profil 45, 18 cali, proszę o opinie.

Kategoria: Samochod nie tylko zza kolka.

Wersja archiwalna tematu "profil 45, 18 cali, proszę o opinie." z forum Samochod nie tylko zza kolka.



Filip KK
19-06-2010, 13:16:30
Witam,

co sądzicie o profilu 45 na 18 calowej obręczy? Proszę o wypowiedź osób, 
które jeździły już na takich kółkach. Masa pojazdu: ~1800kg
Czy będzie to taczka? Czy profil 45 pozwoli "wypośrodkować" odczucie 
taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
(wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) :)

Pozdrawiam
krzyss
19-06-2010, 14:09:03
W dniu 2010-06-19 13:16, Filip KK pisze:
> Witam,
>
> co sądzicie o profilu 45 na 18 calowej obręczy? Proszę o wypowiedź osób,
> które jeździły już na takich kółkach. Masa pojazdu: ~1800kg
> Czy będzie to taczka? Czy profil 45 pozwoli "wypośrodkować" odczucie
> taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
> (wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) :)

Wygladac bedzie napewno super, ale w polsce gdzie drogi sa fatalne chyba 
szkoda kasy na felgi i opony. Bo to ze bedziesz musial prostowac to 
pewne. No chyba ze jezdzisz glownie 50km/h i bedziesz w stanie omijac 
wszystkie dziury.

Ja mam teraz w Audi 16' i 55 profil i jest ok. W mini sa 17' z profilem 
45 i jest twardo jak nie wiem, auto az podskakuje a czuc kazde ziarenko 
piasku. Tyle ze opony to dodatkowo run flat, wiec bardzo twarda krawedz.
Ja na twoim miejscu dwa razy bym sie zastanowil...

-- 
===-----==   krzyss vel Qkill   ==-----===
----===----   www.krzyss.com   ----===----
===------===   A3 TDI Power  ===-------===
Filip KK
19-06-2010, 14:20:48
W dniu 2010-06-19 14:09, krzyss pisze:

> Wygladac bedzie napewno super, ale w polsce gdzie drogi sa fatalne chyba
> szkoda kasy na felgi i opony. Bo to ze bedziesz musial prostowac to
> pewne. No chyba ze jezdzisz glownie 50km/h i bedziesz w stanie omijac
> wszystkie dziury.
>
W mieście szybciej nie jeżdżę, z reguły 50 km/h.

> Ja mam teraz w Audi 16' i 55 profil i jest ok. W mini sa 17' z profilem
> 45 i jest twardo jak nie wiem, auto az podskakuje a czuc kazde ziarenko
> piasku. Tyle ze opony to dodatkowo run flat, wiec bardzo twarda krawedz.
> Ja na twoim miejscu dwa razy bym sie zastanowil...
>
No tak, 16 z profilem 55 to gitarka, właśnie teraz takie ujeżdżam, są to 
najmniejsze opony dedykowane do mojego. Na profilu 50 też jeżdżę, 
troszkę niższa, ładniej wygląda ale czy czuję różnicę w komforcie? 
Hmm... Niezbyt. Dla mnie to to samo. Dlatego zastanawiam się czy 
przygotować felgi 18-stki, czy sprzedać je i nie bawić się w to..
CUT
19-06-2010, 14:41:05
W dniu 2010-06-19 14:20, Filip KK pisze:
> W dniu 2010-06-19 14:09, krzyss pisze:
>
>> Wygladac bedzie napewno super, ale w polsce gdzie drogi sa fatalne chyba
>> szkoda kasy na felgi i opony. Bo to ze bedziesz musial prostowac to
>> pewne. No chyba ze jezdzisz glownie 50km/h i bedziesz w stanie omijac
>> wszystkie dziury.
>>
> W mieście szybciej nie jeżdżę, z reguły 50 km/h.
>
>> Ja mam teraz w Audi 16' i 55 profil i jest ok. W mini sa 17' z profilem
>> 45 i jest twardo jak nie wiem, auto az podskakuje a czuc kazde ziarenko
>> piasku. Tyle ze opony to dodatkowo run flat, wiec bardzo twarda krawedz.
>> Ja na twoim miejscu dwa razy bym sie zastanowil...
>>
> No tak, 16 z profilem 55 to gitarka, właśnie teraz takie ujeżdżam, są to
> najmniejsze opony dedykowane do mojego. Na profilu 50 też jeżdżę,
> troszkę niższa, ładniej wygląda ale czy czuję różnicę w komforcie?
> Hmm... Niezbyt. Dla mnie to to samo. Dlatego zastanawiam się czy
> przygotować felgi 18-stki, czy sprzedać je i nie bawić się w to..


