Konstrukcje (płatowców) kompozytowe vs mróz ?

Kategoria: Ptakom podobni...

Wersja archiwalna tematu "Konstrukcje (płatowców) kompozytowe vs mróz ?" z forum Ptakom podobni...



PL(N)umber_One
02-03-2010, 18:42:49
Witam
Tegoroczne rekordowe mrozy mamy już za sobą, nie mniej ciekawi mnie na ile 
bardzo niskie temperatury mogą stanowić ograniczenie w eksploatacji 
kompozytowych płatowców. Dokładniej rzecz ujmując, czy oprócz czynników 
oczywistych jak oblodzenie , warunki rozruchu i pracy silnika, czy osprzętu, 
samo to, że konstrukcja wykonana jest z kompozytu, którego wytrzymałość 
zależy od temperatury ma wpływ na ustanowienie takiej a nie innej dolnej 
temperatury dopuszczalnego zakresu eksploatacji danej maszyny.
PP
  

-- 
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
saturn5
02-03-2010, 19:19:43
Wedlug mnie niskie temperatury nic nie maja do rzeczy jesli chodzi o
konstrukcje kompozytowe. Wysokie temperature - i owszem dlatego sa
ograniczenia co do kolorow ktorymi mozesz je malowac.


-- 
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Dariusz K. Ładziak
05-03-2010, 21:39:35
Użytkownik saturn5 napisał:
> Wedlug mnie niskie temperatury nic nie maja do rzeczy jesli chodzi o
> konstrukcje kompozytowe. Wysokie temperature - i owszem dlatego sa
> ograniczenia co do kolorow ktorymi mozesz je malowac.

Mają jeśli kompozytowi nie zapewnimy właściwych warunków przechowywania. 
To nie jest tak że laminat epoksydowy jest wodoodporny - posiada 
niestety pewna chłonność. Zatem jeśli narażamy taką konstrukcję na 
przemienne działanie wody i mrozu to możemy się spodziewać kłopotów - 
jasne że całkiem się nie da tego wyeliminować ale trzymanie samolotu 
całą zimę pod chmurką z pewnością zdrowia mu nie doda.

-- 
Darek
porterhouse
06-03-2010, 19:57:33
To samo mozna powiedziec o aluminiowym samolocie - postoj na wilgoci/mrozie
nie jest najzdrowszy, farba odpada, rdza, itp. Doprawdy wiele Lancerow i
Cirrusow widzialem stojacych na mrozie bez hangaru i sa normalnie
eksploatowane, nie kazdego stac na hangar. Oczywiscie kazdy wlasciciel
drogiego Cirrusa woli podgrzewane hangarowanie - unika sie problemow z
przygotowaniem samolotu do lotu w zimie, silnik latwiej odpala, trudniej o
rdze, lod, itp. W koncu jak masz samolot za ponad pol miliona $ to chcesz dbac
o niego. Mozna sobie pojsc na forum wlascicieli Cirrusow (COPA) i zobaczyc ze
nie ma zadnych dyskusji/przestrog o samolotach 'nasiakajacych' woda.

-- 
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
porterhouse
02-03-2010, 21:51:12
Mozesz smialo nimi latac w prawdziwie arktycznych warunkach poza typowymi
ograniczeniami spowodowanymi nawigacja lub warunkami pracy/rozruchu silnika.

-- 
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/


Podobne tematy:
Paintball: Myths vs. Physics
Lech Poznań vs Udinese Calcio
BTC vs wF ;)
Krótki opis VS MagTrans
Walka - Obi-Wan Kenobi vs. Anakin Skywalker
wsnt vs fk
MFU vs BloodySkill