Marea czy Brava?

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.fiat

Wersja archiwalna tematu "Marea czy Brava?" z grupy alt.pl.misc.samochody.fiat



Adam
26-09-2009, 18:49:29
Witam!
Ponieważ moje uno się rozpada, zdecydowałem się na rozpoczęcie 
poszukiwań jakiegoś fajnego autka. Wybór padł na fiata brava lub marea 
weekend (rocznik 1999 lub 2000) z silnikiem 1,9 diesel. Teraz mam 
takie pytanie do kogoś z Was, kto może miał przyjemność jeździć tymi 
samochodami: czy one się czymś od siebie różnią poza wyglądem? 
Generalnie marea jest gorzej oceniana niż brava, a podzespoły chyba 
mają przecież wspólne, silnik ten sam... Czy jeden z nich jest np. 
droższy w eksploatacji, bardziej awaryjny?
Na co zwrócić uwagę najbardziej, kupując taki samochód?

No i jeszcze kwestia silników - są trzy wersje diesli 1,9, każdy o 
innej mocy. Czy mają między sobą różnice konstrukcyjne, czy też po 
prostu silniki stukonne są bardziej "wysilone" (elektronicznie?) niż 
te słabsze, o identycznej pojemności?

Padło na fiata, bo lubię tę markę i w przystępnej cenie można dostać, 
jak sądzę, całkiem przyzwoity samochód.

Dzięki za odpowiedzi :)

-- 

Adam
Fiat Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik + LPG
Kalafior
26-09-2009, 19:38:34
Silniki są takie same tzn mają tą samą konstrucję, są tak jak napisałeś 
wysilone:) . Osobiście jeżdżę Mareą weekend i jestem bardzo zadowolony. 
Części do obu modeli są w podobnych cenach, słyszałem opinię że w mareach 
słabe są podłużnice ale ile w tym prawdy jest nie wiem sam.
krzysiek82
28-09-2009, 12:22:46
Kalafior pisze:
słyszałem opinię że w mareach
> słabe są podłużnice ale ile w tym prawdy jest nie wiem sam. 
> 

Hmm zaciekawiło mnie to, możesz wskazać źródło tych informacji? Chodzi o 
podatność na korozję czy po prostu pęka :)?

-- 
krzysiek82
Kalafior
28-09-2009, 19:47:54
Taką opinię słyszałem od blacharza , który robi w fachu kilkanaście lat. 
Prawdopodobnie chodzi o korozję co sam zauważylem w swojej marei, duże 
ogniska w okolicach poduszek skrzyni i silnika i koło mocowań przewodów 
hamulcowych-tam to same próchno:) no ale mycie pod ciśnieniem podkład i 
bitex załatwił sprawę.
Danny
27-09-2009, 09:14:50
Adam pisze:
> No i jeszcze kwestia silników - są trzy wersje diesli 1,9, każdy o innej 
> mocy. Czy mają między sobą różnice konstrukcyjne, czy też po prostu 
> silniki stukonne są bardziej "wysilone" (elektronicznie?) niż te 
> słabsze, o identycznej pojemności?

są wersje 1.9D, TD i JTD - najlepszy jest ten ostatnio - z turbiną i 
wtryskiem Common Rail.

-- 
Pozdrawiam
Danny
jo44
27-09-2009, 10:36:25
Danny pisze:

> są wersje 1.9D, TD i JTD - najlepszy jest ten ostatnio - z turbiną i 
> wtryskiem Common Rail.
> 

a Multijet ?
Danny
27-09-2009, 14:46:38
Dnia Sun, 27 Sep 2009 10:36:25 +0200, jo44 napisał(a):

>> są wersje 1.9D, TD i JTD - najlepszy jest ten ostatnio - z turbiną i 
>> wtryskiem Common Rail.
>> 
> 
> a Multijet ?

w BBM??? Generalnie to rozwinięcie JTD
-- 
Pozdrawiam
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
"Nie używaj kierunkowskazów - po co wróg ma znać twoje zamiary"
maanj
28-09-2009, 07:25:38
Użytkownik "Danny" <daluba@gmail.com> napisał w wiadomości 
news:1iand5sj8pi06$.dlg@the.bat.forever...
> Dnia Sun, 27 Sep 2009 10:36:25 +0200, jo44 napisał(a):
>
>>> są wersje 1.9D, TD i JTD - najlepszy jest ten ostatnio - z turbiną i
>>> wtryskiem Common Rail.
>>>
>>
>> a Multijet ?
>
> w BBM??? Generalnie to rozwinięcie JTD

