przyczyna złego działania klimy

Kategoria: Samochod nie tylko zza kolka.

Wersja archiwalna tematu "przyczyna złego działania klimy" z forum Samochod nie tylko zza kolka.



Lukas
11-06-2010, 22:50:28
Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka 
chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow, 
niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo wg mnie tak 
czy siak powinno dmuchac . Zmierzylem u siory i nadmuch powinienem byc ok. 
6-7 stopni ,a u mnie jest...16. Auto 4 letnie klasy sredniej.
Duzo osob pisze na necie, ze pomaga wymiana filtra kabinowego, ale nie 
rozumiem jaki on moze miec wplyw na temperatura dmuchanego powietrze, bo wg 
mnie zaden. Jesli jest zapchany to moze ew. nadmuch byc słabszy, ale u mnie 
daje tak, ze włosy dęba stają. Poza t ym byl wymieniany ok. pol roku temu, u 
mnie sa to  2 filtry węglowe
Spręzarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co 
jeszcze ew. moze byc nie tak.  ?
Pszemol
12-06-2010, 03:30:40
"Lukas" <qwerty101101@op.pl> wrote in message 
news:4c12a196$0$17085$65785112@news.neostrada.pl...
> Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka 
> chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow, 
> niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo wg mnie tak 
> czy siak powinno dmuchac .

Prze spec z niego skoro na podstawie samego ciśnienia był w stanie
ocenić że brakuje 200gram a nie 100 lub 150 :-)

Poza tym - u mnie w toyocie camry normalne ciśnienie w czasie pracy
(mam nadzieję że mierzył w czasie pracy klimy?) to 0.2 MPa, czyli 2 bary.

Cały czynnik u mnie w toyocie ważył 850g, czyli według tego pana
brakowało Ci prawie 1/4 czynnika... Ciekawe jak to stwierdził? :-)

> Zmierzylem u siory i nadmuch powinienem byc ok. 6-7 stopni ,a u mnie 
> jest...16. Auto 4 letnie klasy sredniej.

Istotna jest różnica temperatur pomiędzy temperaturą na zewnatrz
samochodu a temperaturą wylatującą z otworów wentylacyjnych.
Najniższa temperatura będzie przy najsłabszym ustawieniu dmuchawy.

> Duzo osob pisze na necie, ze pomaga wymiana filtra kabinowego, ale nie 
> rozumiem jaki on moze miec wplyw na temperatura dmuchanego powietrze,
> bo wg mnie zaden. Jesli jest zapchany to moze ew. nadmuch byc słabszy,
> ale u mnie daje tak, ze włosy dęba stają.

Zgadza się. Te porady są dla ludzi którzy nie używają termometru
na wylocie wentylacji tylko ogólnie narzekają na słabą klimę...

> Spręzarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co 
> jeszcze ew. moze byc nie tak.  ?

