Fiacik SEJ vs PANDA

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.fiat

Wersja archiwalna tematu "Fiacik SEJ vs PANDA" z grupy alt.pl.misc.samochody.fiat



Jakub Spiernowski
04-07-2009, 17:05:35
Od dłuższego czasu chodze za nowym uzywanym samochodem, dzisiaj natrafiłem 
na PANDĘ: 1.2 DYNAMIC 2005.

Tak się zastanawiam bo ciągle myślałem o SEJU, wizualnie panda bardziej mi 
się podoba jednak jak spojrzałem do środka to miałem wrażenie że jest mniej 
miejsca niż w SC czy CC którym jeżdżę obecnie. Czy to prawda czy tylko 
wrażenie?

Silnik: czy ten model 1.2 (1242cm) 60KM jest lepszy od 1.1 (54KM) ?

Kolejne pytanie dotyczy szyb: czy fabryczny samochód ma wszystkie szyby z 
tego samego roku ??? bo widziałem kilka przypadków gdzie samochód np z 2003 
roku miał z tyłu szyby 2002.





pozdrawiam
J.S.
cocteau
04-07-2009, 20:08:36
Jakub Spiernowski wrote:
> Od dłuższego czasu chodze za nowym uzywanym samochodem, dzisiaj 
> natrafiłem na PANDĘ: 1.2 DYNAMIC 2005.
> 
> Tak się zastanawiam bo ciągle myślałem o SEJU, wizualnie panda bardziej 
> mi się podoba jednak jak spojrzałem do środka to miałem wrażenie że jest 
> mniej miejsca niż w SC czy CC którym jeżdżę obecnie. Czy to prawda czy 
> tylko wrażenie?
> 

Dla wysokich i puszystych zdecydowanie lepszy sej. W pandzie jest 
wiekszy bagaznik, moze auto ogolnie wyzsze, ale bardzo waskie. Posrodku 
wielachny kanal ze skrzynia biegow, zdecydowanie ogranicza miejsce dla 
kolana. W seju skrzynia biegow jest nizej. Nogi maja wiecej luzu.
Silnik seja - stary 900 klimacik, malo awaryjny, ale przyznaje, ze to 
ocena subiektywna. Podobno w pandach niezly jest ten diesel 1,3 zdaje sie.
cocteau
04-07-2009, 20:09:53
cocteau wrote:

  Posrodku
> wielachny kanal ze skrzynia biegow, zdecydowanie ogranicza miejsce dla 
> kolana. 

Oczywiscie, chodzilo mi o kanal z galka zmiany biegow.
Jakub Spiernowski
04-07-2009, 20:17:02
> Dla wysokich i puszystych zdecydowanie lepszy sej. W pandzie jest


jestem średnio wysoki (183) i myślałem właśnie o pandzie z tego
powodu (żeby mieć dach troche dalej od głowy)

co do seja to oczywiście wchodzi w gre tylko 1.1


J.S.
Ramok
05-07-2009, 11:11:05
Jakub Spiernowski napisał(a)/has written:
> miałem wrażenie że jest mniej miejsca niż w SC czy CC którym jeżdżę
> obecnie. Czy to prawda czy tylko wrażenie?
Musiałbyś bezpośrednio porównać mając oba obok siebie. Wydaje mi się, że
w Pandzie można nieco dalej odsunąć fotel, ale za to może przeszkadzać
tunel z lewarkiem skrzyni. Nad głową z przodu w obu jest dużo miejsca.

> Silnik: czy ten model 1.2 (1242cm) 60KM jest lepszy od 1.1 (54KM) ?
Tak ;)

> Kolejne pytanie dotyczy szyb: czy fabryczny samochód ma wszystkie
> szyby z tego samego roku ??? bo widziałem kilka przypadków gdzie
> samochód np z 2003 roku miał z tyłu szyby 2002.
Pewnie może się zdarzyć, zwłaszcza jeśli rozbieżność jest rzędu jednego
roku. Zależy kiedy był produkowany i jakie części z magazynu wzięto, ale
rozbieżność to zawsze powód do wzmożonej czujności.

/Ramok
\M.
05-07-2009, 23:57:09
Silniki fiata prawie takie same ale jest róznica
1.1 MPi  Jedzie tzw dolem - skkrzynia i silnik tak spasowane ze lepiej 
zbiera sie od wolnych obrotów
1.2 MPi Lubi jak sie kreci na wyzszych obrotach
Ogólnie 1,1 to jednostka od seja a 1.2 pochodzi z punto
z zewnatrz wyglada prawie tak samo .
Silniki 1,2 mają mniejszą miske olejową - wchodzi 2.8 Litra oleju zamiast 
3.5 (1.1)
prawdopodobnie dlatego szybciej "niszczą" olej i biorą troche oleju

Na szybie masz date produkcji - zdarza sie ze szyba lezy w magazynie zanim 
sie zamontuje
W pierwszych partiach Pandy byla akcja nawrotowa na wymiane szyb czołowych

pozdro
JanuSz
06-07-2009, 22:06:03
\M. pisze:
> Silniki fiata prawie takie same ale jest róznica
> 1.1 MPi  Jedzie tzw dolem - skkrzynia i silnik tak spasowane ze lepiej 
> zbiera sie od wolnych obrotów
> 1.2 MPi Lubi jak sie kreci na wyzszych obrotach

Moje wrażenia są przeciwne, co zresztą wynika z charakterystyki 
silników: 1,2 ma większy moment (102 vs 88 Nm) i przy mniejszych 
obrotach (2500 vs 2750)> Silnik 1,2 ma większy skok, przy podobnej 
średnicy tłoka, co daje większy moment przy mniejszych obrotach.

