dokręcanie kół - klucz dynamometryczny

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.citroen

Wersja archiwalna tematu "dokręcanie kół - klucz dynamometryczny" z grupy alt.pl.misc.samochody.citroen



Damian
23 Lis 2006, 18:01
Witam,

Może ktoś wie jaką wartością wyrażoną w Nm należy dokręcać koła w Xsara
Picasso kluczem dynamometryczny? Dzieki!

Marynarz
24 Lis 2006, 03:58

Może ktoś wie jaką wartością wyrażoną w Nm należy dokręcać koła w Xsara
Picasso kluczem dynamometryczny? Dzieki!


90 Nm

KRIS
24 Lis 2006, 17:17

Może ktoś wie jaką wartością wyrażoną w Nm należy dokręcać koła w Xsara
Picasso kluczem dynamometryczny? Dzieki!


Proszę, powiedz, że to żart...

Michał K.
27 Lis 2006, 02:22

| Może ktoś wie jaką wartością wyrażoną w Nm należy dokręcać koła w Xsara
| Picasso kluczem dynamometryczny? Dzieki!
Proszę, powiedz, że to żart...


Dlaczego żart ?

Michał

Kris Poznań
CX KLUB SUCHY LAS
Citroen CX Break '82
gg 4013779


Michał K.
27 Lis 2006, 02:25

Witam,

Może ktoś wie jaką wartością wyrażoną w Nm należy dokręcać koła w Xsara
Picasso kluczem dynamometryczny? Dzieki!


Takim samym jak w innych samochodach osobowych.
Zapytaj w jakimś lepszym serwisie oponiarskim, lub ASO.

Michał

Damian
27 Lis 2006, 03:14
Michał K. napisał(a):

| Witam,

| Może ktoś wie jaką wartością wyrażoną w Nm należy dokręcać koła w Xsara
| Picasso kluczem dynamometryczny? Dzieki!

Takim samym jak w innych samochodach osobowych.
Zapytaj w jakimś lepszym serwisie oponiarskim, lub ASO.

Michał


Wielkie Dzięki za pomoc!

Damian

Marek B.
14 Gru 2006, 16:07
"Michał K."

| Może ktoś wie jaką wartością wyrażoną w Nm należy dokręcać koła w Xsara
| Picasso kluczem dynamometryczny? Dzieki!

Takim samym jak w innych samochodach osobowych.
Zapytaj w jakimś lepszym serwisie oponiarskim, lub ASO.


nie pisz głupot jak nie masz o tym pojęcia

Michał K.
20 Gru 2006, 06:13

| Takim samym jak w innych samochodach osobowych.
| Zapytaj w jakimś lepszym serwisie oponiarskim, lub ASO.

nie pisz głupot jak nie masz o tym pojęcia

--
Mark


Dlaczego głupot. Może to ty nie masz i niczym pojecia.
W serwisie oponiarskim do którego ja jeżdże koła dokrecane są najpierw
kluczem pneumatycznym,
później gość bierze klucz dynamometryczny i dokreca wszystkie śruby, co
zajmuje mu może ze 2 minuty.
Klucz dynamometryczny ma długie ramie więc człowiek sie nie meczy, a
wyraźnie słychac jak przeskakuje bezpiecznik klucza.
To że w większości warsztatów dokrecają koła na oko, zwykłym kluczem, bo zal
im kasy na klucz dynamometryczny i nie maja o tym pojęcia tak jak Ty, nie
oznacza że tak należy robić.
Oczywiście nikt wymieniając koło na drodze nie stosuje klucza
dynamometrycznego, ale warsztaty trudniące sie tym zawodowo powinny mieć i
stosować klucze dynamometryczne.
Niestety w Polsce większość "mechaników" nie stosuje kluczy
dynamometrycznych do niczego, a efekty bywaja opłakane. Niestety rzadko
ponoszą odpowiedzialność za wyrzadzone szkody.
Dlatego znim napiszesz żeby ktoś nie pisał głupot, pomyśl troche, jeżeli
oczywiście potrafisz.

Michał

Piotr Kopczynski
24 Sty 2007, 14:06

"Damian" <dyz@gmail.comwrote in message


Witam,

Może ktoś wie jaką wartością wyrażoną w Nm należy dokręcać koła w Xsara
Picasso kluczem dynamometryczny? Dzieki!


Zalecenia ogólne są +/- takie:

felga aluminiowa - 85 - 100 Nm

felga stalowa - 100-115 Nm

Alusa dokręc na 90 Nm, stalówkę na 110 Nm, powinno byc dobrze.
Ale dokręcaj Z GŁOWĄ - czyli równomiernie na krzyż i pomału.

Tu nie chodzi o dotrzymanie DOKLADNIE takiego a takiego momentu. Chodzi o to
byś felg/ piast nie pokrzywił nierównym dokręceniem - co przy niektórych
autach może skutkować biciem tarcz hamulcowych.



Podobne tematy:
Jaką siła dokręcic...
Jaką siła dokręcic...
Klucz do śmietnika
Odznaka Dynamo
Ustawienie kół rozrządu
semiaria kół naukowych
Giełda Kół Naukowych