r.

Nowak Ł.
22 Sty 2003, 13:10
ja moge powiedziec ze narzeczonej vento jezdzi na mobil 1 0 w 40 ma
przejechane 115 tys km i sprawdza sie bardzo dobrze,
to jest moje zdanie na ten temat:))
pozdrawiam Nowak Ł.
WooWoo
22 Sty 2003, 13:11
Ostatnio mój mechanik przekonywał mnie, że stosowanie olejów 0W40
jest
nieporozumieniem z tego względu, że jeśli chodzi o zimę to OK, ale
na lato
olej jest za żadki. Polecał raczej oleje 5W50 (akurat ja leję


takiego

bo może miał go akurat na stanie... kompletną bzdurą jest mówienie,
że ten olej nie nadaje się na lato...

Mobila1, nazywa się chyba Rally formula). Nie jest to byle pan
Kazio, co
auta naprawia za pomocą młota i kowadła.


chyba jednak jest skoro takie głupoty wygaduje...

Jednak te reklamy działają na kupujących, bo się zrobiła moda na
0W40. A
przecież większość producentów zaleca oleje np.10W30.


kolejna bzdura - pokaż mi tą większość...

Boombastic
22 Sty 2003, 13:28

| Ostatnio mój mechanik przekonywał mnie, że stosowanie olejów 0W40
jest
| nieporozumieniem z tego względu, że jeśli chodzi o zimę to OK, ale
na lato
| olej jest za żadki. Polecał raczej oleje 5W50 (akurat ja leję
takiego

bo może miał go akurat na stanie... kompletną bzdurą jest mówienie,
że ten olej nie nadaje się na lato...


Nie wymieniałem u niego oleju i niczym nie ryzykował tego stwierdzenia. Po
prostu ma bardzo duże doświadczenie w serwisowaniu japońskich i
amerykańskich aut.
Co do producentów, to przykładem może być Honda. Zaleca bowiem oleje 5W30,
a jeśli temperatura nie spada poniżej -7 st. C to 10W30.
A jeśli ja mówię bzdury, to udowodnij mi to.

Kroket
22 Sty 2003, 14:42
"The_EaGle" <theea@tenbit.plwrote in message


[...]

Jezeli wiecej jezdzisz po trasie lepszy bedzie 10W60 za to po miescie


0W40.

Ale zeby wykorzystac przewage 10W60 musialbys chyba jezdzic caly czas z
maksymalnymi obrotami. Przy normalnej jezdzie moze tylko wzrosnac zuzycie
paliwa (choc niektorzy twierdza ze tak sie nie dzieje).
Myslales o SLXie ? "Podalem" go ojcu i twierdzi, ze silnik zaczal ciszej
pracowac. A nie jest spacjalnie na takie rzeczy wrazliwy (ojciec znaczy
sie).

A przy okazji: czy wg. VW oleje 0W30 sa juz 'be' ?

WooWoo
22 Sty 2003, 15:39
 Mieli źle wprowadzoną cenę (pozycja 1litr miała cenę baniaczka z
 4litrami). Czy rozwiązali problem? Nie wiem, nie miałem czasu,
 żeby czekać na załatwienie sprawy. Supermarket Geant w Łodzi
 przy Alei Włókniarzy.


Pewnie rozwiązali - nie miałem info o złych cenach...
WooWoo
22 Sty 2003, 15:49

Nie wymieniałem u niego oleju i niczym nie ryzykował tego
stwierdzenia. Po
prostu ma bardzo duże doświadczenie w serwisowaniu japońskich i
amerykańskich aut.


ale mówienie, że olej 0W-40 nie nadaje się na lato jest kompletnym
idiotyzmem, wszyscy powinni jeździć wtedy na olejach X-50, albo
X-60...

Co do producentów, to przykładem może być Honda. Zaleca bowiem
oleje 5W30,
a jeśli temperatura nie spada poniżej -7 st. C to 10W30.


i co ma tutaj rzeczone 0W-40 do tego? Czyli sam sobie zaprzeczasz,
skoro Honda zaleca 5W-30 o niższym, letnim współczynniku to 0W-40
tym bardziej się sprawdza...

