Co kupic - E46 320/330d czy 330xd

Kategoria: Samochod nie tylko zza kolka.

Wersja archiwalna tematu "Co kupic - E46 320/330d czy 330xd" z forum Samochod nie tylko zza kolka.



Jarek Pudelko
07-06-2010, 10:17:27
Witam

Mysle, ze padlo juz na E46 w wersji Touring, rocznik pewnie 2001/2002 z 
racji ceny i wiem, ze lift byl potem troche i jakbym doplacil pare 
tysiecy to bym sie zalapal :)

Zastanawiam sie natomiast nad napedem. W zasadzie doplacajac troszke 
mozna zamiast 320/330d kupic 330xd - pytanie czy warto.
Nie jezdze "sportowo" autem - jak mi brakuje funu to siadam na motocykl 
- autem jezdzic nie cierpie wiec to czy bedzie mialo 134KM czy 184KM 
specjalnego znaczenia dla mnie nie ma bo i tak bede jezdzil jakby mialo 
90KM :)
Czytalem, ze x-drive to taka troche proteza w porownaniu do stalego 
napedu 4x4 z Audi/Subaru i wcale mnie taka rewelacja. Z drugiej strony 
nie jezdzilem autem tylnonapedowym (nie liczac malucha) wiec moze takie 
x-drive uratuje mi/zonie dupe w krytycznej sytuacji - nie mam pojecia.
Pewnie z racji skomplikowania bardziej sie psuje heh...

-- 
jarek
Seba
07-06-2010, 10:59:04
Dnia Mon, 07 Jun 2010 10:17:27 +0200, Jarek Pudelko napisał(a):

> W zasadzie doplacajac troszke 
> mozna zamiast 320/330d kupic 330xd - pytanie czy warto.

Alti dosyć niedawno stał przed podobnym dylematem - zdecydował się na
xd. Ostatnio nie widziałem go na grupie - ale zawsze możesz zapukać na
prv.



-- 
Pozdrawiam,
Sebastian S.
Lewis
07-06-2010, 11:15:23
Użytkownik "Seba" <seb_beztego_sob@gazeta.pl> napisał w wiadomości 
news:sr1w3qti1bc5.v4vt0v06z4rb.dlg@40tude.net...
> Dnia Mon, 07 Jun 2010 10:17:27 +0200, Jarek Pudelko napisał(a):
>> W zasadzie doplacajac troszke
>> mozna zamiast 320/330d kupic 330xd - pytanie czy warto.
> Alti dosyć niedawno stał przed podobnym dylematem - zdecydował się na
> xd. Ostatnio nie widziałem go na grupie - ale zawsze możesz zapukać na
> prv.

Pewnie z samochodu wysiadać nie chce ;)
Też kiedyś chciałem kupić e46 330XD, kupiłem A6 quattro :D

-- 
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
Marcin "Kenickie" Mydlak
07-06-2010, 11:54:46
W dniu 2010-06-07 10:59, Seba pisze:
> Dnia Mon, 07 Jun 2010 10:17:27 +0200, Jarek Pudelko napisał(a):
>
>> W zasadzie doplacajac troszke
>> mozna zamiast 320/330d kupic 330xd - pytanie czy warto.
>
> Alti dosyć niedawno stał przed podobnym dylematem - zdecydował się na
> xd. Ostatnio nie widziałem go na grupie - ale zawsze możesz zapukać na
> prv.

Oj Seba, Seba. ZTCW Alti nie miał dylematu - po przejażdżce czymś tam 
4x4 stwierdził, że nic innego nie chce. To była tylko kwestia 
znalezienia egzemplarza co, jak powszechnie wiadomo, jest trudne.
BTW. może spot w przyszłym tygodniu?

-- 
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
Jarek Pudelko
07-06-2010, 13:42:36
W dniu 2010-06-07 11:54, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

> To była tylko kwestia
> znalezienia egzemplarza co, jak powszechnie wiadomo, jest trudne.