Ludzie a wiecie w ogóle co to jest ten profil o którym tak 
dyskutujecie?? W audi możesz mieć oponę o szerokości nawet 265. W mini 
215? i porównujecie profile??
neoniusz
19-06-2010, 14:27:51
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości 
news:hvi8vq$tv$1@news.task.gda.pl...
> co sądzicie o profilu 45 na 18 calowej obręczy? Proszę o wypowiedź osób, 
> które jeździły już na takich kółkach. Masa pojazdu: ~1800kg
> Czy będzie to taczka? Czy profil 45 pozwoli "wypośrodkować" odczucie 
> taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
> (wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) 
> :)

A opony 215/45R18 czy 285/45R18? Bo wysokosc profilu nie zalezy tylko od tej 
drugiej liczby :)
Filip KK
19-06-2010, 14:37:43
W dniu 2010-06-19 14:27, neoniusz pisze:

> A opony 215/45R18 czy 285/45R18? Bo wysokosc profilu nie zalezy tylko od tej
> drugiej liczby :)
>
>
225/45/18, szerzej nie chcę, bo nie chcę tracić na dynamice...
to
19-06-2010, 14:30:15
Filip KK wrote:

> 225/45/18, szerzej nie chcę, bo nie chcę tracić na dynamice...

Na dynamice to bardziej stracisz pakując 18" w miejsce 16", a niż 
zakładają o 1 cm szerszą oponę...

-- 
www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
Filip KK
19-06-2010, 17:12:06
W dniu 2010-06-19 16:30, to pisze:

>> 225/45/18, szerzej nie chcę, bo nie chcę tracić na dynamice...
>
> Na dynamice to bardziej stracisz pakując 18" w miejsce 16", a niż
> zakładają o 1 cm szerszą oponę...
>
Nie stracę, bo nie ścigam się nim. Chcę mieć po prostu nadal powera pod 
pedałem gazu, a nie zamulenie jak w przypadku gdybym założył tak jak 
producent zaleca 265 z tyłu i 235 z przodu.
to
19-06-2010, 15:57:51
Filip KK wrote:

>>> 225/45/18, szerzej nie chcę, bo nie chcę tracić na dynamice...
>>
>> Na dynamice to bardziej stracisz pakując 18" w miejsce 16", a niż
>> zakładają o 1 cm szerszą oponę...
>>
> Nie stracę, bo nie ścigam się nim. Chcę mieć po prostu nadal powera pod
> pedałem gazu, a nie zamulenie jak w przypadku gdybym założył tak jak
> producent zaleca 265 z tyłu i 235 z przodu.

Na dynamice to bardziej stracisz pakując 18" w miejsce 16", a niż
zakładają o 1 cm szerszą oponę...

-- 
www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
Filip KK
19-06-2010, 18:37:46
W dniu 2010-06-19 17:57, to pisze:

> Na dynamice to bardziej stracisz pakując 18" w miejsce 16", a niż
> zakładają o 1 cm szerszą oponę...
>
Dlatego, że większe o prawie 6mm, czy dlatego że cięższe?
to
19-06-2010, 18:43:13
Filip KK wrote:

>> Na dynamice to bardziej stracisz pakując 18" w miejsce 16", a niż
>> zakładają o 1 cm szerszą oponę...
>>
> Dlatego, że większe o prawie 6mm, czy dlatego że cięższe?

Jeśli koła są tej samej klasy to będą cięższe, a przede wszystkim z 
powodu większej felgi będą miały bardziej niekorzystny rozkład masy 
(większa część masy dalej od punktu obrotu) więc różnica bezwładności 
będzie większe niż by to wynikało z nieco większej masy.

-- 
www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
Pete
19-06-2010, 17:34:12
"Filip KK" wrote
>> Na dynamice to bardziej stracisz pakując 18" w miejsce 16", a niż
>> zakładają o 1 cm szerszą oponę...
>>
> Nie stracę, bo nie ścigam się nim. Chcę mieć po prostu nadal powera 
> pod pedałem gazu, a nie zamulenie jak w przypadku gdybym założył tak 
> jak producent zaleca 265 z tyłu i 235 z przodu.

