Scenic 1.4 ('2001) - cewki leca...

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.renault

Wersja archiwalna tematu "Scenic 1.4 ('2001) - cewki leca..." z grupy alt.pl.misc.samochody.renault



PiotrG
15 Sty 2006, 06:43
Witam,
czy ktos spotkal sie juz z problemem wysiadajacych cewek zaplonowych
w Scenic 1.4 (rocznik 2001)?

W ciagu 2 tygodni padly wszystkie 4 - w dwoch turach po dwie tygodniowo ;-)
Objaw byl typowy dla pracy na 2...3 garnkach - b. mala moc, nierowna i
glosna praca (zona okreslila to jako "traktor"), b. duze spalanie paliwa
itd.

Po wymianie OK, facet w komputerze sprawdzal i wyglada na to, ze nic tam
zlego nie widzi.

Samochod ma 4 lata, ok. 60kkm - czy to mozliwe, ze po prostu
"nadszedl czas" na te cewki, czy raczej cos sie kaszani w komputerze
i przez to cewki sie pala?

PiotrG

Enagem
15 Sty 2006, 07:56

Witam,
czy ktos spotkal sie juz z problemem wysiadajacych cewek zaplonowych
w Scenic 1.4 (rocznik 2001)?


Witam
Tak wielu spotkało się z tym problemem.Jest to częsta i typowa awaria w
młodszych Renaultach.Poszukaj w archiwum jest wiele na ten temat.Zobacz na
innych listach o Renault na serwerze:  news.triger.com.pl
Cewki masz zapewne firmy Sagem.Są to bardzo awaryjne cewki, do czego Renault
Polska nigdy nie chciało się przyznać.Ale zdarzało się że wymieniali po
gwarancji za free lub partycypowali w kosztach.Ciebie raczej to nie
dotyczy-wiek i przebieg.
pozdrawiam
Enagem

---
avast! antywirus: Wychodzace wiadomosc czysta.
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0603-0, 2006-01-15
Przetestowano na: 2006-01-15 13:56:46
avast! - Copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
http://www.avast.com

Wojtek
15 Sty 2006, 08:29

Witam
Tak wielu spotkało się z tym problemem.Jest to częsta i typowa awaria w
młodszych Renaultach.Poszukaj w archiwum jest wiele na ten temat.Zobacz na
innych listach o Renault na serwerze:  news.triger.com.pl
Cewki masz zapewne firmy Sagem.Są to bardzo awaryjne cewki, do czego
Renault
Polska nigdy nie chciało się przyznać.Ale zdarzało się że wymieniali po
gwarancji za free lub partycypowali w kosztach.Ciebie raczej to nie
dotyczy-wiek i przebieg.
pozdrawiam


dzisiaj spotkalo mnie to samo, samochod na niskich obrotach "parkocze jak
traktor" brak mocy, spalanie w normie,

auto stało na dworze moze to przez duzy mroz ?

Scenic 1.6 16V  99r. przebieg okolo 70 tys

PiotrG
15 Sty 2006, 10:49

Witam
Tak wielu spotkało się z tym problemem.Jest to częsta i typowa awaria w
młodszych Renaultach.Poszukaj w archiwum jest wiele na ten temat.Zobacz na
innych listach o Renault na serwerze:  news.triger.com.pl
Cewki masz zapewne firmy Sagem.Są to bardzo awaryjne cewki, do czego
Renault Polska nigdy nie chciało się przyznać.


Dzieki za info - generalnie to samo powiedzial mi macher, ktory cewki
wymienial.
Teraz zastosowal cewki firmy Beru - ponoc sa lepsze. Czy to prawda?

PiotrG

Enagem
15 Sty 2006, 13:04

Teraz zastosowal cewki firmy Beru - ponoc sa lepsze. Czy to prawda?

