Maluch elx, tłumik i króćce.

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.fiat

Wersja archiwalna tematu "Maluch elx, tłumik i króćce." z grupy alt.pl.misc.samochody.fiat



klikawa
10 Gru 2004, 12:01
W maluchu elx żeliwne króćce (midzy głowicą a rurami tłumika) mają mniejsze
otwory niż w starszych maluchach.
Pewnie po to, żeby zakłądać tam tłumik z tym niby katalizatorem.
Ale czy to jedyna różnica?
U siebie mam tłumik z normalnego malucha (FL). Obcinam kątówką wystające
poza kołnierz końce rur tłumika i przykręcam.
Mam wrażenie ze ten tłumik nie pasuje dokładnie, tzn jakoś jest bardziej
odsunięty. Nie leży dobrze w obejmach.
W ciągu pół roku pękły mi rury już w trzecim tłumiku. Wcześniej zawsze
pękają obejmy. Tak jakby wszystko było jakos dziwnie naprężone i nie
wytrzymuje.
Czy te króćce są jakies dłuższe?
Czy do głowicy z elx będą pasowały króćce ze starego malca?
Bo juz nie wyrabiam z tym tłumikiem. A kupować tłumik do elx-a za 300zł też
mi się nie widzi.
Dracula
10 Gru 2004, 16:37

"klikawa" <WYTNIJ_LITERY_X_klika@vpx.plxwrote in message


W maluchu elx żeliwne króćce (midzy głowicą a rurami tłumika) mają
mniejsze
otwory niż w starszych maluchach.
Pewnie po to, żeby zakłądać tam tłumik z tym niby katalizatorem.
Ale czy to jedyna różnica?
U siebie mam tłumik z normalnego malucha (FL). Obcinam kątówką wystające
poza kołnierz końce rur tłumika i przykręcam.
Mam wrażenie ze ten tłumik nie pasuje dokładnie, tzn jakoś jest bardziej
odsunięty. Nie leży dobrze w obejmach.
W ciągu pół roku pękły mi rury już w trzecim tłumiku. Wcześniej zawsze
pękają obejmy. Tak jakby wszystko było jakos dziwnie naprężone i nie
wytrzymuje.
Czy te króćce są jakies dłuższe?
Czy do głowicy z elx będą pasowały króćce ze starego malca?
Bo juz nie wyrabiam z tym tłumikiem. A kupować tłumik do elx-a za 300zł
też
mi się nie widzi.


Rozkalibruj otwory w obejmach w miejscu gdzie montuje sie je do bloku
silnika.
Dracula

Arek
11 Gru 2004, 05:04
Problem nie jest w otworach tylko w calej konstrukcji tlumika.
Podczas montarzu zapewne musisz lekko naciagnac jedna z 2 rurek
i wowczas nastepuje naprezenie materialu a po nagrzaniu sie tlumik
zaczyna pekac w okolicy laczenia sie obu rurek albo tam gdzie lacza sie z
tlumikiem.
Aby tego uniknac w zasadzie przed montarzem trzeba by bylo poucinac
wszystkie rurki
poskrecac i dopiero pospawac - zycze powodzenia.
Mialem swego czasu kaszla i terz wymienilem ze 3 tlumiki w koncu pojechalem
do tlumikarzy i zaplacilem ze 3 dychy wiecej ale dostalem na rok gwarancje i
mialem spokoj.
klikawa
11 Gru 2004, 06:33

Problem nie jest w otworach tylko w calej konstrukcji tlumika.
Podczas montarzu zapewne musisz lekko naciagnac jedna z 2 rurek
i wowczas nastepuje naprezenie materialu a po nagrzaniu sie tlumik
zaczyna pekac w okolicy laczenia sie obu rurek albo tam gdzie lacza sie z
tlumikiem.
Aby tego uniknac w zasadzie przed montarzem trzeba by bylo poucinac
wszystkie rurki
poskrecac i dopiero pospawac - zycze powodzenia.
Mialem swego czasu kaszla i terz wymienilem ze 3 tlumiki w koncu
pojechalem
do tlumikarzy i zaplacilem ze 3 dychy wiecej ale dostalem na rok gwarancje
i
mialem spokoj.


