pytanko - elektryczne szyby w SC

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.fiat

Wersja archiwalna tematu "pytanko - elektryczne szyby w SC" z grupy alt.pl.misc.samochody.fiat



Kasjopejczyk :-)
12 Lis 2004, 17:06
Witam
Mam sc900sx z 98 roku - cos ciezko mu chodza szyby elektryczne - macie tak
samo czy trzeba cos robic by bylo troche lzej mechanizmowi.
Moze odrobine oliwy w prowadnice wpuscic ???

podpowiedzcie ?

Pzdrw

Pawel

Chopin
12 Lis 2004, 19:10

Witam
Mam sc900sx z 98 roku - cos ciezko mu chodza szyby elektryczne - macie tak
samo czy trzeba cos robic by bylo troche lzej mechanizmowi.
Moze odrobine oliwy w prowadnice wpuscic ???


W moim Punto I '96 bardzo ciężko chodzi szyba od strony pasażera. To samo ma
mój kumpel w Bravo. Może ten typ tak ma.
Próbowałem czyścić i smarować WD40 prowadnice. Ale tylko przez jakiś czas
pochodziło lepiej. pytałem dwóch mechaniorów ale każdy nie udzielił mi
jednoznacznej odpowiedzi dlaczego tak jest.

Pozdr,

adam
13 Lis 2004, 05:10

Próbowałem czyścić i smarować WD40 prowadnice.


WD 40 nie sluzy do smarowania!
pzdr
Adam

Chopin
13 Lis 2004, 10:17

| Próbowałem czyścić i smarować WD40 prowadnice.

WD 40 nie sluzy do smarowania!


Opis producenta:
Do smarowania i penetrowania zawiasów, okien, pedałów i krzeseł biurowych;
wypiera wodę z powierzchni metalowych; rozpuszcza ślady z kredek, smarów,
smoły, klejów; pozostawia na powierzchni warstwę ochronną przeciwko rdzy;
penetruje i poluzowuje zardzewiałe śruby, nakrętki, linki i inne złącza;
służy do smarowania zamków błyskawicznych, maszyn do szycia i mechanizmów
dźwigniowych, łączników i linek.

Jest wyraźnie napisane że smaruje, a ponadto penetruje i czyści.
Użyłem tego środka ze względu na wygodę użycia. A że w tym przypadku efekt
był chwilowy to już inna sprawa.

Pozdr,

adam
13 Lis 2004, 11:56

Jest wyraźnie napisane że smaruje, a ponadto penetruje i czyści.
Użyłem tego środka ze względu na wygodę użycia. A że w tym przypadku efekt
był chwilowy to już inna sprawa.


Rozumiem...
Wydaje mi sie ze lepszy efekt bylby gdybys zastosowal zwykly smar.
Podobnie do Ciebie postapil moj sprzedawca roweru..... zacierala mi sie
pedala mimo mojego sprzeciwu sprzedawca potraktowal ja WD 40 ktory to do
konca pozbawil jej smaru.
No ale teraz bede mial nowe pedaly...
pozdro i sorki za maly OT
Adam

Slawek Kos
14 Lis 2004, 04:23

| Próbowałem czyścić i smarować WD40 prowadnice.

| WD 40 nie sluzy do smarowania!

Opis producenta:
Do smarowania i penetrowania zawiasów, okien, pedałów i krzeseł biurowych;
wypiera wodę z powierzchni metalowych; rozpuszcza ślady z kredek, smarów,
smoły, klejów; pozostawia na powierzchni warstwę ochronną przeciwko rdzy;
penetruje i poluzowuje zardzewiałe śruby, nakrętki, linki i inne złącza;
służy do smarowania zamków błyskawicznych, maszyn do szycia i mechanizmów
dźwigniowych, łączników i linek.


Widzisz tu gdzies zastoswanie dla GUMY???
Szyba chodzi w prowadnicy zrobionej z gumowej uszczelki

Jest wyraźnie napisane że smaruje, a ponadto penetruje i czyści.
Użyłem tego środka ze względu na wygodę użycia. A że w tym przypadku efekt
był chwilowy to już inna sprawa.


