szukam opinii o Volvo 740

Kategoria: Samochod nie tylko zza kolka.

Wersja archiwalna tematu "szukam opinii o Volvo 740" z grupy pl.misc.samochody



Gajos
3 Cze 2004, 15:01
witam
moze ktos poradzic mi czy  Volvo 740 poj 2,3 benzyna z 1988 roku to dobry
zakup?
jakie sa najczestrze awarie?
i naco zwrocic uwage przy kupnie?
pozdrawiam
Micha Pietrus
3 Cze 2004, 15:22

moze ktos poradzic mi czy  Volvo 740 poj 2,3 benzyna z 1988 roku to dobry
zakup?


Szczerze, to zrobiłem takim samochodem ponad 2000km rok temu, bo akurat sie
tak złożyło, że takim na wakacje jechałem. Auto ogromne (wnetrze i bagażnik
do któego mieści się rower z odkręconym przednim kołem), bardzo dobry
silnik, dosyć ekonomiczne jak na tę wielkość.

jakie sa najczestrze awarie?


Nam zdarzyło się - awaria chłodnicy, pękła w okolicach plastików.

i naco zwrocic uwage przy kupnie?


To tak jak ze wszystkimi samochodami..

THOR
3 Cze 2004, 17:02

witam
moze ktos poradzic mi czy  Volvo 740 poj 2,3 benzyna z 1988 roku to dobry
zakup?
jakie sa najczestrze awarie?
i naco zwrocic uwage przy kupnie?


http://www.klubvolvo.org.pl/klub/lista/zapisy.php

zapisz się i popytaj, tam dowiesz sie najwiecej i na temat.

Danio
4 Cze 2004, 04:16

"Gajos" <ga@infinity.net.plwrote in message


moze ktos poradzic mi czy  Volvo 740 poj 2,3 benzyna z 1988 roku to dobry
zakup?


To zalezy. Jak Ci potrzebny czolg do wozenia dzieci, albo wielka bryka na
wakacje, to bierz. Jak glownie do jazdy po miescie, to mozesz nie wydolic z
kasa, moj pali po miescie okolo 12l, chociaz moja zona twierdzi, ze jest w
stanie zejsc do 10.
Trzeba sprawdzic dokladnie stan auta. Ja sie wlasnie zastanawiam, czy nie
myslec juz o wymianie swojego.
Wczoraj wymienialem klocki z tylu, przy okazji okazalo sie, ze zacisk
hamulca jest juz tak skorodowany, ze bolce blokujace klocki nie maja sie
czego trzymac od zewnetrznej strony. Mechanik powiedzial ze nigdy w zyciu
takiego cuda nie widzial. Nowy zacisk na szrocie na Strazackiej [DC]
kosztowal mnie 60PLN, za regenerowany u Dobruckiego w Zabkach chca 250, nowy
w ASO pewnie z 500.
Poza tym obejrzalem pobierznie w warsztacie bude, powinienem liczyc sie z
wydaniem okolo 2kPLN na naprawy w miejscach, gdzie bierze rdza - podszybie,
ranty blotnikow, naroznik klapy, koncowka rynienki na dachu, kilka drobnych
plamek tu i tam. Niestety to juz 14-letnie auto i mimo ze zadbane to jednak
powoli sie sypie.
Co do wygody i komfortu, to trudno porownac to z czymkolwiek chocby troche
mniejszym a nowszym. Przednie siedzenia - jak klubowe fotele, w standardzie
podgrzewany tylek. Klima automagiczna, ale czasem montowali manualna, czasem
wcale - musisz sprawdzic. Nie spodziewaj sie jednak, ze bedzie dobrze
dzialac, jesli nie byla porzadnie serwisowana. Ja u siebie mam sprezarke do
wymiany.
Wazna zaleta mojego Volvo jest blyskwaiczne nagrzewanie wnetrza w zimie, w
lecie jesli klima dziala to tez jest bardzo komfortowo, jesli klima nie
dziala to jest zle bo buda jest bardzo przeszklona.
Zawieszenie nie jest tak komfortowe, jak np. w Mercu, ale i tak dziur w
jezdni sie nie odczuwa, koleiny praktycznie nie istnieja. Natomiast nie
prowadzi sie to tak jak np. nowy Saab czy chocby S70, ktore sa podobnej wiel
kosci.
Tylny naped - trzeba albo umiec jezdzic, albo szybko sie nauczyc, zima
szczegolnie, opony zimowe absolutnie konieczne.
Silnik - nie do zdarcia, jesli tylko nie jest to turbo, tu trzeba bardzo
uwazac od kogo sie kupuje, jak poprzedni wlasciciel dbal o turbine. Ja bym
nie kupil. Zwykly silnik serii B23 albo B230 robi bez wiekszych problemow
500kkm bez powaznego remontu.  Podczas jazdy dosc cicho w srodku, powyzej
120km/h silnik moze wydawac sie dosc glosny. Natomiast dzwiek ma przyjemny,
rasowy, to nie jest japonska szlifierka. Przez to ze masz tylko 115KM z 2,3l
pojemnosci, jest on slabo wysilony i przez to _bardzo_ trwaly.

jakie sa najczestrze awarie?


U mnie od poczatku problemy z naglym gasnieciem. Wymienilem komp, ale nic
nie dalo, w koncu okazalo sie ze to jakis przekaznik, bardzo dobry elektryk
jest u Lecha w Goraszce. Wymienili, od tego czasu spokoj.
Alternator - naprawa, montuja dziadostwo Lucasa.
Chlodnica - pekl plastikowy element przy wylocie, naprawione na Grojeckiej w
DC za 150PLN, za nowa noname chcieli okolo 450PLN, nowa w ASO okolo 900PLN.
Zawieszenie - to co we wszystkich samochodach w PL, a wiec koncowki drazkow.
Uklad kierowniczy - zaczyna mi przeciekac maglownica, bedzie trzeba zrobic.
Czesto trzeba zmieniac klocki, warto za kazdym razem sprawdzic tarcze i
ewentualnie przeszlifowac. Wczoraj dalem 170PLN za 2 nowe tarcze na tyl,
przod pewnie drozszy. Calosc z kolckami i wymmiana zacisku 350PLN, do tego
zacisk 60PLN.
Trzeba sprawdzac kable WN, jesli nie leza rowno na podstakach, to lubia sie
upalac od goracego silnika. Jak w kazdym samochodzie. Oczywiscie trzeba brac
np. Championa na sztuki po 30-60PLN a nie komplet w ASO za chyba 400PLN.
Pasek rozrzadu robilem po 350kkm, poprzedni wlasciciel (firma) tez robil.
Normalka, ale nie wolno zaniedbac, chociaz w B230 zawory nie spotkaja Ci sie
z tlokami.
Poza tym z silnikiem absolutnie nic, byle zmieniac regularnie olej, ja
wlewam syntetyk co 10kkm, nic sie nie rozszczelnia i nie trzeba dolewac.
Wydech - oryginalny trwaly, ale bardzo drogi. Sa oczywiscie zamienniki
Walkera czy Bosala, srednio raz na 2 lata (czyli okolo 30-40kkm) robie
ktorys tlumik.
Deska rozdzielcza - u mnie jak ma ochote to podaje predkosc i kilometry, a
jak nie ma ochoty, to nie i nic nie jest w stanie zmusic wskazowek do
ruszenia sie. to samo ze wskaznikiem paliwa. dlatego pisze o orientacyjnym
przebiegu. Nowa - majatek, uzywana od 4 do 8 stow, zaleznie od modelu.
Plastiki w srodku - raczej OK, chociaz u mnie nie wiadomo czemu popekala
plastikowa opaska przednich drzwi od srodka, urwala sie tez listwa ozdobna
na desce nad pokreltami i schowkiem, prawdopodobnie nieumiejetny demontarz
poprzedniego wlasciciela, tylko po co? W zimie troche popiskuja plastiki.

i naco zwrocic uwage przy kupnie?