Multijety sa ale nie ma w marei i w bravie sa w stilo linei bravo cromie

ja mam maree weekend w benzynie glosno jest przy wiekszych predkosciach
ale moim zdaniem ladniej wyglada od bravy i jest wieksza (bardziej 
praktyczna)
 jak juz cos to marea 1.9JTD tylk otrafic diesla z teog roku w dobrym stanie 
z przebiegiem
w rozsadnych liczbach i p oprzejsciach do latwych nie nalezy
\M.
28-09-2009, 22:08:44
Marea jest o ciut lepsza od bravo/brava. Był to FLAGOWY MODEL FIATA.
Oba modele maja taką sama płytę podłogową  troszkę inna jest w mearea 
weekend
Bravo miało silniki 1.2 16V,  1.4 12V, 1.6 16V  GT 1.8 16V i HGT 2.0 20V 
oraz 1,9 TDs lub JTD
Marea miała minimum 1.6 16V 1.8 16V i 2.0 16V lub 20V 1.9TDs lub JTD

Myślę ze to miało wpływ na to ma wpływ na trwałość budy, większy motor 
większa masa większe obciążenie

Marea była zawsze lepiej wyposażona - AirBag kierowcy, napinacze pasów, 
Klima, wspomaganie
było standardem, a w bravo/a dokradane lub za dopłatą.
Tapicerki miały podobne a w marea czasem była welurowa

zależnie jak kto lubi
ja bym szukał 1,9 jtd a omijał dużym łukiem 2.0 i 1,9 TDs
Czarek Daniluk
01-10-2009, 11:25:44
\M. pisze:

> Marea była zawsze lepiej wyposażona - AirBag kierowcy, napinacze pasów, 
> Klima, wspomaganie
> było standardem, a w bravo/a dokradane lub za dopłatą.
> Tapicerki miały podobne a w marea czasem była welurowa
> 
> zależnie jak kto lubi
> ja bym szukał 1,9 jtd a omijał dużym łukiem 2.0 i 1,9 TDs 
> 
> 
Czy w Maryście nie było 2,4JTD ?? jeśli tak to ja bym szukał Marychy z 
takim motorem, koniecznie w weekend ;)

Pozdrawiam !!

PS:
Popatrzyłem na alledrogo i było 2,4 chyba zwykły TD na pompie Boscha bo 
po zdjęciach widac boschowski nastawnik jak na dłoni i 2,4 JTD.
Kalafior
01-10-2009, 11:43:14
Marycha była 2.4 TD i JTD wiem bo sam serwisowalem te silniki:)
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w 
wiadomości news:ha1s54$56e$1@news.onet.pl...
> \M. pisze:
>
>> Marea była zawsze lepiej wyposażona - AirBag kierowcy, napinacze pasów, 
>> Klima, wspomaganie
>> było standardem, a w bravo/a dokradane lub za dopłatą.
>> Tapicerki miały podobne a w marea czasem była welurowa
>>
>> zależnie jak kto lubi
>> ja bym szukał 1,9 jtd a omijał dużym łukiem 2.0 i 1,9 TDs
> Czy w Maryście nie było 2,4JTD ?? jeśli tak to ja bym szukał Marychy z 
> takim motorem, koniecznie w weekend ;)
>
> Pozdrawiam !!
>
> PS:
> Popatrzyłem na alledrogo i było 2,4 chyba zwykły TD na pompie Boscha bo po 
> zdjęciach widac boschowski nastawnik jak na dłoni i 2,4 JTD.
\M.
01-10-2009, 17:28:59
Była 2.4 TD I JTD - ale b malo. To bardzo cieżki silnik jak do tego auta

