maluch - smierdzi paliwem

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.fiat

Wersja archiwalna tematu "maluch - smierdzi paliwem" z grupy alt.pl.misc.samochody.fiat



AJA
28 Gru 2004, 02:07
Witam.
Od ostatniego tankowania mam problem. Smierdzi paliwem w trakcie jazdy. Nie
znam sie na samochodach wiec i na maluszkach tez sie nie znam. Gdzie szukac
przyczyny i w jaki sposob. Smierdzi niezaleznie czy wlacze ogrzewanie czy
tez nie. Prosze opomoc.
AJA
Piotr
28 Gru 2004, 02:21
Witam
Sprwadzić przewód paliwowy powrotny wychodzący z gaźnika. Mnie się kiedyś
ułamał zaraz za gaźnikiem. Paliwko się lało i mocno śmierdziało.
Piotr
AJA
28 Gru 2004, 03:17
Sprwadzić przewód paliwowy powrotny wychodzący z gaźnika. Mnie się kiedyś
ułamał zaraz za gaźnikiem. Paliwko się lało i mocno śmierdziało.


Ok a jakas stronka ze schematami maluszka, co i gdzie szukac, co i jak sie
zwie i tak dalej ?

AJA

Piotr


bmk
28 Gru 2004, 04:35

Ok a jakas stronka ze schematami maluszka, co i gdzie szukac, co i jak sie
zwie i tak dalej ?


Polecam odwiedzić forum maluchowskie: http://fiat126p.iq.pl/forum/index.php,
na początek skorzystać z opcji szukaj, w razie czego można spytać.
Pod tym: http://www.toya.net.pl/~escom/ linkiem znajdziesz pierwsze 4
zeszyty napraw malana w wersji elektr.

Poza tym gorąco polecam zaopatrzenie się w książkę "Klimecki, Zembowicz
Naprawa samochodu Fiat 126p" - to obowiązkowa pozycja dla posiadaczy 126p :)
Można ją upolować na allegro w cenie ok 20zł:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=38006306 - wersja original :), tzn.
standard
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=37687450 - żółta okładka,
uwzględnia zmiany wprowadzone w FL-ach,
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=37434475 - czerwona okładka,
uwzględnia także eleganty.

A na początek można sprawdzić faktycznie przewód powrotny od gaźnika, jeśli
zlokalizujesz już gaźnik ;) to jest to przewód gr. ok 10mm idący z jego
górnej części (pokrywy) w stronę przodu samochodu (czyli patrząc na gaźnik
po otwarciu klapy znajduje się on za nim).
Możesz też sprawdzić gumy/nieszczelności przy wlewie, od strony wew.
Zdejmujesz tą boczną plastykową osłonę przy tylnej kanapie i masz dostęp do
rury wlewu i odpowietrzającej. Są tam opaski zaciskające, może coś się
zsunęło?
Jest jeszcze inna możliwość, przerabiałem to w lecie. Jeden z nielicznych
razów zatankowałem do pełna i coś mi nagle zaczęło śmierdzieć wachą w
bolidzie. No i okazało się że bak na zgrzewie przeżarło i trzeba go było
wymienić (r.93). Nie było tego widać od razu, bo było zaciapane bitexem.
Koszt 50zł bak i ok. 2-3 godz. roboty :(

pzdr
bmk

andrz
28 Gru 2004, 06:24

| Ok a jakas stronka ze schematami maluszka, co i gdzie szukac, co i jak
| sie
| zwie i tak dalej ?

Polecam odwiedzić forum maluchowskie:
http://fiat126p.iq.pl/forum/index.php, na początek skorzystać z opcji
szukaj, w razie czego można spytać.
Pod tym: http://www.toya.net.pl/~escom/ linkiem znajdziesz pierwsze 4
zeszyty napraw malana w wersji elektr.

Poza tym gorąco polecam zaopatrzenie się w książkę "Klimecki, Zembowicz
Naprawa samochodu Fiat 126p" - to obowiązkowa pozycja dla posiadaczy 126p
:) Można ją upolować na allegro w cenie ok 20zł:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=38006306 - wersja original :),
tzn. standard
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=37687450 - żółta okładka,
uwzględnia zmiany wprowadzone w FL-ach,
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=37434475 - czerwona okładka,
uwzględnia także eleganty.

