2 hydropytania w sprawie BX

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.citroen

Wersja archiwalna tematu "2 hydropytania w sprawie BX" z grupy alt.pl.misc.samochody.citroen



pejurek
30 Maj 2006, 09:08
Auto posiadam od 2 miesięcy, zrobiłem nim juz jakieś 4000km. Nie ma z nim
większych problemów, hydraulika wydaje się w b. dobrym stanie (ładnie się
buja, zaworek po wymianie akumulatora cyka co 20s, nie opada szybko po
zgaszeniu, podnosi się szybko, dystrybutor hamulcowy OK)

2 pytania:

1) poziom LHM. Od początku miało (wg wskaźnika) za duży poziom. I to dużo za
duży. Na wskażniku są dwa kółeczka - górny plastikowy i dolny metalowy, jak
rozumiem, ten górny powinien być między kreskami, a jest sporo powyżej
(pomiędzy kreskami jest ten dolny, a nawet bliżej wyższej kreski) - w jaki
inny sposób sprawdzić prawidłowy poziom LHM, bo może ten wskaźnik mi coś
szwankuje? (sprawdzam na podniesionym na maksa aucie)

2) być może to jest związane z poziomem LHM - wspomaganie lubi mi się
zacinać. Dzieje się to zwykle rano, przez pierwsze kilkanaście minut lub
klika kilometrów jazdy. Potem wspomaganie działa bez zarzutu. Co to moze być
i co mogę z tym zrobić?
Czy to pompa się już kończy?

Kris
30 Maj 2006, 09:59

1) poziom LHM. Od początku miało (wg wskaźnika) za duży poziom. I to dużo
za duży. Na wskażniku są dwa kółeczka - górny plastikowy i dolny metalowy,
jak rozumiem, ten górny powinien być między kreskami, a jest sporo powyżej
(pomiędzy kreskami jest ten dolny, a nawet bliżej wyższej kreski) - w jaki
inny sposób sprawdzić prawidłowy poziom LHM, bo może ten wskaźnik mi coś
szwankuje? (sprawdzam na podniesionym na maksa aucie)


weź strzykawkę i "wyssij" nadmiar, zobacz jak auto się będzie zachowywać,
możesz również wyjąć wskaźnik ze zbiornika i go wyczyścić

2) być może to jest związane z poziomem LHM - wspomaganie lubi mi się
zacinać. Dzieje się to zwykle rano, przez pierwsze kilkanaście minut lub
klika kilometrów jazdy. Potem wspomaganie działa bez zarzutu. Co to moze
być i co mogę z tym zrobić?
Czy to pompa się już kończy?


może faktycznie za wysoki poziom, ale jesli po pewnym czasie jest już
dobrze, to bym się nie martwił, przecież to Citroen :)

Bartosz Augustyniak
31 Maj 2006, 07:25

Auto posiadam od 2 miesięcy, zrobiłem nim juz jakieś 4000km. Nie ma z nim
większych problemów, hydraulika wydaje się w b. dobrym stanie (ładnie się
buja, zaworek po wymianie akumulatora cyka co 20s, nie opada szybko po
zgaszeniu, podnosi się szybko, dystrybutor hamulcowy OK)

2 pytania:

1) poziom LHM. Od początku miało (wg wskaźnika) za duży poziom. I to dużo
za duży. Na wskażniku są dwa kółeczka - górny plastikowy i dolny metalowy,
jak rozumiem, ten górny powinien być między kreskami, a jest sporo powyżej
(pomiędzy kreskami jest ten dolny, a nawet bliżej wyższej kreski) - w jaki
inny sposób sprawdzić prawidłowy poziom LHM, bo może ten wskaźnik mi coś
szwankuje? (sprawdzam na podniesionym na maksa aucie)


A ustawiłes auto w pozycji odpowiedneij od testowania? W xantii robiło się
to w pozycji serwis a nie do jazdy

2) być może to jest związane z poziomem LHM - wspomaganie lubi mi się
zacinać. Dzieje się to zwykle rano, przez pierwsze kilkanaście minut lub
klika kilometrów jazdy. Potem wspomaganie działa bez zarzutu. Co to moze
być i co mogę z tym zrobić?
Czy to pompa się już kończy?


Tak, albo za duże przecieki wewnetrzne ale z wcześniejszego opisu to raczej
odpada.
Zmartwię Cię, zimą będzie gorzej

Jakub Tomczyk
6 Cze 2006, 21:20

| 1) poziom LHM. Od początku miało (wg wskaźnika) za duży poziom. I to dużo
| za duży. Na wskażniku są dwa kółeczka - górny plastikowy i dolny
| metalowy, jak rozumiem, ten górny powinien być między kreskami, a jest
| sporo powyżej (pomiędzy kreskami jest ten dolny, a nawet bliżej wyższej
| kreski) - w jaki inny sposób sprawdzić prawidłowy poziom LHM, bo może ten
| wskaźnik mi coś szwankuje? (sprawdzam na podniesionym na maksa aucie)

weź strzykawkę i "wyssij" nadmiar, zobacz jak auto się będzie zachowywać,
możesz również wyjąć wskaźnik ze zbiornika i go wyczyścić

| 2) być może to jest związane z poziomem LHM - wspomaganie lubi mi się
| zacinać. Dzieje się to zwykle rano, przez pierwsze kilkanaście minut lub
| klika kilometrów jazdy. Potem wspomaganie działa bez zarzutu. Co to moze
| być i co mogę z tym zrobić?
| Czy to pompa się już kończy?


To pewniak nie jest ale ogarnij czy nie powinieneś wymienić LHM, czy
krzyżaki w porządku są, czy rozdzielacz ciśnienia jest OK - na końcu pompa
:(/

pejurek
7 Cze 2006, 08:13
Człowiek podpisany jako "pejurek" napisał:

Auto posiadam od 2 miesięcy, zrobiłem nim juz jakieś 4000km.


Dzięki wszystkim za odpowiedzi, ale sprawa się zdezaktualizowała.
Auto zostało rozbite po kolizji z koparką (której kierowca był sprawcą).
Uszkodzenia (porządnie rozwalona przednia ćwiartka) są na tyle poważne, że
auto będzie złomowane.

Oczywiście większość części jest nienaruszonych - np. może komuś się przydać
całe wnętrze (czarne welury), kierownica z rodzaju tych ZX-owych? szyby,
lampy?

Auto było zadbane (1992 rok wersja TOP) więc polecam.

Pewnie to co zostało (a zostało całkiem dużo) będę wystawiał na allegero  za
jakieś parę tygodni/miesięcy jak skończą się formalności ubezpieczeniowe.

jakby co to mój mail: http://tiny.pl/x8xp



Podobne tematy:
Apelacja w sprawie śmiertelnego pobicia w Białymstoku
Jest decyzja w sprawie studio!
Jest decyzja w sprawie studio!
Co cię dzisiaj ucieszyło/sprawiło radość itp.?
Jest przełom w sprawie nieszawskiej tamy
POstanowienia Rady Ligi w sprawie gracza Polan08
Monsanto robi nas w wała w sprawie GMO