Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6

Kategoria: Samochod nie tylko zza kolka.

Wersja archiwalna tematu "Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6" z forum Samochod nie tylko zza kolka.



Piotr Klimek
16-06-2010, 11:41:37
Czesc,
Rozgladam sie za samochodem dla siebie i z racji napedu quattro opartego o
torsena mysle o Audi A4. Poczytalem kilka nieciekawych opinii na temat
tych skrzyn w Audi A4 B6, jest tam podobno przekladania CVT, ktora jest
awaryjna. Czy ktos moglby mi powiedziec jak wyglada sprawa w A4 B5, czy
tam jest zwykla skrzynia automatyczna czy rowniez CVT? Jesli zwykla to jak
wyglada jej awaryjnosc?

Po przeanalizowaniu dostepnych wersji chcialbym kupic cos takiego:
1,9TDI 110/130KM, Quattro, ASB, kombi, B5/B6 w cenie do 30kzl. Czy to
dobry wybor, zalezy mi na rozsadnych kosztach eksploatacji. 


-- 
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99
Maciej Browarczyk
16-06-2010, 18:06:56
Piotr Klimek pisze:

> Po przeanalizowaniu dostepnych wersji chcialbym kupic cos takiego:
> 1,9TDI 110/130KM, Quattro, ASB, kombi, B5/B6 w cenie do 30kzl. Czy to
> dobry wybor, zalezy mi na rozsadnych kosztach eksploatacji. 

1. Nie kupisz za tyle B6.
2. Koszty utrzymania (zawieszenie) sa wyzsze niz Saxo i nie wiem czy 
"rozsadne".
3. Ciezko trafic 130KM+quattro a automat (jesli mowimy o multitronicu) 
to zmulajaca i psujaca sie kupa.
4. Lepiej z tiptronicem ale to juz chyba tylko 2.5TDI z diesli, wiec 
patrz 1.
5. Quattro + dosc ciezka buda nie pali wcale malo, w miescie spokojnie 10l.

-- 
Pozdrawiam,
Maciek
Piotr Klimek
16-06-2010, 20:19:33
Dnia (Wed, 16 Jun 2010 18:06:56 +0200) ktos podajacy sie za Maciej Browarczyk
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> Po przeanalizowaniu dostepnych wersji chcialbym kupic cos takiego:
>> 1,9TDI 110/130KM, Quattro, ASB, kombi, B5/B6 w cenie do 30kzl. Czy to
>> dobry wybor, zalezy mi na rozsadnych kosztach eksploatacji. 
> 
> 1. Nie kupisz za tyle B6.

A od jakiej kwoty zaczynaja sie rozsadne egzemplarze?

> 2. Koszty utrzymania (zawieszenie) sa wyzsze niz Saxo i nie wiem czy 
> "rozsadne".

Moze faktycznie zagalopowalem sie z tym 'rozsadne', tak czy inaczej
powinny byc znacznie nizsze niz w Subaru Legacy, ktore tez ewentualnie
biore pod uwage. A co do Saxo to chyba tylko maly fiat jest tanszy w
utrzymaniu :)

> 3. Ciezko trafic 130KM+quattro a automat (jesli mowimy o multitronicu) 
> to zmulajaca i psujaca sie kupa.
> 4. Lepiej z tiptronicem ale to juz chyba tylko 2.5TDI z diesli, wiec 
> patrz 1.

OK, czyli jesli ASB to tylko tiptronic, czyli zwykla skrzynia a nie CVT.
Natomiast naczytalem sie strasznych rzeczy o 2,5TDI wiec skreslilem ten
silnik.

> 5. Quattro + dosc ciezka buda nie pali wcale malo, w miescie spokojnie 10l.

Lepiej 10L ropy niz 15 benzyny w Subaru.


-- 
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99
Maciej Browarczyk
16-06-2010, 20:34:59
Piotr Klimek pisze:

> A od jakiej kwoty zaczynaja sie rozsadne egzemplarze?

Nie podam Ci dokladnej kwoty ale 30tys to za malo na quattro, mysle, ze 
45 to bedzie w sam raz na koncowke serii B6, aczkolwiek moge sie mylic.

> Moze faktycznie zagalopowalem sie z tym 'rozsadne', tak czy inaczej
> powinny byc znacznie nizsze niz w Subaru Legacy, ktore tez ewentualnie
> biore pod uwage. A co do Saxo to chyba tylko maly fiat jest tanszy w
> utrzymaniu :)

Zawieszenie jest drogie (wielowahacz), jak sie cos spsuje i puka to 
ciezko dojsc co puka.