A na początek można sprawdzić faktycznie przewód powrotny od gaźnika,
jeśli zlokalizujesz już gaźnik ;) to jest to przewód gr. ok 10mm idący z
jego górnej części (pokrywy) w stronę przodu samochodu (czyli patrząc na
gaźnik po otwarciu klapy znajduje się on za nim).
Możesz też sprawdzić gumy/nieszczelności przy wlewie, od strony wew.
Zdejmujesz tą boczną plastykową osłonę przy tylnej kanapie i masz dostęp
do rury wlewu i odpowietrzającej. Są tam opaski zaciskające, może coś się
zsunęło?
Jest jeszcze inna możliwość, przerabiałem to w lecie. Jeden z nielicznych
razów zatankowałem do pełna i coś mi nagle zaczęło śmierdzieć wachą w
bolidzie. No i okazało się że bak na zgrzewie przeżarło i trzeba go było
wymienić (r.93). Nie było tego widać od razu, bo było zaciapane bitexem.
Koszt 50zł bak i ok. 2-3 godz. roboty :(

pzdr
bmk

przepchaj powrót paliwa z gażnika ,bo zalewa gażnik[ zdejm przewód powrotny
i igiełka]


Krzysiek
28 Gru 2004, 07:24

| Sprwadzić przewód paliwowy powrotny wychodzący z gaźnika. Mnie się
kiedyś
| ułamał zaraz za gaźnikiem. Paliwko się lało i mocno śmierdziało.
Ok a jakas stronka ze schematami maluszka, co i gdzie szukac, co i jak sie
zwie i tak dalej ?


www.126fan.pl
www.google.pl
noi moja :) http://klub.chip.pl/fiat126p

Krzysiek

Krzysiek
28 Gru 2004, 07:26

Możesz też sprawdzić gumy/nieszczelności przy wlewie, od strony wew.
Zdejmujesz tą boczną plastykową osłonę przy tylnej kanapie i masz dostęp
do
rury wlewu i odpowietrzającej. Są tam opaski zaciskające, może coś się
zsunęło?


Co do odpowietrznika to moze byc zapchany od spodu (podczas konserwacji).
Trzeba sciagnac go z grubej rury i sprobowac dmucnac.

Krzysiek

mieciu.AP
28 Gru 2004, 10:21
witam!
sprawdz stan kolanka gumowego oraz  opaski zaciskowej gumy kolanka na rurze
wlewu, dodoatkowo sprawdz czy nie masz wycieków z baku na styku kolanko
gumowe rura baku, łatwo sprawdzić bo to jest pod przednim mocowaniem wahacza
tylnego, łatwo mozna zobaczyć jak trochę pokołyszesz samochodzikiem,
Pozdrawiam
Bartek Dzierbicki
29 Gru 2004, 03:29
na 90 A%A to bak ma dziure a sprawdzic latwo (wieksze "spalanie" oraz
kapanie. jak zatankujes zmniej paliwa przestanie az tak smierdziec. )moze
tez byc to przewód od tankowania wtedy smierdzi tylko po tankowaniu. Jesli
przewód powrotny to jak silnik nie chodzi powiedzmy rano to nie powinno
smierdziec w srodku, a jesli zaczyna mozcno smierdziec po odpaleniu to na
bank przewód powrotny.

PZDR

 Witam.

Od ostatniego tankowania mam problem. Smierdzi paliwem w trakcie jazdy. Nie
znam sie na samochodach wiec i na maluszkach tez sie nie znam. Gdzie szukac
przyczyny i w jaki sposob. Smierdzi niezaleznie czy wlacze ogrzewanie czy
tez nie. Prosze opomoc.
AJA


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/

AJA
30 Gru 2004, 04:29

Użytkownik "Bartek Dzierbicki" <dzier@NOSPAM.gazeta.plnapisał w
wiadomości

na 90 A%A to bak ma dziure a sprawdzic latwo (wieksze "spalanie" oraz
kapanie. jak zatankujes zmniej paliwa przestanie az tak smierdziec. )moze
tez byc to przewód od tankowania wtedy smierdzi tylko po tankowaniu. Jesli
przewód powrotny to jak silnik nie chodzi powiedzmy rano to nie powinno
smierdziec w srodku, a jesli zaczyna mozcno smierdziec po odpaleniu to na
bank przewód powrotny.


Smierdzi po odpaleniu a rano nic nie smierdzi. jak dla mnie za duzo pali. A
niedawno wymieniane bylo sprzeglo i docisk. Nie wiem na ile machanik mogl
cos zaniedbac.

AJA

PZDR

 Witam.
| Od ostatniego tankowania mam problem. Smierdzi paliwem w trakcie jazdy.
Nie
| znam sie na samochodach wiec i na maluszkach tez sie nie znam. Gdzie
szukac
| przyczyny i w jaki sposob. Smierdzi niezaleznie czy wlacze ogrzewanie
czy
| tez nie. Prosze opomoc.
| AJA

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -


http://www.gazeta.pl/usenet/



Podobne tematy:
Ratujmy maluchy - jest szansa cofnąć obecną reformę oświaty
Tawerna "Pod śmierdzącym piwem"
Sprzedam Maluch 126p
[K] Malucha dla zabawy do 400zł
Ratujmy maluchy - jest szansa cofnąć obecną reformę oświaty
Fiat 126p (Maluch w wersji rodzinnej)
Tawerna "Pod śmierdzącym piwem"