Megane I - Xenony

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.renault

Wersja archiwalna tematu "Megane I - Xenony" z grupy alt.pl.misc.samochody.renault



S.J>
26 Mar 2005, 08:59
Witam wszystkich :)

Chciałbym przerobić/wymienić standardowe (H7) reflektory w mojej Megance na
Xenony.
Czy w ogóle jest to możliwe? A jeśli tak, to kto cos takiego robi / robił i
ile to kosztuje?

pozdrawiam i dzięki za sensowne odpowiedzi.
S.J

(dh)
26 Mar 2005, 10:00
według przepisów reflektory xenonowe muszą mieć układ sampoziomujący i
spryskiwacz. Musisz o tym pamiętać.

Darek, Laguna 2.0 LPG

Witam wszystkich :)

Chciałbym przerobić/wymienić standardowe (H7) reflektory w mojej Megance
na Xenony.
Czy w ogóle jest to możliwe? A jeśli tak, to kto cos takiego robi / robił
i ile to kosztuje?

pozdrawiam i dzięki za sensowne odpowiedzi.
S.J


Marek W
21 Mar 2005, 16:41
Według przepisów musi tak być. Ale jeśli masz elektryczną regulację
wysokości świateł i dołożysz na zderzak spryskiwacze do reflektorów
(najlepiej z osobną pompką o większym ćiśnieniu) to Policja przymruża na to
oko. Przynajmniej już 2 razy mnie złapali i nic z tego nie robili.

Pozdrawiam

S.J>
26 Mar 2005, 17:39

według przepisów reflektory xenonowe muszą mieć układ sampoziomujący i
spryskiwacz. Musisz o tym pamiętać.

Darek, Laguna 2.0 LPG


Ok, rozumiem. Dziękuję, to dla mnie bardzo ważna informacja.
Jednak zastanawiam się, czy fabrycznie do Megana I nie montowano w jakichś
wersjach Xenonów, jeśli tak - możliwy będzie pewnie ich montaż do mojego
samochodu.
Ciekawe, czy ktoś mógłbym to zrobić, np. serwis fabryczny Renault i za jaką
cenę? :)

pozdrawiam wszystkich
S.J

malthus
27 Mar 2005, 16:48

Ok, rozumiem. Dziękuję, to dla mnie bardzo ważna informacja.
Jednak zastanawiam się, czy fabrycznie do Megana I nie montowano w jakichś
wersjach Xenonów, jeśli tak - możliwy będzie pewnie ich montaż do mojego
samochodu.
Ciekawe, czy ktoś mógłbym to zrobić, np. serwis fabryczny Renault i za
jaką cenę? :)


raczej watpliwe ze montowali do tego modelu.
Zreszta mozna zamontowac za jakies 1000-1200 zł + koszt spryskiwaczy z 500
zł + koszt samopoziomowania - 5000-6000 zł, co sprawia, ze cala opercja jest
bezsensowna, przynajmniej w kategoriach ekonomicznych.

Jak zrezygnujesz z samopoziomowania, to mozesz miec problemy z policja w
czasie rutynowej kontroli i nie powinni Ci takiego auta zarejestrowac przy
przegladzie rejestracyjnym. Daj sobie spokoj jesli chcesz spac spokojnie.

P

Marek W
23 Mar 2005, 04:53
Ja myślę że jeśli zrobi ci to porządna firma. To policja nawet nie będzie
wiedziała jak układ samopoziomowania wygląda. Bo przecież tego na pierwszy
rzut oka nie widać. Tylko żeby nie było widać że są one przerabiane. A jest
to możliwe do zrobienia.

Pozdrawiam

| Ok, rozumiem. Dziękuję, to dla mnie bardzo ważna informacja.
| Jednak zastanawiam się, czy fabrycznie do Megana I nie montowano w
| jakichś wersjach Xenonów, jeśli tak - możliwy będzie pewnie ich montaż do
| mojego samochodu.
| Ciekawe, czy ktoś mógłbym to zrobić, np. serwis fabryczny Renault i za
| jaką cenę? :)

raczej watpliwe ze montowali do tego modelu.
Zreszta mozna zamontowac za jakies 1000-1200 zł + koszt spryskiwaczy z 500
zł + koszt samopoziomowania - 5000-6000 zł, co sprawia, ze cala opercja
jest bezsensowna, przynajmniej w kategoriach ekonomicznych.