PiotrG


Witam
Generalnie lepsze,sam ma w jednym aucie wymienione na Beru i jest ok.Na
allegro ktoś sprzedaje po 100 zł (firmy moto france ???czy coś takiego)ale
nie wiem jakiej są jakości.Najbardziej bezawaryjne są cewki firmy denso.
pozdrawiam
Enagem

---
avast! antywirus: Wychodzace wiadomosc czysta.
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0603-0, 2006-01-15
Przetestowano na: 2006-01-15 19:04:33
avast! - Copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
http://www.avast.com

menios
21 Sty 2006, 11:44
Mnie tez padly francuskie badziewne Sagem. Kupilem uzywane japonskie uzywane
firmy Denso po 100 za sztuke ( w serwisie chcieli z wymiana 400 zl), od tej
pory bez problemu. Jesli jestes z Wa-wy to polecam kupic w centrum napraw
Awissa ( ul. Trakt Brzeski 172 przy zjezdzie na Lublin).
Wymienic mozna samemu, wystarczy zdjac plastikowa atrape pokrywy silnika
odlaczyc przewod wysokiego napiecia od uszkodzonej cewki, odkrecic srubke,
wyjac uszkodzona cewke, po wlozeniu nowej poskladac wszystko do kupy).
Jedyny problem to zlokalizowac , ktora cewka jest "walnieta" , musisz zatem
robic to po kolei, zmieniaj przy wylaczonym silniku bo moze Ci sie zapalic
na stale na desce rozdzielczej pomaranczowa kontrolka z silnikiem ( przy
uszkodzonej cewcw tylko miga) i wtedy bedziesz musial zresetowac komputer w
aucie..

Pozdrawiam

Piotrek

Megane 1.6 16V  '01

R2r
22 Sty 2006, 16:56
menios napisał(a):
Jedyny problem to zlokalizowac , ktora cewka jest "walnieta" , musisz zatem
robic to po kolei, zmieniaj przy wylaczonym silniku bo moze Ci sie zapalic
na stale na desce rozdzielczej pomaranczowa kontrolka z silnikiem ( przy
uszkodzonej cewcw tylko miga) i wtedy bedziesz musial zresetowac komputer w
aucie..


No więc ja kilkakrotnie widziałem jak to robią różne serwisy
autoryzowane (sic!) Renault.
Otóż uruchamiają oni silnik i sprawdzają kolejno _na pracującym
silniku_, czy po odłączeniu którejś cewki pracuje on tak samo jak przy
podłączonych wszystkich. :-)
Zapomnij o jakimś podłączaniu do komputera diagnostycznego czy o błędzie
w komputerze samochodu. Przynajmniej tak jest w Megane 2000 r. K4M.
Wydaje mi się więc, że możesz śmiało sprawdzić w tn sam sposób.
Na dodatek powiem, że jeden z serwisów nie chciał załatwiać holowania,
lecz kazał mi z padniętą cewką przyjechać do siebie (ok.50 km) i...
przyjechałem (nie bardzo miałem wybór, a zależało mi na szybkim
usunięciu usterki). A samochód do dziś dnia jeździ i jakoś nic się nie
stało (choć obawiałem się o katalizator i takiej jazdy nie polecam).
:-)
Janusz z Siemianowic
22 Sty 2006, 19:16

menios napisał(a):
| Jedyny problem to zlokalizowac , ktora cewka jest "walnieta" , musisz
zatem
| robic to po kolei, zmieniaj przy wylaczonym silniku bo moze Ci sie
zapalic
| na stale na desce rozdzielczej pomaranczowa kontrolka z silnikiem ( przy
| uszkodzonej cewcw tylko miga) i wtedy bedziesz musial zresetowac
komputer w
| aucie..

No więc ja kilkakrotnie widziałem jak to robią różne serwisy
autoryzowane (sic!) Renault.
Otóż uruchamiają oni silnik i sprawdzają kolejno _na pracującym
silniku_, czy po odłączeniu którejś cewki pracuje on tak samo jak przy
podłączonych wszystkich. :-)


u mnie tak robił nieautoryzowany serwis - czyli zaprzyjaźniony mechanik
stwierdził, która cewka wg niego padła ale bez podłączenia do kompa nie
dawał 100% gwarancji że to akurat ta
natomiast w ASO Renault mechanik odkręcił wszystki cewki na raz i po
zapaleniu silnika od krótkim wsłuchaniu się razu wskazał która padła (podono
te padnięte jakoś stukają) i potwierdził diagnozę znajomego mechanika, który
stosował metodę kolejnego odłączania przewodów

Zapomnij o jakimś podłączaniu do komputera diagnostycznego czy o błędzie
w komputerze samochodu. Przynajmniej tak jest w Megane 2000 r. K4M.