> OK, czyli jesli ASB to tylko tiptronic, czyli zwykla skrzynia a nie CVT.
> Natomiast naczytalem sie strasznych rzeczy o 2,5TDI wiec skreslilem ten
> silnik.

2.5TDI w rocznikach 2004 juz jest poprawione.

> Lepiej 10L ropy niz 15 benzyny w Subaru.

To tak, myslalem, ze oczekujesz ciut wiekszego niz Saxo ;)

-- 
Pozdrawiam,
Maciek
Piotr Klimek
16-06-2010, 23:29:40
Dnia (Wed, 16 Jun 2010 20:34:59 +0200) ktos podajacy sie za Maciej Browarczyk
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> A od jakiej kwoty zaczynaja sie rozsadne egzemplarze?
> 
> Nie podam Ci dokladnej kwoty ale 30tys to za malo na quattro, mysle, ze 
> 45 to bedzie w sam raz na koncowke serii B6, aczkolwiek moge sie mylic.

W takim razie bede celowal w B5, bo nie chcialbym wydac wiecej niz 30kzl.

>> Moze faktycznie zagalopowalem sie z tym 'rozsadne', tak czy inaczej
>> powinny byc znacznie nizsze niz w Subaru Legacy, ktore tez ewentualnie
>> biore pod uwage. A co do Saxo to chyba tylko maly fiat jest tanszy w
>> utrzymaniu :)
> 
> Zawieszenie jest drogie (wielowahacz), jak sie cos spsuje i puka to 
> ciezko dojsc co puka.

Na jaka kwote trzeba sie przygotowac jesli do zrobienia jest cale
zawieszenie przod/tyl?

>> OK, czyli jesli ASB to tylko tiptronic, czyli zwykla skrzynia a nie CVT.
>> Natomiast naczytalem sie strasznych rzeczy o 2,5TDI wiec skreslilem ten
>> silnik.
> 
> 2.5TDI w rocznikach 2004 juz jest poprawione.

Ale nadal jestto silnik duzo drozszy w eksploatacji niz 1,9 prawda?

>> Lepiej 10L ropy niz 15 benzyny w Subaru.
> 
> To tak, myslalem, ze oczekujesz ciut wiekszego niz Saxo ;)

Spalanie dla mnie nie jest az takie wazne, bo robie okolo 10kkm rocznie,
raczej zalezy mi na tym zeby serwisy nie byly wybitnie drogie.

A moze znasz jakis inny samochod, ktory wystepuje w wersji kombi ze stalym
napedem 4x4?

-- 
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99
gobo
17-06-2010, 08:57:12
Robiłem zawieszenie w listopadzie. Gdy chcesz używać najlepszych części, 
to kupujesz zestaw firmy Lemforder. Koszt to około 1500zł. Ja kupiłem 
zestaw za około 1000zł innej firmy i też sobie chwalę.
Za wymianę zapłaciłem około 300zł.
Piotr
Piotr Klimek
17-06-2010, 09:16:38
Dnia (Thu, 17 Jun 2010 08:57:12 +0200) ktos podajacy sie za gobo
wyklawiaturowal co nastepuje:

> Robiłem zawieszenie w listopadzie. Gdy chcesz używać najlepszych części, 
> to kupujesz zestaw firmy Lemforder. Koszt to około 1500zł. Ja kupiłem 
> zestaw za około 1000zł innej firmy i też sobie chwalę.
> Za wymianę zapłaciłem około 300zł.

Dzieki za informacje.

-- 
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99
kamil
17-06-2010, 12:58:59
"Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message 
news:slrn.pl.i1i5dn.u4n.usenet@piko.homelinux.net...

> Moze faktycznie zagalopowalem sie z tym 'rozsadne', tak czy inaczej
> powinny byc znacznie nizsze niz w Subaru Legacy, ktore tez ewentualnie
> biore pod uwage. A co do Saxo to chyba tylko maly fiat jest tanszy w
> utrzymaniu :)

forum.subaru.pl


>> 5. Quattro + dosc ciezka buda nie pali wcale malo, w miescie spokojnie 
>> 10l.
>
> Lepiej 10L ropy niz 15 benzyny w Subaru.