Az tak zle z egzemplarzami w stosunkowo dobrym stanie? Zdaje sobie 
sprawe z tego, ze 9-10 letnie auto nie jest nowe i jakies tam mankamenty 
moze miec tylko pytanie czy kazde jest skladane z 3 sztuk i ma cofniety 
licznik :)
Czy np. przebieg rzedu 200kkm jest akceptowalny w aucie w tym wieku? Ja 
sie nie znam bo jezdze rocznie jakies 8k :)

-- 
jarek
Lewis
07-06-2010, 13:58:39
Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał w 
wiadomości news:huilvb$1b3j$1@alfa.ceti.pl...
> W dniu 2010-06-07 11:54, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>> To była tylko kwestia
>> znalezienia egzemplarza co, jak powszechnie wiadomo, jest trudne.
> Az tak zle z egzemplarzami w stosunkowo dobrym stanie? Zdaje sobie sprawe 
> z tego, ze 9-10 letnie auto nie jest nowe i jakies tam mankamenty moze 
> miec tylko pytanie czy kazde jest skladane z 3 sztuk i ma cofniety licznik 
> :)
> Czy np. przebieg rzedu 200kkm jest akceptowalny w aucie w tym wieku? Ja 
> sie nie znam bo jezdze rocznie jakies 8k :)

200kkm w takim aucie to bardzo mały przebieg, nie mówię że niemożliwy ale 
raczej większość 10letnich aut z duży dieslem ma bliżej 250kkm a nawet 300+. 
Popatrz na zbliżone auta 5letnie każde ma blisko 140-160kkm bywa mniej ale 
bywa też więcej, tak średnio załóżmy że tyle właśnie ma, więc przez kolejne 
5 lat robi tylko ~50kkm? Coś tu nie do końca pasuje...
Owszem TRAFIAJĄ się auta 10letnie z przebieiem 100kkm ale tak często jak 
śnieg w lecie.

-- 
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
Przemek V
07-06-2010, 21:40:02
Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał w 
wiadomości news:huilvb$1b3j$1@alfa.ceti.pl...
>W dniu 2010-06-07 11:54, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>
>> To była tylko kwestia
>> znalezienia egzemplarza co, jak powszechnie wiadomo, jest trudne.
>
> Az tak zle z egzemplarzami w stosunkowo dobrym stanie? Zdaje sobie sprawe 
> z tego, ze 9-10 letnie auto nie jest nowe i jakies tam mankamenty moze 
> miec tylko pytanie czy kazde jest skladane z 3 sztuk i ma cofniety licznik 
> :)
> Czy np. przebieg rzedu 200kkm jest akceptowalny w aucie w tym wieku? Ja 
> sie nie znam bo jezdze rocznie jakies 8k :)

W moim 5 letnim 530d z przebiegiem 150 kkm przy 140 kkm zaczęła się sypać 
skrzynia automatyczna oraz filtr cząstek stałych i wszelkie możliwe 
elektroniczne pierdoły typu active steering, dynamic drive, czujniki 
parkowania.
Seba
07-06-2010, 19:51:43
Dnia Mon, 07 Jun 2010 11:54:46 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a):

> ZTCW Alti nie miał dylematu - po przejażdżce czymś tam 
> 4x4 stwierdził, że nic innego nie chce. 

Tak, po tej zimie i użytkowaniu A4 Quattro rodzicielki Wojtka, Marta
stwierdziła, że jednak chcą xd. 


-- 
Pozdrawiam,
Sebastian S.
Jarek Pudelko
07-06-2010, 21:53:46
Seba pisze:

> Tak, po tej zimie i użytkowaniu A4 Quattro rodzicielki Wojtka, Marta
> stwierdziła, że jednak chcą xd. 

A zostalo to jakos uzasadnione? Pytam bo rozmawialem wczoraj z kolega, 
ktory na moim miejscu optowalby za 'x' skoro juz musze bejce ale w ogole 
  to jego A6 quattro jest de best i na moim miejscu takie by kupil.

-- 
jarek
Marcin "Kenickie" Mydlak
07-06-2010, 22:56:07
W dniu 2010-06-07 21:53, Jarek Pudelko pisze:
> Seba pisze:
>
>> Tak, po tej zimie i użytkowaniu A4 Quattro rodzicielki Wojtka, Marta
>> stwierdziła, że jednak chcą xd.
>
> A zostalo to jakos uzasadnione?