Chodzi o to, ze przewaznie felgi 18" sa sporo ciezsze od 16", wiec tak 
czy inaczej go zamuli - wolniej sie bedzie rozpedzal i dluzej zajmie 
wyhamowanie wiekszej masy nieresorowanej, zakladajac ze szerokosc opony 
pozostanie bez zmian.  Ale czym mocniejszy silnik, tym mniej bedzie to 
zauwazalne.

Ja jezdze od 4 lat na fabrycznych 235/45/17 w e39 i uwazam, ze jest to 
niezly kompromis pomiedzy komfortem a dynamika (w tym rowniez 'steering 
response', chociaz to jeszcze zalezy od konkretnej opony).

Roznica pomiedzy komfortem w 235/45 a 225/45 jest stosunkowo niewielka. 
Nie zaloz sobie tylko jakiejs ekstremalnie sportowej opony o sciankach 
twardych jak kamienie, jak np. Bridgestone S03.  Osobiscie moge polecic 
np. ContiSportContact 2 lub 3.  Trzymaja niezle, a przy tym sa w miare 
komfortowe i zbytnio nie myszkuja w koleinach.

Pozdr.
Pete
Przemek V
20-06-2010, 09:46:27
Użytkownik "Pete" <noname@nodomain.com> napisał w wiadomości 
news:hvio3o$p3d$1@inews.gazeta.pl...

> Pozdr.
> Pete

OT - specjalnie dla fanów dresowozów: picasaweb.google.pl/przemv/F10#
Dopiero zrobiłem 200 km. w tym dzisiaj rano DC-Glinojeck i z powrotem. Auto 
rewelacyjne, regulowane zawieszenie VDC miód malina bo zmienia też siłę 
wspomagania i punkty zmiany biegów w automacie. Natomiast 523i jest jednak 
ciut za słabe i kopię się w tyłek, że 528i nie wziąłem. Zagapiłem się i 
myślałem, że różnica w cenie jest dużo większa. Tak byłoby 250+ koni a nie 
200+. Po dieslu kręcenie się rzędowej szósteczki i redukcje łopatkami to 
poezja.
Grzegorz Prędki
20-06-2010, 11:38:10
> OT - specjalnie dla fanów dresowozów: picasaweb.google.pl/przemv/F10#
> Dopiero zrobiłem 200 km. w tym dzisiaj rano DC-Glinojeck i z powrotem. Auto
> rewelacyjne, regulowane zawieszenie VDC miód malina bo zmienia też siłę
> wspomagania i punkty zmiany biegów w automacie. Natomiast 523i jest jednak
> ciut za słabe i kopię się w tyłek, że 528i nie wziąłem. Zagapiłem się i
> myślałem, że różnica w cenie jest dużo większa. Tak byłoby 250+ koni a nie
> 200+. Po dieslu kręcenie się rzędowej szósteczki i redukcje łopatkami to
> poezja.
>
>

Wow, w koncu dodali wskaznik temepratury plynu chlodniczego :)
Pete
20-06-2010, 16:08:32
"Grzegorz Prędki" wrote
> Wow, w koncu dodali wskaznik temepratury plynu chlodniczego :)

Dodali?  Zawsze byl.

Pete
Grzegorz Prędki
20-06-2010, 18:13:38
W dniu 2010-06-20 16:08, Pete pisze:
>
>
> "Grzegorz Prędki" wrote
>> Wow, w koncu dodali wskaznik temepratury plynu chlodniczego :)
>
> Dodali? Zawsze byl.
>

Wody? W e60 535d napewno nie ma.
Przemek V
20-06-2010, 16:11:36
Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał 
w wiadomości news:4c1de183$0$17088$65785112@news.neostrada.pl...
>
>
> Wow, w koncu dodali wskaznik temepratury plynu chlodniczego :)

Jednak nie. Są konsekwentni. To jest wskaźnik temperatury oleju.
DoQ
20-06-2010, 21:39:29
Przemek V pisze:
>> Wow, w koncu dodali wskaznik temepratury plynu chlodniczego :) 
> Jednak nie. Są konsekwentni. To jest wskaźnik temperatury oleju. 