autko o którym mówię - w opisie

Wydaje mi się więc, że możesz śmiało sprawdzić w tn sam sposób.
Na dodatek powiem, że jeden z serwisów nie chciał załatwiać holowania,
lecz kazał mi z padniętą cewką przyjechać do siebie (ok.50 km) i...
przyjechałem (nie bardzo miałem wybór, a zależało mi na szybkim
usunięciu usterki). A samochód do dziś dnia jeździ i jakoś nic się nie
stało (choć obawiałem się o katalizator i takiej jazdy nie polecam).


no mnie też powiedzieli, że w ostateczności można tak jechać (a raczej
dojechać) - ale wyjazd na narty (byłem umówiony na drugi dzień ze znajomymi)
odradzili ;)

R2r
23 Sty 2006, 07:03
Janusz z Siemianowic napisał(a):
u mnie tak robił nieautoryzowany serwis - czyli zaprzyjaźniony mechanik
stwierdził, która cewka wg niego padła ale bez podłączenia do kompa nie
dawał 100% gwarancji że to akurat ta


Padnięta cewka nie daje napięcia na świecę, więc jej odłączenie (nie
trzeba odkręcać - wystarczy odpiąć na chwilę przewód) nic nie zmienia -
nadal nie pracuje 1 cylinder. Odłączenie sprawniej cewki powoduje, że
nie pracują już dwa cylindry i silnik prawie gaśnie na biegu jałowym. W
każdym razie w ten sposób łatwo znaleźć tę niesprawną.

natomiast w ASO Renault mechanik odkręcił wszystki cewki na raz i po
zapaleniu silnika od krótkim wsłuchaniu się razu wskazał która padła (podono
te padnięte jakoś stukają)


A to też fakt, gdyż tak naprawdę walnięta cewka ma po prostu przebity
izolator i iskrę wytwarza ale przed świecą - na swoim korpusie - i to
może być słyszalne.

no mnie też powiedzieli, że w ostateczności można tak jechać (a raczej
dojechać)


Dokłądnie tak, jak napisałeś: w ostateczności.

- ale wyjazd na narty (byłem umówiony na drugi dzień ze znajomymi)
odradzili ;)


Absolutnie. Wyobrażasz sobie chyba, co może zrobić wybuch niespalonego
paliwa w katalizatorze? A paliwo z cylindra z uszkodzoną cewką nie jest
przecież spalane. Czy ono zdąży się tam zgromadzić w odpowiedniej
ilości? To chyba zależy m.in. od dystansu pokonanego przy niesprawnej
cewce...

old
24 Sty 2006, 04:22

Witam,
czy ktos spotkal sie juz z problemem wysiadajacych cewek zaplonowych
w Scenic 1.4 (rocznik 2001)?

W ciagu 2 tygodni padly wszystkie 4 - w dwoch turach po dwie tygodniowo
;-)
Objaw byl typowy dla pracy na 2...3 garnkach - b. mala moc, nierowna i
glosna praca (zona okreslila to jako "traktor"), b. duze spalanie paliwa
itd.

Po wymianie OK, facet w komputerze sprawdzal i wyglada na to, ze nic tam
zlego nie widzi.

Samochod ma 4 lata, ok. 60kkm - czy to mozliwe, ze po prostu
"nadszedl czas" na te cewki, czy raczej cos sie kaszani w komputerze
i przez to cewki sie pala?


mnie też dopadła cewka, ale coś mi się wydaje że już wcześniej przy zimnym
silniku dawała mi znać, iż jej żywot dobiega końca. W niedziele po
przejechaniu kilku kilometrów zapalił mi service - check emissions i autem
zaczeło rzucać jak przy gorączce człowiekiem. Po wymianie nawet na zimnym
silniku nie te auto :)

pozdr.

old /scenic_II/



Podobne tematy:
Hipnoza Sceniczna - Ciekawe sugestie hipnotyczne
hipnoza sceniczna to jakiś żart i wielkie oszustwo!!!
Hipnoza Sceniczna - Ciekawe sugestie hipnotyczne
hipnoza sceniczna to jakiś żart i wielkie oszustwo!!!
[320d, 2001] Naprawa ogrzewania szyby tylnej
ABSOLWENCI ROKU 2001 THE BEST
[320d, 2001] Naprawa ogrzewania szyby tylnej