chłodzenie

Kategoria: Uzytkownicy i milosnicy VW Garbusa.

Wersja archiwalna tematu "chłodzenie" z forum Uzytkownicy i milosnicy VW Garbusa.



gibaxa
29-07-2009, 22:04:03
POTRZEBUJE POMOCY. MAM PROBLEM Z WENTYLATOREM. STRASZNIE SIE TLUCZE ZE
AZ LECA W OBUDOWIE ISKRY. JAK SIE TAM DOSTAC BEZ SCIAGANIA SILNIKA??
CZY ZEJDZIE SAMA OBUDOWA NP Z ALTERNATOREM??
falco
29-07-2009, 22:15:16
gibaxa pisze:

> CZY ZEJDZIE SAMA OBUDOWA NP Z ALTERNATOREM??


Siema,

masz 2 możliwości:
- zrzucasz gaźnik,
- odkręcasz 4 śrubki mocujące blachę w którą wchodzi alter do obudowy,
- obejmę alterka,
- 2 śrubki po bokach mocujące obudowę,
- luzujesz termostat,
- zrzucasz pasek klinowy,
- podnosisz obudowę i wysuwasz alterek razem z wiatrakiem.

Drugi sposób:
- blokujesz kółko alterka,
- odkręcasz nakrętkę z tyłu obudowy, która trzyma alterek pod klucz 36,
- zrzucasz pasek klinowy,
- odkręcasz obejmę alterka,
- zrzucasz alterek.

Ważne, aby po wszystkim dać odpowiednie podkładki zarówno pod alterek 
jak i do naciągnięcia paska oraz bardzo dobrze dokręcić nakrętkę alterka!!!

Powodzonka!!!


-- 
Pozdr! falco fKG - serwis części reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175
Scooty
29-07-2009, 22:28:29
Sama obudowa i alternator jest do zdjecia ale dosc trudno sie to robi.
Musialaby zejsc razem z chlodnica i klapkami nawiewu.
Koniecznie odkrecalbys termostat... niepotrzebnie, sa prostsze
dzialania.

Potrzebujesz klucz 36mm, nasadkowy + ramie jakies 30cm.
Zdejmuesz filtr i gaznik.
Blokujesz kolo pasowe, i odkrecasz srube na wiatraku, dostep jest w
miare dobry (prawy gwint)
Po kolei nakretka, krzywa podkladka, ewentualnie podkladki dystansowe.
Wiecej od tylu nie zdejmiesz.
odkrecasz kolo pasowe, opaske trzymajaca alternator, i 4 sruby
mocujace blache alternatora do obudowy.
Jesli nic nie jest zapieczone, ciagnac alternator powinien odlaczyc se
od wiatraka.
Tutaj uwaga no podkladki dystansowe, moga spasc.
W razie czego podwadzac wiatrak od tylu, przeginac, w koncu pusci.
Do przodu mozna wyjac sam alternator, bez wiatraka.
Wiatrak mozna wyjac w dalszej kolejnosci osobno.
Skladanie w odwrotnej kolejnosci.

Zanim jednak zdejmiesz sprawdz na wyczucie palcem jaka jest szczelina
pomiedzy obudowa a wiatrakiem,
cobys wiedzial ile podkladek trzeba zamotowac aby nie tarlo i nie bylo
fajerwerkow.

Mala szansa ale mozesz nie miec kompletnej tej blachy mocowanej do
obudowy (3 czesci skladowe).
Nie ma co wyprzedzac faktow, dzialaj.
Wyjdzie w praniu :)
gibaxa
30-07-2009, 08:09:41
On 29 Lip, 22:28, Scooty <garbaty.mac...@gmail.com> wrote:
> Sama obudowa i alternator jest do zdjecia ale dosc trudno sie to robi.
> Musialaby zejsc razem z chlodnica i klapkami nawiewu.
> Koniecznie odkrecalbys termostat... niepotrzebnie, sa prostsze
> dzialania.
>
> Potrzebujesz klucz 36mm, nasadkowy + ramie jakies 30cm.
> Zdejmuesz filtr i gaznik.
> Blokujesz kolo pasowe, i odkrecasz srube na wiatraku, dostep jest w
> miare dobry (prawy gwint)
> Po kolei nakretka, krzywa podkladka, ewentualnie podkladki dystansowe.
> Wiecej od tylu nie zdejmiesz.
> odkrecasz kolo pasowe, opaske trzymajaca alternator, i 4 sruby
> mocujace blache alternatora do obudowy.
> Jesli nic nie jest zapieczone, ciagnac alternator powinien odlaczyc se
> od wiatraka.
> Tutaj uwaga no podkladki dystansowe, moga spasc.
> W razie czego podwadzac wiatrak od tylu, przeginac, w koncu pusci.
> Do przodu mozna wyjac sam alternator, bez wiatraka.
> Wiatrak mozna wyjac w dalszej kolejnosci osobno.
> Skladanie w odwrotnej kolejnosci.
>
> Zanim jednak zdejmiesz sprawdz na wyczucie palcem jaka jest szczelina
> pomiedzy obudowa a wiatrakiem,
> cobys wiedzial ile podkladek trzeba zamotowac aby nie tarlo i nie bylo
> fajerwerkow.
>
> Mala szansa ale mozesz nie miec kompletnej tej blachy mocowanej do
> obudowy (3 czesci skladowe).
> Nie ma co wyprzedzac faktow, dzialaj.
> Wyjdzie w praniu :)

WIELKIE DZIEKI KOLEDZY JESTESCIE WIELCY. JEDNAK TROCHE MUSZE POTRUC BO
MAM JESZCZE 2 PROBLEMY:
1. SRUBY Z OBUDOWY (TE 4) SA ZAPIECZONE- ODCIĄĆ??
2. A DWIE DOLNE JAK MAM ODKRĘCIC(TE Z TYCH 4 Z OBUDOWY ALTERNATORA) BO
TAM PRZEBIEGA RURA DOLOTOWA I CHYBA PRZESZKADZA TO JA TEZ SCIAGNĄĆ??
JEZELI DOBRZE PAMIETAM TO PEWNIE TRZEBA JA ODKRECIC AZ PRZY GŁOWICY
CZY ZEJDZIE NA TYCH GUMOWYCH USZCZELNIACZACH??
żółwik
30-07-2009, 08:23:06
elo.

Staraj się nie zaczynać od cięcia śrub :) spryskaj jakimś zajzajerem typu 
WD40 kilka razy i rób to kluczem nasadowym (jeżeli śruba jest zapieczona to 
płaskim kluczem masz większe szanse na jej zniszczenie bo będzie 
przeskakiwał)

Rurę dolotową rozkręć na gumach i zsuń je cierpliwie na nią , kiedy ją 
położysz luźno na silniku , będziesz miał dojście do dolnych śrub od 
wiatraka.

Pozdrawiam.
żółw

ps.Swoją drogą wyciągnięcie silnika za pierwszym razem zajęło mi nieco 
godzinę i wszystko było na wierzchu.


Podobne tematy:
Problem z chlodzeniem.
Honda Civic Problem z Chłodzeniem
Chłodzenie silnika Iveco
Problem z chlodzeniem.
Honda Civic Problem z Chłodzeniem
Chłodzenie silnika Iveco
wycieka płyn chłodzacy spod wtryskiwacza