pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu

Kategoria: Ptakom podobni...

Wersja archiwalna tematu "pytanie o post na forum na temat katastrofy w radomiu" z forum Ptakom podobni...



michu
01-09-2009, 23:28:55
Witam grupe

Mam pare pytan co do tekstu w tym linku:

wiadomosci.onet.pl/forum.html?hashr=1&#forum:MSwxNSwxMSw2MDA0MDI5MiwxNjAzNjYxMjgsNzE2MjY2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz

Brzmi to dla mnie wiarygodnie, ale to forum onetu wiec rownie dobrze 
moze byc to niecodzienny trol. Czy terminologia lotnicza uzyta w tym 
tekscie jest prawdziwa ? Moze ktos zna okolice i sie orientuje czy 
usytuowanie sladow na ziemi i toru lotu pokrywa sie z tym co gosc pisze 
oraz topografia i zabudowa okolic miejsca katastrofy?
dxs
01-09-2009, 23:36:44
Użytkownik "michu" <michu1982@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości 
news:h7k3mi$kt7$1@news.onet.pl...
> Witam grupe
>
> Mam pare pytan co do tekstu w tym linku:
>
> wiadomosci.onet.pl/forum.html?hashr=1&#forum:MSwxNSwxMSw2MDA0MDI5MiwxNjAzNjYxMjgsNzE2MjY2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz
>
> Brzmi to dla mnie wiarygodnie, ale to forum onetu wiec rownie dobrze moze 
> byc to niecodzienny trol. Czy terminologia lotnicza uzyta w tym tekscie 
> jest prawdziwa ? Moze ktos zna okolice i sie orientuje czy usytuowanie 
> sladow na ziemi i toru lotu pokrywa sie z tym co gosc pisze oraz 
> topografia i zabudowa okolic miejsca katastrofy?

Skopiuj na grupę tekst posta to postaram sie pomóc.
michu
01-09-2009, 23:39:09
dxs pisze:
> 
> Użytkownik "michu" <michu1982@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości 
> news:h7k3mi$kt7$1@news.onet.pl...
>> Witam grupe
>>
>> Mam pare pytan co do tekstu w tym linku:
>>
>> wiadomosci.onet.pl/forum.html?hashr=1&#forum:MSwxNSwxMSw2MDA0MDI5MiwxNjAzNjYxMjgsNzE2MjY2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz 
>>
>>
>> Brzmi to dla mnie wiarygodnie, ale to forum onetu wiec rownie dobrze 
>> moze byc to niecodzienny trol. Czy terminologia lotnicza uzyta w tym 
>> tekscie jest prawdziwa ? Moze ktos zna okolice i sie orientuje czy 
>> usytuowanie sladow na ziemi i toru lotu pokrywa sie z tym co gosc 
>> pisze oraz topografia i zabudowa okolic miejsca katastrofy?
> 
> Skopiuj na grupę tekst posta to postaram sie pomóc.