Użytkownik "Kalafior" <kalafior67@wp.pl> napisał w wiadomości 
news:ha1tj1$uc6$1@news.task.gda.pl...
> Marycha była 2.4 TD i JTD wiem bo sam serwisowalem te silniki:)
> Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w 
> wiadomości news:ha1s54$56e$1@news.onet.pl...
>> \M. pisze:
>>
>>> Marea była zawsze lepiej wyposażona - AirBag kierowcy, napinacze pasów, 
>>> Klima, wspomaganie
>>> było standardem, a w bravo/a dokradane lub za dopłatą.
>>> Tapicerki miały podobne a w marea czasem była welurowa
>>>
>>> zależnie jak kto lubi
>>> ja bym szukał 1,9 jtd a omijał dużym łukiem 2.0 i 1,9 TDs
>> Czy w Maryście nie było 2,4JTD ?? jeśli tak to ja bym szukał Marychy z 
>> takim motorem, koniecznie w weekend ;)
>>
>> Pozdrawiam !!
>>
>> PS:
>> Popatrzyłem na alledrogo i było 2,4 chyba zwykły TD na pompie Boscha bo 
>> po zdjęciach widac boschowski nastawnik jak na dłoni i 2,4 JTD.
>
>
Adam
01-10-2009, 22:45:18
\M. pisze:
> Była 2.4 TD I JTD - ale b malo. To bardzo cieżki silnik jak do tego auta

I przede wszystkim za duży :) Diesel ma być ekonomiczny, takie mam 
założenia. Z chęcią nabyłbym 1,3 MultiJet, ale nie stać mnie na autko 
tak nowe, a uno mi się już rozpada ;)

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zauważyłem, że dotyczą praktycznie 
tylko marei - wygląda to tak, jakby ten samochód rzeczywiście był 
lepszy, skoro nikt nie ma bravy ;)

-- 
Adam
Fiat Uno 999 ccm, 1993 r., gaźnik + LPG
Danny
02-10-2009, 09:22:25
Dnia Thu, 01 Oct 2009 22:45:18 +0200, Adam napisał(a):

> Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zauważyłem, że dotyczą praktycznie 
> tylko marei - wygląda to tak, jakby ten samochód rzeczywiście był 
> lepszy, skoro nikt nie ma bravy ;)

kwestia gustu i potrzeb - jeśli marea to IMHO tylko weekendowa... Ponadto
częściej można trafić Mareę diesel niż Bravę.

-- 
Pozdrawiam
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
"Nie używaj kierunkowskazów - po co wróg ma znać twoje zamiary"
Czarek Daniluk
02-10-2009, 12:24:29
Adam pisze:

> I przede wszystkim za duży :) Diesel ma być ekonomiczny, takie mam 
> założenia. Z chęcią nabyłbym 1,3 MultiJet, ale nie stać mnie na autko 
> tak nowe, a uno mi się już rozpada ;)
> 
> Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zauważyłem, że dotyczą praktycznie 
> tylko marei - wygląda to tak, jakby ten samochód rzeczywiście był 
> lepszy, skoro nikt nie ma bravy ;)
> 

1248ccm Multijet ??
U mnie w firmie jest flota Doblo z tymi silnikami, ani to nie jest 
oszczędne, ani to nie oferuje przyspieszenia.
Po załadowaniu w Doblo jakichś 500-600kg utrzymanie zużycia paliwa na 
trasie poniżej 8l/100km jest niemożliwe :)
Lepsze, przyjemniejsze w prowadzeniu, bezpieczniejsze w przyspieszaniu 
byłyby już 1,9 Multijety, i zapewne oszczędniejsze niż te pierdzidełka :)
Te małe motorki są może i dobre do Pandy, ale nie do większych samochodów.

Mam porównanie z Golfem 1,9 podstawowym 90KM starszym 11 lat niż te 
Doblo, to szczerze ja wolę Golfa, pomimo że w danych fabrycznych mają 
identyczny moment obrotowy (Multijet nawet niżej) to ja wolę Golfa który 
spala nawet po załadowaniu, nawet z przyczepą zdecydowanie mniej ropu 
niż te pierdziele Fiatowskie w Doblo.

Z moich obserwacji wynika to co wynika -

Zacząłem od Fiata SC 899ccm który w trasie popędzony 120 i więcej spalał 
  spokojnie 7,5 na setkę.

Zmieniłem na Polo 1,4 3 lata starsze od SC, 1,4 60KM - jeździło 
zdecydowanie lepiej pomimo większej masy, przy porównywalnych 
prędkościach spalało gdzieś z 1,5 do 2 litrów na 100km mniej niż SC.