No tak, ale 15l spali ci przy spokojnej jezdzie 260-konne STI (przy czym 
spokojna jazda w STI to jak cisniecie w podloge w takim dieslowozie). Legacy 
wiecej niz 11-12 nie wyzlopie w miescie.
gobo
16-06-2010, 20:21:00
Ja mam A4 B5 z ASB czterobiegową zwykłą - czyli bez tip-tronica itp.
Przed chwilą wróciłem z trasy po polskich drogach - wszystkie km 
nakręciłem dziś od 4 rano:) Zrobiłem 1000km, średnia wyszła ok 8l.
Mój silnik to 1.8, bez turbiny, 20V.
W mieście potrafi spalić i z 12-13l. Sama skrzynia jest niezawodna, dość 
precyzyjna i nie ma co na nią narzekać.
W razie czego możesz kupić regenerowaną z gwarancją za 1600-1800zł.
Ja swoim Audi nakręciłem na razie około 30tys. km. Aktualny przebieg to 
200tys. i skrzynia działa bez zastrzeżeń.
Piotr
Piotr Klimek
16-06-2010, 23:32:05
Dnia (Wed, 16 Jun 2010 20:21:00 +0200) ktos podajacy sie za gobo
wyklawiaturowal co nastepuje:

> Ja mam A4 B5 z ASB czterobiegową zwykłą - czyli bez tip-tronica itp.

Jak rozpoznac ta skrzynie? Czy wystepuje w B5 w polaczeniu z dieslem?

-- 
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99
scob
19-06-2010, 19:05:42
Piotr Klimek pisze:
> Dnia (Wed, 16 Jun 2010 20:21:00 +0200) ktos podajacy sie za gobo
> wyklawiaturowal co nastepuje:
> 
>> Ja mam A4 B5 z ASB czterobiegową zwykłą - czyli bez tip-tronica itp.
> 
> Jak rozpoznac ta skrzynie? Czy wystepuje w B5 w polaczeniu z dieslem?
> 
Wajcha bez możliwości przesunięcia 'w prawo - na tipa'.
AFAIK tylko w pierwszych latach produkcji B5 była, również w dizlach.
Tip cztero- (<1997) i pięciobiegowy później we wszystkich wersjach.
Robson
17-06-2010, 08:45:35
> Po przeanalizowaniu dostepnych wersji chcialbym kupic cos takiego:
> 1,9TDI 110/130KM, Quattro, ASB, kombi, B5/B6 w cenie do 30kzl. Czy to
> dobry wybor, zalezy mi na rozsadnych kosztach eksploatacji.

Podaj rocznik, model i jaki silnik.

R
Piotr Klimek
17-06-2010, 09:25:37
Dnia (Thu, 17 Jun 2010 08:45:35 +0200) ktos podajacy sie za Robson
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> Po przeanalizowaniu dostepnych wersji chcialbym kupic cos takiego:
>> 1,9TDI 110/130KM, Quattro, ASB, kombi, B5/B6 w cenie do 30kzl. Czy to
>> dobry wybor, zalezy mi na rozsadnych kosztach eksploatacji.
> 
> Podaj rocznik, model i jaki silnik.

Wydaje mi sie, ze napisalem to wyzej.

-- 
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99
Robson
17-06-2010, 16:00:22
> Wydaje mi sie, ze napisalem to wyzej.
>

Aha, wydaje ci sie. Trudno, chcialem pomoc. Nie podales rocznika.

R
Piotr Klimek
17-06-2010, 16:36:03
Dnia (Thu, 17 Jun 2010 16:00:22 +0200) ktos podajacy sie za Robson
wyklawiaturowal co nastepuje:

> 
>> Wydaje mi sie, ze napisalem to wyzej.
>>
> 
> Aha, wydaje ci sie. Trudno, chcialem pomoc. Nie podales rocznika.

Napisalem, ze B5 lub B6, czyli roczniki 96-06.  

-- 
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99
Maciej Browarczyk
17-06-2010, 16:50:21
Piotr Klimek pisze:

> Napisalem, ze B5 lub B6, czyli roczniki 96-06.  

Akurat 95-04 ;)

-- 
Pozdrawiam,
Maciek
Robson
18-06-2010, 08:20:52
> Napisalem, ze B5 lub B6, czyli roczniki 96-06.

Ok, twoj diabel starszy. W tych latach naliczylem 13 modeli 
automatycznych skrzyn biegow montowanych w tych autach.

R
Piotr Klimek
18-06-2010, 08:35:25
Dnia (Fri, 18 Jun 2010 08:20:52 +0200) ktos podajacy sie za Robson
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> Napisalem, ze B5 lub B6, czyli roczniki 96-06.
> 
> Ok, twoj diabel starszy. W tych latach naliczylem 13 modeli 
> automatycznych skrzyn biegow montowanych w tych autach.

A ktore wedlug Ciebie sa najlepsze i byly montowane w zestawie z quattro i
1,9TDI?

