Problem z dmuchawą

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.renault

Wersja archiwalna tematu "Problem z dmuchawą" z grupy alt.pl.misc.samochody.renault



sevq
20 Paź 2006, 09:59
Witam
Mam problem w clioII przy włączeniu 4 biegu dmuchawy wywaliło mi
bezpiecznik,
biegi 1,2,3 działaja bez problemu, nie wiecie jaka może byc tego przyczyna
chciał bym sie czegoś na ten temat dowiedzieć przed wizytą w warsztacie sami
rozumiecie.
dzieki
pozdrawiam
slimak_gda_5wzgorz
21 Paź 2006, 15:20

sevq napisał(a):

Witam
Mam problem w clioII przy włączeniu 4 biegu dmuchawy wywaliło mi
bezpiecznik,
biegi 1,2,3 działaja bez problemu, nie wiecie jaka może byc tego przyczyna
chciał bym sie czegoś na ten temat dowiedzieć przed wizytą w warsztacie sami
rozumiecie.
dzieki
pozdrawiam


sprawdź opornicę przy dmuchawie - jeśli masz dmuchawę VALEO
istnieje dużeprawdopodobiestwo że trzeba przelutować dławik na
płytce. Usunięcie go, i wstawienie "polskiego dławika" w postaci
drutu powinno rozwiązać sprawę. dławik odpowiada za 4 bieg (12 V).

sevq
23 Paź 2006, 03:30

sprawdź opornicę przy dmuchawie - jeśli masz dmuchawę VALEO
istnieje dużeprawdopodobiestwo że trzeba przelutować dławik na
płytce. Usunięcie go, i wstawienie "polskiego dławika" w postaci
drutu powinno rozwiązać sprawę. dławik odpowiada za 4 bieg (12 V).

Dmuchawa jest magnetti mireli :) pewnie jak by była Valeo to bym nie miał z
nią problemów :)

slimak_gda_5wzgorz
24 Paź 2006, 01:01

sevq napisał(a):

sprawdź opornicę przy dmuchawie - jeśli masz dmuchawę VALEO
istnieje dużeprawdopodobiestwo że trzeba przelutować dławik na
płytce. Usunięcie go, i wstawienie "polskiego dławika" w postaci
drutu powinno rozwiązać sprawę. dławik odpowiada za 4 bieg (12 V).

Dmuchawa jest magnetti mireli :) pewnie jak by była Valeo to bym nie miał z
nią problemów :)


mimo wszystko poszukłabym przyczyny w opornicy - to standardowy
element dmuchawy - a gdy piszesz o wywalaniu korków na 4 biegu to to
byłaby najbardziej prawdopodobna przyczyna - wtedy na dmuchawe idzie
cie pełne 12 V, i tylko uszkodzony układ może ci wywalić korki - bo
dmuchawa na 4 biegu powinna działać bez zarzutu.

Jendreck
24 Paź 2006, 02:44
slimak_gda_5wzgorz napisał(a):

sevq napisał(a):
| sprawdź opornicę przy dmuchawie - jeśli masz dmuchawę VALEO
| istnieje dużeprawdopodobiestwo że trzeba przelutować dławik na
| płytce. Usunięcie go, i wstawienie "polskiego dławika" w postaci
| drutu powinno rozwiązać sprawę. dławik odpowiada za 4 bieg (12 V).

| Dmuchawa jest magnetti mireli :) pewnie jak by była Valeo to bym nie miał z
| nią problemów :)

mimo wszystko poszukłabym przyczyny w opornicy - to standardowy
element dmuchawy - a gdy piszesz o wywalaniu korków na 4 biegu to to
byłaby najbardziej prawdopodobna przyczyna - wtedy na dmuchawe idzie
cie pełne 12 V, i tylko uszkodzony układ może ci wywalić korki - bo
dmuchawa na 4 biegu powinna działać bez zarzutu.


Jak na dmuchawę idzie pełne napięcie to opornica nie ma nic do rzeczy.
Miałem dokładnie to samo. Najpierw byłem w autoryzowanym serwisie i
stwierdzili, że to zwarcie w silniku (opornica była Ok) i że trzeba
wymienić cały silnik, ale oni mają jako część zamienną tylko silnik z
tymi dwoma skorupami za cenę coś koło 1000 złotych albo więcej (tu się
uśmiechnąłem pierwszy raz) i na razie to oni mi założyli większy
bezpiecznik (i tu się uśmiałem drugi raz).
Pojechałem do znajomego elektryka i co sie okazało, że w silniku są
badziewne, zbyt "miękkie" szczotki i pył z nich pozapychał szczeliny
pomiędzy działkami komutatora i silnik pobierał za dużo prądu,
wystarczyło przemyć komutator benzyną i pomogło.

A co do opornicy to mój znajomy też ma Clio II i miał spalony jeden (lub
więcej już nie pamiętam) z rezystorów w opornicy (ale dmuchawa nie
wywalała bezpieczników tylko chodziła na IV biegu, nie chodziła na
niższych biegach), chcieli mu wymienić cały moduł za ciężkie pieniądze,
ale on pojechał do elektryka i po "wydłubaniu" wymienił mu tylko spalone
rezystory.

sevq
25 Paź 2006, 08:50
Dzięki Panowie
mam juz jakis obraz tego co powinienem zrobic, dowiadywałem sie o sam silnik
ale nie w aso koszto ok 200 zł generalnie na codzien moge miec tylko 3 biegi
ale czasami by sie 4 przydał :)
Pozdrwaiam
Piotr
10 Lis 2006, 17:33

Dzięki Panowie
mam juz jakis obraz tego co powinienem zrobic, dowiadywałem sie o sam
silnik ale nie w aso koszto ok 200 zł generalnie na codzien moge miec
tylko 3 biegi ale czasami by sie 4 przydał :)
Pozdrwaiam


 a u mnie upalił sie konektor - wtyczka przy samym silniku - dokładnie pin
który odpowiadał za 4 bieg.... marne połączenie, rozgrzał sie i powyginały
sie styki i "zwierało"
zacisnąłem bardziej styki i znów działa,
może to jakaś wskazówka.....

Pozdr
Piotr



Podobne tematy:
Mam Problem
Problem z serwerem rozwizany
More FPS? No problem :)
Pierwszy poważny problem...
Problemy z zalogowaniem
IV semestr i problemy z nim związane
Problemy z programmami z neta !!!