dymek z wlewu oleju - co to może oznaczać???

Kategoria: Samochod nie tylko zza kolka.

Wersja archiwalna tematu "dymek z wlewu oleju - co to może oznaczać???" z grupy pl.misc.samochody



Bartek
1 Kwi 2004, 13:39
Witam!
Mam zamiar kupić od znajomego Forda Fieste `94 dobrze utrzymaną ale
zaintrygowała mnie jedna rzecz mianowicie po wyłączniu silnika (pracował
wczesniej przez parę minut) podniosłem korek wlewu oleju i zauważyłem
wydostający sie niewielki "dymek"jakiś gazów. O czym to może świadczyć czy
coś takiego może świadcyć o stopniu zuzycie, czy w takich rocznikach to sie
zdarza i jescze pare kilometrow nią natłuke?
Pozdrawiam
Bartek
Shreek
1 Kwi 2004, 14:04

Witam!
Mam zamiar kupić od znajomego Forda Fieste `94 dobrze utrzymaną ale
zaintrygowała mnie jedna rzecz mianowicie po wyłączniu silnika (pracował
wczesniej przez parę minut) podniosłem korek wlewu oleju i zauważyłem
wydostający sie niewielki "dymek"jakiś gazów. O czym to może świadczyć czy
coś takiego może świadcyć o stopniu zuzycie, czy w takich rocznikach to
sie
zdarza i jescze pare kilometrow nią natłuke?


Dymek dymkowi nie równy.
Ogólnie w skrzyni korbowej jest dym bo przecież tłoki nie są uszczelnione w
100% - tymbardziej w 10letnim samochodzie.
Są to tzw przedmuchy do skrzyni korbowej, w jednym samochodzie są większe w
innym mniejsze ale nie ma tak aby tam zupełnie dymu nie było.
Jeśli to tylko dymek to nie ma problemu, dobrze by było jakby to zobaczył
jakiś spec, który z doświadczenia wie ile tego powinno być.
A jeśli chcesz być pewny zakupu zmierz ciśnienie sprężania, porównaj z
wartością serwisową i będziesz wtedy wiedział co kupujesz.

M.
1 Kwi 2004, 19:09

" Shreek" <puli@poczta.onet.plwrote in message


Dymek dymkowi nie równy.
Ogólnie w skrzyni korbowej jest dym bo przecież tłoki nie są uszczelnione w
100% - tymbardziej w 10letnim samochodzie.
Są to tzw przedmuchy do skrzyni korbowej, w jednym samochodzie są większe w
innym mniejsze ale nie ma tak aby tam zupełnie dymu nie było.
Jeśli to tylko dymek to nie ma problemu, dobrze by było jakby to zobaczył
jakiś spec, który z doświadczenia wie ile tego powinno być.
A jeśli chcesz być pewny zakupu zmierz ciśnienie sprężania, porównaj z
wartością serwisową i będziesz wtedy wiedział co kupujesz.


Tak jest, dokładnie tak; oczywiście im mniej "dymku", tym lepiej. W każdym
razie, jeżeli tylko masz taką możliwość, sprawdź ciśnienie sprężania na
cylindrach i będziesz wiedział, czy silnik jest zajeżdżony, czy nie.

Pozdrawiam
M.

BR
2 Kwi 2004, 02:14
| zaintrygowała mnie jedna rzecz mianowicie po wyłączniu silnika
(pracował
| wczesniej przez parę minut) podniosłem korek wlewu oleju i
zauważyłem
| wydostający sie niewielki "dymek"jakiś gazów.
Z kazdego taki pojdzie. Zaden problem. Wazniejsze czy nie dmucha
ostro z tego korka w czasie pracy.
BR
Przemek
2 Kwi 2004, 02:14

| Tak jest, dokładnie tak; oczywiście im mniej "dymku", tym lepiej. W każdym


no to moze bardziej zalezec od rozwiazania "odmy" niz od stanu silnika
Przemek