Gratulacje fajne auto :)
To typowa temp. oleju podczas normalnej jazdy?
Srednia spalania 14,9/100 - po zabawie rozumiem?:) Ciekawe jaka bedzie 
przecietna srednia dla tego auta...


Pozdrawiam
Pawel
Przemek V
21-06-2010, 20:24:05
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości 
news:hvlqtp$u3l$1@mx1.internetia.pl...
> Przemek V pisze:
>>> Wow, w koncu dodali wskaznik temepratury plynu chlodniczego :)
>> Jednak nie. Są konsekwentni. To jest wskaźnik temperatury oleju.
>
> Gratulacje fajne auto :)
> To typowa temp. oleju podczas normalnej jazdy?
> Srednia spalania 14,9/100 - po zabawie rozumiem?:)

Po piątkowopopołudniowych korkach w DC

> Ciekawe jaka bedzie przecietna srednia dla tego auta...

Przymojej jeździe stawiam, że w mieście ok.13, na trasie 11.
DoQ
21-06-2010, 20:37:36
Przemek V pisze:

> Po piątkowopopołudniowych korkach w DC 
>> Ciekawe jaka bedzie przecietna srednia dla tego auta...
> Przymojej jeździe stawiam, że w mieście ok.13, na trasie 11. 

Ok, dzieki :-)
Jak bedziesz pamietal napisz kiedys ile wyjdzie w trasie, bo jestem 
ciekawy jak to bedzie na tle 2,8 w E39 :)


Pozdrawiam
Pawel
Pete
22-06-2010, 03:19:06
"DoQ" wrote
> Ok, dzieki :-)
> Jak bedziesz pamietal napisz kiedys ile wyjdzie w trasie, bo jestem 
> ciekawy jak to bedzie na tle 2,8 w E39 :)

A Tobie ile pali 528i w trasie (bez wariactw)?  Manual/auto?

Pozdr.
Pete
DoQ
22-06-2010, 09:33:51
Pete pisze:
>> Ok, dzieki :-)
>> Jak bedziesz pamietal napisz kiedys ile wyjdzie w trasie, bo jestem 
>> ciekawy jak to bedzie na tle 2,8 w E39 :) 
> A Tobie ile pali 528i w trasie (bez wariactw)?  Manual/auto?

Mnie ok 9,5-10 , koledze przy _spokojnej_ jezdzie na niezbyt zatloczonej 
trasie z uzywanym tempomatem nieco ponizej 9:) Manual.


Pozdrawiam
Pawel
Pete
22-06-2010, 14:39:57
"DoQ"
> Mnie ok 9,5-10 , koledze przy _spokojnej_ jezdzie na niezbyt 
> zatloczonej trasie z uzywanym tempomatem nieco ponizej 9:) Manual.
>

Acha... mi sie czasami udaje zejsc do 8 (530i manual), ale to z 
tempomatem zapietym na 110-120 km/h.  Przewaznie jednak jest blizej 9 
l/100km.

Pete
DoQ
22-06-2010, 17:45:53
Pete pisze:

> Acha... mi sie czasami udaje zejsc do 8 (530i manual), ale to z 
> tempomatem zapietym na 110-120 km/h.  Przewaznie jednak jest blizej 9 
> l/100km.

530i R6 czy V8 (w E34 chyba skonczyly sie 3litrowe V8?).

Pozdrawiam
Pawel
Pete
23-06-2010, 06:51:33
"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message 
news:hvqlvs$u50$1@mx1.internetia.pl...
> Pete pisze:
>
>> Acha... mi sie czasami udaje zejsc do 8 (530i manual), ale to z 
>> tempomatem zapietym na 110-120 km/h.  Przewaznie jednak jest blizej 9 
>> l/100km.
>
> 530i R6 czy V8 (w E34 chyba skonczyly sie 3litrowe V8?).

R6 (M54).

Pete
Pete
20-06-2010, 16:08:10
"Przemek V" wrote
> OT - specjalnie dla fanów dresowozów: 
> picasaweb.google.pl/przemv/F10#
> Dopiero zrobiłem 200 km. w tym dzisiaj rano DC-Glinojeck i z powrotem. 
> Auto rewelacyjne, regulowane zawieszenie VDC miód malina bo zmienia 
> też siłę wspomagania i punkty zmiany biegów w automacie. Natomiast 
> 523i jest jednak ciut za słabe i kopię się w tyłek, że 528i nie 
> wziąłem. Zagapiłem się i myślałem, że różnica w cenie jest dużo 
> większa. Tak byłoby 250+ koni a nie 200+. Po dieslu kręcenie się 
> rzędowej szósteczki i redukcje łopatkami to poezja.