Zerknij tu www.turboninjas.com/camry/ac.pdf na stronie AC-24
masz fajne parę stron diagnostyki na podstawie pomiaru ciśnień po
obu stronach sprężarki i proponowane rzeczy do sprawdzenia...
Powinno pomóc jak masz zacięcie techniczne i trochę kumasz po angielsku :-)
Marcin
12-06-2010, 15:23:34
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości 
news:huu6dg.5qs.0@poczta.onet.pl...
> "Lukas" <qwerty101101@op.pl> wrote in message 
> news:4c12a196$0$17085$65785112@news.neostrada.pl...
>> Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo 
>> srodka chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 
>> barow, niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo wg 
>> mnie tak czy siak powinno dmuchac .
>
> Prze spec z niego skoro na podstawie samego ciśnienia był w stanie
> ocenić że brakuje 200gram a nie 100 lub 150 :-)
>
> Poza tym - u mnie w toyocie camry normalne ciśnienie w czasie pracy
> (mam nadzieję że mierzył w czasie pracy klimy?) to 0.2 MPa, czyli 2 bary.
>
> Cały czynnik u mnie w toyocie ważył 850g, czyli według tego pana
> brakowało Ci prawie 1/4 czynnika... Ciekawe jak to stwierdził? :-)
>
>> Zmierzylem u siory i nadmuch powinienem byc ok. 6-7 stopni ,a u mnie 
>> jest...16. Auto 4 letnie klasy sredniej.
>
> Istotna jest różnica temperatur pomiędzy temperaturą na zewnatrz
> samochodu a temperaturą wylatującą z otworów wentylacyjnych.
> Najniższa temperatura będzie przy najsłabszym ustawieniu dmuchawy.
>
>> Duzo osob pisze na necie, ze pomaga wymiana filtra kabinowego, ale nie 
>> rozumiem jaki on moze miec wplyw na temperatura dmuchanego powietrze,
>> bo wg mnie zaden. Jesli jest zapchany to moze ew. nadmuch byc słabszy,
>> ale u mnie daje tak, ze włosy dęba stają.
>
> Zgadza się. Te porady są dla ludzi którzy nie używają termometru
> na wylocie wentylacji tylko ogólnie narzekają na słabą klimę...
>
>> Spręzarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co 
>> jeszcze ew. moze byc nie tak.  ?
>
> Zerknij tu www.turboninjas.com/camry/ac.pdf na stronie AC-24
> masz fajne parę stron diagnostyki na podstawie pomiaru ciśnień po
> obu stronach sprężarki i proponowane rzeczy do sprawdzenia...
> Powinno pomóc jak masz zacięcie techniczne i trochę kumasz po angielsku 
> :-)

O nasz dyzurny spec od klimy sie odezwal ....
To ze u ciebie w camry masz 2 bary nie znaczy ze  u kolegi tez ma byc bary 
to ze u ciebie  wchodzi 850 gram nie oznacza ze kolega grupowz tez ma taki 
uklad ...
aktualnie np w nowych  avensisach  wchodzi cale 550 gr !! i ubztek 200 to 
bardyo duzo ....

1. Pytanie jakie to auto ma nasz grupowicz ...
2.Moze jakas charakterystyczna usterka dla danego modelu ..
J.F.
12-06-2010, 15:30:04
On Sat, 12 Jun 2010 15:23:34 +0200,  Marcin wrote: 
>Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości 
[...]
>O nasz dyzurny spec od klimy sie odezwal ....
>To ze u ciebie w camry masz 2 bary nie znaczy ze  u kolegi tez ma byc bary 

Prawdopodobnie obie uzywaja tego samego czynnika, wiec spodziewam sie
ze i cisnienia robocze sa podobne.

>to ze u ciebie  wchodzi 850 gram nie oznacza ze kolega grupowz tez ma taki 
>uklad ...
>aktualnie np w nowych  avensisach  wchodzi cale 550 gr !! i ubztek 200 to 
>bardyo duzo ....

Zatrzezenia Pszemola sa raczej do tego jak stwierdzono ten ubytek.
Niestety - chyba nie ma okienka przez ktore mozna zajrzec.

J.
Pszemol
13-06-2010, 01:33:07
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message 
news:qp27165cokg6d9qsfdcqvvac7ibukdv0qj@4ax.com...
> On Sat, 12 Jun 2010 15:23:34 +0200,  Marcin wrote:
>>Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
> [...]
>>O nasz dyzurny spec od klimy sie odezwal ....
>>To ze u ciebie w camry masz 2 bary nie znaczy ze  u kolegi tez ma byc bary
>
> Prawdopodobnie obie uzywaja tego samego czynnika, wiec spodziewam sie
> ze i cisnienia robocze sa podobne.

Zostaw Marcina w spokoju - to jedyny, nieomylny spec od klimy.

> Zatrzezenia Pszemola sa raczej do tego jak stwierdzono ten ubytek.
> Niestety - chyba nie ma okienka przez ktore mozna zajrzec.

