Silniki w Bravo

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.fiat

Wersja archiwalna tematu "Silniki w Bravo" z grupy alt.pl.misc.samochody.fiat



Andre
18-01-2010, 11:34:55
Witam!

Czy silniki montowane w nowym Bravo 1.4T-Jet 120KM i 150KM to te same
silniki tylko ze zmienionym sterownikiem/oprogramowaniem?

-- 
Pozdrawiam,
  Andre
Ramok
18-01-2010, 20:00:56
On 18.01.2010 11:34, Andre napisał(a)/has written:
> Czy silniki montowane w nowym Bravo 1.4T-Jet 120KM i 150KM to te
> same silniki tylko ze zmienionym sterownikiem/oprogramowaniem?
Zależy jak rozumieć "te same silniki". Benzynowych prawie w ogóle nie
znam, ale podejrzewam, że kilka różnic będzie, przede wszystkim w
"osprzęcie" (jak np. inne turbo, o innych "niesilnikowych" -np. 
przełożeniach skrzyni biegów- różnicach nie wspominając) [piszę to na 
podstawie tego, co mi się kołacze po głowie z wątków na autokąciku oraz 
z tego, że w dieslach są różnice -każda wersja ma jakieś różnice 
względem pozostałych].

Szczegóły/różnice to pewnie i tak "tajemnica producenta", ale jak 
poszukasz w necie/na forach, powinieneś parę różnic znaleźć.

Pozdrawiam!
/Ramok
\M.
18-01-2010, 23:12:42
NIE - to są troszeczke inne silniki
Róznią sie blokami silnika
kod silnika 1000 xxxx to 150 KM a 5000xxxx 120 KM
róznica wyskosci bloku ok 1,5 mm!!! mimo ze stopien sprezania 9.8 taki sam
 TJety różnia się ulepszoną cyrkulacją wewnętrzną płynu chłodzącego
inne wałki rozrzadu - w 150 - ok 10stponi dłuzej ma otwarte zawory

Pozatym 150 KM masz przez 90 sekund potem mocy masz 120 KM inaczaj mogłyby 
odpłynąć tłoki.



Użytkownik "Ramok" <com@com.com> napisał w wiadomości 
news:4B54AFE8.3050002@com.com...
> On 18.01.2010 11:34, Andre napisał(a)/has written:
>> Czy silniki montowane w nowym Bravo 1.4T-Jet 120KM i 150KM to te
>> same silniki tylko ze zmienionym sterownikiem/oprogramowaniem?
> Zależy jak rozumieć "te same silniki". Benzynowych prawie w ogóle nie
> znam, ale podejrzewam, że kilka różnic będzie, przede wszystkim w
> "osprzęcie" (jak np. inne turbo, o innych "niesilnikowych" -np. 
> przełożeniach skrzyni biegów- różnicach nie wspominając) [piszę to na 
> podstawie tego, co mi się kołacze po głowie z wątków na autokąciku oraz z 
> tego, że w dieslach są różnice -każda wersja ma jakieś różnice względem 
> pozostałych].
>
> Szczegóły/różnice to pewnie i tak "tajemnica producenta", ale jak 
> poszukasz w necie/na forach, powinieneś parę różnic znaleźć.
>
> Pozdrawiam!
> /Ramok
Andre
19-01-2010, 13:24:04
\M. wrote:

> Pozatym 150 KM masz przez 90 sekund potem mocy masz 120 KM inaczaj
> mogłyby odpłynąć tłoki.

Dzieki serdeczne za odpowiedz.
Ale troche sie zdziwilem. To jest moc chwilowa? Taki overboost?

-- 
Pozdrawiam,
  Andre
\M.
19-01-2010, 22:09:19
Niestety praw fizyki nie oszukamy -to jest silnik benzynowy 0-  nie diesel
1. Ekologia -  NOx powstają w wysokich temp i cisnieniach spalania
2. Trwałość silnika i katalizatora - gotujące sie tłoki i olej

A po co tyle mocy jak do setki masz ok 10sekund

> Dzieki serdeczne za odpowiedz.
> Ale troche sie zdziwilem. To jest moc chwilowa? Taki overboost?

Zdziwiłbyś sie jakbys np pomylił tłoki albo naprawiał głowice
jakby np po rozgrzaniu tłok stukał w głowice heheheh



Użytkownik "Andre" <andrehull_tnij@poczta.fm> napisał w wiadomości 
news:hj4894$hga$1@news.onet.pl...
> \M. wrote:
>
>> Pozatym 150 KM masz przez 90 sekund potem mocy masz 120 KM inaczaj
>> mogłyby odpłynąć tłoki.
>
> Dzieki serdeczne za odpowiedz.
> Ale troche sie zdziwilem. To jest moc chwilowa? Taki overboost?
>
> -- 
> Pozdrawiam,
>  Andre


Podobne tematy:
Opel Astra nie pali na zimnym silniku
Problem z silnikiem Ford Fiesta \'91
Wysokie obroty silnika po rozgrzaniu i czkawka
Problem z silnikiem: Ford Focus 1.8 Diesel 2000r.
Gasnący silnik
Silnik - uszczelki, tłoki, cylindry, podzespoły, osprzęt
Chłodzenie silnika Iveco