fiat punto, problem z silnikiem

Kategoria: Samochod nie tylko zza kolka.

Wersja archiwalna tematu "fiat punto, problem z silnikiem" z forum Samochod nie tylko zza kolka.



michu
14-06-2010, 03:20:35
Pacjent: punto rok 2000 silnik 1.2
Kolega chcial dzis odpalic swoje punto, po przekreceniu kluczyka pali
sie kontrolka immobilisera chyba (pomaranczowy kluczyk), a z puszki z
bezpiecznikami wydobywa sie bzyczenie, pochodzi z jednego z
przekaznikow ktory na schemacie jest oznaczony ikonka wtryskiwacza.
Rozrusznik kreci ale samochod nie odpala.
Ma ktos jakis pomysl co sie stalo, koles wczoraj normalnie przyjechal
do domu i zgasil samochod, nie bylo zadnych problemow
pozdrawiam
michu
Michal Gut
14-06-2010, 07:05:17
jak przekaznik bzyczy to albo zdechl albo co bardziej prawdopodobne brakuje 
mu masy.
niech porusza paluchem ten przekaznik najpierw
emes
14-06-2010, 07:31:44
Uzytkownik "Michal Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisal w 
wiadomosci grup dyskusyjnych:hv4da4$h1t$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> jak przekaznik bzyczy to albo zdechl albo co bardziej prawdopodobne 
> brakuje mu masy.
> niech porusza paluchem ten przekaznik najpierw

tak jak wyzej, ale zapewnie nie obejdzie sie bez interfejsu magneti marelli, 
wypieprzyc immo, fiaty nie radza sobie ;)
michu
14-06-2010, 08:36:25
W dniu 2010-06-14 06:31, emes pisze:
>
>
> Uzytkownik "Michal Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl>
> napisal w wiadomosci grup
> dyskusyjnych:hv4da4$h1t$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>> jak przekaznik bzyczy to albo zdechl albo co bardziej prawdopodobne
>> brakuje mu masy.
>> niech porusza paluchem ten przekaznik najpierw
>
> tak jak wyzej, ale zapewnie nie obejdzie sie bez interfejsu magneti
> marelli, wypieprzyc immo, fiaty nie radza sobie ;)
 >

Przekazalem mu, zeby sprawdzil czy wszysko tam laczy jak trzeba, bedzie 
tez jechal na szrot po nowy przekaznik.
Dam znac wieczorem czy cos sie udalo osiagnac
pozdrawiam
michu

BTW: dzieki wielkie groups.google.com za opublikowanie mojego maila, 
znow bede musial zmienic z powodu zaspamienia...
krzysiek82
14-06-2010, 08:58:53
emes pisze:
> tak jak wyzej, ale zapewnie nie obejdzie sie bez interfejsu magneti 
> marelli, wypieprzyc immo, fiaty nie radza sobie ;)

to nie wina immo.

-- 
krzysiek82
MarcinJM
14-06-2010, 08:44:51
Michal Gut pisze:
> jak przekaznik bzyczy to albo zdechl albo co bardziej prawdopodobne 
> brakuje mu masy.
> niech porusza paluchem ten przekaznik najpierw

Slynne "brak masy"...
Wspolczenie raczej powinno byc "brak plusa", bo masa jest sygnalem 
sterujacym.

-- 
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Michal Gut
14-06-2010, 08:54:41
> Slynne "brak masy"...
> Wspolczenie raczej powinno byc "brak plusa", bo masa jest sygnalem 
> sterujacym.

to odepnij mase od silnika w swoim samochodzie
krzysiek82
14-06-2010, 08:58:29
Michal Gut pisze:
> jak przekaznik bzyczy to albo zdechl albo co bardziej prawdopodobne 
> brakuje mu masy.
> niech porusza paluchem ten przekaznik najpierw

Dokładnie na 99,8% jest to przyczyna. Rozwiązanie to rozebranie całości 
i poprawienie styków w puszce bezpieczników w komorze silnika.

-- 
krzysiek82
Cavallino
14-06-2010, 09:31:08
Uzytkownik "michu" <furifurius@gmail.com> napisal w wiadomosci 
news:e1e42048-0de2-4db3-b29a-49b0261b729d@g19g2000yqc.googlegroups.com...
> Pacjent: punto rok 2000 silnik 1.2
> Kolega chcial dzis odpalic swoje punto, po przekreceniu kluczyka pali
> sie kontrolka immobilisera chyba (pomaranczowy kluczyk),

No to problem jest z immo a nie z silnikiem.
Mialem tak kiedys jeden raz, przez kilka minut.
Potem ustapilo, gdy wyciagnalem i ponownie wlozylem kluczyl i przez kilka 
miesiecy problem nie powrócil.
krzysiek82
14-06-2010, 09:40:47
Cavallino pisze:
> No to problem jest z immo a nie z silnikiem.

ani z immo ani z silnikiem, po prostu brak styku na którymś z 
przekaźników skutkuje takim efektem. Coś o tym wiem, bo robiłem całą 
instalacje w punto od podstaw, wszystko było luźne, zresztą to taka 
domena punciaków na szczęście usterka jest bardziej irytująca niż 
kosztowna. 3h pracy i całego body kompa oraz puszkę z pod maski można 
poprawić.