Oczywiście - Alti lubi się samochodem bawić. Widać, czterołap dał mu 
jeszcze większy fun zimą niż dotychczasowe e34 rwd. Do tego jest prawie 
łysym, stylizowanym (wizualnie) na karka naukowcem, któremu niesamowicie 
pasuje opinia o BMW. ;)
Więc określenie modelu do poszukiwań wyszło niejako z automatu. :)

-- 
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
Seba
08-06-2010, 07:27:48
Dnia Mon, 07 Jun 2010 21:53:46 +0200, Jarek Pudelko napisał(a):

> A zostalo to jakos uzasadnione? 

Tak. Większa stabilnością i przyjemnością z jazdy w trudniejszych
warunkach.

Ja na Twoim miejscu pomyślałbym jeszcze nad jedną opcją - 330d z ASB.


-- 
Pozdrawiam,
Sebastian S.
Yans van Horn
07-06-2010, 11:34:06
Jarek Pudelko wrote:
> Witam
> 
> Mysle, ze padlo juz na E46 w wersji Touring, rocznik pewnie 2001/2002 z 
> racji ceny i wiem, ze lift byl potem troche i jakbym doplacil pare 
> tysiecy to bym sie zalapal :)
> 
> Zastanawiam sie natomiast nad napedem. W zasadzie doplacajac troszke 
> mozna zamiast 320/330d kupic 330xd - pytanie czy warto.
> Nie jezdze "sportowo" autem - jak mi brakuje funu to siadam na motocykl 
> - autem jezdzic nie cierpie wiec to czy bedzie mialo 134KM czy 184KM 
> specjalnego znaczenia dla mnie nie ma bo i tak bede jezdzil jakby mialo 
> 90KM :)
> Czytalem, ze x-drive to taka troche proteza w porownaniu do stalego 
> napedu 4x4 z Audi/Subaru i wcale mnie taka rewelacja. Z drugiej strony 
> nie jezdzilem autem tylnonapedowym (nie liczac malucha) wiec moze takie 
> x-drive uratuje mi/zonie dupe w krytycznej sytuacji - nie mam pojecia.
> Pewnie z racji skomplikowania bardziej sie psuje heh...

Ja bym proponował abyś odpowiedział sobie czy x jest Ci do czegoś 
niezbędny ? Częsci napewno
będą nieco trudniej dostępne (te z drugiej ręki). Natomiast samo E46 
jest napewno stabilnym i dobrze prowadzącym się pojazdem. Jeśli nie 
będziesz wyłączać DSC tak wątpie abyś znalazł się w sytujacji w której 
poczujesz negatywne efekty tylnego napędu.

-- 
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Tadeusz
07-06-2010, 11:43:35
Użytkownik "Jarek Pudelko" <> napisał w wiadomości ...
> Witam
>
> Czytalem, ze x-drive to taka troche proteza w porownaniu do stalego napedu 
> 4x4 z Audi/Subaru i wcale mnie taka rewelacja. Z drugiej strony nie 
> jezdzilem autem tylnonapedowym (nie liczac malucha) wiec moze takie 
> x-drive uratuje mi/zonie dupe w krytycznej sytuacji - nie mam pojecia.
> Pewnie z racji skomplikowania bardziej sie psuje heh...

Subaru nie ma żadnego stałego napędu...
a X-drive jest świetny - przynajmniej ten z X5 bo ten znam,
jest zauważalnie lepszy od volvoskiech AWD bo te też znam
praktycznie...
w polskich warunkach drogowych ja polecam napęd na 4,
i niekoniecznie to musi być typowo mechaniczne rozwiązanie
x-drive czy awd wystarczy do cywilnych zastosowań...


-- 
pozdrawiam
Tadeusz
Scypio
07-06-2010, 12:48:03
Dnia Mon, 7 Jun 2010 11:43:35 +0200, Tadeusz napisal(a):
> Subaru nie ma żadnego stałego napędu...

Nie? A co takiego ma? Bo z tej tutaj mądrej rozpiski...
www.wojdas.24x7.pl/naped.html
wynika że jednak ma...