Nawet jak ma okienko i stwierdzi że się czynnik pieni to co z tego?
Może się odrobinkę pienić nawet gdy jest poprawna ilość czynnika
a masz po prostu zbyt duża temperaturę na zewnątrz...
A ocenianie ubytku "na oko" czasem źle się kończy.
Profesjonalista stwierdzający spory ubytek powinien niestety odessać
cały stary czynnik i naprawić nieszczelność. Potem dać ściśle ograniczoną
ilość czynnika za pomocą ważenia ubytku z butli. I nie ma zgadywania.
Zgadują amatorzy co sobie klimę naprawiają przed domem na parkingu :-)
Iglo
12-06-2010, 09:57:37
Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:50:28 +0200, Lukas napisał(a):

> Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo
> srodka chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok.
> 4 barow, niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo
> wg mnie tak czy siak powinno dmuchac . Zmierzylem u siory i nadmuch
> powinienem byc ok. 6-7 stopni ,a u mnie jest...16. Auto 4 letnie klasy
> sredniej. Duzo osob pisze na necie, ze pomaga wymiana filtra kabinowego,
> ale nie rozumiem jaki on moze miec wplyw na temperatura dmuchanego
> powietrze, bo wg mnie zaden. Jesli jest zapchany to moze ew. nadmuch byc
> s?abszy, ale u mnie daje tak, ze w?osy d?ba staj?. Poza t ym byl
> wymieniany ok. pol roku temu, u mnie sa to  2 filtry w?glowe
> Spr?zarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co
> jeszcze ew. moze byc nie tak.  ?

Zobacz czy żadna z metalowych rurek idących w stronę środka auta od 
sprężarki nie będzie po paru minutach pracy oszroniona. To by znaczyło 
właśnie że filtr kabinowy zapchany (samochód nie "odbiera" zimna z 
klimy), ale najpewniej do wymiany osuszacz i może jakiś zaworek 
przypchany.. Wczoraj byłem w miarę kumatym zakładzie i mnie taka diagnoza 
przy tych samych objawach + ta rurka zamarzająca..
Krzysiek Kielczewski
12-06-2010, 13:17:48
On 2010-06-11, Lukas <qwerty101101@op.pl> wrote:

>  Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka 
> chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow, 
> niby brakowalo 200 g co od razu bylo dla mnie podjerzane , bo wg mnie tak 
> czy siak powinno dmuchac . Zmierzylem u siory i nadmuch powinienem byc ok. 
> 6-7 stopni ,a u mnie jest...16. Auto 4 letnie klasy sredniej.
> Duzo osob pisze na necie, ze pomaga wymiana filtra kabinowego, ale nie 
> rozumiem jaki on moze miec wplyw na temperatura dmuchanego powietrze, bo wg 
> mnie zaden. Jesli jest zapchany to moze ew. nadmuch byc s?abszy, ale u mnie 
> daje tak, ze w?osy d?ba staj?. Poza t ym byl wymieniany ok. pol roku temu, u 
> mnie sa to  2 filtry w?glowe
> Spr?zarka za malo wydajna ? macie jakies sposoby jak ja sprawdzic? co 
> jeszcze ew. moze byc nie tak.  ? 

Nabij tę klimę i nie kombinuj jak koń pod górę.

Krzysiek Kiełczewski
J.F.
12-06-2010, 15:06:30
On Sat, 12 Jun 2010 13:17:48 +0200,  Krzysiek Kielczewski wrote: 
>On 2010-06-11, Lukas <qwerty101101@op.pl> wrote:
>>  Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka 
>> chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow,
>
>Nabij tę klimę i nie kombinuj jak koń pod górę.

Nabije, a sie okaze ze to nie to. 
Nabije, a tu trzeba bedzie czynnik spuszczac i cos innego wymieniac.

Nabije, ale przeciez jesli zeszlo, to trzeba dziury szukac.

J.
Jarek
13-06-2010, 00:23:42
J.F. pisze:
> On Sat, 12 Jun 2010 13:17:48 +0200,  Krzysiek Kielczewski wrote: 
>> On 2010-06-11, Lukas <qwerty101101@op.pl> wrote:
>>>  Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo srodka 
>>> chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 barow,
>> Nabij tę klimę i nie kombinuj jak koń pod górę.
> 
> Nabije, a sie okaze ze to nie to. 
> Nabije, a tu trzeba bedzie czynnik spuszczac i cos innego wymieniac.
> 
> Nabije, ale przeciez jesli zeszlo, to trzeba dziury szukac.