Fajny.  Gratulacje!

Pete
Przemek V
20-06-2010, 19:35:01
Użytkownik "Pete" <noname@nodomain.com> napisał w wiadomości 
news:hvl7f4$lp8$1@inews.gazeta.pl...
>
> Fajny.  Gratulacje!
>
Wiedziałem, że zrozumiesz ;)
CUT
20-06-2010, 18:04:43
W dniu 2010-06-20 09:46, Przemek V pisze:
> U?ytkownik "Pete"<noname@nodomain.com>  napisa? w wiadomo?ci

>
> OT - specjalnie dla fan?w dresowoz?w: picasaweb.google.pl/przemv/F10#

Ładna furka. Dobry masz gust.
Przemek V
20-06-2010, 19:34:09
Użytkownik "CUT" <CUT@CUT.pl> napisał w wiadomości 
news:4c1e3c1f$1@news.home.net.pl...
>W dniu 2010-06-20 09:46, Przemek V pisze:
>> U?ytkownik "Pete"<noname@nodomain.com>  napisa? w wiadomo?ci
>
>>
>> OT - specjalnie dla fan?w dresowoz?w: 
>> picasaweb.google.pl/przemv/F10#
>
> Ładna furka. Dobry masz gust.

Dzięki. Wnętrze jest super ale cały czas się przyzwyczajam do tej bieli na 
zewnątrz. No i momentami standardowe 17 calowe felgi z balonowatymi oponami 
też średnio wyglądają ale za to widzę, że kręgosłup będzie szczęśliwy :)
Marcin "Kenickie" Mydlak
20-06-2010, 21:26:21
W dniu 2010-06-20 09:46, Przemek V pisze:
> OT - specjalnie dla fanów dresowozów: picasaweb.google.pl/przemv/F10#
> Dopiero zrobiłem 200 km. w tym dzisiaj rano DC-Glinojeck i z powrotem. Auto
> rewelacyjne, regulowane zawieszenie VDC miód malina bo zmienia też siłę
> wspomagania i punkty zmiany biegów w automacie. Natomiast 523i jest jednak
> ciut za słabe i kopię się w tyłek, że 528i nie wziąłem. Zagapiłem się i
> myślałem, że różnica w cenie jest dużo większa. Tak byłoby 250+ koni a nie
> 200+. Po dieslu kręcenie się rzędowej szósteczki i redukcje łopatkami to
> poezja.

Wiem, że to dwa mało porównywalne auta, ale jednak poproszę: odnieś tę 
poezję jakoś do Ferrarki.


-- 
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
Przemek V
21-06-2010, 20:32:54
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w 
wiadomości news:hvlq15$e8n$1@news.dialog.net.pl...
>W dniu 2010-06-20 09:46, Przemek V pisze:
>> OT - specjalnie dla fanów dresowozów: 
>> picasaweb.google.pl/przemv/F10#
>> Dopiero zrobiłem 200 km. w tym dzisiaj rano DC-Glinojeck i z powrotem. 
>> Auto
>> rewelacyjne, regulowane zawieszenie VDC miód malina bo zmienia też siłę
>> wspomagania i punkty zmiany biegów w automacie. Natomiast 523i jest 
>> jednak
>> ciut za słabe i kopię się w tyłek, że 528i nie wziąłem. Zagapiłem się i
>> myślałem, że różnica w cenie jest dużo większa. Tak byłoby 250+ koni a 
>> nie
>> 200+. Po dieslu kręcenie się rzędowej szósteczki i redukcje łopatkami to
>> poezja.
>
> Wiem, że to dwa mało porównywalne auta, ale jednak poproszę: odnieś tę 
> poezję jakoś do Ferrarki.

