Mapa podejścia do lotniska Siewiernyj w Smoleńsku

Kategoria: Ptakom podobni...

Wersja archiwalna tematu "Mapa podejścia do lotniska Siewiernyj w Smoleńsku" z forum Ptakom podobni...



Zibi-Gliwice
23-04-2010, 12:22:01
Na forum "Smoleńskim" znalazłem skan z mapy podejścia do lotniska 
"Siewiernyj"

Tutaj ten skan:

img72.imageshack.us/img72/7752/35643800.jpg

Jak widać jest to publikacja z 2005 roku.

Dyskusja z forum:
www.forum.smolensk.ws/viewtopic.php?f=2&t=48375&start=6780


Widać zaznaczone radiolatarnie NDB bliższa 1,1km i dalsza 6,1km

Jest też schemat świateł na podejściu do pasa.
Mam pytanie, dlaczego światła na podejsciu od wschodu i od zachodu różnią 
się rozmieszczeniem?
Czy tak się standardowo robi?
Drugie pytanie, radiolatarnie są tylko po stronie podejścia od wschodu.
A co by było, gdyby lądowanie trzeba było wykonać z drugiej strony (np z 
powodu wiatru)?
Czy w takiej sytuacji jest dopuszczalen lądowanie tylko z widocznością?
Delfino Delphis
23-04-2010, 12:45:01
Zibi-Gliwice wrote:

> Drugie pytanie, radiolatarnie są tylko po stronie podejścia od wschodu.
> A co by było, gdyby lądowanie trzeba było wykonać z drugiej strony (np z
> powodu wiatru)?
> Czy w takiej sytuacji jest dopuszczalen lądowanie tylko z widocznością?

Jeśli nie ma opublikowanej procedury podejścia to lądowanie z widocznością 
jest jedyną możliwością. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby opublikować 
podejście od drugiej strony w oparciu o NDB.

Ja mam za to pytanie dla umiejących czytać te krzaczki - czy jest tam jakiś 
odpowiednik OCA, czy innej wysokości decyzyjnej? Jest tam jakiś nabor (200), 
domyślam się, że chodzi o odejście na drugi krąg, ale czy to 200 metrów jest 
ostatnią wysokością decyzyjną? Na górze mapy są też jakieś wartości dla 
Nkr., Nazr., Npor, ale nie wiem o co chodzi.
Piotr [trzykoty]
23-04-2010, 12:59:39
A to są na mapie wysokości n.p.m. czy n.p. lotniska?
Delfino Delphis
23-04-2010, 13:22:21
Piotr [trzykoty] wrote:

> A to są na mapie wysokości n.p.m. czy n.p. lotniska?

No właśnie to jest problem, bo każda organizacja ma swój styl oznaczeń. Ale 
ogólnie przyjęło się, że liczby w nawiasie to są wysokości względne, a bez 
nawiasu bezwzględne. Ale kto wie, czy tutaj nie jest np. na odwrót? :)
23-04-2010, 14:50:33
Delfino Delphis <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał(a): 

> Piotr [trzykoty] wrote:
> 
> > A to są na mapie wysokości n.p.m. czy n.p. lotniska?
> 
> No właśnie to jest problem, bo każda organizacja ma swój styl oznaczeń. Ale 
> ogólnie przyjęło się, że liczby w nawiasie to są wysokości względne, a bez 
> nawiasu bezwzględne. Ale kto wie, czy tutaj nie jest np. na odwrót? :)
> 
W Rosji lata się na QFE, wszystkie wysokości w nawiasach są QFE, więc n.p.pasa.

Co do wysokości decyzyjnej, to na schemacie odejście ja drugi krąg jest
zaznaczone z nad bliższej, więc z 70 m.

Tylko, że oni byli nad bliższą na -8 m (poniżej pasa) ...



-- 
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Delfino Delphis
23-04-2010, 17:13:43
wrote:

> Co do wysokości decyzyjnej, to na schemacie odejście ja drugi krąg jest
> zaznaczone z nad bliższej, więc z 70 m.
> 
Hm, ale 70 metrów to się mało wydaje jak na wysokość decyzyjną dla podejścia 
NDB. Tyle to jest na ILS.
saturn5
23-04-2010, 19:25:44
> Hm, ale 70 metrów to się mało wydaje jak na wysokość decyzyjną dla podejścia 
> NDB. Tyle to jest na ILS. 

Zaiste wydaje sie to byc bardzo nisko jak na NDB ale trzeba na to patrzec ze
to jest ich wlasne (wojskowo-rosyjskie) podejscie i pewnie z normami
swiatowymi ma to malo wspolnego. Ciekawe ze ta karte ktos wogole znalazl i
wstawil. Jeppesen to to nie jest....

-- 
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
23-04-2010, 14:55:51
> Ja mam za to pytanie dla umiejących czytać te krzaczki - czy jest tam jakiś 
> odpowiednik OCA, czy innej wysokości decyzyjnej? Jest tam jakiś nabor (200), 
> domyślam się, że chodzi o odejście na drugi krąg, ale czy to 200 metrów jest 
> ostatnią wysokością decyzyjną?

Nabor (200) oznacza wznoszenie do 200m, 
PRAWYJ razwarot s naborom, zakręt w prawo na wszoszeniu
Nabor (500) wznoszenie do 500m
daljeje po schemie - dalej wg. schematu,(po kręgu)

-- 
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
saturn5
23-04-2010, 20:13:59
> Mam pytanie, dlaczego światła na podejsciu od wschodu i od zachodu różnią 
> się rozmieszczeniem?

Czesto wiecej swiatel ustawia sie od strony z ktorej spodziewsz sie wiekszej
ilosci ladowan zwyczajnie dla oszczednosci. Swiatla podejscia potrafia byc
bardzo drogie. Oczywiscie mozna miec duzo watpliwosci w tym konkretnym
przypadku - jak widzimy te swiatla (nawet te ktore tam byly lub teoretycznie
"mialy byc") to jedna wielka prowizorka.


-- 
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/


Podobne tematy:
Lotnisko w Piotrkowie
Mapa z 1937 roku
Lotnisko w Verdant Meadow (GTA San Andreas)
Mapa z 1937 roku
MAPA
Nowa mapa
Mapa.