Byłem na tym Air show i tak jak inni widziałem ten wypadek ale z innej 
perspektywy, byłem też na miejscu katastrofy skąd mam film z miejsca 
wypadku i bezposrednie wypowiedzi miejscowych ludzi którzy tam 
przybiegli - końcówki lotu i zderzenia. Sam latam od kilkudziesięciu 
lat. Su-27 kończył prawą beczkę i jakby półramwersem przechodził do lotu 
nurkowego, gdzie wydawało się że ma zamiar wyjść figurą podobną do 
półpętli nisko nad ziemią. przy wejsciu do lotu nurkowego jest zwrócony 
w kierunku S-W. Po kilku sekundach lotu w tym ustawieniu pilot zaczyna 
zaciągać samolot do lotu poziomego, ale ten ustawia się na duże kąty 
natarcia, nie ma jednak dodania "gazu", który temu zaciągnięciu powinien 
towarzyszyć (czyżby problem z silnikiem?) i Su-27 w ogromnym 
przeciągnięciu opada ku ziemi. Piloci w tym przeciągnięciu korygują 
kierunek na bardziej południowy, bo w przeciwnym razie spadliby prosto 
na domki Janowa. Teraz nisko nad ziemią w lekkim wypłaszczeniu lotu 
przelatuja ok. 150m od krzyżówki w Małęczynie tuż nad dachami tutejszych 
domów wprost na ciąg zabudowań usytuowanych kolizyjnie w poprzek jego 
toru lotu. Nad jedną z bardziej okazałych willi, w której odbywają się 
akurat chrzciny, pilot wykonuje gwałtowy zwrot w lewo, samolot odchylony 
ponad 90 stopni zbacza o ok. 25stopni w lewo i ryjąc skrzydłem w ziemi 
przewala się i wybucha. Ten gwałtowny manewr ratuje od zniszczenia kilka 
domów, ale pozbawia pilotów możliwości katapultowania się, gdyz samolot 
nie jest już zwrócony kabiną do góry. Od kolegów dowiedziałem się, że 
piloci zgłosili wieży brak ciągu i że dostali rozkaz katapultowania. Nie 
katapultowali się, bo byli moim zdaniem zajęci uchronieniem niewinnych 
ludzi od śmierci, a później już nie mogli. Pokój ich duszom. Uważam iż 
byli to bohaterowie, a mieszkańcy Małęczyna powinni im wystawić pomnik 
za ten manewr poświęcenia, ratujący życie ich rodzinom czy sąsiadom.
Opisałem to na tym forum, bo zbulwersowały mnie wypowiedzi w telewizji 
pseudoekspertów lotniczych, którzy nie mając nic rzeczowego do 
powiedzenia w tej sprawie pchają się do komentowania tego zdarzenia w 
ogólnopolskiej telewizji wypowiadając tzw. "bezpieczne szablony", tylko 
po to aby sie tam pokazać, a także wypowiedzi ludzi na forach drwiących 
z tych pilotów. JKL
Grzegorz
02-09-2009, 09:03:00
Hello michu !:
.....
> Opisałem to na tym forum, bo zbulwersowały mnie wypowiedzi w telewizji 
> pseudoekspertów lotniczych, którzy nie mając nic rzeczowego do 
> powiedzenia w tej sprawie pchają się do komentowania tego zdarzenia w 
> ogólnopolskiej telewizji wypowiadając tzw. "bezpieczne szablony", tylko 
> po to aby sie tam pokazać, a także wypowiedzi ludzi na forach drwiących 
> z tych pilotów. JKL

Miło czytać takie posty, szczególnie takim jak ja - laikom lotniczym.

Dzięki Ci i chwała tym pilotom ....

pzdrw.
-- 
Grzegorz

maila znajdziesz tu : www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
DxS
02-09-2009, 09:12:10
Użytkownik "michu" <michu1982@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości 
news:h7k49n$m9c$1@news.onet.pl...
> dxs pisze:
>>
>> Użytkownik "michu" <michu1982@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości 
>> news:h7k3mi$kt7$1@news.onet.pl...
>>> Witam grupe
>>>
>>> Mam pare pytan co do tekstu w tym linku:
>>>
>>> wiadomosci.onet.pl/forum.html?hashr=1&#forum:MSwxNSwxMSw2MDA0MDI5MiwxNjAzNjYxMjgsNzE2MjY2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz
>>>
>>> Brzmi to dla mnie wiarygodnie, ale to forum onetu wiec rownie dobrze 
>>> moze byc to niecodzienny trol. Czy terminologia lotnicza uzyta w tym 
>>> tekscie jest prawdziwa ? Moze ktos zna okolice i sie orientuje czy 
>>> usytuowanie sladow na ziemi i toru lotu pokrywa sie z tym co gosc pisze 
>>> oraz topografia i zabudowa okolic miejsca katastrofy?
>>
>> Skopiuj na grupę tekst posta to postaram sie pomóc.
>
> Byłem na tym Air show i tak jak inni widziałem ten wypadek ale z innej 
> perspektywy, byłem też na miejscu katastrofy skąd mam film z miejsca 
> wypadku i bezposrednie wypowiedzi miejscowych ludzi którzy tam 
> przybiegli - końcówki lotu i zderzenia. Sam latam od kilkudziesięciu lat. 
> /ciach/


Opis zgadza sie z tym co widać na miejscu,
nie wspomina nic o uderzeniu w słup lini energet. co widać na miejscu,   czy 
samolot sciąl go przed uderzeniem czy już szczątki maszyny... ale tego mógł 
juz nie widzieć.

