2.4 JTD

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.fiat

Wersja archiwalna tematu "2.4 JTD" z grupy alt.pl.misc.samochody.fiat



Kalafior
27-11-2009, 11:38:24
Potrzebowałbym opini na temat silnika 2.4 JTD, interesuje mnie trwałość, co 
się psuje najczęściej jak sprawuje się osprzęt typu EGR i turbina itp.
krzysiek82
27-11-2009, 11:45:21
Kalafior pisze:
> Potrzebowałbym opini na temat silnika 2.4 JTD, interesuje mnie trwałość, co 
> się psuje najczęściej jak sprawuje się osprzęt typu EGR i turbina itp. 
>

Podobnie jak w silniku 1.9 JTD sprawdza się zasada: trwałość zależy od 
właścicieli/właściciela. Każdy silnik można zajechać nawet przez 1000km 
albo i mniej. Jeśli się dba to ani turbo nie sprawia problemu ani 
wtryski. Jedyne co jest moim zdaniem niepotrzebne to zawór EGR. U mnie 
zawór wyciąłem ze sterownika, wyczyściłem cały dolot z syfu, zaślepiłem 
flanszami połączenie EGR  z kolektorem wydechowym i po sprawie.
Różnic w spalaniu żadnych nie ma, modyfikacja nie wpływa w żaden sposób 
na trwałość silnika, nie licząc tego, że silnik nie dostaje ponownie syfu.

-- 
krzysiek82
wchpikus
27-11-2009, 12:07:09
Witam!


> zawór wyciąłem ze sterownika, wyczyściłem cały dolot z syfu, zaślepiłem 
> flanszami połączenie EGR  z kolektorem wydechowym i po sprawie.
> Różnic w spalaniu żadnych nie ma, modyfikacja nie wpływa w żaden sposób 
> na trwałość silnika, nie licząc tego, że silnik nie dostaje ponownie syfu.

Niestety nie dopalasz spalin, co wiaze sie z wiekszymi zanieczyszczeniami..
Nie wiem, ale jesli jest EGR to ma byc, balbym sie za granice jechac, 
mandaty drogie.
krzysiek82
27-11-2009, 12:12:14
wchpikus pisze:
> Niestety nie dopalasz spalin, co wiaze sie z wiekszymi zanieczyszczeniami..
> Nie wiem, ale jesli jest EGR to ma byc, balbym sie za granice jechac, 
> mandaty drogie.
> 

Nie lubię zbytnio jak ekologia daje mi po kieszeni poza tym szkoda mi 
silnika, żeby to badziewie stosować. Poza tym,już kilka osób robiło 
pomiar zadymienia/sadzy itd i jakoś specjalnie różnic przed wywaleniem 
EGR i po nie było. Tak na prawdę jedyny element jakiego nie usunę a bez 
którego silnik działa to katalizator.

-- 
krzysiek82
wchpikus
27-11-2009, 12:17:10
Witam!
>Tak na prawdę jedyny element jakiego nie usunę a bez 
> którego silnik działa to katalizator.

Dokladnie, nie dopalasz sadzy, wiec ladujesz ja w katalizator..
A dokladnie nie zadymienia czy sadzy masz wiecej, ale tlekow azotu i 
weglowodorow.
Pozdrawiam
krzysiek82
27-11-2009, 12:23:50
wchpikus pisze:
> Dokladnie, nie dopalasz sadzy, wiec ladujesz ja w katalizator..
> A dokladnie nie zadymienia czy sadzy masz wiecej, ale tlekow azotu i 
> weglowodorow.
> Pozdrawiam
> 

auto które było sprawdzane z tego co wiem miało customowy wydech bez 
kata. Coś w tym jest co piszesz, ale czy jest aż tak dramatycznie to 
wątpię.

-- 
krzysiek82
Kalafior
27-11-2009, 12:26:48
Zgadzam się z Krzyśkiem, EGR jest zbyteczny i zarazem bardzo upierdliwy 
lepiej go zaślepić niż wymieniać, i racja nie będzie się silnik zasyfiał.
wchpikus
27-11-2009, 13:38:17
Witam!

> Zgadzam si? z Krzy?kiem, EGR jest zbyteczny i zarazem bardzo upierdliwy 
> lepiej go za?lepi? ni? wymienia?, i racja nie b?dzie si? silnik zasyfia?. 