Dokladnie tak - poki jest srodek smarny to sie szyba slizga. Potem srodek
smarujacy sie wyciera i zostaje rozpulchniona przez niego guma ktora tym
silniej hamuje szybe.
Jedyna nadzieja w tym, ze ten WD-40 juz sie ulotnil zabierajac ze soba
zanieczyszczenia.
Wtedy udajemy sie do apteki w celu zanabycia nieielkiej torebeczki TALKU.
Bedzie kosztowac pewnie ze 2zl...;-) Kupujemy czysty talk, na wage, bez
zadnych rewelacyjnych ulepszaczy bo by kosztowal 10x drozej...
Troche talku wsypujemy w prowadnice przy opuszczonej szybie, troche bierzemy
na watke i przecieramy pozostala czesc prowadnicy.
Pare razy podnosimy i opuszczamy szybe, po czym znowu talkujemy. Oczywiscie
caly zabieg nie do wykonania np. po deszczu...
Nadmiar talku usuwamy SUCHA szmatka.
Dziala.

Oczywiscie mozna (zapewne) za jakies 25zl zanabyc rewelacyjny srodek do
konserwacji prowadnic, ale w aptece jest taniej...;-)

Jesli juz jestesmy przy aptekach, to gliceryna nabyta w aptece i uzyta do
posmarowania (wacikiem) uszczelek drzwi zabezpieczy nas przed ich
zamarznieciem w zimie i tez bedzie tansza niz rewelacyjny spray nabyty w
specjalistycznym sklepie motoryzacyjnym...;-)

Maestro von Krajan:)
14 Lis 2004, 05:12
dobra rada bede szxczery zapamietaj te numery:)
1)nie psikac wynalazkami typu RWD  i WD40 - te srodki pomagaja tylko na
chwile, poza tym sa silnie higroskopijne
2)jako smarowidal mozesz walnac specjalnego slikonu, ktory dostaniesz w
castoramie, obi itp.

Zapamietane?:)
Pozdrawiam

Chopin
14 Lis 2004, 06:10

Wtedy udajemy sie do apteki w celu zanabycia nieielkiej torebeczki TALKU.
Bedzie kosztowac pewnie ze 2zl...;-) Kupujemy czysty talk, na wage, bez
zadnych rewelacyjnych ulepszaczy bo by kosztowal 10x drozej...
Troche talku wsypujemy w prowadnice przy opuszczonej szybie, troche
bierzemy
na watke i przecieramy pozostala czesc prowadnicy.
Pare razy podnosimy i opuszczamy szybe, po czym znowu talkujemy.
Oczywiscie
caly zabieg nie do wykonania np. po deszczu...
Nadmiar talku usuwamy SUCHA szmatka.
Dziala.

Oczywiscie mozna (zapewne) za jakies 25zl zanabyc rewelacyjny srodek do
konserwacji prowadnic, ale w aptece jest taniej...;-)


Mam pytanko - czy aby talk nie zmieni swoich własciwości kiedy dostanie
trochę wilgoci??
Poniżej jest post napisany przez "Maestro von Krajan:)" - on z kolei radzi
użyć specjalnego silikonu. Wydaje mi się że to rozwiązanie będzie napewno
droższe ale jest bardziej odporne na działanie niekorzystnych warunków
atmosferycznych, szczególnie gdy autko parkowane jest pod chmurką.

Pozdr,

Slawek Kos
14 Lis 2004, 06:11
Użytkownik "Maestro von Krajan:)" <565seba666dud@pfyiyi.plnapisał w
wiadomości

dobra rada bede szxczery zapamietaj te numery:)
1)nie psikac wynalazkami typu RWD  i WD40 - te srodki pomagaja tylko na
chwile, poza tym sa silnie higroskopijne


WD-40 nie jest higroskopijny, a nawet wrecz przeciwnie...;-)
Co nie zmienia faktu, ze tu sie nie nadaje

2)jako smarowidal mozesz walnac specjalnego slikonu, ktory dostaniesz w
castoramie, obi itp.


Przejdz sie do salonu sam i obejrzyj nowe auta.
Czy tam prowadnice szyb sa czyms smarowane? ZTCP nie!
Szyby chodza najlepiej na sucho.
Przeczytaj moj post w tym wattku...

Slawek Kos
14 Lis 2004, 06:33

| Wtedy udajemy sie do apteki w celu zanabycia nieielkiej torebeczki


TALKU.

Mam pytanko - czy aby talk nie zmieni swoich własciwości kiedy dostanie
trochę wilgoci??
Poniżej jest post napisany przez "Maestro von Krajan:)" - on z kolei radzi
użyć specjalnego silikonu. Wydaje mi się że to rozwiązanie będzie napewno
droższe ale jest bardziej odporne na działanie niekorzystnych warunków
atmosferycznych, szczególnie gdy autko parkowane jest pod chmurką.


