FAP likwidacja

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.renault

Wersja archiwalna tematu "FAP likwidacja" z grupy alt.pl.misc.samochody.renault



mareks1234
21-10-2009, 16:56:32
Witam, czy ktoś z Was likwidował u siebie filtr cząstek stałych FAP ??
Chętnie bym się tego podjął w 1,9 dci, mając wcześniejsze doświadczenia 
z tym silnikiem bez FAP, a także biorąc pod uwagę, że Megi III nie mają 
FAP w tym silniku.
Temat ostatnio podnoszony w AŚ itp.
Exploris exploris@***NO SPAM***.autograf.pl
22-10-2009, 08:26:08
Użytkownik "mareks1234" <mareks1234@wytnij.gazeta.pl> napisał w wiadomości 
news:hbn7dl$pfr$1@inews.gazeta.pl...
> Witam, czy ktoś z Was likwidował u siebie filtr cząstek stałych FAP ??
> Chętnie bym się tego podjął w 1,9 dci, mając wcześniejsze doświadczenia z 
> tym silnikiem bez FAP, a także biorąc pod uwagę, że Megi III nie mają FAP 
> w tym silniku.
> Temat ostatnio podnoszony w AŚ itp.


IMHO nie radzę, co prawda na allegro są mogicy którzy to robią, ale NIE 
POLECAM

A w czym widzisz problem, FAP powinno się wymieniac co 165000 km, rodzaj 
flitra stsowanego przez renault jest "bezobsługowy" - nie taki jak w PSA
popularnie mówiąć suchy

niestety nie czytałem artykułu w AŚ

napisz w czym widzisz problem ?
-- 
Pozdrawiam ... Exploris.
mareks1234
22-10-2009, 08:45:50
> IMHO nie radzę, co prawda na allegro są mogicy którzy to robią, ale NIE 
> POLECAM
> 
> A w czym widzisz problem, FAP powinno się wymieniac co 165000 km, rodzaj 
> flitra stsowanego przez renault jest "bezobsługowy" - nie taki jak w PSA
> popularnie mówiąć suchy
> 
> niestety nie czytałem artykułu w AŚ
> 
> napisz w czym widzisz problem ?

Przede wszystkim charakterystyka silnika - czyli koniecznosc zylowania 
na nizszych  obrotoach powyzej ktorych dopiero auto jest dynamiczne. 
(jakby zatkany wydech). Na poczatku myslalem, ze to taka "turbo dziura", 
ale jezdzac wczesniej Megi z tym samym silnikiem, ale bez FAP, nie było 
w ogóle takiego efektu.
Poza tym (mniej wazne) koniecznosc czestszych przegladow (ale to moze 
juz cecha kolejnych zalecen Renault, nie wiem) i koniecznosc stosowania 
drozszego oleju Solaris.
Zastanawiam się nad jednym, jezeli w nowej Megi III z silnikiem 1,9 dci 
nie ma FAP - czy mozna by bylo stosowac podobne oprogramowanie, czy tez 
to juz w ogole zmodernizowana jednostka, wiec bylo by ono calkiem 
niekompatybilne.
Exploris exploris@***NO SPAM***.autograf.pl
22-10-2009, 08:52:37
....
> Przede wszystkim charakterystyka silnika - czyli koniecznosc zylowania na 
> nizszych  obrotoach powyzej ktorych dopiero auto jest dynamiczne. (jakby 
> zatkany wydech).

IMHO, podkreślam to IMHO bo to moja własna opinia, nie muszą wszyscy się z 
nią zgadzać ten Twój "zatkany wydech" nie ma raczej związku z FAPem - 
prędzej chodzi tu o recyrkulację spalin - i konieczność 
czyszczenia/regulacji/wymiany zaworu ERG


> Poza tym (mniej wazne) koniecznosc czestszych przegladow (ale to moze juz 
> cecha kolejnych zalecen Renault, nie wiem) i koniecznosc stosowania 
> drozszego oleju Solaris.