Warto wspomnieć że pilot wiedząc że zabraknie przestrzeni po wykonaniu 
półpętli zdołał jeszcze zmienic kierunek lotu po wykonaniu półpętli z 
NW(Radom-Sadków-publika na lotnisku! tak jak na treningu w piątek)  na SE 
(Małęczyn Stary)...
J.Kolina
02-09-2009, 12:24:33
> Warto wspomnieć że pilot wiedząc że zabraknie przestrzeni po wykonaniu

dlaczego niestzrelili? Czego oni ich uczą?

jk
p47
02-09-2009, 16:18:54
Użytkownik "J.Kolina" <nikkkoko@wpwrp.pl> napisał w wiadomości 
news:h7lh6i$oac$1@news.onet.pl...
>> Warto wspomnieć że pilot wiedząc że zabraknie przestrzeni po wykonaniu
>
> dlaczego niestzrelili? Czego oni ich uczą?
>
> jk
>


Tego, co i tak nie zrozumiesz;-))

p47
J.Kolina
02-09-2009, 16:28:48
> Tego, co i tak nie zrozumiesz;-))

To postaram się zrozumieć to tylko w prostych wojskowych słowach mi 
wytłumacz:
Dlaczego ludzi którzy nawet nie mieli tyle wyskolenia i refleksu by 
wystrzelić (nawet ja bym to potrafił choć nie ma lic wojskowej) zaraz 
okrzykuje się bohaterami i część ich pamięci?

jkolina
FD
03-09-2009, 11:56:20
J.Kolina pisze:

> Dlaczego ludzi którzy nawet nie mieli tyle wyskolenia i refleksu by 
> wystrzelić (nawet ja bym to potrafił choć nie ma lic wojskowej) zaraz 

proponuje - wystrzel sie teraz.... najlepiej jak najdalej od kompa z 
dostepem do netu
bo zal Dxxx sciska jak sie czyta co wypisujesz...
serio..
Sebastian Kaliszewski
03-09-2009, 16:36:25
J.Kolina wrote:
>> Tego, co i tak nie zrozumiesz;-))
> 
> To postaram się zrozumieć to tylko w prostych wojskowych słowach mi 
> wytłumacz:
> Dlaczego ludzi którzy nawet nie mieli tyle wyskolenia i refleksu by 
> wystrzelić 

Piszę nie z powodu koliny, który i tak nie pojmie, ale ze względu na 
myślącą część czytelników...

1. Po katapultowaniu samolot leci jak leciał i spada gdzie mu wyjdzie, 
np. na budynki
2. Piloci katapultują się bardzo niechętnie, bo np. dla pilota myśliwca 
  katapultowanie często oznacza koniec kariery ze względów zdrowotnych


> (nawet ja bym to potrafił choć nie ma lic wojskowej)

Nie potrafiłbyś kolina. A nawet jakby ci się udało to i tak byś miał 
duże szanse nie przeżyć albo zostać roślinką do końca życia.
Przywiąż się do fotela i skocz na d...ę z 3 piętra.

\SK
-- 
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
-- 
www.tajga.org -- (some photos from my travels)
J.Kolina
03-09-2009, 17:01:51
> 1. Po katapultowaniu samolot leci jak leciał i spada gdzie mu wyjdzie, np. 
> na budynki

LOL. Wdziałeś wysokość? 130m
Na jakie budynki miałby spaść? Kup se zumi i zobacz

jk
FD
03-09-2009, 18:38:10
J.Kolina pisze:
>> 1. Po katapultowaniu samolot leci jak leciał i spada gdzie mu wyjdzie, np. 
>> na budynki
> 
> LOL. Wdziałeś wysokość? 130m
> Na jakie budynki miałby spaść? Kup se zumi i zobacz

nono miszcz internetu wszystko w zumi (pewnie własnym... kupionym) dojzał!!
SZACUN!

z ciekawosci mozesz mi podac linka do swojego profilu na naszej-klasie?
Przemysław Bernat
01-09-2009, 23:40:20
Dnia Tue, 01 Sep 2009 22:28:55 +0100, michu napisał(a):

> wiadomosci.onet.pl/forum.html?hashr=1&#forum:MSwxNSwxMSw2MDA0MDI5MiwxNjAzNjYxMjgsNzE2MjY2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz

Generalnie kupy się trzyma. Nie zgadza się tylko jedno: nie ma obowiązku
ustawiania samolotu poziomo przy strzelaniu się fotelami klasy 0-0.
Oczywiście strzał pod kątem, czy wręcz w kierunku ziemi gwałtownie
zmniejsza szanse na przeżycie załogi, ale z takich historii piloci 
wychodzili cało. 
Moim zdaniem pilotom brakło czasu: najpierw walczyli o uratowanie maszyny,
później o ratowanie ludzi na ziemi, a na wystrzelenie siebie nie starczyło
czasu...