To znajdź warsztat w którym to naprawią i wezmą za to odpowiedzialność.
Jak nabiją i to nic nie da, to ich problem a nie twój.
Co do uciekania czynnika, to jest tak że z każdego ucieka, tylko z
jednego szybciej a z innego wolniej.
Raz na rok- raz na dwa lata powinno się zrobić przegląd klimy - jak nie
dolewałeś czynnika przez więcej niż dwa lata to nie ma się czym martwić.

Jarek
Pszemol
13-06-2010, 01:35:22
"Jarek" <jarek@nospam.pl> wrote in message 
news:4c1408ee$0$17099$65785112@news.neostrada.pl...
> Co do uciekania czynnika, to jest tak że z każdego ucieka, tylko z
> jednego szybciej a z innego wolniej.

To prawda, lecz ubytki gazu w zdrowej klimie są pomijalnie małe i auto
powinno jeździć całymi latami bez żadnych problemów i dobijania.

> Raz na rok- raz na dwa lata powinno się zrobić przegląd klimy - jak nie
> dolewałeś czynnika przez więcej niż dwa lata to nie ma się czym martwić.

Czy możesz mi podać tego typu zalecenie od jakiegoś producenta
samochodów?
Jarek
13-06-2010, 09:33:16
Pszemol pisze:
> "Jarek" <jarek@nospam.pl> wrote in message
> news:4c1408ee$0$17099$65785112@news.neostrada.pl...
>> Co do uciekania czynnika, to jest tak że z każdego ucieka, tylko z
>> jednego szybciej a z innego wolniej.
> 
> To prawda, lecz ubytki gazu w zdrowej klimie są pomijalnie małe i auto
> powinno jeździć całymi latami bez żadnych problemów i dobijania.
> 
>> Raz na rok- raz na dwa lata powinno się zrobić przegląd klimy - jak nie
>> dolewałeś czynnika przez więcej niż dwa lata to nie ma się czym martwić.
> 
> Czy możesz mi podać tego typu zalecenie od jakiegoś producenta
> samochodów?

Zalecenie robienia przeglądów klimy co roku, jest w każdej serwisówce, a
reszta wynika z praktyki.
Mój spec od klimy twierdzi że ubytek czynnika w okolicy 10% rocznie to
nie powód do zmartwień.

Jarek
Pszemol
13-06-2010, 16:40:21
"Jarek" <jarek@nospam.pl> wrote in message 
news:4c1489bc$0$19176$65785112@news.neostrada.pl...
> Pszemol pisze:
>> "Jarek" <jarek@nospam.pl> wrote in message
>> news:4c1408ee$0$17099$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Co do uciekania czynnika, to jest tak że z każdego ucieka, tylko z
>>> jednego szybciej a z innego wolniej.
>>
>> To prawda, lecz ubytki gazu w zdrowej klimie są pomijalnie małe i auto
>> powinno jeździć całymi latami bez żadnych problemów i dobijania.
>>
>>> Raz na rok- raz na dwa lata powinno się zrobić przegląd klimy - jak nie
>>> dolewałeś czynnika przez więcej niż dwa lata to nie ma się czym martwić.
>>
>> Czy możesz mi podać tego typu zalecenie od jakiegoś producenta
>> samochodów?
>
> Zalecenie robienia przeglądów klimy co roku, jest w każdej serwisówce,
> a reszta wynika z praktyki.

W której serwisówce sam na własne oczy widziałeś takie zalecenie?

I na czym ten "przegląd" polega?

> Mój spec od klimy twierdzi że ubytek czynnika w okolicy 10% rocznie to
> nie powód do zmartwień.

Powód do zmartwień może nie, ale nie jest to normalne i samochody
z nieuszkodzoną klimą aż tyle nie ciekną.
Jarek
13-06-2010, 21:22:18
Pszemol pisze:
>> Zalecenie robienia przeglądów klimy co roku, jest w każdej serwisówce,
>> a reszta wynika z praktyki.
> 
> W której serwisówce sam na własne oczy widziałeś takie zalecenie?

Pierwsza z brzegu, Dodge Durango Owner's manual str. 399, Air
Conditioner Maintenance.

> I na czym ten "przegląd" polega?