Teraz mam starego Golfa 3 Varianta TDI i porównując do Multijeta 1250ccm 
w Doblo (masa taka sama jak Golfa) nie da się tylko porównać oporu 
powietrza bo Doblo to kloc na kołach - przyspieszeń nie ma co 
porównywać, nim się to 1250ccm rozpędzi tak żeby ciągneło to stare VW 
ciągnie mniejwięcej od 1700RPM do 4000RPM bez różnicy ;)

Reasumując mały silnik wcale nie będzie oznaczał mniejszego zużycia paliwa.

Pozdrawiam !!
\M.
02-10-2009, 17:49:05
Gdzie doblo a gdzie golf
inna buda - inne opory powietrza inne normy

nie porównój TDI do JTD
Duplo to mały dostawczak a golf to tapczanowóz osobowy
Duplo spelnia euro 3 , a golf 3 jest  gdzies daleko w tyle

nie ma nic za darmo, lepsze spaliny to wiecej paliwa
Testowalem nowe fiorino 1.3 MJTD
jadac przepisowo po miescie i na pusto spalił 3.7L

po wrzuceniu 400KG towaru ciezo było zejsc ponizej 5.8
bo trzeba bytło go krecic nieco wyzej
i fiorino 1.3 jtd spełnia euro 5


I tak ma być



Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w 
wiadomości news:ha4jvc$uk5$1@news.onet.pl...
> Adam pisze:
>
>> I przede wszystkim za duży :) Diesel ma być ekonomiczny, takie mam 
>> założenia. Z chęcią nabyłbym 1,3 MultiJet, ale nie stać mnie na autko tak 
>> nowe, a uno mi się już rozpada ;)
>>
>> Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zauważyłem, że dotyczą praktycznie 
>> tylko marei - wygląda to tak, jakby ten samochód rzeczywiście był lepszy, 
>> skoro nikt nie ma bravy ;)
>>
>
> 1248ccm Multijet ??
> U mnie w firmie jest flota Doblo z tymi silnikami, ani to nie jest 
> oszczędne, ani to nie oferuje przyspieszenia.
> Po załadowaniu w Doblo jakichś 500-600kg utrzymanie zużycia paliwa na 
> trasie poniżej 8l/100km jest niemożliwe :)
> Lepsze, przyjemniejsze w prowadzeniu, bezpieczniejsze w przyspieszaniu 
> byłyby już 1,9 Multijety, i zapewne oszczędniejsze niż te pierdzidełka :)
> Te małe motorki są może i dobre do Pandy, ale nie do większych samochodów.
>
> Mam porównanie z Golfem 1,9 podstawowym 90KM starszym 11 lat niż te Doblo, 
> to szczerze ja wolę Golfa, pomimo że w danych fabrycznych mają identyczny 
> moment obrotowy (Multijet nawet niżej) to ja wolę Golfa który spala nawet 
> po załadowaniu, nawet z przyczepą zdecydowanie mniej ropu niż te 
> pierdziele Fiatowskie w Doblo.
>
> Z moich obserwacji wynika to co wynika -
>
> Zacząłem od Fiata SC 899ccm który w trasie popędzony 120 i więcej spalał 
> spokojnie 7,5 na setkę.
>
> Zmieniłem na Polo 1,4 3 lata starsze od SC, 1,4 60KM - jeździło 
> zdecydowanie lepiej pomimo większej masy, przy porównywalnych prędkościach 
> spalało gdzieś z 1,5 do 2 litrów na 100km mniej niż SC.
>
> Teraz mam starego Golfa 3 Varianta TDI i porównując do Multijeta 1250ccm w 
> Doblo (masa taka sama jak Golfa) nie da się tylko porównać oporu powietrza 
> bo Doblo to kloc na kołach - przyspieszeń nie ma co porównywać, nim się to 
> 1250ccm rozpędzi tak żeby ciągneło to stare VW ciągnie mniejwięcej od 
> 1700RPM do 4000RPM bez różnicy ;)
>
> Reasumując mały silnik wcale nie będzie oznaczał mniejszego zużycia 
> paliwa.
>
> Pozdrawiam !!
Czarek Daniluk
02-10-2009, 20:41:45
Użytkownik \M. napisał:
> Gdzie doblo a gdzie golf
> inna buda - inne opory powietrza inne normy
> 
> nie porównój TDI do JTD
> Duplo to mały dostawczak a golf to tapczanowóz osobowy
> Duplo spelnia euro 3 , a golf 3 jest  gdzies daleko w tyle
> 
> nie ma nic za darmo, lepsze spaliny to wiecej paliwa
> Testowalem nowe fiorino 1.3 MJTD
> jadac przepisowo po miescie i na pusto spalił 3.7L
> 
> po wrzuceniu 400KG towaru ciezo było zejsc ponizej 5.8
> bo trzeba bytło go krecic nieco wyzej
> i fiorino 1.3 jtd spełnia euro 5
> 
> 
> I tak ma być
> 