A jeśli ja mówię bzdury, to udowodnij mi to.


Mówisz bzdury, ponieważ olej 0W-40 jest olejem wielosezonowym
nadającym się do zakresu temperatur co najmniej -30 do +35 st. C...
http://www.obdii.pl/serwis/wykaz/oleje_m/oleje_m.htm Z tego co
mówiesz wynikałoby, że na oleju 0W-40 mogą dziać się dziwne rzeczy.
To co powiesz na to, że na oleju SLX 0W-30 przejeździłem 2 lata i to
w temperaturach znacznie przekraczających +25 st. C - oleju nie
ubywalo, mało tego silnik Vectry 1,8 16V spisywał się
rewelacyjnie...
Otóż oleje 0W-40 są w tej chwili jednymi z najnowocześniejszych
olejów, posiadają bardzo dobrą płynność w niskich temperaturach, nie
tracąc właścwiości w wysokich. Świadczy o tym ich wysoki
współczynnik lepkości. Współczynnik lepkości mówi o stabilności
oleju w szerokim zakresie temperatur - jeśli jest wysoki to olej
zachowuje swoje właściwości zarówno latem jak i zimą.

WooWoo
22 Sty 2003, 15:50

Użytkownik "Kroket" <kroket@_BEZ_MIELONKI_op.plnapisał w
wiadomości

"The_EaGle" <theea@tenbit.plwrote in message

[...]
| Jezeli wiecej jezdzisz po trasie lepszy bedzie 10W60 za to po
miescie
0W40.

Ale zeby wykorzystac przewage 10W60 musialbys chyba jezdzic caly
czas z
maksymalnymi obrotami. Przy normalnej jezdzie moze tylko wzrosnac
zuzycie
paliwa (choc niektorzy twierdza ze tak sie nie dzieje).
Myslales o SLXie ? "Podalem" go ojcu i twierdzi, ze silnik zaczal
ciszej
pracowac. A nie jest spacjalnie na takie rzeczy wrazliwy (ojciec
znaczy
sie).

A przy okazji: czy wg. VW oleje 0W30 sa juz 'be' ?


dlaczego? Skoro jako olej Long Life zalecany jest SLX 0W-30 Long
Life II...

Kroket
22 Sty 2003, 17:16
"WooWoo" <wwec@poczta.onet.plwrote in message


| A przy okazji: czy wg. VW oleje 0W30 sa juz 'be' ?

dlaczego? Skoro jako olej Long Life zalecany jest SLX 0W-30 Long
Life II...


Na samej gorze watku stoi napisane, ze wg niemieckiej strony castrola
do 1.8T nadaje sie tylko RS 0W40.

Kroket
22 Sty 2003, 17:16
"Boombastic" <boombas@NOSPAMpoczta.onet.plwrote in message


Co do producentów, to przykładem może być Honda. Zaleca bowiem oleje
5W30, a jeśli temperatura nie spada poniżej -7 st. C to 10W30.
A jeśli ja mówię bzdury, to udowodnij mi to.


Prawda w tej historii jest wg mnie tylko to, ze olejow 0Wx nie nalezy
traktowac jako uniwersalnych. Sa silniki (sam mam taki - A.D. 1997)
do ktorych wybitnie sie nie nadaja, co stwierdzilem doswiadczalnie
(dzieki ASO zreszta...).

Tomek
22 Sty 2003, 18:12

Na samej gorze watku stoi napisane, ze wg niemieckiej strony castrola
do 1.8T nadaje sie tylko RS 0W40.