M.in. na sprawdzeniu ciśnienia i ew. uzupełnieniu czynnika chłodzącego.
A o więcej szczegółów zwróć się do jakiegoś autoryzowanego serwisu.
Mój spec od klimy zaleca np. przemycie myjką ciśnieniową chłodnicy, żeby
wymyć zdechłe robale i brud.

Jarek
Pszemol
14-06-2010, 19:41:19
"Jarek" <jarek@nospam.pl> wrote in message 
news:4c152fea$0$2606$65785112@news.neostrada.pl...
> Pszemol pisze:
>>> Zalecenie robienia przeglądów klimy co roku, jest w każdej serwisówce,
>>> a reszta wynika z praktyki.
>>
>> W której serwisówce sam na własne oczy widziałeś takie zalecenie?
>
> Pierwsza z brzegu, Dodge Durango Owner's manual str. 399, Air
> Conditioner Maintenance.

Czy możesz zacytować fragment, w którym producent zaleca
robienie przeglądu klimy *co roku*?

Ja w swoich japońskich autach nie mam takich zaleceń...
Tu, dla przykładu, toyota: turboninjas.com/camry/ma.pdf
Najwyraźniej nie w każdej serwisówce są takie zalecenia!
Andrzej R
13-06-2010, 09:20:39
Użytkownik "Jarek" <jarek@nospam.pl> napisał w wiadomości 
news:4c1408ee$0$17099$65785112@news.neostrada.pl...
> Raz na rok- raz na dwa lata powinno się zrobić przegląd klimy - jak nie
> dolewałeś czynnika przez więcej niż dwa lata to nie ma się czym martwić.


Ja jeżdżę starą już mocno hondą accord od sześciu lat. Nic jej przez ten 
czas do klimy nie dolewałem (poprzedni właściciel raczej też nic nie 
dolewał) i cały czas wszystko działa jak należy.
         Pozdrawiam
            Andrzej
Kuba (aka cita)
13-06-2010, 13:07:28
Użytkownik "Andrzej R" <arara55@wp.pl> napisał w wiadomości 
news:hv210h$vmn$1@mx1.internetia.pl...
>
> Użytkownik "Jarek" <jarek@nospam.pl> napisał w wiadomości 
> news:4c1408ee$0$17099$65785112@news.neostrada.pl...
>> Raz na rok- raz na dwa lata powinno się zrobić przegląd klimy - jak nie
>> dolewałeś czynnika przez więcej niż dwa lata to nie ma się czym martwić.
>
>
> Ja jeżdżę starą już mocno hondą accord od sześciu lat. Nic jej przez ten 
> czas do klimy nie dolewałem (poprzedni właściciel raczej też nic nie 
> dolewał) i cały czas wszystko działa jak należy.


1. to, ze chłodzi, nie znaczy ze chłodzi jak moglaby chłodzić.
2. to, ze akurat u Ciebie jeszcze dziala nie znaczy, ze wszytskim musi 
działać.
3. to, ze klima moze tracić nawet ok 10% czynnika/rok jest ogólnie znaną 
wartością i każdy kto choć w minimalnym stopniu zainteresował sie tematem 
powinien to wiedziec.

www.autogaz-torun.com.pl/porady_dla_kierowcow/przeglad_i_serwis_klimatyzacji.html
carfocus.pl/auto,2544,klimatyzacja-w-samochodzie.html
www.auto-klima.pl/klima.html

i kilka porad
dziennik.pl/auto/article415202/Uwazaj_zeby_upal_nie_zabil_cie_w_aucie.html

-- 
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
Pszemol
13-06-2010, 17:57:12
"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message 
news:hv2e5j$ll0$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Andrzej R" <arara55@wp.pl> napisał w wiadomości 
> news:hv210h$vmn$1@mx1.internetia.pl...
>>
>> Użytkownik "Jarek" <jarek@nospam.pl> napisał w wiadomości 
>> news:4c1408ee$0$17099$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Raz na rok- raz na dwa lata powinno się zrobić przegląd klimy - jak nie
>>> dolewałeś czynnika przez więcej niż dwa lata to nie ma się czym martwić.
>>
>>
>> Ja jeżdżę starą już mocno hondą accord od sześciu lat. Nic jej przez ten 
>> czas do klimy nie dolewałem (poprzedni właściciel raczej też nic nie 
>> dolewał) i cały czas wszystko działa jak należy.
>
>
> 1. to, ze chłodzi, nie znaczy ze chłodzi jak moglaby chłodzić.

