Xantia - zawieszenie jak to jest ??

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.citroen

Wersja archiwalna tematu "Xantia - zawieszenie jak to jest ??" z grupy alt.pl.misc.samochody.citroen



Arkadiusz Rusinowicz
12 Maj 2006, 15:31
Witam
Przymierzam się do samochodu Xantia silniki 1,8 lub 2.0 czy ktoś może
powiedzieć coś o tym samochodziku i jak to jest z tym zawieszeniem naprawde
jest takie awaryjne ??.
Pozdrawiam
Kris
12 Maj 2006, 17:14

Przymierzam się do samochodu Xantia silniki 1,8 lub 2.0 czy ktoś może
powiedzieć coś o tym samochodziku i jak to jest z tym zawieszeniem
naprawde jest takie awaryjne ??


Najlepsze w Xantii jest to, że to chyba najmniej awaryjny Citroen w historii
:)

Tommy
12 Maj 2006, 19:16

"Kris" <dir@gazeta.plnapisał(a):
| Przymierzam się do samochodu Xantia silniki 1,8 lub 2.0 czy ktoś
| może powiedzieć coś o tym samochodziku i jak to jest z tym
| zawieszeniem naprawde jest takie awaryjne ??
Najlepsze w Xantii jest to, że to chyba najmniej awaryjny Citroen w
historii :)


Mam Xantie od 8 lat jest to 1.8i zawieszenie nigdy nie zawiodło a
zrobiłem nią prawie 200tyś. niestety silniki 1.8 8V nie polecam,
znacznie lepsze są te 2.0 16V
Stanislaw Chmielarz
14 Maj 2006, 07:42

Arkadiusz Rusinowicz wrote:
Witam
Przymierzam się do samochodu Xantia silniki 1,8 lub 2.0 czy ktoś
może powiedzieć coś o tym samochodziku i jak to jest z tym
zawieszeniem naprawde jest takie awaryjne ??.


A kto tak twierdzi? Zawieszenie hudropneumatyczne jest kolejnym
elementem pojazdu i wymaga okreslonych prac serwisowo
konserwacyjnych aby bylo niezawodne. Mam 2 Cytryny z takim
zawieszeniem i raz wieziono mnie do serwisu z powodu pekniecia
przerdzewialej rurki w tylnym odcinku. Po prostu skorodowane
elementy trzeba wymieniac w pore i nie czekac na awarie na
trasie.
Oprocz zawieszenia pneumatycznego w ciezarowkach, zadne inne
zawieszenienie na sprezynach stalowych ma szans w porownaniu
charakterystyki z hydropneumatycznym. Do tego dochodzi kompletny
brak potrzeby wymieniania amortyzatorow.

Piotr Pawlak
14 Maj 2006, 17:35
Kris napisał(a):
| Przymierzam się do samochodu Xantia silniki 1,8 lub 2.0 czy ktoś może
| powiedzieć coś o tym samochodziku i jak to jest z tym zawieszeniem
| naprawde jest takie awaryjne ??

Najlepsze w Xantii jest to, że to chyba najmniej awaryjny Citroen w historii
:)


Dokładnie. Według statystyk niemieckich jest to wogóle jedyny francuski
pojazd błąkający się w górze tabeli. Pozostałe C, Peugeoty i
najwaleczniejsze Renówki ostro walczą o ostatnie miejsca...
zobacz sobie np.: www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/
I pogrzeb w rankingach. Skończysz z dużo lepszym samopoczuciem

Ja jestem w pneumatyce zielony jak pietruszka na wiosnę (zacząłem 2
miesiące temu), ale mój osobisty teść jeździł przez lat 13 BX-em i
akurat zawieszenie to jedna z rzeczy która się praktycznie nie psuła jak
o nią dbał i serwisował.

Bez przesady

Wszystko się psuje...