No nie tylko - ale RS 10W60 wg tabelki castrola sie nie nadaje.
Co ciekawe slx wogole nie wystepuje na tej stronie - chyba ze nazywa sie
teraz longlife 2

link do tabelki :

http://www.castrol.de/produkte/a_auto/a_motorenoele/g_freigaben.html

jak to porownac ze strona castrol.pl to wychodzi, ze strony sie roznia dosc
znacznie jesli chodzi o mozliwosc stosowania poszczegolnych gatunkow w
takich samych autach.

Pozdrowki

Tomek

Boombastic
22 Sty 2003, 19:18

| Co do producentów, to przykładem może być Honda. Zaleca bowiem
oleje 5W30,
| a jeśli temperatura nie spada poniżej -7 st. C to 10W30.

i co ma tutaj rzeczone 0W-40 do tego? Czyli sam sobie zaprzeczasz,
skoro Honda zaleca 5W-30 o niższym, letnim współczynniku to 0W-40
tym bardziej się sprawdza...


Nie jest to takie oczywiste. Chodzi o 0W w porównaniu do 5, czy 10W.

| A jeśli ja mówię bzdury, to udowodnij mi to.

Mówisz bzdury, ponieważ olej 0W-40 jest olejem wielosezonowym
nadającym się do zakresu temperatur co najmniej -30 do +35 st. C...
http://www.obdii.pl/serwis/wykaz/oleje_m/oleje_m.htm Z tego co
mówiesz wynikałoby, że na oleju 0W-40 mogą dziać się dziwne rzeczy.


[wycięte bzdety z folderu reklamowego]

Słuchaj dalej reklam. Do swojego auta lej co chcesz. Ja zaufam swojemu
mechanikowi, co zajmuje się silnikami o nieco innej charakterystyce, niż
niemieckie.

Jakub Zawiła-Niedźwiecki
22 Sty 2003, 19:18

"Boombastic" <boombas@NOSPAMpoczta.onet.plwrote in message


co zajmuje się silnikami o nieco innej charakterystyce, niż
niemieckie.


Tak z ciekawości, co to jest niemiecka charakterystyka silnika?

Dziadzia M
23 Sty 2003, 01:38
Mattik napisał(a):

Hmmm ... IMHO zostan przy 0W40 .... to jest olej syntetyczny. Znacznie
lepszy do nowych silnikow niz 10W60, ktory jest juz olejem polsyntetycznym
...

No chyba, ze sie cholernie myle :)


Oooo... cholernie...
Bo jesli piszesz o Castrol Racing Syntec 10W60 to jest to syntetyk.

Wojciech Przybysz
23 Sty 2003, 03:18

Użytkownik "Tomek" <luszczew@poczta.onet.plnapisał:

<cut

Ktory z tych olejow bedzie lepszy dla mojego silnika ? Ewentualne sugestie
co do zamiennika mile widziane.


Mam octavie 1.8T. Obecnie jezdze na Castrolu 10w60 TWS.
Wczesniej uzywalem Mobila1 5w50, ale okazal sie za rzadki. Przy mocniejszym
palowaniu,
na 10tys, ubywalo ok 0,5 litra. Teraz ubytek po 10tys jest praktycznie nie
zaowazalny.
Wiekszosc ludzi, ktorzy lubia przycisnac i szanuja swoje 1.8T, jezdzi na
Castrolu 10w60RS,
10w60TWS, albo na Motul le mans 15w60. Jak nie chcesz experymentowac, to
zalej ktorys
z tych olejow... A jak jestes odwazny to zalej 0w40. Tylko sprawdzaj czy za
badzo go nie ubywa ;-)
Szczeze mowiac wogole sobie nie wyobrazam, jak ten silnik moze jezdzi na
0w30. Przy moim stylu
jazdy, to chyba po 3 tys, bylo by sucho w misce olejowej  ;-))

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki
23 Sty 2003, 04:53
Użytkownik "Boombastic" <boombas@NOSPAMpoczta.onet.plnapisał w
wiadomości

Słuchaj dalej reklam. Do swojego auta lej co chcesz. Ja zaufam swojemu
mechanikowi, co zajmuje się silnikami o nieco innej charakterystyce, niż
niemieckie.