Jak ma poniżej 10C z otworów wentylacyjnych to lepiej być nie może.

> 2. to, ze akurat u Ciebie jeszcze dziala nie znaczy, ze wszytskim musi 
> działać.

Oczywiście, ale to tylko świadczy o tym, że mają nieszczelną klimę
i że nieszczelność rzędu 10% ubytku rocznie jest jakąś normą, bo nie jest.
Gdybyś napisał 2-3% to może uwierzyłbym, bo po 5-7 latach braku
serwisowania coś tam nieznacznie ubyłoby ale klima wciąż działa dobrze.
Pisząc 10% rocznie narażasz się właśnie na problem łatwej weryfikacji
tego co piszesz przez ludzi jeźdzących tak jak ja 6-7 letnimi autami z klimą
gdzie nie ma żadnych problemów mimo niedolewania. A według Twojej
"normy" powinno nam brakować ponad 60% czynnika chłodzącego.
Gdyby tak było to pewnie czujnik ciśnienia nie włączałby wcale sprężarki.

> 3. to, ze klima moze tracić nawet ok 10% czynnika/rok jest ogólnie znaną 
> wartością i każdy kto choć w minimalnym stopniu zainteresował sie tematem 
> powinien to wiedziec.

To, że serwisy ignorują tego typu wycieki to jest raczej wynikiem rachunku
ekonomicznego a nie stwierdzeniem jakieś normy. Jak mu ubywa 10%
rocznie to auto ma z jakiegoś powodu wyciek i klima nie pracuje tak jak
w aucie nietłuczonym, bezwypadkowym, gdzie przewody aluminiowe
klimy nie zostały nigdy naruszone i wycieku nie ma.

> www.autogaz-torun.com.pl/porady_dla_kierowcow/przeglad_i_serwis_klimatyzacji.html
> carfocus.pl/auto,2544,klimatyzacja-w-samochodzie.html
> www.auto-klima.pl/klima.html
>
> i kilka porad
> dziennik.pl/auto/article415202/Uwazaj_zeby_upal_nie_zabil_cie_w_aucie.html

Ale znalazłeś sobie autorytety... Gdybyś podał jakieś linki do stron
Toyoty, Hondy, Nissana, VW, BMW, Mercedesa czy nawet Fiata
to byłoby się czym przejmować...
Pszemol
13-06-2010, 17:49:24
"Andrzej R" <arara55@wp.pl> wrote in message 
news:hv210h$vmn$1@mx1.internetia.pl...
> Użytkownik "Jarek" <jarek@nospam.pl> napisał w wiadomości 
> news:4c1408ee$0$17099$65785112@news.neostrada.pl...
>> Raz na rok- raz na dwa lata powinno się zrobić przegląd klimy - jak nie
>> dolewałeś czynnika przez więcej niż dwa lata to nie ma się czym martwić.
>
>
> Ja jeżdżę starą już mocno hondą accord od sześciu lat. Nic jej przez ten 
> czas do klimy nie dolewałem (poprzedni właściciel raczej też nic nie 
> dolewał) i cały czas wszystko działa jak należy.

To samo u mnie. W 2007 roku kupiłem trzyletnią hondę accord 2004
rocznik. Od tamtego czasu absolutnie nic przy klimie nie było robione
oprócz dwu wymian filtra przeciwpyłkowego w kabinie i działa perfekt.
Kuba (aka cita)
13-06-2010, 12:57:54
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości 
news:fg1716t6ns8kmlqr3r993irps3gv6a34rk@4ax.com...
> On Sat, 12 Jun 2010 13:17:48 +0200,  Krzysiek Kielczewski wrote:
>>On 2010-06-11, Lukas <qwerty101101@op.pl> wrote:
>>>  Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo 
>>> srodka
>>> chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 
>>> barow,
>>
>>Nabij tę klimę i nie kombinuj jak koń pod górę.
>
> Nabije, a sie okaze ze to nie to.
> Nabije, a tu trzeba bedzie czynnik spuszczac i cos innego wymieniac.
>
> Nabije, ale przeciez jesli zeszlo, to trzeba dziury szukac.
>


Jesli klima dawno nei byla sprawdzana to czynnik w sposob naturalny moze 
ubywać i to w niektorych przypadkach w sporych ilościach.
Przez kilka lat moze zniknąć nawet 30-40% a to oznacza totalny pad klimy.