-- 
krzysiek82
michu
14-06-2010, 20:26:06
W dniu 2010-06-14 02:20, michu pisze:
> Pacjent: punto rok 2000 silnik 1.2
> Kolega chcial dzis odpalic swoje punto, po przekreceniu kluczyka pali
> sie kontrolka immobilisera chyba (pomaranczowy kluczyk), a z puszki z
> bezpiecznikami wydobywa sie bzyczenie, pochodzi z jednego z
> przekaznikow ktory na schemacie jest oznaczony ikonka wtryskiwacza.
> Rozrusznik kreci ale samochod nie odpala.
> Ma ktos jakis pomysl co sie stalo, koles wczoraj normalnie przyjechal
> do domu i zgasil samochod, nie bylo zadnych problemow
>

Kumpel wymienił przekaznik (3 inne sprawdzil) i na kazdym jest to samo. 
Jak dokladnie sprawdzić czy wszystko łaczy w tej skrzynce? Jakas 
instrukcja moze jak to rozebrac, zeby potem nie bylo problemow z 
ponownycm zlozeniem :)
A i jeszcze dzwonil do jednego mechanika, ten powiedzial, ze moze to byc 
tez walnieta pompa paliwa, zeby sprobowac pod tylnim siedzeniem odlaczyc 
jej zasilanie i zobaczyc czy wtedy punto "przejdzie POST". Sadzicie ze 
to moze byc to? Warto rozkrecac siedzenie zeby sprawdzic ?
pozdrawiam
michu
Luke
15-06-2010, 07:51:52
W dniu 2010-06-14 20:26, michu pisze:

> to moze byc to? Warto rozkrecac siedzenie zeby sprawdzic ?
> pozdrawiam
> michu
>
Witam

Z tego co pamietam to nie ma zadnego rozkrecania. Po prostu podnosisz 
tylna kanape w strone siedzen przednich. Jakbys fotele rokladal.

Pozdrawiam
MarcinJM
15-06-2010, 08:11:00
michu pisze:
> W dniu 2010-06-14 02:20, michu pisze:
>> Pacjent: punto rok 2000 silnik 1.2
>> Kolega chcial dzis odpalic swoje punto, po przekreceniu kluczyka pali
>> sie kontrolka immobilisera chyba (pomaranczowy kluczyk), a z puszki z
>> bezpiecznikami wydobywa sie bzyczenie, pochodzi z jednego z
>> przekaznikow ktory na schemacie jest oznaczony ikonka wtryskiwacza.
>> Rozrusznik kreci ale samochod nie odpala.
>> Ma ktos jakis pomysl co sie stalo, koles wczoraj normalnie przyjechal
>> do domu i zgasil samochod, nie bylo zadnych problemow
>>
> 
> Kumpel wymienił przekaznik (3 inne sprawdzil) i na kazdym jest to samo. 
> Jak dokladnie sprawdzić czy wszystko łaczy w tej skrzynce? Jakas 
> instrukcja moze jak to rozebrac, zeby potem nie bylo problemow z 
> ponownycm zlozeniem :)
> A i jeszcze dzwonil do jednego mechanika, ten powiedzial, ze moze to byc 
> tez walnieta pompa paliwa, zeby sprobowac pod tylnim siedzeniem odlaczyc 
> jej zasilanie i zobaczyc czy wtedy punto "przejdzie POST". Sadzicie ze 
> to moze byc to? Warto rozkrecac siedzenie zeby sprawdzic ?

Przekaznik pompy paliwa jest sterowany impilsami z czujnika polozenia 
walu, oczywiscie za posrednictwem kompa.
Czesto awaria tegoz czujnika lubi powodowac ww. klepanie przekaznikow.
Odlacz czujnik i zobacz, czy klepanie ustanie.

-- 
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
krzysiek82
15-06-2010, 09:25:28
michu pisze:
> Kumpel wymienił przekaznik (3 inne sprawdzil) i na kazdym jest to samo. 
> Jak dokladnie sprawdzić czy wszystko łaczy w tej skrzynce? Jakas 
> instrukcja moze jak to rozebrac, zeby potem nie bylo problemow z 
> ponownycm zlozeniem :)

odpinasz wszystkie przewody, rozkładasz obudowę zaciskasz trochę styki, 
żeby ciaśniej trzymały przekaźniki i po sprawie. Nie da się tego źle zrobić.

> A i jeszcze dzwonil do jednego mechanika, ten powiedzial, ze moze to byc 
> tez walnieta pompa paliwa, zeby sprobowac pod tylnim siedzeniem odlaczyc 
> jej zasilanie i zobaczyc czy wtedy punto "przejdzie POST". Sadzicie ze 
> to moze byc to? Warto rozkrecac siedzenie zeby sprawdzic 

szkoda na to czasu, demontaż elementu jak wyżej i zrobienie tego co 
trzeba. Robiłem już tak w 3 punto w każdym problem już się nie pojawił.

-- 
krzysiek82


Podobne tematy:
Problem z silnikiem Ford Fiesta \'91
Problem z silnikiem: Ford Focus 1.8 Diesel 2000r.
[Sprzedam] Lampy tył fiat punto II 3d przed fl
Problem z silnikiem Ford Fiesta \'91
Problem z silnikiem: Ford Focus 1.8 Diesel 2000r.
Problem z silnikiem strasznie coś stuka
[Sprzedam] Lampy tył fiat punto II 3d przed fl