Seicento 899 - za wysoki prąd

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.fiat

Wersja archiwalna tematu "Seicento 899 - za wysoki prąd" z grupy alt.pl.misc.samochody.fiat



Janusz Wo
23-12-2009, 13:50:34
Witam!
Właśnie z okazji świąt mój seicento rocznik 1999 ma za wysokie napięcie w 
czasie jazdy. Mierzę to takim własnoręcznie zamontowanym miernikiem. 
Potwierdza to też skok jasności świateł w samochodzie. Jak bardzo jest to 
niebezpieczne dla samochodu? Ile kosztuje naprawa? A może jest jakiś 
magiczny sposób, ba naprawić to własnymi rękami na osiedlowym parkingu? 
Mogę załatwić na mieście parę spraw z takim samochodem? No, bo najbliższy 
wolny termin w serwisie to jest po świętach...
Pozdrawiam - JanuszWo
-- 
Popraw gaz w adresie
tp
23-12-2009, 13:58:49
Użytkownik "Janusz Wo" <jannus_tl@taki-gaz.pl> napisał

> Właśnie z okazji świąt mój seicento rocznik 1999 ma za wysokie napięcie w
> czasie jazdy. Mierzę to takim własnoręcznie zamontowanym miernikiem.
> Potwierdza to też skok jasności świateł w samochodzie. Jak bardzo jest to
> niebezpieczne dla samochodu? Ile kosztuje naprawa? A może jest jakiś
> magiczny sposób, ba naprawić to własnymi rękami na osiedlowym parkingu?
> Mogę załatwić na mieście parę spraw z takim samochodem? No, bo najbliższy
> wolny termin w serwisie to jest po świętach...
> Pozdrawiam - JanuszWo

lepiej naprawić bo aku może paść (o ile dobrze pamiętam tą usterkę u 
znajomego), naprawa niedroga i w miarę szybka, nie wiem jak się nazywała ta 
część, ale to taki czujnik napięcia jakiś

Pozdrawiam
tp
krzysiek82
23-12-2009, 14:06:35
Janusz Wo pisze:
> Witam!
> Właśnie z okazji świąt mój seicento rocznik 1999 ma za wysokie napięcie w 
> czasie jazdy. Mierzę to takim własnoręcznie zamontowanym miernikiem. 
> Potwierdza to też skok jasności świateł w samochodzie. Jak bardzo jest to 
> niebezpieczne dla samochodu? Ile kosztuje naprawa? A może jest jakiś 
> magiczny sposób, ba naprawić to własnymi rękami na osiedlowym parkingu? 
> Mogę załatwić na mieście parę spraw z takim samochodem? No, bo najbliższy 
> wolny termin w serwisie to jest po świętach...
> Pozdrawiam - JanuszWo

Jakie masz napięcie? Zapewne regulator napięcia zwalony.

-- 
krzysiek82
Janusz Wo
23-12-2009, 18:39:21
krzysiek82 wrote:
> 
> Jakie masz napięcie? Zapewne regulator napięcia zwalony.

Napięcia do 1500 obrotów są do przyjęcia (wg czujnika, który 
zamonotowałem w samochodzie) powyżej 1500 zaczyna się palić lampka, że 
przekroczyłem 15.5 V...

Pozdrawiam - Janusz Wo

-- 
Popraw gaz w adresie
KM
29-12-2009, 17:51:12
"Janusz Wo" <jannus_tl@taki-gaz.pl> wrote in message 
news:hgtj8o$pgl$1@node1.news.atman.pl...
> krzysiek82 wrote:
>>
>> Jakie masz napięcie? Zapewne regulator napięcia zwalony.
>
> Napięcia do 1500 obrotów są do przyjęcia (wg czujnika, który
> zamonotowałem w samochodzie) powyżej 1500 zaczyna się palić lampka, że
> przekroczyłem 15.5 V...
>
Zbyt wysokie napiecie spowoduje gazowanie akumulatora, w rezultacie dosyc 
szybko pozbedziesz sie elektrolitu.
Druga sprawa napewno ma to wplyw min na zywotnosc zarowek. Trudno powiedziec 
czy regulator napiecia daje ciagle podwyzszone napiecie czy sa to skokowe 
b.krotkie zmiany - gdzie chwilowe wartosci napiecia moga byc znacznie 
wyzsze.
Napiecie raczej nie powinno przekraczac ~14,5V nawet przy biegu jalowym. Pod 
obciazeniem moze byc lekki  spadek napiecia do wartosci ok 14V.
Najlepiej wziasc woltomierz zbadac napiecie przy uruchomionym silniku bez 
zadnego obciazenia, nastepnie pozalaczac swiatla, ogrzewanie szyby, dmuchawe 
itp. Wartosci napiecia zmierzone na akumulatorze powinny sie zawierac w 
podanych wyzej granicach.

Zanim zacznies cokolwiek wymieniac warto sprawdzic podstawowe sprawy takie 
jak :
- stan klem na akumulatorze
- stan konektorow na oswietleniu przednim - czy nie sa zasniedziale,  czesto 
z powodu zlego styku kostki wygrzewaja sie, powodujac kruszenie plastiku 
oraz konektory traca sprezystosc- efekt zauwazalne migotanie swiatel
- stan polaczen na alternatorze (regulator, plusowy zacisk na srubie)

Oczywiscie mozna wymienic tez regulator na probe (razem ze 
szczotkotrzymaczem) - nie powinno zajac to wiecej niz kilka minut. Nalezy 
zachowac ostroznosc zeby nie polamac weglowych szczotek przy wkladaniu.
Przy wyjetym szczotkotrzymaczu mozna zobaczyc jak wygladaja dwa pierscienie 
slizgowe na wirniku alternatora, czy sa czyste , bez wzerow itp.

Pozdrawiam
KM
Janusz Wo
29-12-2009, 18:35:09
Dzięki za wszystkie sugestie. Przez święta nie jeździłem samochodem, 
jutro rano jadę do serwisu na naprawę.
Pozdrawiam - JanuszWo

-- 
Popraw gaz w adresie


Podobne tematy:
Wysokie obroty silnika po rozgrzaniu i czkawka
USA: Poparcie rządu dla wysokich kar za dzielenie się plikam
za wysoki ALAT
Samochód na prąd
za wysoki ALAT
Wysokie obroty silnika po rozgrzaniu i czkawka
USA: Poparcie rządu dla wysokich kar za dzielenie się plikam