Naprawdę zalezy Ci żeby przegląd robiuć co 20 kkm a nie co 15 kkm (właśnie z 
FAP) bo taka jest róznica ???
Olej Solaris DPF 5W30 kosztuje w 29 zł/ litr  - to dla Ciebie DUŻO  ??????

> Zastanawiam się nad jednym, jezeli w nowej Megi III z silnikiem 1,9 dci 
> nie ma FAP - czy mozna by bylo stosowac podobne oprogramowanie, czy tez to 
> juz w ogole zmodernizowana jednostka, wiec bylo by ono calkiem 
> niekompatybilne.

no w tym temacie się nie wypowiem - to pytanie do chiptunera są tacy 
poszukaj

-- 
Pozdrawiam ... Exploris.
Exploris exploris@***NO SPAM***.autograf.pl
22-10-2009, 08:58:28
Aha jeszcze tak drobna uwaga : żaden silnik TDi czy tez dCi nie lubu PSJ 
(pizdowatego stylu jazdy), więc jeśli nie chcesz jak to nazywasz żyłowac 
silnika to wymontuj turbinę i sprzedaj na bazarze ... No fence please ...



-- 
Pozdrawiam ... Exploris.
mareks1234
22-10-2009, 09:18:40
Exploris pisze:
> ...
>> Przede wszystkim charakterystyka silnika - czyli koniecznosc zylowania 
>> na nizszych  obrotoach powyzej ktorych dopiero auto jest dynamiczne. 
>> (jakby zatkany wydech).
> 
> IMHO, podkreślam to IMHO bo to moja własna opinia, nie muszą wszyscy się 
> z nią zgadzać ten Twój "zatkany wydech" nie ma raczej związku z FAPem - 
> prędzej chodzi tu o recyrkulację spalin - i konieczność 
> czyszczenia/regulacji/wymiany zaworu ERG
> 
> 
>> Poza tym (mniej wazne) koniecznosc czestszych przegladow (ale to moze 
>> juz cecha kolejnych zalecen Renault, nie wiem) i koniecznosc 
>> stosowania drozszego oleju Solaris.
> 
> Naprawdę zalezy Ci żeby przegląd robiuć co 20 kkm a nie co 15 kkm 
> (właśnie z FAP) bo taka jest róznica ???
> Olej Solaris DPF 5W30 kosztuje w 29 zł/ litr  - to dla Ciebie DUŻO  ??????
> 
>> Zastanawiam się nad jednym, jezeli w nowej Megi III z silnikiem 1,9 
>> dci nie ma FAP - czy mozna by bylo stosowac podobne oprogramowanie, 
>> czy tez to juz w ogole zmodernizowana jednostka, wiec bylo by ono 
>> calkiem niekompatybilne.
> 
> no w tym temacie się nie wypowiem - to pytanie do chiptunera są tacy 
> poszukaj
> 
1) cena oleju - pomjam 29 zł na allegro od kolegaberlin i tym podobnych 
(temat poruszany wielokrotnie na forach, firma nieistniejaca, prosze 
zucic sobie ja na google itd. zycze powodzenia nabywcom)  - u 
hurtownikow najtaniej okolo 44 zł / litr
2) EGR - czysty, sprawdzony i wyregulowany
3) co do zylowania itd. - nie zrozumielismy sie, nie pisze tu o 
zylowaniu w rozumieniu opisanego przez Ciebie PSJ. Chodzi mi o rodzaj 
kultury silnika - w zakresie obrotow 2000-2500 w konfrontacji ze starsza 
jednostka. Poproszę jednak o opinię w tym temacie - w momencie gdy 
bedziesz mial kontakt z obydwoma rodzjami tego silnika, ewetualnie 
osoby, ktore miały mozliwosc dzuo jezdzic wczesniejszym 1,9 dci 120 KM 
bez FAP i teraz jezdza 1,9 dci 130 KM z FAP. Kasliwosc co do FAP nie 
jest jedynie moją opinią.
Komentarz o turbinach itd. niepotrzebnie zlosliwy z Twojej strony. 
Pozostawie bez komentarza.
Exploris exploris@***NO SPAM***.autograf.pl
22-10-2009, 11:43:52
Poza tym ... nie zgodzę się z Tobą co do kolegaberlin - sam od niego kupiłem
ten olej produkcja 03/2009 - firma jak najbardzeij istniejąca - mam
fakturę - wygląda na oruginał - koleś ma mnóstwo klientów ...