Ponizej jest tez moja odpowiedz....
Ja w swoim bolidzie (Suzuki Swift) natalkowalem na wiosne i jakos dotad
dobrze chodza.
A kiedy mi "serwis" popsikal WD-40 to wrocilo do stanu pierwotnego (czyli
zacinania sie) po tygodniu.

Chopin
14 Lis 2004, 13:45

<ciach|

Ponizej jest tez moja odpowiedz....
Ja w swoim bolidzie (Suzuki Swift) natalkowalem na wiosne i jakos dotad
dobrze chodza.
A kiedy mi "serwis" popsikal WD-40 to wrocilo do stanu pierwotnego (czyli
zacinania sie) po tygodniu.


Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam,

AZJ
14 Lis 2004, 14:15

Ja w swoim bolidzie (Suzuki Swift) natalkowalem na wiosne i jakos dotad
dobrze chodza.


Pojechalem dzis do garazu, z zasypka talkowa dla dzieci Johnson&Johnson. Nie
mialem dojscia do prowadnic wewnatrz drzwi, wiec nasypalem talku do
prowadnic ponad linia okna. Rezultat jest: przed operacja szyba podnosila
sie w 7 sek. po operacji troszke ponizej6 sek.
Punto stile I  '99 prawe drzwi.

Pozdrawiam AZJ

Bartek
14 Lis 2004, 17:07

Mam sc900sx z 98 roku - cos ciezko mu chodza szyby elektryczne - macie tak
samo czy trzeba cos robic by bylo troche lzej mechanizmowi.


To ja moze inaczej:
W moim SC900SX bylo cos takiego:
Prawa szyba zaczela sie zacinac - myslelm, ze cos z silniczkiem,
ale okazalo sie, ze jednak cos z przyciskiem! (po przelozeniu
przycisku z lewej szyby prawa smigala ladnie).
Wyciagnalem prawa i pojechalem do sklepu spytac czy miewaja
- nie mieli "ale czekali na dostawe" :]
Poczyscilem troche styki w starym i wstawilem do czasu "nadejscia dostawy"
i odziwo zaczelo znowu dzialc - ale na krotki - kilka dni i potem znowu padlo
(to bylo latem wiec szyby otwieralem dosc czesto ;)
Teraz mam nowy przycisk ;)
Sprawdz moze czy to czasem nie jest wina przelacznik...
Moze jakies styki sniedzieje -wzrasta ich rezystancja -wiekszy spadek
napiecia
na nich = mniejsze napiecie na silniczku = slabsze dzialanie.

Bartek

Chopin
14 Lis 2004, 17:18

Użytkownik "Bartek" <bab@WYTNIJ.poczta.onet.WYTNIJ.plnapisał w
wiadomości

| Mam sc900sx z 98 roku - cos ciezko mu chodza szyby elektryczne - macie
tak
| samo czy trzeba cos robic by bylo troche lzej mechanizmowi.

To ja moze inaczej:
W moim SC900SX bylo cos takiego:
Prawa szyba zaczela sie zacinac - myslelm, ze cos z silniczkiem,
ale okazalo sie, ze jednak cos z przyciskiem! (po przelozeniu
przycisku z lewej szyby prawa smigala ladnie).
Wyciagnalem prawa i pojechalem do sklepu spytac czy miewaja
- nie mieli "ale czekali na dostawe" :]
Poczyscilem troche styki w starym i wstawilem do czasu "nadejscia dostawy"
i odziwo zaczelo znowu dzialc - ale na krotki - kilka dni i potem znowu
padlo
(to bylo latem wiec szyby otwieralem dosc czesto ;)
Teraz mam nowy przycisk ;)
Sprawdz moze czy to czasem nie jest wina przelacznik...
Moze jakies styki sniedzieje -wzrasta ich rezystancja -wiekszy spadek
napiecia
na nich = mniejsze napiecie na silniczku = slabsze dzialanie.


W moim przypadku to raczej nie to. Mam dwa przyciski jeden standardowy i
drugi dodatkowy od strony kierowcy. Czy okno jest otwierane za pomocą
przycisku pasażera czy przycisku kierowcy efekt jest ten sam - szyba wolno
sie podnosi.



Podobne tematy:
VII-VIII, Warsztaty muzyki elektronicznej, Gdańsk, Deckard
VII-VIII, Gdańsk, Warsztaty muzyki elektronicznej, Deckard
Witam i mam pytanko :
Kolos zaliczeniowy z Elektroniki
Jak dobrać szyby do gogli oakley zimowych
małe pytanko
Pytanko :P