A ja przejechalem ponad 150kkm na oleju Castrol SLX 0W30 w silniku majacym
ponad 300KM z 2 litrow (seryjnie 280KM). Zero problemow. I latem i zima
temperatura i cisnienie oleju jak trzeba. Silnik chodzi jak szwajcarski
zegarek, mimo ze jest japonskiej produkcji :-)

SLX nie nadaje sie do rajdowego katowania, ale do "cywilnego" jezdzenia w
samochodach ponizej 200KM mozna go  spokojnie stosowac przez caly rok. Ja
lalem go do mocniejszego silnika, bo producent zalecal akurat 10W30 na caly
rok.

A tak dla Twojej informacji to normy 0Wxx i 5Wxx maja na zimno taka sama
lepkosc kinematyczna. A wiesz czym sie roznia i co oznacza tak naprawde to
0W, 5W, 10W etc.?

Andy

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki
23 Sty 2003, 04:55

teraz longlife 2


Nazywa sie Castrol Formula SLX Longlife II :-D

Andy

Tomcat
23 Sty 2003, 05:00

Tak z ciekawości, co to jest niemiecka charakterystyka silnika?


Hochdeutsch przy odpaleniu ;-P

vronski
23 Sty 2003, 05:08
Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki napisał(a):

A tak dla Twojej informacji to normy 0Wxx i 5Wxx maja na
zimno taka sama lepkosc kinematyczna. A wiesz czym sie
roznia i co oznacza tak naprawde to 0W, 5W, 10W etc.?


ja nie wiem i chetnie sie dowiem :) Poprosze o wersje
lopatologiczna ;)

pozdr. vronski

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki
23 Sty 2003, 07:38

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki napisał(a):

| A tak dla Twojej informacji to normy 0Wxx i 5Wxx maja na
| zimno taka sama lepkosc kinematyczna. A wiesz czym sie
| roznia i co oznacza tak naprawde to 0W, 5W, 10W etc.?

ja nie wiem i chetnie sie dowiem :) Poprosze o wersje
lopatologiczna ;)


W okreslonej temperaturze, okreslona ilosc oleju pod okreslonym cisnieniem
ma przeplynac przez dziurke o okreslonej srednicy w czasie odpowiednio do 5
sekund (5W), do 10 sekund (10W), do 15 sekund (15W) etc. Jak widac oleje 0W
sa "niemozliwe" poniewaz nie ma mozliwosci aby ten olej przeplynal w 0
sekund. Oleje o oznaczeniu 0W maja tez czas przeplywu do 5 sekund czyli tak
jak 5W. Natomiast oznaczenie 0W wprowadzono, zeby pokazac znacznie nizsza
temperature plyniecia tych olejow.

Andy

vronski
23 Sty 2003, 07:53
Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki napisał(a):

W okreslonej temperaturze, okreslona ilosc oleju pod
okreslonym cisnieniem...


dzieki serdeczne

pozdr. vronski

WooWoo
23 Sty 2003, 16:39

Użytkownik "Kroket" <kroket@_BEZ_MIELONKI_op.plnapisał w
wiadomości

"WooWoo" <wwec@poczta.onet.plwrote in message

| A przy okazji: czy wg. VW oleje 0W30 sa juz 'be' ?

| dlaczego? Skoro jako olej Long Life zalecany jest SLX 0W-30 Long
| Life II...

Na samej gorze watku stoi napisane, ze wg niemieckiej strony
castrola
do 1.8T nadaje sie tylko RS 0W40.


No i co w związku z tym?  A ja mówię, że Long Life to SLX Long Life
II....

WooWoo
23 Sty 2003, 16:41

| Na samej gorze watku stoi napisane, ze wg niemieckiej strony
castrola
| do 1.8T nadaje sie tylko RS 0W40.

No nie tylko - ale RS 10W60 wg tabelki castrola sie nie nadaje.


to nie znaczy, że się nie nadaje, ale wskazane lepiej się spisują...
a poza tym wskazane są produkty powszechnie dostępne, tzw.
detaliczne, a takim SLX nie jest...