Pozdrawiam, 
-- 
scypio
kamil
07-06-2010, 12:50:34
"Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> wrote in message 
news:huif4v$8qn$1@pippin.nask.net.pl...
>
> Użytkownik "Jarek Pudelko" <> napisał w wiadomości ...
>> Witam
>>
>> Czytalem, ze x-drive to taka troche proteza w porownaniu do stalego 
>> napedu 4x4 z Audi/Subaru i wcale mnie taka rewelacja. Z drugiej strony 
>> nie jezdzilem autem tylnonapedowym (nie liczac malucha) wiec moze takie 
>> x-drive uratuje mi/zonie dupe w krytycznej sytuacji - nie mam pojecia.
>> Pewnie z racji skomplikowania bardziej sie psuje heh...
>
> Subaru nie ma żadnego stałego napędu...

Kiedy dzisiaj rano do pracy jechalem, jeszcze mial. Wlasciwie Subaru jako 
jedna z niewielu firm, produkuje wylacznie stale AWD zamiast haldexow, 
szmexow i innych zakopujacych sie w byle sniegu wynalazkow.




Pozdrawiam
Kamil
Tadeusz
07-06-2010, 13:13:24
Użytkownik "kamil" <> napisał w wiadomości ...

>> Czytalem, ze x-drive to taka troche proteza w porownaniu do stalego 
>> napedu 4x4 z Audi/Subaru i wcale mnie taka rewelacja. Z drugiej strony 
>> nie jezdzilem autem tylnonapedowym (nie liczac malucha) wiec moze takie 
>> x-drive uratuje mi/zonie dupe w krytycznej sytuacji - nie mam pojecia.
>> Pewnie z racji skomplikowania bardziej sie psuje heh...
>
> Subaru nie ma żadnego stałego napędu...

>Kiedy dzisiaj rano do pracy jechalem, jeszcze mial. Wlasciwie Subaru jako 
>jedna z niewielu firm, produkuje wylacznie stale AWD zamiast haldexow, 
>szmexow i innych zakopujacych sie w byle sniegu wynalazkow.

stałe = mechaniczne

weź poszukaj tego sprzęgła wiskotycznego w Subarynce a jeszce lepiej wyjmij
jeden bezpiecznik i już będziesz miał Subaru z napędem na 2 koła...
kamil
07-06-2010, 13:28:21
"Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> wrote in message 
news:huikdc$bc6$1@pippin.nask.net.pl...
>
> Użytkownik "kamil" <> napisał w wiadomości ...
>
>>> Czytalem, ze x-drive to taka troche proteza w porownaniu do stalego 
>>> napedu 4x4 z Audi/Subaru i wcale mnie taka rewelacja. Z drugiej strony 
>>> nie jezdzilem autem tylnonapedowym (nie liczac malucha) wiec moze takie 
>>> x-drive uratuje mi/zonie dupe w krytycznej sytuacji - nie mam pojecia.
>>> Pewnie z racji skomplikowania bardziej sie psuje heh...
>>
>> Subaru nie ma żadnego stałego napędu...
>
>>Kiedy dzisiaj rano do pracy jechalem, jeszcze mial. Wlasciwie Subaru jako 
>>jedna z niewielu firm, produkuje wylacznie stale AWD zamiast haldexow, 
>>szmexow i innych zakopujacych sie w byle sniegu wynalazkow.
>
> stałe = mechaniczne

stale - moment jest przekazywany stale na obydwie osie.

> weź poszukaj tego sprzęgła wiskotycznego w Subarynce a jeszce lepiej 
> wyjmij
> jeden bezpiecznik i już będziesz miał Subaru z napędem na 2 koła...

tak samo, jak moglbym wymontowac centraly dyferencjal w audi. pytanie po co?




Pozdrawiam
Kamil
Scypio
07-06-2010, 13:30:32
Dnia Mon, 7 Jun 2010 13:13:24 +0200, Tadeusz napisal(a):
> stałe = mechaniczne
>
> weź poszukaj tego sprzęgła wiskotycznego w Subarynce a jeszce lepiej wyjmij
> jeden bezpiecznik i już będziesz miał Subaru z napędem na 2 koła... 