Jesli czynnik w ogole jest, tzn ze nieszczelności nie ma,bo inaczej czynnik 
zniknie w całości.
Skoro więc wiemy,z e czynnik jest, ale go brakuje, to należy go uzupełnić i 
tyle.
Jesli sie okazę, ze klima nadal nei działa to czynnik sie odciąga, naprawia 
co trzeba, klime ponownie uzupełnia tym samym czynnikiem i tyle.
W czym widzisz problem?

Po prostu trzeba pojechać do warsztatu, ktory jest w stanie ocenić ile 
czynnika jest w układzie, a zeby to zrobic trzeba czynnik odessać i zmierzyć 
ile go bylo a tą wartosć porównać z wartościami jakie powinny być wg 
katalogu danego samochodu.



-- 
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
Pszemol
13-06-2010, 18:02:54
"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message 
news:hv2djl$jrp$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości 
> news:fg1716t6ns8kmlqr3r993irps3gv6a34rk@4ax.com...
>> On Sat, 12 Jun 2010 13:17:48 +0200,  Krzysiek Kielczewski wrote:
>>>On 2010-06-11, Lukas <qwerty101101@op.pl> wrote:
>>>>  Bylem dzisiaj w pseudo serwisie, aby sprawdzic czy moze mam za malo 
>>>> srodka
>>>> chlodzacego, pan stwerdzil, ze mam ponizej 4 , a powinno byc ok. 4 
>>>> barow,
>>>
>>>Nabij tę klimę i nie kombinuj jak koń pod górę.
>>
>> Nabije, a sie okaze ze to nie to.
>> Nabije, a tu trzeba bedzie czynnik spuszczac i cos innego wymieniac.
>>
>> Nabije, ale przeciez jesli zeszlo, to trzeba dziury szukac.
>
> Jesli klima dawno nei byla sprawdzana to czynnik w sposob naturalny moze 
> ubywać i to w niektorych przypadkach w sporych ilościach.
> Przez kilka lat moze zniknąć nawet 30-40% a to oznacza totalny pad klimy.
>
> Jesli czynnik w ogole jest, tzn ze nieszczelności nie ma,bo inaczej 
> czynnik zniknie w całości.

Piszesz totalne brednie!

Jeśli nieszczelności nie ma to auto jeździ długie lata bez ingerencji w 
klimę.
Co roku to trzeba dobijać po lewemu naprawiane auta po stłuczkach, gdzie
mają mikropęknięcia w aluminiowych przewodach do klimy.
Nieszczelności nawet małe pwodować będą POWOLNY ubytek czynnika
chłodzącego i twierdzenie że skoro czynnik jest to nie ma nieszczelności
jest zwykłym wprowadzaniem człowieka w błąd. Myślisz w sposób czarno
biały. Wydaje Ci się że albo wyciek jest albo go nie ma. Tymczasem wycieki
mają wiele odcieni szarości i małe wycieki powodują powolne ubytki freonu.

> Po prostu trzeba pojechać do warsztatu, ktory jest w stanie ocenić ile 
> czynnika jest w układzie, a zeby to zrobic trzeba czynnik odessać i 
> zmierzyć ile go bylo a tą wartosć porównać z wartościami jakie powinny być 
> wg katalogu danego samochodu.

I to jedyna metoda na ocenę ile gazu jest w klimie.


Podobne tematy:
Oficjalne wstrzymanie działalności forum.
na jakiej zasadzie działają zmiękczacze ?
Program - Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej
FORUM już działa
UWAGA! nie działają konta kilku użytkowników galerii!!!!!!!!
Program - Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej
Bobry przyczyną powodzi!