Co ciekawe slx wogole nie wystepuje na tej stronie - chyba ze
nazywa sie
teraz longlife 2


SLX LongLife II

WooWoo
23 Sty 2003, 16:42

Użytkownik "Boombastic" <boombas@NOSPAMpoczta.onet.plnapisał w
wiadomości

| Co do producentów, to przykładem może być Honda. Zaleca bowiem
| oleje 5W30,
| a jeśli temperatura nie spada poniżej -7 st. C to 10W30.

| i co ma tutaj rzeczone 0W-40 do tego? Czyli sam sobie
zaprzeczasz,
| skoro Honda zaleca 5W-30 o niższym, letnim współczynniku to
0W-40
| tym bardziej się sprawdza...

Nie jest to takie oczywiste. Chodzi o 0W w porównaniu do 5, czy


10W.

kolego, ale to jest współczynnik "zimowy" a mówimy o warunkach
letnich...

Słuchaj dalej reklam. Do swojego auta lej co chcesz. Ja zaufam
swojemu
mechanikowi, co zajmuje się silnikami o nieco innej


charakterystyce, niż
niemieckie.


tak się składa, że nie słucham reklam - pracuję w firmie olejowej...

WooWoo
23 Sty 2003, 16:47

Użytkownik "Tomek" <luszczew@poczta.onet.plnapisał:

<cut
| Ktory z tych olejow bedzie lepszy dla mojego silnika ?
Ewentualne sugestie
| co do zamiennika mile widziane.

Mam octavie 1.8T. Obecnie jezdze na Castrolu 10w60 TWS.
Wczesniej uzywalem Mobila1 5w50, ale okazal sie za rzadki. Przy
mocniejszym
palowaniu,
na 10tys, ubywalo ok 0,5 litra. Teraz ubytek po 10tys jest
praktycznie nie
zaowazalny.
Wiekszosc ludzi, ktorzy lubia przycisnac i szanuja swoje 1.8T,
jezdzi na
Castrolu 10w60RS,
10w60TWS, albo na Motul le mans 15w60. Jak nie chcesz
experymentowac, to
zalej ktorys
z tych olejow... A jak jestes odwazny to zalej 0w40. Tylko
sprawdzaj czy za
badzo go nie ubywa ;-)


spoko, nie powinno...

Szczeze mowiac wogole sobie nie wyobrazam, jak ten silnik moze
jezdzi na
0w30. Przy moim stylu
jazdy, to chyba po 3 tys, bylo by sucho w misce olejowej  ;-))


mimo wszytko nie... Andy miałby już sucho po 1 kkm... :-))

Kroket
23 Sty 2003, 17:42
"WooWoo" <wwec@poczta.onet.plwrote in message


| Na samej gorze watku stoi napisane, ze wg niemieckiej strony
| castrola do 1.8T nadaje sie tylko RS 0W40.

No i co w związku z tym?  A ja mówię, że Long Life to SLX Long Life
II....


A ile wedlug Ciebie jest mozliwosci interpretacji tekstu z gory ? Nie pisze
co Ty mowisz tylko powoluje sie na to, co zostalo w watku napisane i czego
nikt nie zanegowal.
Wyluzuj troche...

Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki
24 Sty 2003, 09:33
Użytkownik "Wojciech Przybysz" <wprzyb@city-interactive.comnapisał w
wiadomości

Szczeze mowiac wogole sobie nie wyobrazam, jak ten silnik moze jezdzi na
0w30. Przy moim stylu
jazdy, to chyba po 3 tys, bylo by sucho w misce olejowej  ;-))


Coz. Robert Herba zalewal to swojego Audi A4 1.8T Quattro (193KM) wlasnie
SLX 0W30 i byl bardzo zadowolony. A jest to czlowiek, kotry potrafi z
silnika ostatnie poty wycisnac.

Andy