-- 
Pozdrawiam,

Przemek
Dariusz K. Ładziak
02-09-2009, 16:51:29
Użytkownik michu napisał:
> Witam grupe
> 
> Mam pare pytan co do tekstu w tym linku:
> 
> wiadomosci.onet.pl/forum.html?hashr=1&#forum:MSwxNSwxMSw2MDA0MDI5MiwxNjAzNjYxMjgsNzE2MjY2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz 
> 
> 
> Brzmi to dla mnie wiarygodnie, ale to forum onetu wiec rownie dobrze 
> moze byc to niecodzienny trol. Czy terminologia lotnicza uzyta w tym 
> tekscie jest prawdziwa ? Moze ktos zna okolice i sie orientuje czy 
> usytuowanie sladow na ziemi i toru lotu pokrywa sie z tym co gosc pisze 
> oraz topografia i zabudowa okolic miejsca katastrofy?

Do momentu zniknięcia za drzewami ten opis pokrywa się z moimi 
obserwacjami. Nieścisłości są dwie - piloci nic nie zgłaszali wieży, ta 
korespondencja musiała iść na innym kanale, na częstotliwości wieży 
słuchałem, zresztą naturalne że z własnym koordynatorem naziemnym 
rozmawiają na innym kanale - kanał wieży w tym czasie może być 
wykorzystywany do innych celów. I druga, kluczowa sprawa - do 
katapultowania się nie jest konieczne aby kabina pilotów była zwrócona 
ku górze, te fotele naprawdę sporo potrafią, ryjąc skrzydłem mieli 
pewnie jeszcze z sekundę czasu na strzelenie się, mieli spore szanse że 
fotele podniosą ich w górę.

-- 
Darek
Andrzej
02-09-2009, 17:15:59
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <ladzk@waw.pdi.net> napisał w wiadomości 
news:h7m1b8$jb0$1@nemesis.news.neostrada.pl...

Do momentu zniknięcia za drzewami ten opis pokrywa się z moimi
obserwacjami. Nieścisłości są dwie - piloci nic nie zgłaszali wieży, ta
korespondencja musiała iść na innym kanale, na częstotliwości wieży
słuchałem, zresztą naturalne że z własnym koordynatorem naziemnym
rozmawiają na innym kanale - kanał wieży w tym czasie może być
wykorzystywany do innych celów. I druga, kluczowa sprawa - do
katapultowania się nie jest konieczne aby kabina pilotów była zwrócona
ku górze, te fotele naprawdę sporo potrafią, ryjąc skrzydłem mieli
pewnie jeszcze z sekundę czasu na strzelenie się, mieli spore szanse że
fotele podniosą ich w górę.


ta oby sie nie okazalo jak powiedzial jeden z naszych pilotow ze taki byl 
program pokazow
ponoc mial sie schowac za drzewami i wyleciec po drugiej stronie, na ile 
slowa jakiegos
polskiego lotnika z lozy honorowej mozna uznac za istotne to nie wiem

wiem jedno
www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090902/AIRSHOW/248977069
ale jak kazda informacje nalezy mocno zweryfikowac

zeby nie bylo, ze zgubila ich brawura i chec pokazania jacy to nia ASi są
narazie hipotezy tragedi sa rozne, ogolnie jest kilka wariantow
ktory obierze komisja pewnie sie z czasem dowiemy

w przypadku zelaznego sytuacja juz byla dla mnie jasna podczas katastrofy
swierzy umysl kontra starszy organizm pilota ktoremu nikt nic nie powie bo 
wyzszy ranga
i uznaniem , wiadomo... i bylo wiadomo w raporcie
Dariusz K. Ładziak
02-09-2009, 17:31:32
Użytkownik Andrzej napisał:

> w przypadku zelaznego sytuacja juz byla dla mnie jasna podczas katastrofy
> swierzy umysl kontra starszy organizm pilota ktoremu nikt nic nie powie bo 
> wyzszy ranga
> i uznaniem , wiadomo... i bylo wiadomo w raporcie

Nie organizm pilota bo w trakcie pokazu nie było żadnego błędu 
technicznego w pilotażu. Błędem była sama decyzja wykonania pokazu w 
tych warunkach i tej formie - jeśli ja zrezygnowałem z jazdy do Radomia 
ze względu na pogodę i silny wiatr (kto lubi jak go na szosie wiatr 
przestawia, kto lubi jak mu na pokazach za kołnierz cieknie i łeb 
urywa?) to tej mijanki może nie należało robić albo chociaż przyjąć 
znacznie większą separację niż normalnie przy dobrej pogodzie latali. A 
polecieli jak w spokojnym powietrzu i wystarczyła jedna złośliwa 
turbulencja.

-- 
Darek
dxs
02-09-2009, 18:22:47
> ta oby sie nie okazalo jak powiedzial jeden z naszych pilotow ze taki byl
> program pokazow
> ponoc mial sie schowac za drzewami i wyleciec po drugiej stronie, na ile 
> slowa jakiegos
> polskiego lotnika z lozy honorowej mozna uznac za istotne to nie wiem
>
> wiem jedno
> www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090902/AIRSHOW/248977069
> ale jak kazda informacje nalezy mocno zweryfikowac
>
> zeby nie bylo, ze zgubila ich brawura i chec pokazania jacy to nia ASi są
> narazie hipotezy tragedi sa rozne, ogolnie jest kilka wariantow
> ktory obierze komisja pewnie sie z czasem dowiemy
>
> w przypadku zelaznego sytuacja juz byla dla mnie jasna podczas katastrofy
> swierzy umysl kontra starszy organizm pilota ktoremu nikt nic nie powie bo 
> wyzszy ranga
> i uznaniem , wiadomo... i bylo wiadomo w raporcie


Dziennikarze wypisują bzdury tutaj, ślizg na ogon z flarami był zaplanowany 
ale znacznie wyżej i bliżej lotniska, przyczyna niedzielnego crash-u było 
zupełnie coś innego..

Nie mógł wlecieć za drzewa ani się tam schować bo to nie jest czołg.  Tam 
jest  wieś - Janów się nazywa, taka luźna zabudowa podmiejska...

ja np. usłyszałem w skanerze:"NIE RABOTAJET" wypowiadane dosyć spokojnym 
głosem wśród innych mniej zrozumiałych słow....
Andrzej
02-09-2009, 21:05:54
Użytkownik "dxs" <dxs@o2.pl> napisał w wiadomości 
news:h7m695$b21$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>
> Dziennikarze wypisują bzdury tutaj, ślizg na ogon z flarami był 
> zaplanowany ale znacznie wyżej i bliżej lotniska, przyczyna niedzielnego 
> crash-u było zupełnie coś innego..
>
> Nie mógł wlecieć za drzewa ani się tam schować bo to nie jest czołg.  Tam 
> jest  wieś - Janów się nazywa, taka luźna zabudowa podmiejska...
>
> ja np. usłyszałem w skanerze:"NIE RABOTAJET" wypowiadane dosyć spokojnym 
> głosem wśród innych mniej zrozumiałych słow....


rzeczywiscie ten filmik nic nie wnosi
www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090902/AIRSHOW/300539453
forum.echodnia.eu/index.php?s=34474605ed69ab6d87f00e6846411e2b&showtopic=47203&st=0&p=255745&#entry255745
ale komentarze ponizej bezcenne

skoro byli pod taka presja i stresem to jak mogli swobodnie latac?
niby doswiadczenia ukrainy, paryza
owszem fajnie by bylo przejechac zrobic furrore szal, powalic ludzi na 
kolana kunsztem pilotazu
ale to tylko maszyna ktora potrafi zawiesc, jak zawiedli piloci to moim 
skromnym zdaniem
glowna przyczyna mogly byc naciski i stan psychiczny pilotow
dobrze wiemy ze pilot jak i kierowca czy ktokolwiek bedac pod presja nie 
dokonuje racjonalnych
decyzji co wiarze sie z popelnianiem bledow
dxs
02-09-2009, 21:44:37
> skoro byli pod taka presja i stresem to jak mogli swobodnie latac?
> niby doswiadczenia ukrainy, paryza
> owszem fajnie by bylo przejechac zrobic furrore szal, powalic ludzi na 
> kolana kunsztem pilotazu
> ale to tylko maszyna ktora potrafi zawiesc,



Tymczasem pojawiły się już nowe doniesienia:
fakty.interia.pl/polska/news/media-su-27-spadl-wskutek-usterki,1362267
Andrzej
02-09-2009, 21:57:26
Użytkownik "dxs" <dxs@o2.pl> napisał w wiadomości 
news:h7miif$elv$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Tymczasem pojawiły się już nowe doniesienia:
> fakty.interia.pl/polska/news/media-su-27-spadl-wskutek-usterki,1362267

zawsze mnie zastanawialo co mozna stwierdzic z miazgi samolotu ktory spadnie 
na ziemie
czarna skrzynka tez prawdy nie powie, bo rejestruje awarie np tam czegos
tylko ze na awarie dane urzadzenia wplywaja posrednie
nie da sie wszystkiego wpiac pod czujniki i rejestrowac

gorzej jak sie okaze ze wadliwe jest oprogramowanie i komputer
Sebastian Kaliszewski
03-09-2009, 17:00:14
Andrzej wrote:
> Użytkownik "dxs" <dxs@o2.pl> napisał w wiadomości 
> news:h7miif$elv$1@nemesis.news.neostrada.pl...
>> Tymczasem pojawiły się już nowe doniesienia:
>> fakty.interia.pl/polska/news/media-su-27-spadl-wskutek-usterki,1362267
> 
> zawsze mnie zastanawialo co mozna stwierdzic z miazgi samolotu ktory spadnie 
> na ziemie

Specjaliści potrafią powiedzieć bardzo wiele. Można stwierdzić jak dana 
część została zniszczona (czy np. złamałą się przed pożarem, czy w 
trakcie, w jakim kierunku działały siły, czy to efekt uszkodzenia na 
skutek nagłego przeciążenia czy zmęczenia materiału, itd). Jak w silnik 
wpadł ptak to przyklejone resztki pozostaną nawet po pożarze (skoro 
eksperci są w stanie stwierdzić czy i czym podpalono doszczętnie spalony 
budynek, to tymbardziej zostanie wystarczajaco dużo resztek ptaka).

> czarna skrzynka tez prawdy nie powie, bo rejestruje awarie np tam czegos
> tylko ze na awarie dane urzadzenia wplywaja posrednie
> nie da sie wszystkiego wpiac pod czujniki i rejestrowac

Skrzynka nic nie mówi, ona zawiera dane. Od zrozumienia tych danych i 
wyciągnięcia wniosków są ludzie. Np. mamy zarejestrowaną akcję pilota na 
drążek, wyliczoną (fly-by-wire) komendę dla powierzchni sterujących i 
faktyczne wychylenie tych powierzchni. Jeśli teraz widać że np. akacja 
pilota oznaczała symetryczne wychylenie lotek, komenda systemów 
fly-by-wire była też symetryczna a faktyczne wychylenie asymetryczne to 
jest to bardzo konkretna wskazówka. Jeśli natomiast w ww. sytuacji już 
sama komenda z fly-by-wire była asymetryczna to wskazuje to na zupełnie 
co innego.

> 
> gorzej jak sie okaze ze wadliwe jest oprogramowanie i komputer 

Błedy w oprogramowaniu to akurat katastrofę przeżywają w stanie 
nienaruszonym (bo kopii tego oprogramowania jest i musi być wiele i 
serwis musi wiedzieć jakie *dokładnie* oprogramowanie jest w danej 
maszynie). A z zapisów czarnej skrzynki można powtórnie odtworzyć 
sekwencję danych wejściowych dla komputera i sprawdzić czy nie odpowiada 
dziwnie bez sensu.

pzdr
\SK
-- 
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
-- 
www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Andrzej
03-09-2009, 16:57:24
Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" 
<s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości 
news:qd05n6-6t2.ln1@bozon.softax.pl...
> Błedy w oprogramowaniu to akurat katastrofę przeżywają w stanie 
> nienaruszonym (bo kopii tego oprogramowania jest i musi być wiele i serwis 
> musi wiedzieć jakie *dokładnie* oprogramowanie jest w danej maszynie). A z 
> zapisów czarnej skrzynki można powtórnie odtworzyć sekwencję danych 
> wejściowych dla komputera i sprawdzić czy nie odpowiada dziwnie bez sensu.

rzeczywiscie
teraz mi to wszystko rozjasniles dzieki
bo zawsze mialem jakies watpliwosci
przy okazji p[rzypomnialo mi sie jak to jest naprawde
p47
03-09-2009, 03:37:34
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <ladzk@waw.pdi.net> napisał w wiadomości 
news:h7m1b8$jb0$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik michu napisał:
> Witam grupe
>
> Mam pare pytan co do tekstu w tym linku:
>
> wiadomosci.onet.pl/forum.html?hashr=1&#forum:MSwxNSwxMSw2MDA0MDI5MiwxNjAzNjYxMjgsNzE2MjY2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz
>
> Brzmi to dla mnie wiarygodnie, ale to forum onetu wiec rownie dobrze moze 
> byc to niecodzienny trol. Czy terminologia lotnicza uzyta w tym tekscie 
> jest prawdziwa ? Moze ktos zna okolice i sie orientuje czy usytuowanie 
> sladow na ziemi i toru lotu pokrywa sie z tym co gosc pisze oraz 
> topografia i zabudowa okolic miejsca katastrofy?

Do momentu zniknięcia za drzewami ten opis pokrywa się z moimi
obserwacjami. Nieścisłości są dwie - piloci nic nie zgłaszali wieży, ta
korespondencja musiała iść na innym kanale, na częstotliwości wieży
słuchałem, zresztą naturalne że z własnym koordynatorem naziemnym
rozmawiają na innym kanale - kanał wieży w tym czasie może być
wykorzystywany do innych celów. I druga, kluczowa sprawa - do
katapultowania się nie jest konieczne aby kabina pilotów była zwrócona
ku górze, te fotele naprawdę sporo potrafią, ryjąc skrzydłem mieli
pewnie jeszcze z sekundę czasu na strzelenie się, mieli spore szanse że
fotele podniosą ich w górę.


___________________________________________


Weź pod  uwagę, ze zarówno wlecenie w linię ,OIDP,  15, czy 25 KV, jak i 
przeciążenie przy zaryciu , nawet częściowym, w ziemię jest dla człowieka 
"trochę" niezdrowe i może spowodowac np. utratę przytomnosci.

p47
Marex
03-09-2009, 10:25:24
p47 <go@wp.pl> napisał(a): 

> 
> Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <ladzk@waw.pdi.net> napisał w wiadomości 
> news:h7m1b8$jb0$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Użytkownik michu napisał:
> > Witam grupe
> >
> > Mam pare pytan co do tekstu w tym linku:
> >
> > wiadomosci.onet.pl/forum.html?
hashr=1&#forum:MSwxNSwxMSw2MDA0MDI5MiwxN
> jAzNjYxMjgsNzE2MjY2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz
> >
> > Brzmi to dla mnie wiarygodnie, ale to forum onetu wiec rownie dobrze 
moze 
> > byc to niecodzienny trol. Czy terminologia lotnicza uzyta w tym tekscie 
> > jest prawdziwa ? Moze ktos zna okolice i sie orientuje czy usytuowanie 
> > sladow na ziemi i toru lotu pokrywa sie z tym co gosc pisze oraz 
> > topografia i zabudowa okolic miejsca katastrofy?
> 
> Do momentu zniknięcia za drzewami ten opis pokrywa się z moimi
> obserwacjami. Nieścisłości są dwie - piloci nic nie zgłaszali wieży, ta
> korespondencja musiała iść na innym kanale, na częstotliwości wieży
> słuchałem, zresztą naturalne że z własnym koordynatorem naziemnym
> rozmawiają na innym kanale - kanał wieży w tym czasie może być
> wykorzystywany do innych celów. I druga, kluczowa sprawa - do
> katapultowania się nie jest konieczne aby kabina pilotów była zwrócona
> ku górze, te fotele naprawdę sporo potrafią, ryjąc skrzydłem mieli
> pewnie jeszcze z sekundę czasu na strzelenie się, mieli spore szanse że
> fotele podniosą ich w górę.
> 
> 
> ___________________________________________
> 
> 
> Weź pod  uwagę, ze zarówno wlecenie w linię ,OIDP,  15, czy 25 KV, jak i 
> przeciążenie przy zaryciu , nawet częściowym, w ziemię jest dla człowieka 
> "trochę" niezdrowe i może spowodowac np. utratę przytomnosci.
> 
> p47 
        Kręciłem pokaz na sporym zoomie, teraz spróbuję coś wypatrzyć czy 
zachowanie samolotu mogło  wskazywać na zanik ciągu, awarię dopalacza.. 
Oczywiscie jestem tylko amatorem lotnictwa. Spróbuję się podzielic tym 
zapisem lotu(do chwili znikniecia za drzewami.
                                                        Marex
> 


-- 
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Marex
04-09-2009, 00:40:39
Marex <marksv.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): 