Piotrek

Piotr Pawlak, Łódź
Xenia II, 2000, 1,8 16V break w jedynie słusznej zieleni

Marcin Pachla
15 Maj 2006, 03:35
Roku Pańskiego 2006 dnia 12 maj (piątek) gdy kur zapiał o: 21:31,
 niejaki(a): *Arkadiusz Rusinowicz*, wrzucił(a) na grupę:

Przymierzam się do samochodu Xantia silniki 1,8 lub 2.0 czy ktoś może
powiedzieć coś o tym samochodziku i jak to jest z tym zawieszeniem naprawde
jest takie awaryjne ??.


powiedzieć można baaardzo dużo, tylko po co, skoro większość już została
powiedziana.
zajrzyj na stronę www.citroen.autko.pl
poczytaj wszystko o tym samochodzie, w tym opinie użytkowników (również
moje), jak będziesz miał mało, wejdź do archiwum listy dyskusyjnej
citrotech i wpisz xantia, a jak ciągle będziesz miał mało, to wtedy pytaj
o coś konkretnego - bardzo chętnie odpowiem.
co do drugiej części pytanie o awarayjność zawieszenia - to proponuję z
kolei odwiedzić portal www.francuskie.pl gdzie znjdziesz kilka mitów na
temat francuskich samochodów - jednym z mitów jest właśnie awaryjność
zawieszenia....
nie ma zawieszenia nie awaryjnego/nie wyeksploatowanego za sprawą dróg po
jakich nasze autka muszą jeździć i zaręczam ci, że zawieszenie xantii pod
wieloma względami jest mniej awartyjne i poddatne na zużycie
eksploatacyjne, niż niejedna uznana marka japońska czy niemiecka.
a i koszta ewentualnych napraw są dość niskie - niestety musi być
spełniony warunek, że ktoś kto jeździł xantią, wiedział czym jeździ i
przeprowadzał określone czynności eksploatacyjne w określonym czasie...a o
to ciągle w naszym kraju trudno...

Kris
15 Maj 2006, 12:21

powiedzieć można baaardzo dużo, tylko po co, skoro większość już została
powiedziana.
zajrzyj na stronę www.citroen.autko.pl
poczytaj wszystko o tym samochodzie, w tym opinie użytkowników (również
moje), jak będziesz miał mało, wejdź do archiwum listy dyskusyjnej
citrotech i wpisz xantia, a jak ciągle będziesz miał mało, to wtedy pytaj
o coś konkretnego - bardzo chętnie odpowiem.
co do drugiej części pytanie o awarayjność zawieszenia - to proponuję z
kolei odwiedzić portal www.francuskie.pl gdzie znjdziesz kilka mitów na
temat francuskich samochodów - jednym z mitów jest właśnie awaryjność
zawieszenia....
nie ma zawieszenia nie awaryjnego/nie wyeksploatowanego za sprawą dróg po
jakich nasze autka muszą jeździć i zaręczam ci, że zawieszenie xantii pod
wieloma względami jest mniej awartyjne i poddatne na zużycie
eksploatacyjne, niż niejedna uznana marka japońska czy niemiecka.
a i koszta ewentualnych napraw są dość niskie - niestety musi być
spełniony warunek, że ktoś kto jeździł xantią, wiedział czym jeździ i
przeprowadzał określone czynności eksploatacyjne w określonym czasie...a o
to ciągle w naszym kraju trudno...


No ładnie, lodowata kalkulacja od tego zionie. OK, niektórzy nie potrafia
inaczej. Ale może powiecie coś właściciele tych aut o emocjach związanych z
jazdą tym autem na przykład ?

Piotr Pawlak
15 Maj 2006, 15:11
  Kris napisał(a):

No ładnie, lodowata kalkulacja od tego zionie. OK, niektórzy nie potrafia
inaczej. Ale może powiecie coś właściciele tych aut o emocjach związanych z
jazdą tym autem na przykład ?


Taa

Jeździ się miodzio...

Fakt

Powiem tak. Jeżeli złożyćby zawieszenie xantii z dokładnością montażu
Rovera 416 którego mieliśmy poprzednio... to byłby to koktajl znakomity.
W tamtym dwunastolatku nic nie trzeszczało, nie piszczało, spasowanie
kokpitu na 6+, a w Xeni płyniemy nad dziurami (ale wiemy że są pod nami
bo trzeszczy...)

Piotr Pawlak, Łódź
Xenia II, 2000, 1,8 16V break w jedynie słusznej zieleni



Podobne tematy:
Zawieszenie działalności SLT!
Zawieszenie pojazdu - amortyzatory, sprężyny, siłowniki
Zawieszenie działalności Clanu
Upomnienia! [Zawieszone do wyczyszczenia]
Zawieszanie sie GalaxyOgame.
PFL - przy włącznych 2 serwerach zawiesza serwer dawcy
Rozsiewacz zawieszany typu lej