Wiem, że problem nie jest w otworach, bo to łatwo można obejść ucinając to
co wystaje.
Podejrzewam że te kolanka w elx-ach różnią się jeszcze czymś innym, oprócz
śrenicy otworów. Może wystają bardziej/mniej na zewnątrz od silnika albo na
prawo - wydają sie takie smuklejsze, dłuższe. Wcześniej miałem malucha
jeszce z tym najstarszym, okrągłym tłumikiem i tamte wytrzymywały całe lata,
dopóki nie skorodowały. Dlatego pytam czy kolanka ze starszych maluchów będą
pasowały. Jełśli tak, to kupie na szrocie i zmienię.

Arek
11 Gru 2004, 17:03
Dlatego pytam czy kolanka ze starszych maluchów będą

pasowały. Jełśli tak, to kupie na szrocie i zmienię.


Probowalem tak zrobic i byl kibel - moim zdaniem problem tkwi w konstrukcji
samego tlumika.
Probowalem tez podgrzac rurki palnikiem i podoginac przed skreceniem - niby
pasowalo ale zaraz i tak sie rozsypywal caly uklad.
Polecm pojechac do tlumikarzy i niech sie martwia.
Roznica w cenie niewielka (mozna sie z nimi dogadac) a gwarancje daja.

klikawa
11 Gru 2004, 18:17

Dlatego pytam czy kolanka ze starszych maluchów będą
| pasowały. Jełśli tak, to kupie na szrocie i zmienię.

Probowalem tak zrobic i byl kibel - moim zdaniem problem tkwi w
konstrukcji
samego tlumika.


co znaczy kibel? nie pasują kolanka czy nie pomagają na rozsypywanie?
jeśli pasują, to mimo wszystko zmienie. Jak już mam co miesiąc zakładać
tłumik, to przynajmniej nie będę musiał rurek ucinać za kołnierzami.

Arek
12 Gru 2004, 04:15
Nie pomagaja na rozsypywanie
klikawa
13 Gru 2004, 09:19

"Arek" <Arek_NOSP@infinity.net.plwrote in message


Nie pomagaja na rozsypywanie


Cholera kiepska sprawa. Tłumikarze nie dadzą mi gwarancji, bo przy jednej
obejmie brakuje szpilki, a pozostałości starej nijak nie mogę wydobyć z
bloku (tak już było jak kupiłem auto). Akurat na te szpilkę nie zwlaałbym
winy, po prostu tłumik nie pasuje i już. Czemu te tłumuki są takie
niespasowane? Jeszcze piszesz, że podgrzanie palnikiem i dogięcie też nic
nie daje? W poprzednim maluchu przez 20 lat ani razu takie coś się nie
zdarzyło, tłumik korodował po paru latach i prędzej wiór z niego został niż
urwała się rura albo obejma. A tu sypie się wszystko po miesiącu. Tragedia.

Arek
13 Gru 2004, 15:28
Ja bym rozwiercil ta stara szpilke przegwintowal otwor na wiekszy i dorobil
szpilke u tokarza - szacowany koszt operacji ze 3 - 4 browarki i pozamiatane
klikawa
13 Gru 2004, 16:01

Ja bym rozwiercil ta stara szpilke przegwintowal otwor na wiekszy i
dorobil
szpilke u tokarza - szacowany koszt operacji ze 3 - 4 browarki i
pozamiatane


robiłem taki manewr w starym maluchu ze szpilką w głowicy. ale wtedy było
lato i nie było tak zimno i miałem więcej czasu...
nie wiem kiedy znajdę wolny dzień żeby doprowadzić to wszystko do
porządku... tutaj trzebaby już silnik wyjmowac.



Podobne tematy:
Ratujmy maluchy - jest szansa cofnąć obecną reformę oświaty
Sprzedam Maluch 126p
[K] Malucha dla zabawy do 400zł
Ratujmy maluchy - jest szansa cofnąć obecną reformę oświaty
Fiat 126p (Maluch w wersji rodzinnej)
mocowanie tłumika
mocowanie tłumika