-- 
Pozdrawiam ... Exploris.
mareks1234
22-10-2009, 14:11:10
Exploris pisze:
> Poza tym ... nie zgodzę się z Tobą co do kolegaberlin - sam od niego 
> kupiłem
> ten olej produkcja 03/2009 - firma jak najbardzeij istniejąca - mam
> fakturę - wygląda na oruginał - koleś ma mnóstwo klientów ...
> 
> 
Proszę,

usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=alt.pl.allegro&tid=1254337&MID=%3Ch068c5%24dca%241%40inews.gazeta.pl%3E
Exploris
22-10-2009, 22:20:58
Użytkownik "mareks1234" <mareks1234@wytnij.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:hbpi3h$7je$1@inews.gazeta.pl...
> Exploris pisze:
> > Poza tym ... nie zgodzę się z Tobą co do kolegaberlin - sam od niego
> > kupiłem
> > ten olej produkcja 03/2009 - firma jak najbardzeij istniejąca - mam
> > fakturę - wygląda na oruginał - koleś ma mnóstwo klientów ...
> >
> >
> Proszę,
>
>
usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=alt.pl.allegro&tid=1254337&MID=%3Ch068c5%24dca%241%40inews.gazeta.pl%3E

THX za link no trudno nie przyznać racjiALE ... co więc mam myśleć ..  na
tym oleju jeżdżę więc na czym jeżdżę - na rzepakowym, co ?
z silnikiem nic się nie dzieje - przynajmniej na razie ... wot Ci zagwozdka

napisz proszę jakbyś się czuł na moim miejscu - 4,8 litra silniku - litra
czego ?

Pozdrawiam Exploris.
mareks1234
23-10-2009, 09:05:07
> napisz proszę jakbyś się czuł na moim miejscu - 4,8 litra silniku - litra
> czego ?
>
> Pozdrawiam Exploris.
>
Bralem pod uwage zkup pol roku temu - ale stwierdzilem, ze dla spokoju 
silnika - dalem sobie spokoj z ta stowke do przodu,
Patrzac na sprawe teoria spiskowa - tak naprawde moze to byc jakis 
standardowy olej niskiej klasy lany w firmowe butelki (przeciez nie mamy 
mozlwiosci tego sprawdzic), wiec nijak nie wyjdzie to w praniu po 
przejechaniu 10 tkm.
Do takich tematow podchodze troche jak do cen aut z niemiec, typu megane 
rocznik 2007 za 25 000 pln, coz  z tego ze sa takowe "okazje" - skoro dobrze 
wiemy jak one wygladaja w praktyce po wytuningowaniu przez nasze zlote 
raczki.
Zatem analogicznie podchodzac w ten sam sposob jak do auta, znajdzmy sobie 
takiego taniego megana na mobile.de w dobrym stanie ...oleju tez nie 
znajdziemy, chocby na niemieckim ebay-u:
shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=elf+solaris&_sacat=See-All-Categories

minimum 38 zł, zatem w konfrontacji z owym opisanym za 29 zł - odejmując od 
29 - 10-20 % marzy - wychodzi cena hurowa 26 zł/litr ..... wobec okolo 50 zł 
w Polsce
puenta, olej opalowy tez leja do aut, i auta jezdza - oczywiscie osoby je 
uzywajace sa swiecie przekonane ze to taki sam olej jak na stacji paliw, 
osobiscie wole nie testowac
Pozdr


Podobne tematy:
Likwidowane połączenia TLK w Województwie Wielkopolskim
BRYZA S.A. W LIKWIDACJI
Likwidacja Straży Miejskiej ?
Likwidowane połączenia TLK w Województwie Wielkopolskim
BRYZA S.A. W LIKWIDACJI
Likwidacja kolekcji - Sachiel
Likwidacja Straży Miejskiej ?