[Fiat Brava 1.2 16V] Temperatura pracy silnika

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.fiat

Wersja archiwalna tematu "[Fiat Brava 1.2 16V] Temperatura pracy silnika" z grupy alt.pl.misc.samochody.fiat



Johnson
03-09-2009, 08:32:02
Jaka jest prawidłowa temperatura pracy silnika Fiata Brava 1.2 16V - 
chodzi mi o wskazania wskaźnika. Jak wskazówka temperatury przekracza 
połowę wskaźnika [i włącza się wentylator] to jest OK, czy nie. Na ile 
musi się wychylić wskazówka by się martwić że coś jest nie tak? Czy w 
czasie jazdy w trasie wskazówka winna być na połowie wskaźnika czy też 
winna być niżej ?

-- 
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu 
brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.
krzysiek82
08-09-2009, 16:08:48
Johnson pisze:
> Jaka jest prawidłowa temperatura pracy silnika Fiata Brava 1.2 16V - 
> chodzi mi o wskazania wskaźnika. Jak wskazówka temperatury przekracza 
> połowę wskaźnika [i włącza się wentylator] to jest OK, czy nie. Na ile 
> musi się wychylić wskazówka by się martwić że coś jest nie tak? Czy w 
> czasie jazdy w trasie wskazówka winna być na połowie wskaźnika czy też 
> winna być niżej ?
> 

Wskazówka powinna trzymać się cały czas w połowie skali. Czy to korek 
czy nie, to już nie ma znaczenia. Dopuszczalne są małe spadki lub lekkie 
podwyższenie na chwilę ale to wszystko. Każde inne zachowanie może 
wskazywać na uszkodzenia:

-termostatu
-czujnika temperatury
-wentylatora chłodnicy

mniej prawdopodobne
-chłodnicy (zakamieniona)
-wskazówki w liczniku.

-- 
krzysiek82
BogdanP
09-09-2009, 12:24:39
>
> Wskazówka powinna trzymać się cały czas w połowie skali. Czy to korek czy 
> nie, to już nie ma znaczenia. Dopuszczalne są małe spadki lub lekkie 
> podwyższenie na chwilę ale to wszystko. Każde inne zachowanie może 
> wskazywać na uszkodzenia:
>
Zgadzam się z przedpiścą. Wskazówka powinna być chyba lekko za połową skali. 
A najważniejsze czy siedzi tam stabilnie. Jeśli na wskaźniku masz 
zdecydowane wachania  w zalezności od warunków jazdy to wskazuje to na 
uszkodzenie najprawdopodobniej termostatu, który za to odpowiada.
Jeśli wentylator się włącza czasem to znaczy że jest wszystko OK. 
Temperaturą na wskaźniku się nie martw bo te "wskazania" są czymś bardzo 
umownym. Ważana jest stabilność temperatury i włączanie się wentylatora 
(czasami).
Kalafior
10-09-2009, 10:17:59
jeżeli jest uszkodzony wentylator to silnik się zagotuje, tak samo czujnik i 
wiadomo tym samym że wskazówka będzie się podnosić na czerwone pole. 
Najlepiej jest sprawdzic na urzadzreniu disgnostycznym prace ukladu 
chlodzenia i tym samym rozwiac wszelkie watpliwosci.
BogdanP
10-09-2009, 13:00:50
Kolega KALAFIOR sądzi pewnie, że JOHNSON nie wie o istnieniu stacji 
diagnostycznych. W/g mnie grupa ta jest dla ludzi odrobinę zainteresowanych 
techniką motoryzacyjną i odsyłanie tutaj ludzi do serwisów w sytuacjach 
banalnych jest lekkim nietaktem.
A najlepszym urządzeniem diagnostycznym (bo najprostszym i każdy to może 
zrobić) jest wymontowanie termostatu, wsadzenie go do garnuszka z gotującą 
się wodą wraz z termometrem. Zwykle temperatura otwarcia termostatu jest ok. 
92-95 stC, a zamykania 86-89 st.

Użytkownik "Kalafior" <kalafior67@wp.pl> napisał w wiadomości 
news:h8acng$nmp$1@news.task.gda.pl...
> jeżeli jest uszkodzony wentylator to silnik się zagotuje, tak samo czujnik 
> i

Tu jest błąd. Najpierw wskazówka osiąga czerwone, a potem woda się gotuje. 
To jest dobre, bo najpierw ostrzega a potem nawala. W chłodnicy jest lekkie 
nadciśnienie i gotowanie następuje w temp ponad 100st. A czujnik się nie 
gotuje ;)

Z punktu widzenia zwykłego użytkownika: jeśli podczas upałów, w korkach 
drogowych, wskaźnik pokazuje czerwone pole, to wskazuje to raczej na wadliwy 
termostat lub wentylator (wraz z układem jego włączania). Jeśli zagotuje 
podczas normalnej jazdy, to wygląda na ubytek płynu chłodzącego (z 
podejrzeniem walnięcia uszczelki pod głowicą).

> wiadomo tym samym że wskazówka będzie się podnosić na czerwone pole. 
> Najlepiej jest sprawdzic na urzadzreniu disgnostycznym prace ukladu 
> chlodzenia i tym samym rozwiac wszelkie watpliwosci.
>
Kalafior
10-09-2009, 14:57:50
Radząc koledze podjechanie na stację diagnostyczną miałem na myśli o 
sprawdzenie temperatury przy jakiej włącza się wentylator. Zwykle jest to ok 
97-98 stopni, a wskazówka pokazuje orientacyjnie temperaturę. Faktem jest że 
popełniłem błąd "o uszkodzonym wentylatorze"


Podobne tematy:
Atlas -> Fiat Bravo 1.6 16v
Sprzedam - Silnik 1.6 16V Swift
Silnik Suzuki Baleno 1,6 16v w SJ413
Szukam pracy - Fiat Tychy (DOBRZE ZAPŁACĘ)
Szukam pracy - Fiat Tychy (DOBRZE ZAPŁACĘ)
VW Golf IV TDI+ (191Ps) vS. Fiat Coupe 2.0T 16V (190Ps)
Atlas -> Fiat Bravo 1.6 16v