Przede wszystkim bardzo dokladnie je obejrzyj, najlepiej pojedz do ASO,
zaplac 150-200PLN i zrob dokladne sprawdzenie calego auta. Powiedz zeby sie
przylozyli, bo jak kupisz to byc moze ze zrobisz u nich czesc rzeczy. Nie ma
takiego, w ktorym nie bedzie napraw. niech obejrzy go rowniez blacharz w
ASO.
Mozesz rowniez zadzwonic do kilku ASO w okolicy, podac nr. rej. i zapytac
czy i co naprawiali. Najlepiej jakbys wzial kogos kto zna Volvo.
Blacharka tak starych egzemplarzach czesto ma juz slady drobnej korozji.
Otworz bagaznik, wyjmij kolo zapasowe i dokladnie obejrzyj "wanne", jesli
rdzewieje to najczesciej od strony walu napedowego, czyli od przodu wanny.
To samo z dwoma zaglebieniami po lewej i prawej, trzeba sciagnac wykladzine
bagaznika i dokladnie obejrzec, rdza pojawia sie od strony kol czyli od
przodu zaglebien.
Podnies tez wykladzine pod nogami kierowcy i pasazera. to jest troche
trudniejsze, trzeba sie nameczyc ale warto. Czasem gruby wojlok pod dywanem
jest nasiakniety woda ze sniegu, ktora bardzo powoli odparowuje, moga tam
byc ogniska rdzy. Czasem woda dostaje sie w te miejsca poprzez przegrode
silnika, jesli i tam wejdzie rdza.
Sprawdz tez szczelnosc przepustow kablowych przy zawiasach drzwi, tamtedy
tez moze dostawac sie woda do srodka.
Jesli angielski nie jest problemem, to proponuję:
http://www.brickboard.com
a szczegolnie
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/BuyingUsed7xx.htm

Disclaimer: wszystko powyzsze _moim_zdaniem_ oraz dotyczy
_mojego_samochodu_.

Pozdrawiam,

Gajos
4 Cze 2004, 04:51
dzieki wielkie bardzo mi pogliscie
pozdrawiam
Danio
4 Cze 2004, 05:00

"Gajos" <ga@infinity.net.plwrote in message


dzieki wielkie bardzo mi pogliscie
pozdrawiam


Aha, zapomnialem napisac, ze moj ma przebieg okolo 400kkm i kupilem go od
pierwszego wlasciciela (4 lata w Szwecji, 4 w Polsce) w 98r.

Danio
4 Cze 2004, 06:14

"Danio" <ni@jakistamadresik.comwrote in message


| jakie sa najczestrze awarie?


Jeszcze mi sie przypomnialo:
Pompa wodna - sprawdz poziom plynu w zbiorniczku, zobacz czy nie masz
zielonkawych zaciekow na bloku silnika ponizej pompy i ponizej zbiorniczka
plynu. Ja musialem wymienic na jakas regenerowana od Dobruckiego (DC).
Musialem rowniez wymienic pompke od spryskiwaczy, bo mialem letni plyn i mi
zamarzlo i uszkodzio. Kosztowala uzywana okolo stowy.

| i naco zwrocic uwage przy kupnie?


Odkrec korek oleju, i zobacz czy nie masz mlecznobialej mazi na korku. jeli
tak, czeka cie wymiana uszczelki silnika, bo plyn z chlodzenia przedostaje
sie do ukladu smarowania. Zrob tez test cisnienia cylindrow, test cisnienia
w ukladzie chlodzenia - moze sie okazac ze gdzies trzeba uszczelniac.
Jesli jest firmowy szyberdach, to sprawdz czy nie przecieka, czy gladko
przesuwa sie po szynach.
Jesli masz elektryczne lusterka, szyby, fotel - sprawdz czy dziala, naprawy
bywaja kosztowne. To samo z pokretlem ktore ustawia Ci wybrzuszenie pod
ledzwiami - czasem linka jest urwana, naprawa nie jest bardzo kosztowna ale
trudna do wykonaia, bo trzeba rozebrac kawalek tapicerki fotela.
Sprawdz tez stan reflektorow, w tym wieku odblysniki beda juz zmatowiale.
Zamienniki sa, nowki z ASO bardzo drogie, szrotowe beda zniszczone tak jak
Twoje.

Jak mi sie cos jeszcze przypomni, to napisze. A w ogole to polecam
klubvolvo.org.pl no i brickboard.com, widze ze uzupelnili sporo informacji.

Pozdrawiam,