-- 
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99
Robson
18-06-2010, 11:47:04
> A ktore wedlug Ciebie sa najlepsze i byly montowane w zestawie z quattro i
> 1,9TDI?

Moje kryteria sa takie:
1. skrzynie CVT nadaja sie do napedu sieczkarni a nie do samochodu, 
zachowanie mocno wkurzajace, trwalosc mizerna, kosztowna naprawa - 8-10 kzl.
2. Skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, ktora mozna naprawic za 
rozsadne pieniadze - np. kompletny remont mojej A604 (dodge caravan) 
kosztowal 4000 zl. przejechalem od czasu remontu 287.000 i skrzynia 
pracuje idealnie. Ma swoje wady, ale jak sie wie jak skrzynie 
eksploatowac, to jezdzi bardzo dlugo.
Dla porownania kompletny remont skrzyni AW z volvo xc90 to koszt ok. 
12.000 zl. W ASO volvo 26.000.

Wracajac do audi, z silnikami 1,9 wystepowaly:
01N - konstrukcja VW
01V (ZF5HP19Fl) - ZF 5 biegow
01J - CVT

W quattro ZF5HP19FL, po 2006 r. 01L (ZF6HP26A)

Zarowno skrzynia ZF jak i VW sa dobre, odwdzieczaja sie dluga praca, 
jesli sie o nie dba, mozna naprawic w razie czego za normalne pieniadze, 
bralbym te skrzynie.

R
Piotr Klimek
18-06-2010, 12:17:32
Dnia (Fri, 18 Jun 2010 11:47:04 +0200) ktos podajacy sie za Robson
wyklawiaturowal co nastepuje:

>> A ktore wedlug Ciebie sa najlepsze i byly montowane w zestawie z quattro i
>> 1,9TDI?
> 
> Moje kryteria sa takie:
> 1. skrzynie CVT nadaja sie do napedu sieczkarni a nie do samochodu, 
> zachowanie mocno wkurzajace, trwalosc mizerna, kosztowna naprawa - 8-10 kzl.
> 2. Skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, ktora mozna naprawic za 
> rozsadne pieniadze - np. kompletny remont mojej A604 (dodge caravan) 
> kosztowal 4000 zl. przejechalem od czasu remontu 287.000 i skrzynia 
> pracuje idealnie. Ma swoje wady, ale jak sie wie jak skrzynie 
> eksploatowac, to jezdzi bardzo dlugo.
> Dla porownania kompletny remont skrzyni AW z volvo xc90 to koszt ok. 
> 12.000 zl. W ASO volvo 26.000.
> 
> Wracajac do audi, z silnikami 1,9 wystepowaly:
> 01N - konstrukcja VW
> 01V (ZF5HP19Fl) - ZF 5 biegow
> 01J - CVT
> 
> W quattro ZF5HP19FL, po 2006 r. 01L (ZF6HP26A)
> 
> Zarowno skrzynia ZF jak i VW sa dobre, odwdzieczaja sie dluga praca, 
> jesli sie o nie dba, mozna naprawic w razie czego za normalne pieniadze, 
> bralbym te skrzynie.

OK, dziekuje za wyczerpujace info. 

-- 
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99
Robson
18-06-2010, 12:48:43
> OK, dziekuje za wyczerpujace info.

Wyczerpujace to moze przesada, raczej refleksje wynikajace z zamilowania 
do automatow :). To takie skrzywienie, gdy samochod kupuje sie przez 
pryzmat skrzyni jaka w nim siedzi....

R
MAc
18-06-2010, 23:18:15
Robson a co to znaczy "dobra eksploatacja automatu"?
serio. Jakiś link, doświadczenia?

MAc
Pszemol
19-06-2010, 14:15:38
"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:hvffap$m61$1@news.onet.pl...
> pracuje idealnie. Ma swoje wady, ale jak sie wie jak skrzynie 
> eksploatowac, to jezdzi bardzo dlugo.

Co masz konkretnie na myśli?
Robson
20-06-2010, 09:09:26
> Co masz konkretnie na myśli?

trzeba poznac swoja skrzynie :)
Moja A604 ma wade konstrukcyjna: brak bezposredniego smarowania ukladu 
roznicowego. Zabojstwem dla niej jest ruszanie z mocno wcisnietym gazem 
na skreconych kolach. W tym momencie uklad roznicowy pracuje na sucho. 
po pewnym czasie walek w nim sie zaczyna obracac i sie wysuwa. Rozwala 
obudowe skrzyni, wychlapuje caly olej, skrzynia sie pali, koniec. W 
pozniejszym modelu jest juz rurka, ktora podaje olej bezposrednio na 
dyferencjal.
To tylko taki przyklad, jest tego wiecej, ale zwiazane z eklsploatacja 
wiekszosci automatow, np. zakopanie sie w sniegu czy piachu. szybkie 
wajchowanie R-D to szybka smierc skrzyni, parkowanie na pochylosci itd.