Super, wprowadzamy nowe definicje stałego napędu? To ja proponuję jeszcze 
zamiast kół z tyłu płozy, też będzie z tego Subaru FWD. 

pozdrawiam, 
-- 
scypio
Tomasz Finke
07-06-2010, 14:11:04
W dniu 2010-06-07 13:13, Tadeusz pisze:

> stałe = mechaniczne

Znaczy się uważasz, że stałe = tylko ząb za ząb, tarczka o tarczkę jest
be? :-)

> weź poszukaj tego sprzęgła wiskotycznego w Subarynce a jeszce lepiej wyjmij
> jeden bezpiecznik i już będziesz miał Subaru z napędem na 2 koła...

Ten bezpiecznik trzeba założyć.

T.
Robert Rędziak
07-06-2010, 17:18:40
On Mon, 7 Jun 2010 13:13:24 +0200, Tadeusz <t@spam-nie.onet.pl>
wrote:

> weź poszukaj tego sprzęgła wiskotycznego w Subarynce a jeszce lepiej wyjmij
> jeden bezpiecznik i już będziesz miał Subaru z napędem na 2 koła... 

 0. Nie Wołgi, nie rozdawali i nie na Placu Czerwonym...
 1. Włóż, a nie wyjmij.
 2. Dotyczy tylko automatów.
 3. Tak się włącza tryb serwisowy (np. do holowania).

 Idąc tym tropem każdy aktywny dyfer też kwalifikuje napęd jako
 stały inaczej?

 r.
-- 
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Lewis
07-06-2010, 13:29:40
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości 
news:huiitt$avk$1@inews.gazeta.pl...

>> Subaru nie ma żadnego stałego napędu...
> Kiedy dzisiaj rano do pracy jechalem, jeszcze mial. Wlasciwie Subaru jako 
> jedna z niewielu firm, produkuje wylacznie stale AWD zamiast haldexow, 
> szmexow i innych zakopujacych sie w byle sniegu wynalazkow.
> Pozdrawiam
> Kamil

Subaru ma symetryczne AWD z mechanizmem torsen, przynajmniej te starsze tak 
miały. Starsze dobre Audi miałe tenże sam torsen.

-- 
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
kamil
07-06-2010, 13:37:00
"Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message 
news:huil8g$mqd$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomości 
> news:huiitt$avk$1@inews.gazeta.pl...
>
>>> Subaru nie ma żadnego stałego napędu...
>> Kiedy dzisiaj rano do pracy jechalem, jeszcze mial. Wlasciwie Subaru jako 
>> jedna z niewielu firm, produkuje wylacznie stale AWD zamiast haldexow, 
>> szmexow i innych zakopujacych sie w byle sniegu wynalazkow.
>> Pozdrawiam
>> Kamil
>
> Subaru ma symetryczne AWD z mechanizmem torsen, przynajmniej te starsze 
> tak miały. Starsze dobre Audi miałe tenże sam torsen.

Subaru nigdy nie mialo torsena pomiedzy osiami, w Imprezie STI jest torsen w 
tylnej osi.





Pozdrawiam
Kami;
Robert Rędziak
07-06-2010, 17:16:50
On Mon, 7 Jun 2010 11:43:35 +0200, Tadeusz <t@spam-nie.onet.pl>
wrote:

> Subaru nie ma żadnego stałego napędu...

 Oświeć mnie, oświeć, proszę.

 r.
-- 
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Marcin "Kenickie" Mydlak
07-06-2010, 23:26:22
W dniu 2010-06-07 17:16, Robert Rędziak pisze:
> On Mon, 7 Jun 2010 11:43:35 +0200, Tadeusz<t@spam-nie.onet.pl>
> wrote:
>
>> Subaru nie ma żadnego stałego napędu...
>
>   Oświeć mnie, oświeć, proszę.

