szarpiący silnik twingo 97

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.renault

Wersja archiwalna tematu "szarpiący silnik twingo 97" z grupy alt.pl.misc.samochody.renault



olob kowalski
23-11-2009, 23:15:00
miał ktoś może w twingo 97r takie objawy
1.silnik na wolnych obrotach pracuje nierównomiernie tak jakby któryś z 
cylindrów przerywał pracę, bez wzgledu na warunki atmosferyczne i ciepło 
silnika
2.przy włączaniu 2,3,4,5 biegu i wciskaniu gazy do podłogi silnik delikatnie 
szarpie jakby jeden z cylindrów nie dostawał iskry może paliwa ale jak 
wejdzie na obroty to ciągnie dalej do kolejnego przełaczenia biegu

przebicia nie ma na kablach WN i cewce, świece czyste i nowe

-- 
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
fajnefele
26-11-2009, 22:46:53
>
> przebicia nie ma na kablach WN i cewce, świece czyste i nowe
>


Zależy jaki masz silnik, w 97 były 2, stary C3G na łańcuchu i  D7F na pasku. 
Prawdopodobnie masz ten starszy (w 97 było ich znacznie więcej), na 90% 
musisz się zająć rozdzielaczem zapłonu, najlepiej wymienić na nowy (ok 60zł 
z palcem), warto kupić spraj osuszający instalację elektryczną, zdejmować 
pojedynczo kable ,wyczyścić benzyną i tym potraktować. Niestety przy takiej 
pogodzie wychodzą wszelkie niedomagania układu WN.
Jeżeli masz D7F to może być wina przepustnicy, warto przeczyścić, może też 
cewka (jest jedna podwójna). Powodzenia.
olob kowalski
29-11-2009, 22:17:00
fajnefele <fajnefele@gazeta.pl> napisał(a): 

> 
> >
> > przebicia nie ma na kablach WN i cewce, świece czyste i nowe
> >
> 
> 
> Zależy jaki masz silnik, w 97 były 2, stary C3G na łańcuchu i  D7F na 
pasku. 
> Prawdopodobnie masz ten starszy (w 97 było ich znacznie więcej), na 90% 
> musisz się zająć rozdzielaczem zapłonu, najlepiej wymienić na nowy (ok 
60zł 
> z palcem), warto kupić spraj osuszający instalację elektryczną, zdejmować 
> pojedynczo kable ,wyczyścić benzyną i tym potraktować. Niestety przy 
takiej 
> pogodzie wychodzą wszelkie niedomagania układu WN.
> Jeżeli masz D7F to może być wina przepustnicy, warto przeczyścić, może też 
> cewka (jest jedna podwójna). Powodzenia. 
> 
silnik jest D7F cewkę sprawdzałem nie ma przebicia co prawda wokół jednego 
palca jest czarna obwódka prześwitująca pod ta jasna masą zalewową ale 
przebicia nie ma
co do przepustnicy jeszcze się nie bawiłem ale mało prawdopodobne
bo na wolnych obrotach po rozgrzaniu czuć że silnik sie dławi albo przez 
brak iskry na świecy albo przez brak paliwa tylko że przy obu przypadkach 
nadmiar paliwa przy kolejnym zapłonie po chwilowej przerwie dawałby oznaki w 
rurze wydechowej zapachem oparami benzyny w spalinach jako że cylinder 
dostawałby podwójną dawkę paliwa i niebyłby w stanie jej całej przepalić

a ma ktoś z was pomysł jak sprawdzić na pracującym silniku czy świece 
dostają prawidłowy prąd do zainicjowania iskry na świecy?


-- 
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/
Ela_Pazurcyno
01-12-2009, 22:45:02
> silnik jest D7F cewkę sprawdzałem nie ma przebicia co prawda wokół jednego 
> palca jest czarna obwódka prześwitująca pod ta jasna masą zalewową ale 
> przebicia nie ma
> co do przepustnicy jeszcze się nie bawiłem ale mało prawdopodobne
> bo na wolnych obrotach po rozgrzaniu czuć że silnik sie dławi albo przez 
> brak iskry na świecy albo przez brak paliwa tylko że przy obu przypadkach 
> nadmiar paliwa przy kolejnym zapłonie po chwilowej przerwie dawałby oznaki w 
> rurze wydechowej zapachem oparami benzyny w spalinach jako że cylinder 
> dostawałby podwójną dawkę paliwa i niebyłby w stanie jej całej przepalić
> 
> a ma ktoś z was pomysł jak sprawdzić na pracującym silniku czy świece 
> dostają prawidłowy prąd do zainicjowania iskry na świecy?
> 
> 

Ja z kolei pamiętam, że jak miałem Twingo (chyba C3G - ale sobie nie dam 
głowy uciąć) to też zaczął mi odstawiać szopki na wolnych obrotach - 
dławił się, etc. Winny był czujnik temperatury wkręcany do bloku silnika 
za 50zł.
Co ciekawe - po podłączeniu do komputera diagnostycznego w warsztacie 
nie wykazał on uszkodzenie sondy lambda - jej wymiana nic nie zmieniła.
Pozdrawiam


Podobne tematy:
Opel Astra nie pali na zimnym silniku
Problem z silnikiem Ford Fiesta \'91
Wysokie obroty silnika po rozgrzaniu i czkawka
Problem z silnikiem: Ford Focus 1.8 Diesel 2000r.
Gasnący silnik
Silnik - uszczelki, tłoki, cylindry, podzespoły, osprzęt
Chłodzenie silnika Iveco