R
Pszemol
20-06-2010, 14:39:05
"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:hvker8$7qd$1@news.onet.pl...
>> Co masz konkretnie na myśli?
>
> trzeba poznac swoja skrzynie :)
> Moja A604 ma wade konstrukcyjna: brak bezposredniego smarowania ukladu 
> roznicowego. Zabojstwem dla niej jest ruszanie z mocno wcisnietym gazem na 
> skreconych kolach. W tym momencie uklad roznicowy pracuje na sucho. po 
> pewnym czasie walek w nim sie zaczyna obracac i sie wysuwa. Rozwala 
> obudowe skrzyni, wychlapuje caly olej, skrzynia sie pali, koniec. W 
> pozniejszym modelu jest juz rurka, ktora podaje olej bezposrednio na 
> dyferencjal.

No ale jak proponujesz "poznać swoją skrzynię"? :-)
Jak mam "poznać" swoją, którą mam w swoim aucie?
To auto to Acura TL-S 2007, pomożesz mi ją poznac?

> To tylko taki przyklad, jest tego wiecej, ale zwiazane z eklsploatacja 
> wiekszosci automatow, np. zakopanie sie w sniegu czy piachu. szybkie 
> wajchowanie R-D to szybka smierc skrzyni, parkowanie na pochylosci itd.

Czy możesz mi wyjaśnić dlaczego szybka podmiana R-D miałaby zabijać
skrzynię? Wiem, że to jeden z dobrych sposobów na sprawdzenie
sprawności skrzyni przy zakupie używanego auta: jeśli przy przestawianiu
R-D dzieją się jakieś dziwne rzeczy, trzepie samochodem, słychać jakieś
dziwne odgłosy czy biegi załączają się zbyt powoli to są to symptomy
zużycia skrzyni.

A co do parkowania na pochyłości - chodzi Ci o spoczywanie auta na
tym zatrzasku w skrzyni który wsuwa w tryby pozycja P (Park)?
Zawsze można wspomóc skrzynię w tym zadaniu parkując na ręcznym
hamulcu, ale z tego co czytałem skrzynie są projektowane aby nie
przeszkadzało im zawieszenie auta na tym Park nawet przy pochyłościach
typowych dla zachodniego wybrzeża USA, gdzie ulice San Francisco
czy Seattle mają kilkunastostopniowe kąty wzniesienia :-)
Pszemol
19-06-2010, 14:12:37
"Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message 
news:slrn.pl.i1h72i.u4n.usenet@piko.homelinux.net...
> zalezy mi na rozsadnych kosztach eksploatacji.

To zamiast Audi kup jakiegoś japończyka... :-)
J.F.
19-06-2010, 16:35:28
On Sat, 19 Jun 2010 07:12:37 -0500,  Pszemol wrote: 
>"Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message 
>> zalezy mi na rozsadnych kosztach eksploatacji.
>
>To zamiast Audi kup jakiegoś japończyka... :-) 


Pszemolu, tu nie USA.
Taniej naprawic Audi niz kojote :-)

J.
Pszemol
19-06-2010, 16:44:23
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message 
news:cclp16hul3trphtna3li2jkcpuhffi985n@4ax.com...
> On Sat, 19 Jun 2010 07:12:37 -0500,  Pszemol wrote:
>>"Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message
>>> zalezy mi na rozsadnych kosztach eksploatacji.
>>
>>To zamiast Audi kup jakiegoś japończyka... :-)
>
>
> Pszemolu, tu nie USA.
> Taniej naprawic Audi niz kojote :-)

Ale właśnie w tym rzecz, że mimo że taniej to naprawiasz
to Audi dużo, dużo częściej niż Toyotę... i wciąż Toyota
wychodzi Ci dużo, dużo taniej, tak jak w USA.

Zresztą w USA nie jest taniej naprawić Toyoty...
Ceny u dealerów są mniej więcej takie same.


Podobne tematy:
skrzynia biegów
audi a4 2.6 problem z gazem
skrzynia biegów
audi a4 2.6 problem z gazem
VW Passat 2.8 Syncro (193Ps) vS. Audi A4 3.0 Quattro (220Ps)
[KUPIĘ] skrzynia biegów manualna
VW Passat 2.8 Syncro (193Ps) vS. Audi A4 3.0 Quattro (220Ps)