A co? Zneelixowałeś się? A feeee........
:P

-- 
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
BaX
07-06-2010, 14:20:37
> Mysle, ze padlo juz na E46 w wersji Touring, rocznik pewnie 2001/2002 z 
> racji ceny i wiem, ze lift byl potem troche i jakbym doplacil pare tysiecy 
> to bym sie zalapal :)
>
> Zastanawiam sie natomiast nad napedem. W zasadzie doplacajac troszke mozna 
> zamiast 320/330d kupic 330xd - pytanie czy warto.
> Nie jezdze "sportowo" autem - jak mi brakuje funu to siadam na motocykl - 
> autem jezdzic nie cierpie wiec to czy bedzie mialo 134KM czy 184KM 
> specjalnego znaczenia dla mnie nie ma bo i tak bede jezdzil jakby mialo 
> 90KM :)

Z takim podejściem weź 'bez x', zawsze to o połowe mniej w tym wypadku 
drogich elementów do wymiany, a i części 'okołonapędowe' są tańsze. BMW 
trakcje i tak ma dobrą, jak będziesz miał DSC zamiast ASC to będzie całkiem 
dobrze i ciężko coś nabroić.
Robert Rędziak
07-06-2010, 17:16:35
On Mon, 07 Jun 2010 10:17:27 +0200, Jarek Pudelko
<jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> wrote:

> Nie jezdze "sportowo" autem - jak mi brakuje funu to siadam na motocykl 
> - autem jezdzic nie cierpie wiec to czy bedzie mialo 134KM czy 184KM 
> specjalnego znaczenia dla mnie nie ma bo i tak bede jezdzil jakby mialo 
> 90KM :)

 W aucie ważącym 1500+kg, uwierz mi, ma. Choćby nawet dlatego, że
 do poruszania się przyzwoitym tempem nie musisz dusić gazu do
 podłogi, a przy tym jest po prostu ciszej i wygodniej. Zaś w
 sytuacji krytycznej jest z czego dodać.

 r.
-- 
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Przemek V
07-06-2010, 21:22:28
Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał w 
wiadomości news:hui9un$12e0$1@alfa.ceti.pl...
> Witam
>
> Mysle, ze padlo juz na E46 w wersji Touring, rocznik pewnie 2001/2002 z 
> racji ceny i wiem, ze lift byl potem troche i jakbym doplacil pare tysiecy 
> to bym sie zalapal :)
>
> Zastanawiam sie natomiast nad napedem. W zasadzie doplacajac troszke mozna 
> zamiast 320/330d kupic 330xd - pytanie czy warto.
> Nie jezdze "sportowo" autem - jak mi brakuje funu to siadam na motocykl - 
> autem jezdzic nie cierpie wiec to czy bedzie mialo 134KM czy 184KM 
> specjalnego znaczenia dla mnie nie ma bo i tak bede jezdzil jakby mialo 
> 90KM :)

Dziwne auto wybrałeś jeśli nie cierpisz jazdy. Ciasne, drogie w utrzymaniu, 
twarde. Po cholerę ci akurat BMW?
Jarek Pudelko
07-06-2010, 21:52:35
Przemek V pisze:

> Dziwne auto wybrałeś jeśli nie cierpisz jazdy. Ciasne, drogie w utrzymaniu, 
> twarde. Po cholerę ci akurat BMW? 

Siedzialem dzisiaj w 330xd sedanie i nie jest jakos specjalnie ciasne. 
Czy drogie w utrzymaniu? Orietnowalem sie w cenie czesci zamiennych i 
nie jest powalajaca - troche drozsze od czesci do forda/renault etc.

No i w koncu, skoro malo jezdze, nie lubie jezdzic, auta mnie nie kreca 
bo maja o dwa kola za duzo :) to chyba powinienem kupic cos co mi sie 
podoba - ogladalem wiele autek, glownie kombi choc i troche hatchbackow 
i jakos e46 wpadlo mi i zonie w oko. Jeszcze ew. Mondeo mk3 ale jakies 
takie cieeeeezkie, laguna II ale sie psuja - pewnie urban legend, alfa 
156, pewnie tez sie psuje. Czego bym nie ogladal to wracam do e46 :)
I nie mam 20 lat, bejzbola/kastetu w bagazniku ani lancucha z tombaku na 
szyi :), moim zdaniem to po prostu ladne autko tylko jak widac, nie moge 
sie co do silnika/napedu zdecydowac.

