wysokosc npm

Kategoria: alt.pl.gps

Wersja archiwalna tematu "wysokosc npm" z grupy alt.pl.gps



Rafal Lipinski
19 Cze 2002, 08:38
witajcie,

    czy zwyczajnym gps - np venture jest mozliwe ustalenie wysokosci npm,
albo w stosunku do okreslonego punktu? czy takie mozliwosci daje tylko
summit?

z gory dzikei
rafal

neex
20 Cze 2002, 02:43
Użytkownik "Rafal Lipinski" <lipton1@poczta.onet.plnapisał

    czy zwyczajnym gps - np venture jest mozliwe ustalenie wysokosci npm,
albo w stosunku do okreslonego punktu? czy takie mozliwosci daje tylko
summit?


Praktycznie kazdy GPS pokazuje takze wysokosc nad poziomem moza. Nie robi jednak zapisow wysokosci w takim formacie jak summit.
Rowniez bledy spowodowane z wyliczeniem wysokosci sa dosyc powazne. Czesto przewyzszaja nawet 10 metrow. Summit mierzy wysokosc na
podstawie zmian cisnienia atmosferycznego. Wymaga przez to czestej kalibracji, ale jego wskazania sa wtedy duzo dokladniejsze. No i
ten wykres zmian wysokosci. Na wycieczki gorskie, jak ta lala :)

Pzdr

Grzyb
20 Cze 2002, 04:21
| Rowniez bledy spowodowane z wyliczeniem wysokosci sa dosyc powazne. Czesto
przewyzszaja nawet 10 metrow.

No  ;) mieszkając nad morzem zdarzało się że widziałem -200  :)  Ale to bywa
sporadycznie.

Snake (Rafal)
20 Cze 2002, 06:50
No  ;) mieszkając nad morzem zdarzało się że widziałem -200  :)  Ale to
bywa
sporadycznie.


Podobno w studniach jest najchłodniej ;)
Pawel Banys
20 Cze 2002, 06:59
Praktycznie kazdy GPS pokazuje takze wysokosc nad poziomem moza. Nie robi


jednak zapisow wysokosci w takim formacie jak summit.
Rowniez bledy spowodowane z wyliczeniem wysokosci sa dosyc powazne. Czesto


 przewyzszaja nawet 10 metrow.

Trzeba pamiętać, że GPS wyznacza wysokość według WGS-84, a nie Kronsztadt,
który jest punktem odniesienia wysokości na polskich mapach. Dlatego przy
porównywaniu wysokości z mapą będą często spore różnice.

Pozdrowienia,

Paweł Banyś

Pawel Brzozowski
20 Cze 2002, 08:34
"Pawel Banys" <vol@uoo.univ.szczecin.pl:

Trzeba pamiętać, że GPS wyznacza wysokość według WGS-84, a nie
Kronsztadt,
który jest punktem odniesienia wysokości na polskich mapach. Dlatego
przy
porównywaniu wysokości z mapą będą często spore różnice.


Khem? Spore?
Roznicza miedzy poziomem odniesienia Kronsztadt a ukladem "NATO'wskim"
(gdzies na Morzu Sródziemnym, chyba Triest) wynosi 1 metr.... czyli nie
az tak "sporo".
No chyba ze chodzi o cos innego....

pozdrowienia,

Grzegorz Czuba
21 Cze 2002, 02:16
(gdzies na Morzu Sródziemnym, chyba Triest) wynosi 1 metr.... czyli nie
az tak "sporo".


Dokładnie ;)
błąd wyliczenia wysokości waha się w zależności od ilości widocznych
satelitów od typowo 2-3x do 5x błąd wyznaczenia pozycji geograficznej.
Jac <J.M.>
21 Cze 2002, 03:18

"Grzegorz Czuba" <a@invar.net.plwrote in message


| (gdzies na Morzu Sródziemnym, chyba Triest) wynosi 1 metr.... czyli nie
| az tak "sporo".
Dokładnie ;)
błąd wyliczenia wysokości waha się w zależności od ilości widocznych
satelitów od typowo 2-3x do 5x błąd wyznaczenia pozycji geograficznej.


można jescze dodać że w momencie kiedy centralnie nad nami (odbiornikiem)
znajduje się satelita, wtedy błąd wyznaczenia wys. jest najmniejszy...



Podobne tematy:
Choroby Wysokościowe
wysokościomierz akustyczny
Choroby Wysokościowe
Choroby Wysokościowe
wysokościomierz akustyczny
Choroby Wysokościowe
Wysokość bazy w "Umowie o współpracy"