Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r.

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.renault

Wersja archiwalna tematu "Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r." z grupy alt.pl.misc.samochody.renault



Dominik
21 Sty 2008, 12:23
Witajcie
Jeśli wątek ten był poruszany wielokrotnie z góry przepraszam.
Posiadam Megane 1, rok 2001. zakupiłem w połowie maja więc to jest moja
pierwsza zima oraz jest to mój pierwszy samochód.
Problem pojawił się w połowie listopada jak przyszły porządne przymrozki. Na
szybach wewnątrz samochodu zaczęła osadzać się biała maź, coś jakby para
wodna+coś jeszcze. Na początku stycznia (wcześniej nie miałem kiedy) oddałem
samochodu do mechanika (nie pierwszy lepszy warsztat tylko znany
człowiek,pewny). Okazało się że poszła albo rozszczelniła się nagrzewnica i
trzeba było ją całą wymienić. Oprócz jej wymieniony został filtr (nie znam
się na samochodach więc prosze o zrozumienie) który jest umieszczony przed
szybą przednią.
Sądziłem że wymiana tych 2 rzeczy zlikwituje efekt w postaci zaparowywania
szyb, ale niestety.
Zrobiłem kilka testów:
1. gdy jade sam samochodem, właczam ogrzewanie tylniej szyby oraz nawiew na
samą przednią szybe, tylnia cala jest zaparowana od srodku, gdy para schodzi
z tylniej szyby ustawiam nawiew na 2 stopien (z 4 możliwych chodzi mi o
sile), kierunek nogi i szyba. Po paru minutach tylnia szyba w całosci mi
zaparowuje, podkręcam sile i wlaczam na 3. Nic nie daje ponieważ boczne
szyby (tzn. kierowca i pasazera) w calosci zaparowane. Zmieniam ustawienia
na samą szybe przednią. Lewa boczna (tzn. od kierowcy) szybko odparowuje,
zaś prawa bardzo powoli. Jak wlaczony mam nawiew na przednia sama wszystkie
inne tzn. boczne kanaly oraz srodkowy mam zamkniety.
2. kierowca+pasazer. w tej probie oraz w tej wyzej nie ma pada deszcz, temp.
okolo 5 stopni. wlaczam ogrzewanie tylniej zeby odparowala oraz nawiew na
przednia szybe, gdy para schodzi ogrzewanie tylniej wylaczam. Nawiew na
przednia szybe ustawiam na 3. Po paru minutach boczna szyba kierowcy oraz
pasazera od polowy zaparowane
3. kierowca+pasazer. Ustawiam nawiew na 3 sile, kierunek nogi+szyba. ale
srodkowy kanal calkowicie zablokowany, wieja tylko boczne. Po paru mintach
boczne szyby w calosci zaparowane.
4. kierowca-temp. 8 stopni, slonecznie, nie pada. Ustawiam nawiew na 2 sile,
kierunek nogi+szyba po 4 km boczne szyby zaparowane. Tylnia tez od razu
zaparowuje mimo ze na poczatku ja odparuje nagrzewaniem tylniej. Zmienilem
kierunek nawiewu na sama przednia szybe, sila 3, boczna kierowcy odparowala,
pasazera do polowy.

Przepraszam ze tyle napisalem, ale chcialem zeby sprawa byla jasna.
Nie wiem czy po prostu ten model renault tak ma czy cos moze jest nadal nie
tak, bo szczerze mowiac wkurza mnie to ze mimo ze jade sam to mi zaparowuja
i gorzej widze. Sadzilbym ze tak musi byc...gdyby nie fakt ze jak jechalem w
polowie pazdziernika z 3 pasazerami (lacznie 4 osoby w samochodzie) nawiew
spokojnie dzialal sobie albo 2 albo 3 nie pamietam teraz. to o zadnym
zaparowywaniu szyb nie bylo mowy, nawet jak ruszalem o 6 rano a juz wtedy
byl przymrozek bo szyby zamarzly i nie mialem skrobaczki.

Mam odczucie ale to moze byc bledne... ze jak mam wlaczony tylko nawiew na
szyby i kanal srodkowy zablokowany oraz boczne to lewy nawiew taki maly od
szyby mocniej dziala w porownaniu do prawego nawiewu tez tego malego szyby
przedniej.

Powiedz czy tez macie takie problemy z zaparowanymi szybami w tym modelu????
Narazie wymyslilem tak ze mam ciagle wlaczony nawiew na przednia szybe i
wlaczam ogrzewanie tylniej...ale to paranoja na moje.
Mechanik na chwile obecna nie ma pomyslu, sprawdzane bylo czy uszczelni nie
przepuszczaja wody przy szybach, wszystko jest ok. Wody w wykladzie i w
bagazniku nie ma, wiec nie ma zrodel wilgoci, ale jak wsiada mi 3 osoby
teraz z kierowca to po 20-3o minutach jak otworze klape od bagaznika to z
szyby tylniej moge zbierac duza ilosc wody skroplonej...

Jesli byscie wiedzieli co to moze byc bede bardzo wdzieczny za pomoc

darnok
21 Sty 2008, 14:04

In news:fn2kg4$o00$1@atlantis.news.tpi.pl, *Dominik* wrote:
Jesli byscie wiedzieli co to moze byc bede bardzo wdzieczny za pomoc
Ciach belkot!


Sorry stary ale tego sie czytac nie da!

Napisales elaborat jak nie wiem co a nie napisales czy masz klime czy nie.

Standardowe przczyny parowania to:
- zamkniety obieg powietrza - np uszkodzona klapka,
- zapchany filtr przeciwpylkowy (ten w podszybiu).

Biala maz na szybie to dostawanie sie plynu chlodniczego do kanalow i jego
osadzanie na szybach.

Jak sa przymrozki i auto rozmarznie to nie ma sie co osadzac na szybach. No
chbya ze zdazysz solidnie nachuchac.
To samo jak jest sucho.

Parowanie objawia sie najczesciej przy duzej wilgotnosci - np. w czasie
deszczu.
Sprobuj zastosowac preparat antyroszeniowy na szyby - ale to polsrodek
troche.
Jak jest wilgotno to zeby szyby byly odparowywane musi byc nawiew troche na
szyby - bez tego beda parowac.
I chyba w aucie bez klimy to cieple powietrze.

Z tego belkotu wynika ze masz zamkniety obieg powietrza - nie dostaje sie
swieze powietrze z zewnatrz.
Gdybys cokolwiek mi odpisywal to skrotowo, krotkimi, prostymi zdaniami. Nie
chce mi sie przebijac przez takie nieczytelne wypracowania.

Dominik
21 Sty 2008, 14:31
nie mam klimatyzacji,
filtru przeciwpylkowego tez nie ma, wiec to odpada
obieg zamkniety nie mam na przycisk tylko manualne pokrętło - zawsze
ustawione jest na obieg otwarty

o jakiej klapce mowisz - ze niby uszkodzoa przy zakmnietym obiegu???

belkot to wiesz...zachowaj dla siebie takie "inteligentne" przemyslenia...

R2r
21 Sty 2008, 19:22
Dominik pisze:
nie mam klimatyzacji,
filtru przeciwpylkowego tez nie ma, wiec to odpada
obieg zamkniety nie mam na przycisk tylko manualne pokrętło - zawsze
ustawione jest na obieg otwarty

o jakiej klapce mowisz - ze niby uszkodzoa przy zakmnietym obiegu???

belkot to wiesz...zachowaj dla siebie takie "inteligentne" przemyslenia...


Czytałeś to:
http://rtfm.killfile.pl/#lajza
?
Chyba nie.

A wracając do meritum:
Klapka włączająca obieg zamknięty (czyli zamykająca dopływ powietrza z
zewnątrz) uruchamiana jest siłownikem, który potrafi się zepsuć. Nie ma
wtedy znaczenia w jakiej pozycji jest pokrętło nawiewu. To czy klapka
działa łatwo sprawdzić, przełączając dość szybko pomiędzy IV na obiegu
zamkniętym a IV na obiegu otwartym lub odwrotnie - słychać po krótkim
czasie jak zmienia się dźwięk wydawanym przez płynące powietrze. Jeśli
tej różnicy nie ma to już powinieneś wiedzieć co jest grane.
Co oznacza biała maź na szybie, to też już kolega Darnok Ci napisał.
Napisałeś też, że "Oprócz jej [niej] wymieniony został filtr (nie znam
się na samochodach więc prosze o zrozumienie) który jest umieszczony
przed szybą przednią."  oraz "filtru przeciwpylkowego tez nie ma, wiec
to odpada". No to jest czy go nie ma?
A tak na marginesie: po polsku będzie tylnej (nie tylniej).

Dominik
22 Sty 2008, 10:51
Witaj
Dowiedzialem się więc filtr przeciwpylkowy mam i zostal wymieniony na nowy
wiec to nie to, pozniej sprawdze kwestie klapki wlaczajacej obieg zamkniety
Jacek
23 Sty 2008, 14:04

Dowiedzialem się więc filtr przeciwpylkowy mam i zostal wymieniony na nowy
wiec to nie to, pozniej sprawdze kwestie klapki wlaczajacej obieg
zamkniety


witaj
Darnok Ci dobrze poradził, bo to co napisales to naprawde bełkot. Doceń
fachowa porade i opisuj problemy konkretnie, bo ogrzewanie tylniej szyby nie
ma nic do sprawy parowania szyb.
Ja stawiam na uszkodzony obieg zamkniętego powietrza, klapka pozostala w
pozycji zamknietej, standartowa usterka w tym modelu. Trzeba rozebrac
przednie podszybie i otworzyc recznie klapke i pozostawic w tym polozeniu.
Pozdrawiam



Podobne tematy:
Jak dobrać szyby do gogli oakley zimowych
Energy 2000 - SMS Party(2010)
Liczymy do 2000
CERATO HATCHBACK 2000 POJEMNOŚĆ 143KM .PROSZĘ O PODPOWIEDŻ
Wymiar a gruboś szyby...
Szyby- najlepszy sposób na czyszczenie.
Jak dobrać szyby do gogli oakley zimowych