Mysle ze jakby byl zbyteczny, nie instalowali by go wogole.
Jest jednak, a tak naprawde zadko sie zacina..
krzysiek82
27-11-2009, 14:09:48
wchpikus pisze:
> Mysle ze jakby byl zbyteczny, nie instalowali by go wogole.
> Jest jednak, a tak naprawde zadko sie zacina..

ja też nie jestem zwolennikiem poprawiania producenta,ale mam 
świadomość, że producent sam z siebie tego nie zastosował, bo został 
zmuszony przez rygorystyczne normy emisji spalin.

-- 
krzysiek82
wchpikus
27-11-2009, 15:56:56
Witam!
> ja też nie jestem zwolennikiem poprawiania producenta,ale mam 
> świadomość, że producent sam z siebie tego nie zastosował, bo został 
> zmuszony przez rygorystyczne normy emisji spalin.
> 
Tez tak mysle.
Ale znajac naszych zachodnich sasiadow, jak zlapia gdzies w Berline to 
to klops...
A potrafia, nie tylko u Niewczech.
krzysiek82
27-11-2009, 16:03:59
wchpikus pisze:
> Tez tak mysle.
> Ale znajac naszych zachodnich sasiadow, jak zlapia gdzies w Berline to 
> to klops...
> A potrafia, nie tylko u Niewczech.

gdyby jakoś specjalnie dymił czy coś to pewnie tak, ale w przeciwnym 
wypadku raczej sie nie ma czego obawiać, czasami jestem w Niemcowni 
kilka razy w ciągu miesiąca i jeszcze nikt się do mnie nie doczepił.

-- 
krzysiek82
\M.
27-11-2009, 01:01:11
Głupoty piszecie
EGR ma za zadanie:
1. obnizenie temperatury spalania dopuszczając spaliny a tym samym mniej 
NOx.
2. Na  zimnym silniku przyspiesza rozgrzewanie silnika i tym samym dopala 
czasteczki niespalonego paliwa
3. Upuszcza cisnienie z kolektora przy zmianie biegów chroniąc turbine przed 
gwałtowną zmianą predkosci - chmurka przy zmianie biegów
4. Czasem połaczone z wymiennikiem ciepła 1.3 16V JTD - szybkie nagrzewnie 
wnętrza zimą
Zatkanie jego powoduje ze w silniku jest wiecej tlenu.
Na zimnym silniku weglowodory idą w wydech a na gorącym wiecej NOx . 
Zatykając EGR silnik niebedzie bardziej dymił za to popsuje sie jakość 
spalin. .

Jak zatkasz go fachowo to nikt nie zauwazy. Nikt nie bezdzie podnosic 
pokrywy zeby spr czy on jest czy go nie ma nawet na badaniach techniczych.

pozdro

Użytkownik "Paweł Olaszek" <olaszek.grupy@gmail.com> napisał w wiadomości 
news:96f394aa-4e9b-45e2-a82f-acedd7f847e9@j14g2000yqm.googlegroups.com...
On 27 Lis, 14:09, krzysiek82 <tajemn...@tajemnica.pl> wrote:
> wchpikus pisze:
>
> > Mysle ze jakby byl zbyteczny, nie instalowali by go wogole.
>
> ja też nie jestem zwolennikiem poprawiania producenta,ale mam
> świadomość, że producent sam z siebie tego nie zastosował, bo został
> zmuszony przez rygorystyczne normy emisji spalin.

Niby racja, ale musisz uważać, bo gdzieś na sąsiedniej grupie jest
ormowiec, który jeździ z kamerą i nagrywa tych którzy PoRD łamią. Jak
Cię wywęszy, to złoży donos na policję i tuż przed świętami dostaniesz
500zł do zapłacenia i DR do Wydziału Komunikacji.

--
pozdrawiam,
Paweł
krzysiek82
30-11-2009, 16:52:25
\M. pisze:
> 3. Upuszcza cisnienie z kolektora przy zmianie biegów chroniąc turbine przed 
> gwałtowną zmianą predkosci - chmurka przy zmianie biegów

Nie ukrywam, że ten fragment zaciekawił mnie najbardziej, sam nie wiem 
co mam teraz myśleć. Czy mógłbyś go rozwinąć. Przecież przy turbinie 
jest zawór spustu ciśnienia.

-- 
krzysiek82
wchpikus
01-12-2009, 08:30:35
Witam!