-- 
jarek
Jurand
07-06-2010, 22:36:52
Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał w 
wiadomości news:hujipi$1u8v$1@alfa.ceti.pl...
> Przemek V pisze:
>
>> Dziwne auto wybrałeś jeśli nie cierpisz jazdy. Ciasne, drogie w 
>> utrzymaniu, twarde. Po cholerę ci akurat BMW?
>
> Siedzialem dzisiaj w 330xd sedanie i nie jest jakos specjalnie ciasne. Czy 
> drogie w utrzymaniu? Orietnowalem sie w cenie czesci zamiennych i nie jest 
> powalajaca - troche drozsze od czesci do forda/renault etc.
>
> No i w koncu, skoro malo jezdze, nie lubie jezdzic, auta mnie nie kreca bo 
> maja o dwa kola za duzo :) to chyba powinienem kupic cos co mi sie 
> podoba - ogladalem wiele autek, glownie kombi choc i troche hatchbackow i 
> jakos e46 wpadlo mi i zonie w oko. Jeszcze ew. Mondeo mk3 ale jakies takie 
> cieeeeezkie, laguna II ale sie psuja - pewnie urban legend, alfa 156, 
> pewnie tez sie psuje. Czego bym nie ogladal to wracam do e46 :)
> I nie mam 20 lat, bejzbola/kastetu w bagazniku ani lancucha z tombaku na 
> szyi :), moim zdaniem to po prostu ladne autko tylko jak widac, nie moge 
> sie co do silnika/napedu zdecydowac.

Kup sobie Focusa 2.0 TDCI albo Volvo V50 z tym silnikiem. Utrzymanie będzie 
kosztowało 1/3 tego, co powyższej BMW xd, jeździ się wygodniej, nie będziesz 
postrzegany jako dres i masz zdecydowanie większy wybór aut.

Jurand.
omega_fan
08-06-2010, 10:42:09
> Siedzialem dzisiaj w 330xd sedanie i nie jest jakos specjalnie ciasne.
> Czy drogie w utrzymaniu? Orietnowalem sie w cenie czesci zamiennych i
> nie jest powalajaca - troche drozsze od czesci do forda/renault etc.

Skoro kolega majacy BMW pisze, ze drogie - to mu uwierz.
Przemek V
08-06-2010, 21:07:51
Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał w 
wiadomości news:hujipi$1u8v$1@alfa.ceti.pl...
> Przemek V pisze:
>
>> Dziwne auto wybrałeś jeśli nie cierpisz jazdy. Ciasne, drogie w 
>> utrzymaniu, twarde. Po cholerę ci akurat BMW?
>
> Siedzialem dzisiaj w 330xd sedanie i nie jest jakos specjalnie ciasne. Czy 
> drogie w utrzymaniu? Orietnowalem sie w cenie czesci zamiennych i nie jest 
> powalajaca - troche drozsze od czesci do forda/renault etc.
>
> No i w koncu, skoro malo jezdze, nie lubie jezdzic, auta mnie nie kreca bo 
> maja o dwa kola za duzo :) to chyba powinienem kupic cos co mi sie 
> podoba - ogladalem wiele autek, glownie kombi choc i troche hatchbackow i 
> jakos e46 wpadlo mi i zonie w oko. Jeszcze ew. Mondeo mk3 ale jakies takie 
> cieeeeezkie, laguna II ale sie psuja - pewnie urban legend, alfa 156, 
> pewnie tez sie psuje. Czego bym nie ogladal to wracam do e46 :)
> I nie mam 20 lat, bejzbola/kastetu w bagazniku ani lancucha z tombaku na 
> szyi :), moim zdaniem to po prostu ladne autko tylko jak widac, nie moge 
> sie co do silnika/napedu zdecydowac.

Mnie BMW po spróbowaniu pierwszej sztuki bardzo przypadły do gustu. Ale mnie 
po prostu kręcą samochody i połowa przyjemności z nich to jak jeżdżą. Jeśli 
ci zwisa jak auto jeździ a patrzysz na wygląd to zobacz np Hondę Accord od 
2003r. (akurat tak się składa, że też w miarę nieźle jeździ), Masz ładny 
design, praktyczność, bezawaryjność i znośne koszty eksploatacji.
Jarek Pudelko
08-06-2010, 12:27:13
Czesc