Jak zrezygnujesz z samopoziomowania, to mozesz miec problemy z policja w
czasie rutynowej kontroli i nie powinni Ci takiego auta zarejestrowac przy
przegladzie rejestracyjnym. Daj sobie spokoj jesli chcesz spac spokojnie.

P


Leschek Jeschke at
28 Mar 2005, 07:37

"Marek W" <ale@alegro.net.plschrieb im Newsbeitrag

Ja myślę że jeśli zrobi ci to porządna firma. To policja nawet nie będzie
wiedziała jak układ samopoziomowania wygląda. Bo przecież tego na pierwszy
rzut oka nie widać. Tylko żeby nie było widać że są one przerabiane. A
jest to możliwe do zrobienia.


Pozostaje tylko kwestia, czy przedposterowi chodziło o usprawnienie
samochodu dla siebie, czy też o to, aby jego pojazd - hmmm... -  "fajnie
wyglądał" oślepiając innych użytkowników dróg.

Artek
29 Mar 2005, 08:36

[...]

Jednak zastanawiam się, czy fabrycznie do Megana I nie montowano w
jakichś wersjach Xenonów, jeśli tak - możliwy będzie pewnie ich
montaż do mojego samochodu.


[...]
AFAIK niestety nie. W dodatku to naprawdę nie tylko sprawa żarówek.
Xenony naprawdę inaczej świecą niż halogeny i aby nie oślepiać innych
muszą mieć automatyczny układ poziomujący i myjący.
Pocieszeniem może być fakt, że Megane I F2 ma jednak dość dobre
reflektory na H7. A jeśli Cię to nie satysfakcjonuje, to pozostaje
zmiana na MII.

S.J>
31 Mar 2005, 01:30
Dziekuje wszystkim za informacje i porady.
Mysle, ze na razie odpuszcze sobie, tym bardziej ze nosze sie z zamiarem
zmiany pojazdu :)

Co do "oslepiania" uzytkownikow drog, to mysle,ze w tym celu wystarcza
zupelnie zle ustawione standardowe H7 :)
A tak serio, Xenony to rowniez komfort jazdy i pewnego rodzaju estetyka, ale
moze nie wszyscy o tym wiedza.

pozdrawiam
S.J

Artek
31 Mar 2005, 04:26

[...]

Co do "oslepiania" uzytkownikow drog, to mysle,ze w tym celu
wystarcza zupelnie zle ustawione standardowe H7 :)


Oczywiście. Źle ustawione, to wystarczą nawet zwykłe żarówki, ale
xenonki są dużo skuteczniejsze od innych również w oślepianiu, stąd
dodatkowe wymogi homologacyjne.

A tak serio, Xenony to rowniez komfort jazdy i pewnego rodzaju
estetyka, ale moze nie wszyscy o tym wiedza.


Ja wiem, jeździłem m.in. Peugeotem 607 i Oplem Omegą wyposażonymi w
xenony, ale niestety w Megane I tego dobrodziejstwa raczej nie da się
zastosować (po prostu się nie opłaca, chociaż jak ktoś chce...). A co
do estetyki, to dla mnie kolor świateł nie ma aż takiego znaczenia,
byleby dobrze oświetlały i nie powodowały zagrożenia a przy tym nie
wymagały kosztowny przeróbek samochodu. Tak więc H7 w M I wydaje mi
się optymalnym rozwiązaniem.

Leschek Jeschke at
31 Mar 2005, 11:31

"S.J" <slawek.ju@wp.plschrieb im Newsbeitrag

Co do "oslepiania" uzytkownikow drog, to mysle,ze w tym celu wystarcza
zupelnie zle ustawione standardowe H7 :)


Nic dodać, nic ująć. Wielu niestety sądzi, że robi że ustawianie świateł raz
do roku w renomowanym warstacie to zbyt duży, a niewidoczny dla innych
luksus - wolą za te pieniądze surogat ksenonów, którymi można zaimponować w
swoim środowisku.

A tak serio, Xenony to rowniez komfort jazdy i pewnego rodzaju estetyka,
ale moze nie wszyscy o tym wiedza.


Oczywiście, pod warunkiem, że zainstalowane są zgodnie z zaleceniami
producenta, a nie "fachofcuf".



Podobne tematy:
: SOCZEWKI DO MEGANE
18.12.2009 Minimal | Deep Techno @ megaNETcaffe | Bełchatów
: SOCZEWKI DO MEGANE
18.12.2009 Minimal | Deep Techno @ megaNETcaffe | Bełchatów