Porównuję 190Nm Multijeta od niby 1750RPM z 190Nm Golfa przy 1900RPM i 
powiem Ci że Multijet nim nie wkręci się na jakieś 2300-2400RPM to wcale 
nie jedzie, natomiast stare TDI ciągnie id jakichś 1700-1800RPM, jeśli 
Multijet ma niby 190Nm od 1750RPM to na mój gust powinien zdecydowanie 
wyrywać od tych obrotów, natomiast on zachowuje się jak stara krowa, 
czytaj - ruszasz spod świateł, nie daj boże nie pokręcisz go po obrotach 
to nie jedzie, ma bardzo wyraźnego turbo laga i to do dużo wyższych 
obrotów niż to by sugerowały jego dane fabryczne.

Stare TDI pomimo że jest na pompie wtryskowej zachowuje się o niebo 
przyjemniej, spełnia Euro2 bo ma katalizator, mam nadzieję że jeszcze 
nie zapchany :D

Nie mam nic do tych silników, jednak jak poczytałem jego dane fabryczne 
to oczekiwałem zupełnie innego ich zachowania, nie ujmując że w firmie 
jest z 18 sztuk tego i co egzemplarz to wykazuje zupełnie inne zużycie 
paliwa w porównywalnych warunkach.
Jednym jeżdżąc dość ostro ciężko było zejść ze zużyciem poniżej 8l, 
natomiast innym jeżdżąc prawie identycznie ciężko wyjść ponad 7l ;)

Pozdrawiam !!
JJR
07-10-2009, 14:31:59
Adam wrote:
> Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zauważyłem, że dotyczą praktycznie
> tylko marei - wygląda to tak, jakby ten samochód rzeczywiście był
> lepszy, skoro nikt nie ma bravy ;)

Pytałeś o diesla, tymczasem większość Brav jakie widziałem to benzyna. Ja
też taką mam z małym silniczkiem (1,2 16V 2000) i jestem zadowolony.
Wygodnie i tanio, usterki zgodne z przebiegiem - nic niezwykłego.

--
pzdr,
Jędrzej

Zwijasz?
www.zwijaj.pl
Markiz
11-01-2010, 20:18:30
Użytkownik "JJR" <jaxa@uni.wroc.ANTYSPAM.pl> napisał w wiadomości 
news:hahm87$b1f$1@node1.news.atman.pl...
> Adam wrote:
>> Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Zauważyłem, że dotyczą praktycznie
>> tylko marei - wygląda to tak, jakby ten samochód rzeczywiście był
>> lepszy, skoro nikt nie ma bravy ;)
> Pytałeś o diesla, tymczasem większość Brav jakie widziałem to benzyna. 
> Ja
> też taką mam z małym silniczkiem (1,2 16V 2000) i jestem zadowolony.
> Wygodnie i tanio, usterki zgodne z przebiegiem - nic niezwykłego.

Witam.
A jakie opony np. całoroczne byscie polecili do Bravy 1.9 JTD?
Słyszałem, że Barum są ponoć niedrogie i dobre.

Markiz
Markiz
18-01-2010, 20:26:56
Użytkownik "Markiz" <spamowi@stop.pl> napisał w wiadomości 
news:hifu7m$hu2$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Witam.
> A jakie opony np. całoroczne byscie polecili do Bravy 1.9 JTD?
> Słyszałem, że Barum są ponoć niedrogie i dobre.

Dzięki wszystkim za wyczerpującą odpowiedz.


Podobne tematy:
Studenckie lato na sportowo, Hiszpania - Costa Brava
Studenckie lato na sportowo, Hiszpania - Costa Brava