Nawiazujac do watku i pomijajac zasadnosc wyboru BMW jako takiego, co 
myslicie nt. skrzyni manualnej vs ichniejszy tiptronic/steptronic czy 
jako to sie tam nazywa?
Czytalem artykuly w sieci i w niektorych bylo napisane, ze komputer nie 
za dobrze steruje automatyczna skrzynia i np. czasem po wcisnieciu w 
podloge pedalu gazu nastepuje redukcja o 2-3 biegi tylko po to, zeby 
praktycznie natychmiast zmieniac w gore. Inni z kolei zachwalaja ten 
automat, ze jest super delikatny etc. w przeciwnienstwie do automatow 
montowanych w VW/Audi.
Czy mi potrzebny automat? Nigdy nie mialem i moze fajnie by bylo 
sprobowac - nie mozna ciagle miec byle jakiego auta z manualna skrzynia 
no... :) Pewnie fajnie sie jedzie nad morze czy nad Atlantyk z automatem.

-- 
jarek
Jurand
08-06-2010, 18:10:38
Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał w 
wiadomości news:hul5u0$304l$1@alfa.ceti.pl...
> Czesc
>
> Nawiazujac do watku i pomijajac zasadnosc wyboru BMW jako takiego, co 
> myslicie nt. skrzyni manualnej vs ichniejszy tiptronic/steptronic czy jako 
> to sie tam nazywa?
> Czytalem artykuly w sieci i w niektorych bylo napisane, ze komputer nie za 
> dobrze steruje automatyczna skrzynia i np. czasem po wcisnieciu w podloge 
> pedalu gazu nastepuje redukcja o 2-3 biegi tylko po to, zeby praktycznie 
> natychmiast zmieniac w gore. Inni z kolei zachwalaja ten automat, ze jest 
> super delikatny etc. w przeciwnienstwie do automatow montowanych w 
> VW/Audi.]

Automat w tym BMW to jest kibel. Skrzynia GM, bardzo droga w naprawie i 
często padająca nim minie 200 tys km.

Jurand.
Robert Rędziak
08-06-2010, 18:33:34
On Tue, 8 Jun 2010 18:10:38 +0200, Jurand <jurand@interia.pl>
wrote:

> Automat w tym BMW to jest kibel. Skrzynia GM, bardzo droga w naprawie i 
> często padająca nim minie 200 tys km.

 A tu pewna ciekawostka:

 www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=77692&view=findpost&p=816052

 może wcale nie jest z nią tak źle?

 r.
-- 
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Jurand
08-06-2010, 19:38:28
Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomości 
news:slrni0ss6u.5me.rekin@drapak.wkurw.org...
> On Tue, 8 Jun 2010 18:10:38 +0200, Jurand <jurand@interia.pl>
> wrote:
>
>> Automat w tym BMW to jest kibel. Skrzynia GM, bardzo droga w naprawie i
>> często padająca nim minie 200 tys km.
>
> A tu pewna ciekawostka:
>
> www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=77692&view=findpost&p=816052
>
> może wcale nie jest z nią tak źle?

Hmm skądś tego Pana kojarzę ;))
Może być tak, jak tam jest napisane. Natomiast ja oglądałem te skrzynie, 
które były eksploatowane tak jak nakazuje BMW - czyli zero wymian oleju. Co 
się w nich dzieje? Otóż najczęściej pada w nich zawór regulacji ciśnienia 
oleju. Nie wnikałem, czy pada on z powodu zabrudzenia czy nieodpowiedniego 
smarowania. Jeśli ten zawór padnie - skrzynia zaczyna się ślizgać. Wystarczy 
kilka minut jazdy i skrzynia ma spalone wszystkie okładziny. A ponieważ GM 
sprzedaje zestawy naprawcze tylko w kompletach (okładziny + tłoczki) - to 
ciężko zamknąć się z remontem w kwocie poniżej 6 tysięcy.

Jurand.


Podobne tematy:
Moro - kto może załatwić? gdzie kupić?
Jak Kupić
Jak Kupić Slota
Jaki prezent kupić mojemu synowi z okazji ślubu??
Gdzie najlepiej kupić fartuch/garniak ?!
BMW 330d e46 [SRTŚ] by Małolat
BMW 330d e46 [SRTŚ] by Małolat