To są dwa zupełnie inne światy. Ferrari jest czysto rekreacyjne. Nie 
wyobrażam sobie jazdy tym na codzień, parkowania na krawężnikach, itp. Nic 
nie widać, promień skrętu STARa, nie ma wspomagania a kierownica mała, opony 
205 z przodu i generalnie wyważenie układu kierowniczego jest takie żeby 
było stabilnie przy 230. Natomiast powyżej parędziesięciu km/h na krętej 
drodze, w słoneczny dzień wszystkie trybiki zaskakują i jest poezja. O 
beemce jeszcze wiele nie mogę powiedzieć poza tym, że jest ewidentnie dużo 
bardziej komfortowa od E60. Czuć wyraźnie różnicę w miękkim i twardym 
ustawieniu zawieszenia przy czym twarde w F10 jest i tak dużo bardziej 
plastyczne niż standardowe w E60. Wykończenie wnętrza i design deski jest 
też o klasę lepszy niż w E60. Zobaczymy jak będzie z bolączkami wieku 
dziecięcego.
Seba
21-06-2010, 11:42:24
Dnia Sun, 20 Jun 2010 09:46:27 +0200, Przemek V napisał(a):

> OT - specjalnie dla fanów dresowozów: picasaweb.google.pl/przemv/F10#

No ładne cacko!
Gratuluje wyboru ;)

Tak BTW - poprzednik aż tak się zaczął sypać?


-- 
Pozdrawiam,
Sebastian S.
J.F.
21-06-2010, 08:47:03
On Sat, 19 Jun 2010 10:34:12 -0500,  Pete wrote: 
>"Filip KK" wrote
>> Nie stracę, bo nie ścigam się nim. Chcę mieć po prostu nadal powera 
>> pod pedałem gazu, a nie zamulenie jak w przypadku gdybym założył tak 
>> jak producent zaleca 265 z tyłu i 235 z przodu.
>
>Chodzi o to, ze przewaznie felgi 18" sa sporo ciezsze od 16", wiec tak 
>czy inaczej go zamuli - wolniej sie bedzie rozpedzal i dluzej zajmie 

Czy wy nie przesadzacie ? Ile moga _wiecej_ wazyc takie felgi ? 
10kg ? W aucie ktore ma ponad 1.5t ..

J.
to
21-06-2010, 12:18:36
J.F. wrote:

> Czy wy nie przesadzacie ? Ile moga _wiecej_ wazyc takie felgi ? 10kg ? W
> aucie ktore ma ponad 1.5t ..

10 kg na kołach to bardzo dużo.

-- 
www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
Brzezi
19-06-2010, 14:44:28
sob, 19 cze 2010 o 14:37 GMT, Filip KK napisał(a):

> W dniu 2010-06-19 14:27, neoniusz pisze:
> 
>> A opony 215/45R18 czy 285/45R18? Bo wysokosc profilu nie zalezy tylko od tej
>> drugiej liczby :)
>>
>>
> 225/45/18, szerzej nie chcę, bo nie chcę tracić na dynamice...

Ja kiedys mialem 225/40R18, strasznie twardo, felgi przy po kazdym sezonie
do prostowania, zawieszenie szybko sie wybija i czesto trzeba remotnowac,
na kraweznikach trzeba uwazac...


Teraz w innym samochodzie mam 255/45R18, no i tu juz inny komfort, bo
jednak warstwa opony sporo wieksza, i profil wiekszy, i szerokosc opony
sporo wieksza

Pozdrawiam
	Brzezi
Filip KK
19-06-2010, 16:20:20
W dniu 2010-06-19 14:44, Brzezi pisze:

> Teraz w innym samochodzie mam 255/45R18, no i tu juz inny komfort, bo
> jednak warstwa opony sporo wieksza, i profil wiekszy, i szerokosc opony
> sporo wieksza
>
I da się jeździć w miarę komfortowo na takim profilu? W jakim aucie masz 
te koła?
Brzezi
19-06-2010, 23:07:17
sob, 19 cze 2010 o 16:20 GMT, Filip KK napisał(a):

>> Teraz w innym samochodzie mam 255/45R18, no i tu juz inny komfort, bo
>> jednak warstwa opony sporo wieksza, i profil wiekszy, i szerokosc opony
>> sporo wieksza
>>
> I da się jeździć w miarę komfortowo na takim profilu? W jakim aucie masz 
> te koła?

Ale jeszcze raz zrozum, ze profil, to nic nie oznacza, to jest tylko
wspolczynnik, aby obliczyc grubosc opny, potrzebujesz jej szerokosc i
profil, inna grubosc opony bedzie przy 225/40 a inna przy 255/40, w drugim
przypadku o 12mm grubsza, czyli calkiem sporo...

225/40 to jest taczka, mialem tak w A3 i zawieszeni sie strasznie
wytluklo..., bardzo twardo bylo

255/45 mam w SEC500, i tu miedzy std. 235/60 roznicy w komforcie wlasciwie
nie widac

Pozdrawiam
	Brzezi
CUT
19-06-2010, 14:34:08
W dniu 2010-06-19 13:16, Filip KK pisze:
> Witam,
>
> co sądzicie o profilu 45 na 18 calowej obręczy? Proszę o wypowiedź osób,
> które jeździły już na takich kółkach. Masa pojazdu: ~1800kg
> Czy będzie to taczka? Czy profil 45 pozwoli "wypośrodkować" odczucie
> taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
> (wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) :)
>
> Pozdrawiam


Zależny jaka szerokość :P

Przy 245 i szerszej będzie ok. Granicą kompromisu może być 235.

Mam 245/40/R18
Miałem tez 235/45/R18
Filip KK
19-06-2010, 15:28:49
W dniu 2010-06-19 14:34, CUT pisze:

> Przy 245 i szerszej będzie ok. Granicą kompromisu może być 235.
>
> Mam 245/40/R18
> Miałem tez 235/45/R18

To 225/45/18 nie sprawdzi się tak jakby się sprawdziło 235/45/18 ?

Kolega w takim samym samochodzie jak mój, miał 255/35/18 z tyłu i 
235/40/18 z przodu i po 10 tys. wymieniał łożyska z przodu i tuleje z 
tyłu... Dlatego wolę jednak nieco węższe, ale czy 225/45/18 spełni swoją 
rolę amortyzacji jakiejkolwiek? Kolega mi też powiedział, że taki profil 
mi w zupełności wystarczy aby nie była to jeszcze taczka, jak u niego...
Filip KK
19-06-2010, 15:41:05
Dodam, że do mojego najmniejsza dedykowana wzorcowa opona, to: 
felga=16'', szerokosc=225 mm, profil=55 mm, średnica=653,9 mm

Wsadzając 225/45/18 mam +5,8mm od nominału 225/55/16
Wsadzając 235/45/18 byłoby +14,8mm --||--

W przypadku zaleceń producenta, odpowiednik dla 18 calowego koła to:
Front 235/40/18 (2.3-2.6 bara)
Rear: 265/35/18 (2.6-3.1 bara)
Przemek V
19-06-2010, 15:56:08
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości 
news:hvi8vq$tv$1@news.task.gda.pl...
> Witam,
>
> co sądzicie o profilu 45 na 18 calowej obręczy? Proszę o wypowiedź osób, 
> które jeździły już na takich kółkach. Masa pojazdu: ~1800kg
> Czy będzie to taczka? Czy profil 45 pozwoli "wypośrodkować" odczucie 
> taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
> (wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) 
> :)

Miałem letnie 245/45R17 na E60 i do tego runflaty. Masa podobna. No miękko 
to nie było ale jeśli chodzi o felgi to raczej w normie, specjalnei się nie 
gięły. 225/50 zimowe nie runflaty były o wiele wygodniejsze.

W S-Maxie jest 235/45R18 i jest wręcz komfortowo. Felgi też żyją. Dużo 
zależy od zawiechy jaką tam masz.
Filip KK
19-06-2010, 16:15:46
W dniu 2010-06-19 15:56, Przemek V pisze:

> Miałem letnie 245/45R17 na E60 i do tego runflaty. Masa podobna. No miękko
> to nie było ale jeśli chodzi o felgi to raczej w normie, specjalnei się nie
> gięły. 225/50 zimowe nie runflaty były o wiele wygodniejsze.
>
> W S-Maxie jest 235/45R18 i jest wręcz komfortowo. Felgi też żyją. Dużo
> zależy od zawiechy jaką tam masz.
>
BMW E39, zawieszenie standardowe, felgi jakie posiadam to oryginalne M5 
od E60. Opony Pirelli Pzero Rosso 225/45R18 91Y. I stoję przed 
dylematem, roztoczyć je do 74mm i założyć do mojego, czy nie zawracać 
sobie tym głowy bo będzie taczka.
Przemek V
20-06-2010, 09:37:24
Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości 
news:hvijfu$bnm$1@news.task.gda.pl...
>W dniu 2010-06-19 15:56, Przemek V pisze:
>
>> Miałem letnie 245/45R17 na E60 i do tego runflaty. Masa podobna. No 
>> miękko
>> to nie było ale jeśli chodzi o felgi to raczej w normie, specjalnei się 
>> nie
>> gięły. 225/50 zimowe nie runflaty były o wiele wygodniejsze.
>>
>> W S-Maxie jest 235/45R18 i jest wręcz komfortowo. Felgi też żyją. Dużo
>> zależy od zawiechy jaką tam masz.
>>
> BMW E39, zawieszenie standardowe, felgi jakie posiadam to oryginalne M5 od 
> E60. Opony Pirelli Pzero Rosso 225/45R18 91Y. I stoję przed dylematem, 
> roztoczyć je do 74mm i założyć do mojego, czy nie zawracać sobie tym głowy 
> bo będzie taczka.

Gdybyś się rozmyślił to ja takim zestawem (opony + felgi) mógłbym być 
zainteresowany. Masz jakieś zdjęcia? Znasz offset tych felg?

Felgi są chyba od M-Style kitu do E60 bo w E60 M5 chyba mniejszych od 19 
cali wzwyż nie montowali.
Przemek V
21-06-2010, 20:22:27
On 20 Cze, 14:41, Filip KK <nos...@nospam.pl> wrote:

> Nie planuję ich sprzedawać, za dużo mnie kosztowały, nie zwrócą mi się
> (bo felgi i opony są nowe), wyglądają tak jak na zdjęciu:
>
> tinyurl.com/3a4fhs7http://tinyurl.com/36qk5yn
>
> I są to oryginały od M5.


Poszukaj dobrze. W E60 M5 nigdy nie było 18 calowych felg w serii. To
co pokazujesz w linkach to 19 calowe felgi na M5. Jeśli masz 18 calowe
to masz oryginalną, zresztą bardzo ładną, felgę BMW oferowaną w E60 z
bodykitem M ale nie od M5.
Michał
19-06-2010, 18:26:14
Filip KK <nospam@nospam.pl> napisał(a): 

> Witam,
> 
> co sądzicie o profilu 45 na 18 calowej obręczy? Proszę o wypowiedź osób, 
> które jeździły już na takich kółkach. Masa pojazdu: ~1800kg
> Czy będzie to taczka? Czy profil 45 pozwoli "wypośrodkować" odczucie 
> taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
> (wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) :)

Masa auta: 1810kg o ile pamiętam :) (może to samo ;) ?)

porównanie:
-18' 245 profil 45 
-i 17' 245 i tu chyba 55 lub 50.

Moje odczucia na 17' lepiej!, progi itp.. tak samo, 
tylko na dziurach lepiej. Dziury już czuć (w poprzednim 
modelu na 15' i wysokim profilu gdzie w zasadzie nie czuć).

Generalnie małe to ma znaczenie jak zwieszenie jest miękkie 
i dobrze tłumi (tu dobrze tłumił tylko tył, przód jakiś badziewiasty),
ja wole większy profil, bo odcina nieówności od auta.

pozdrawiam.

-- 
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Clawfinger
21-06-2010, 13:30:00
W dniu 19.06.2010 13:16, Filip KK pisze:
> Witam,
>
> co sądzicie o profilu 45 na 18 calowej obręczy? Proszę o wypowiedź osób,
> które jeździły już na takich kółkach. Masa pojazdu: ~1800kg
> Czy będzie to taczka? Czy profil 45 pozwoli "wypośrodkować" odczucie
> taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
> (wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) :)
>
> Pozdrawiam
Teraz mam w Insigni 245/45R18 i jest bardzo dobrze. Polecam :-)

Pozdro
WOJtek
-- 
============================
    Insignia ST 1.6 Turbo
    Wersja Cosmo +dodatki
         Kolor czarny
     Jeszcze bez naklejki
============================


Podobne tematy:
Puchar Polski im. Jana Wdowczyka 18 maja 2008 - Kamień Śląs
Opinie o stronie
18.06.10 - INSTITUTE OF HOUSE MUSIC PATHOLOGY @OIOM, ŁÓDŹ
Początkowy opis w profilu
Pomożcie proszę
BassBalanga - Radebe Bday 18.07.09 @Centralny Basen Artystyc
18.07.2009 (sobota) Tech.Tonic.Move @ Cafe Novowiejska (P-ń)