> Ogólnie 1,1 to jednostka od seja a 1.2 pochodzi z punto
> z zewnatrz wyglada prawie tak samo .
> Silniki 1,2 mają mniejszą miske olejową - wchodzi 2.8 Litra oleju zamiast 
> 3.5 (1.1)

Zgadza się.

> prawdopodobnie dlatego szybciej "niszczą" olej i biorą troche oleju

Zdecydowanie nie zauważyłem brania oleju w silnikach 1,2 - z 1,1 nie 
miałem większego styku, przejechałem pandą 1,1 ok 500 km, pandą 1,2 ok 
6000 km, punto 1,2 ok. 80000 km. Poza tym 1,2 mniej pali i wszystkie 1,2 
mają rozrząd bezkolizyjny, a 1,1 Euro4 oficjalnie nie.
> 
> Na szybie masz date produkcji - zdarza sie ze szyba lezy w magazynie zanim 
> sie zamontuje
> W pierwszych partiach Pandy byla akcja nawrotowa na wymiane szyb czołowych
> 
> pozdro
> 
> 

Pozdrawiam

JanuSz
krzysiek82
06-07-2009, 16:54:44
Jak dla mnie sej jak i panda to małe auta. Nie lepiej już kupić punto 2? 
To przecież podobne pieniądze, a miejsca za kierownicą sporo więcej i 
siedzi się wygodniej. To moje zdaniem, miałem do czynienia z sejem, 
pandą i punto teraz pomykam punto i nie chciałbym do pandy wracać.

-- 
krzysiek82
cocteau
10-07-2009, 02:10:48
krzysiek82 wrote:
> Jak dla mnie sej jak i panda to małe auta. Nie lepiej już kupić punto 2? 
> To przecież podobne pieniądze, a miejsca za kierownicą sporo więcej i 
> siedzi się wygodniej. To moje zdaniem, miałem do czynienia z sejem, 
> pandą i punto teraz pomykam punto i nie chciałbym do pandy wracać.
> 

Z tym, ze dla wysokich moze byc istotny pewien szczegol... W punto 
zarowno 1 jak i 2 dach jakby opada z przodu łącząc się z szybą - siedzac 
za kierownica (przypominam, ze chodzi o wysokich!) odnosi sie wrazenie, 
ze widok jest ograniczony nieco z gory. W cienkich i sejach dach jest 
bardziej rowny, nie opada z przodu. Problemu nie ma.
Jak dla mnie, powyzsze na zawsze wyeliminowalo punto z rozwazan o zakupie.
krzysiek82
10-07-2009, 11:13:45
cocteau pisze:
W punto
> zarowno 1 jak i 2 dach jakby opada z przodu łącząc się z szybą - siedzac 
> za kierownica (przypominam, ze chodzi o wysokich!) odnosi sie wrazenie, 
> ze widok jest ograniczony nieco z gory.

Hmm mam 189cm wzrostu, nie jest to jakoś specjalnie denerwujące dla 
mnie, czasami jak podjadę za blisko świateł to muszę się wychylić, żeby 
zobaczyć czy już zielone.

-- 
krzysiek82
Jakub Spiernowski
11-07-2009, 15:05:21
Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał w wiadomości
news:h2t3dl$76t$3@atlantis.news.neostrada.pl...
> Jak dla mnie sej jak i panda to małe auta. Nie lepiej już kupić punto 2?
> To przecież podobne pieniądze, a miejsca za kierownicą sporo więcej i
> siedzi się wygodniej. To moje zdaniem, miałem do czynienia z sejem, pandą
> i punto teraz pomykam punto i nie chciałbym do pandy wracać.

chyba skorzystam z Twojej rady

na dniach ide obmacać punciaka II FL 2005 realny przebieg ~40tys , na co
zwracać uwage przy oględzinach ?

cena ~16500 czy warto ? stan podobno wzorcowy (komis przysalonowy, 
właściciel kupił nowego fiata a tego zostawił w rozliczeniu)


Martwi mnie też ten silnik 1.2 60KM bo to troche mało jak na taki 
samochód...


J.
krzysiek82
13-07-2009, 10:04:41
Jakub Spiernowski pisze:
> Martwi mnie też ten silnik 1.2 60KM bo to troche mało jak na taki 
> samochód...
> 

60KM bez rewelacji ale daje radę, ale jeśli planujesz trochę więcej 
jeździć to proponuje kupić wersję z silnikiem 1.9JTD lub 1.3multijet.
Różnica jest taka, że przy zakupie trzeba pilnie przyjrzeć się silnikowi 
i osprzętowi bo zaniedbania w tym zakresie zemszczą się szybko.

-- 
krzysiek82
Kalafior
06-07-2009, 17:24:25
SC dość już stara konstrukcja rodem z CC tylko bardziej okrągła. Ceny części
do obu modeli mniej więcej na tym samym poziomie. Panda większa i co
najważniejsze bezpieczniejsza! Pięć drzwi i oczywiście wyposażenie jest w
czym przebierać. Polecam silnik 1.4 16V czyli Panda 100HP.:))))


Podobne tematy:
Paintball: Myths vs. Physics
Lech Poznań vs Udinese Calcio
BTC vs wF ;)
Krótki opis VS MagTrans
Walka - Obi-Wan Kenobi vs. Anakin Skywalker
wsnt vs fk
MFU vs BloodySkill