> \M. pisze:
>> 3. Upuszcza cisnienie z kolektora przy zmianie biegów chroniąc turbine 
>> przed gwałtowną zmianą predkosci - chmurka przy zmianie biegów
Chmurka bierze sie stad:
-wciskasz gwaltownie gaz
-wtryski leja paliwo, proporcjonalnie silnik powinien dostac duuuzo 
powietrza.
-zanim wlaczy sie turbina i go dostarczy, niestety masz mieszanke bogata 
w rope.
Po wlaczeniu sie turbiny mieszanka zostaje wyrownana.
Chmura jest objawem "za duzo ropy, za malo powietrza".
EGR dopala wtedy spaliny, wiec nie powinno byc chmury.
Jesli nie dziala poprawnie, moze sie zdazyc ze bedzie walil niedopalona 
mieszanke w wydech.
Oczywiscie dynamika spada wraz z otwarciem egr-a.


> 
> Nie ukrywam, że ten fragment zaciekawił mnie najbardziej, sam nie wiem 
> co mam teraz myśleć. Czy mógłbyś go rozwinąć. Przecież przy turbinie 
> jest zawór spustu ciśnienia.

Turbina nie ma tutaj nic do rzeczy, jest tylko po to, by te powietrze 
dostarczyc.
\M.
30-11-2009, 23:58:10
Dokładnie
Jesli EGR jest zablokowane i nie trzyma cisnienia to nadcisnenie  idzie w 
wydech....
przepływomierz prawidłowo widzi 50 kg a w cylindrze jest ze 30 i masz 
oszukany skład

Turbiny maja zawór upstowy ale w benzyniakach i sa to zupełne inne 
konstrukcje
Turbino o zmiennej geomtrii nie maja

W skrajnym przypadku
Wyobraz sobie ze piłujesz na 3biegu ostro pod góre, np wyprzedzasz TIRa 
obroty powiedzmy 4000.
Turbina pracuje pełną parą i kreci sie ok 100tys obr, i zmienamy szybko bieg 
na IV albogwałtownie hamujemy.
Obroty szybko spadają a turbina powoli, duze sisnienie tez jest w 
intercoolerze i przewodach.
efektem bedzie przeladowanie zatem sterownik otwiera EGR i upuszcza troche 
cianiena - i jesli
 w EGR jest troche luznego syfu to go wydmuchuje.
Idea jest ochrona układu przeniesienia napędu i turbiny ( naprezenie 
łopatek)
Jak to sprawidzic - wez tester i sie przejedz -w detalu ustaw strategie 
zaworu EGR i zobaczysz na BOSCH 16EDC widac dokladnie

 Skad wie ze zmianiamy bieg?
czujnik sprzegła - lub hamulca zmienia strategie (mape) wtrysku
Wczasie jazdy wcisnij lekko stop by zapaliły sie swiatla - powinien strcic 
sporo mocy.






Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijtowp.pl> napisał w wiadomości 
news:hf2gms$jkg$1@news2.ipartners.pl...
> Witam!
>
>> \M. pisze:
>>> 3. Upuszcza cisnienie z kolektora przy zmianie biegów chroniąc turbine 
>>> przed gwałtowną zmianą predkosci - chmurka przy zmianie biegów
> Chmurka bierze sie stad:
> -wciskasz gwaltownie gaz
> -wtryski leja paliwo, proporcjonalnie silnik powinien dostac duuuzo 
> powietrza.
> -zanim wlaczy sie turbina i go dostarczy, niestety masz mieszanke bogata w 
> rope.
> Po wlaczeniu sie turbiny mieszanka zostaje wyrownana.
> Chmura jest objawem "za duzo ropy, za malo powietrza".
> EGR dopala wtedy spaliny, wiec nie powinno byc chmury.
> Jesli nie dziala poprawnie, moze sie zdazyc ze bedzie walil niedopalona 
> mieszanke w wydech.
> Oczywiscie dynamika spada wraz z otwarciem egr-a.
>
>
>>
>> Nie ukrywam, że ten fragment zaciekawił mnie najbardziej, sam nie wiem co 
>> mam teraz myśleć. Czy mógłbyś go rozwinąć. Przecież przy turbinie jest 
>> zawór spustu ciśnienia.
>
> Turbina nie ma tutaj nic do rzeczy, jest tylko po to, by te powietrze 
> dostarczyc.
>


Podobne tematy: