migająca kontrolka oleju przy 2k obrtoach w cordobie '95

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.seat

Wersja archiwalna tematu "migająca kontrolka oleju przy 2k obrtoach w cordobie '95" z grupy alt.pl.misc.samochody.seat



Agent
15 Maj 2008, 04:13

Kiedyś pisałem o takim problemie, że równiutko przy 2000 obrotów zaczynała
mi piszczeć kontrolka oleju. Po "przegazowaniu do 3000, przez chwilkę byl
spokój i za chwile znowu to samo. Równie dobrze, potrafiła przestać
poniżej tych 2000 tysięcy.
W ASO Maran w Wawie - koszt naprawy 200 PLN - powiedzieli, że czujnik
oleju. I fakt - winowajcą był brązowy czujnik oleju.

Łączny koszt - 8 PLN czujnik w InterCarsie + 10 minut roboty...


No i dlaczego ludzie nie jeżdża do ASO? Niechby roboczogodzina kostowała u
nich nawet 100zł. Naciągają jak tylko mogą.
P.S.Byłem ostatnio w ASO skoda przeczyścić przepustnicę. Z góry jasno
określiłem jaką usługę chcę wykonać. Facet przy komputerze coś wystukał
sobie i mówi że koszt będzie około 60 zł. No to ja że ok. Wzięli auto, potem
jazda próbna, wszystko ok ( znaczy i tak było ok tylko raz na jakiś czas
zafalowały mi bardzo mocno obroty ale to  raz na około 2 tygodznie się
zdarzało) i facet mi mówi że nieoficjalnie 100 zł się należy :) a oficjalnie
w kasie180 zł. Nie mogłem zrozumieć czemu na początki  miało to kosztować 60
a potem 180 zł. Nie zgodziłęm się na to po czym dośc szybko facet zmienił
zdanie i mówi ze mam zapłacić te 60 zł w kasie skoro tak mi wcześniej
powiedzieli. Dla mnie skandal.

adre...@poczta.onet.pl
15 Maj 2008, 04:35

wrote:

| | Kiedyś pisałem o takim problemie, że równiutko przy 2000 obrotów zaczynała
| mi piszczeć kontrolka oleju. Po "przegazowaniu do 3000, przez chwilkę byl
| spokój i za chwile znowu to samo. Równie dobrze, potrafiła przestać
| poniżej tych 2000 tysięcy.
| W ASO Maran w Wawie - koszt naprawy 200 PLN - powiedzieli, że czujnik
| oleju. I fakt - winowajcą był brązowy czujnik oleju.

| Łączny koszt - 8 PLN czujnik w InterCarsie + 10 minut roboty...


jestem swiezy w temacie Seata Cordoby r. 2002, bo ostal sie po RIP
Tesciu. U mnie podobnie. Auto stoi na skrzyzowaniu lub chwile po
zapaleniu - odpala sie sygnalizacja oleju i piszcze 2 minuty, a potem
ustaje.

Na poczatku sprawdzilem oleju i byl, ale dla swietego spokoju troche
dolalem (nawet troche za duzo bo nie mam wyczycia).

W takim razie, co ja mam sprawdzic/wymienic u mechanika? Czy taki nie
ASO warsztat sobie z tym poradzi? Mam taki warsztat, gdzie do tej pory
jezdzilem z Fiatami Cin/Sei i mozna im tam wierzyc. Ale czy dadza
sobie rade z Cordoba?

A co to dokladnie jest ten czujnik oleju, to jakas czesc mechaniczna
czy elektroniczna?

D.
16 Maj 2008, 04:06
adre@poczta.onet.pl pisze:

A co to dokladnie jest ten czujnik oleju, to jakas czesc mechaniczna
czy elektroniczna?


moja cordoba jest z '95, wiec silnik jak w VW Polo, nie wiem jak jest z
Twoją, a czujnik:
http://moto.allegro.pl/item363844701_czujnik_cisnienia_oleju_vw_audi_...

D.
16 Maj 2008, 04:07
D. pisze:
Kiedyś pisałem o takim problemie, że równiutko przy 2000 obrotów
zaczynała mi piszczeć kontrolka oleju. Po "przegazowaniu do 3000, przez
chwilkę byl spokój i za chwile znowu to samo. Równie dobrze, potrafiła
przestać poniżej tych 2000 tysięcy.
W ASO Maran w Wawie - koszt naprawy 200 PLN - powiedzieli, że czujnik
oleju. I fakt - winowajcą był brązowy czujnik oleju.

Łączny koszt - 8 PLN czujnik w InterCarsie + 10 minut roboty...

Pozdrawiam


SORKI, nie brązowy, ale biały, ten 1 bar

adre...@poczta.onet.pl
18 Maj 2008, 20:10
jak ja mam ustalic, co ja mam kupic? Czy w sklepach z czesciami
auto-moto dostane cos takiego do Seata?

A jak wyglada siec sprzedazy takich czesci w Internecie? Czy po
numerze nadwozia/silnika/rocznika dojda jaki to bedzie konkretny
symbolo takiego czujnika oleju do Seata Cordoby rocznik XX ??

Dominik
20 Maj 2008, 02:32
adre@poczta.onet.pl pisze:
  A jak wyglada siec sprzedazy takich czesci w Internecie? Czy po
numerze nadwozia/silnika/rocznika dojda jaki to bedzie konkretny
symbolo takiego czujnika oleju do Seata Cordoby rocznik XX ??


tak, w intercarsie raczej dobrze wygląda sprawa a częściami do Cordoby
adre...@poczta.onet.pl
21 Maj 2008, 06:39
czesc,

Cordoba 2002 1.6

no to wiec tak, byla operacja, wycieto co trzeba, ale pacjent nadal
chory.

A tak na normalnie, to zostalo sprawdzone cisnienie oleju i ma 0,5
bara (zakres czujnika 0.2-0.6) wiec chyba dobre. Zostal wymieniony
czujnik oleju (wykrecono oryginal Audi i wkrecono nowy taki sam),
sprawdzono poziom oleju (miedzy znacznikami w gornych stanach). I
nadal piszczy po wlaczeniu po 5-10 sek (obroty ok 1000) lub jak stoi
na swiatlach (obroty 1000).

Wiec co mu dalej dolega? Czy cos w komputerze trzeba zresetowac?

Ile kosztuje podlaczenie komputera do samochodu w ASO?

Kto w Zielonej Gorze oprocz ASO ma taki sprzet aby zobaczyc co
"piszczy" w komputerze?

A czy ta lampka oleju to jest sterowana z komputera, czy cos z boku?



Podobne tematy:
Kontrowersyjne tłuszcze
(REAKTOR) TYPY PRĘTÓW KONTROLNYCH DLA RBMK 1000
informacja od sedziow Badania Kontrolnego
informacja od sedziow Badania Kontrolnego
regulamin dzialu Badanie Kontrolne
Kontrola Negatywnej Energii
100.000 km na oleju roslinnym & co...