> p47 <go@wp.pl> napisał(a): 
> 
> > 
> > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <ladzk@waw.pdi.net> napisał w 
wiadomości 
> > news:h7m1b8$jb0$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> > Użytkownik michu napisał:
> > > Witam grupe
> > >
> > > Mam pare pytan co do tekstu w tym linku:
> > >
> > > wiadomosci.onet.pl/forum.html?
> hashr=1&#forum:MSwxNSwxMSw2MDA0MDI5MiwxN
> > jAzNjYxMjgsNzE2MjY2NSwwLGZvcnVtMDAxLmpz
> > >
> > > Brzmi to dla mnie wiarygodnie, ale to forum onetu wiec rownie dobrze 
> moze 
> > > byc to niecodzienny trol. Czy terminologia lotnicza uzyta w tym 
tekscie 
> > > jest prawdziwa ? Moze ktos zna okolice i sie orientuje czy usytuowanie 
> > > sladow na ziemi i toru lotu pokrywa sie z tym co gosc pisze oraz 
> > > topografia i zabudowa okolic miejsca katastrofy?
> > 
> > Do momentu zniknięcia za drzewami ten opis pokrywa się z moimi
> > obserwacjami. Nieścisłości są dwie - piloci nic nie zgłaszali wieży, ta
> > korespondencja musiała iść na innym kanale, na częstotliwości wieży
> > słuchałem, zresztą naturalne że z własnym koordynatorem naziemnym
> > rozmawiają na innym kanale - kanał wieży w tym czasie może być
> > wykorzystywany do innych celów. I druga, kluczowa sprawa - do
> > katapultowania się nie jest konieczne aby kabina pilotów była zwrócona
> > ku górze, te fotele naprawdę sporo potrafią, ryjąc skrzydłem mieli
> > pewnie jeszcze z sekundę czasu na strzelenie się, mieli spore szanse że
> > fotele podniosą ich w górę.
> > 
> > 
> > ___________________________________________
> > 
> > 
> > Weź pod  uwagę, ze zarówno wlecenie w linię ,OIDP,  15, czy 25 KV, jak i 
> > przeciążenie przy zaryciu , nawet częściowym, w ziemię jest dla 
człowieka 
> > "trochę" niezdrowe i może spowodowac np. utratę przytomnosci.
> > 
> > p47 
>         Kręciłem pokaz na sporym zoomie, teraz spróbuję coś wypatrzyć czy 
> zachowanie samolotu mogło  wskazywać na zanik ciągu, awarię dopalacza.. 
> Oczywiscie jestem tylko amatorem lotnictwa. Spróbuję się podzielic tym 
> zapisem lotu(do chwili znikniecia za drzewami.
>                                                         Marex

    Na filmie widać , że dobrze szło do drugiej petli , po ktorej na wyjsciu 
silnik(i) cos mocno kopcily. Ponieważ był duzy zoom, a tłum falowal wokół, 
ostatnie przeciągniecie za las nie nakreciłem.
 www.youtube.com/watch?v=D_9eo5A9lRM
> > 
> 
> 


-- 
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Andrzej
04-09-2009, 02:08:05
Użytkownik "Marex" <marksv.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości 
news:h7pgl7$qhe$1@inews.gazeta.pl...
>    Na filmie widać , że dobrze szło do drugiej petli , po ktorej na 
> wyjsciu
> silnik(i) cos mocno kopcily. Ponieważ był duzy zoom, a tłum falowal wokół,
> ostatnie przeciągniecie za las nie nakreciłem.
> www.youtube.com/watch?v=D_9eo5A9lRM

naszym domniemaniem kopcenie wystepuje przy dodawaniu gazu tak?
bo sa tez przeloty o stalej predkosci przy ktorych nic nie widac
poza tym chwilowe dodanie gazu lub odjecie przeciez tez da krotkotrwala 
chmurke dymu
tylko czego to moze dowodzic?

nie sadze ze da sie wizulanie z tego cos wywnioskowac no pozatym ze nie 
dymily wcale
ale pytanie czy musilay nawet na dopalaczach gdzie paliwo jest wypalane na 
maxa?


Podobne tematy:
Forum na temat ... rzeczy które chcesz wiedzieć.
Opinie na temat nowego wyglądu forum
Wasza opinia na temat forum
Temat do testowania funkcji na forum
Pytania, Propozycje, Wygl?d Forum
Forum na temat ... rzeczy które chcesz wiedzieć.
Pytanie o forum