utrata mocy

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.seat

Wersja archiwalna tematu "utrata mocy" z grupy alt.pl.misc.samochody.seat



marcinu
4 Lut 2007, 04:13
Siema

Mam małe problemy z autkiem (seat cordoba 1.9 tdi 1999 silnik ALH)

Chodzi o to, że jak przekrocze 3 tyś obr to auto nagle traci moc i zachowuje
sie jak zwykłe sdi. Tak jakby turbo nie chodziło. Jak zgaszę autko i
ponownie je uruchomię to wszystko wraca do normy. Prawdopodobnie silnik
przestawia sie w tryb awaryjny, ale dlaczego??

Z rego co się wstępnie dowiedziałem to może to być: przepływomierz, zawór
n75 przy turbinie, zatarta jakaś kierownica (nie wiem do końca o co chodzi)
no i sama turbina.

Może macie jakieś pomysły??

Didel
4 Lut 2007, 11:02
poczytaj temat który pisał : Sieman
 \

Z rego co się wstępnie dowiedziałem to może to być: przepływomierz, zawór
n75 przy turbinie, zatarta jakaś kierownica (nie wiem do końca o co
chodzi) no i sama turbina.

Może macie jakieś pomysły??

--

Pozdrawiam
--------------------------------------
Marcin / seat cordoba vario tdi
marcin73[malpa]op.pl / GG 1364212
Wawa-Bielany zone


marcinu
4 Lut 2007, 11:15

poczytaj temat który pisał : Sieman


Już czytałem, jestem z nim w kontakcie. Oby mój problem okazał sie równie
prosty do usunięcia.

Cz
4 Lut 2007, 18:03

marcinu wrote:
Z rego co się wstępnie dowiedziałem to może to być: przepływomierz, zawór
n75 przy turbinie, zatarta jakaś kierownica (nie wiem do końca o co chodzi)
no i sama turbina.


Jeszcze sprawdź, czy przypadkiem nie masz walniętego czujnika położenia
pedału hamulca... Mój Leon przy tym się przełączał w awaryjny. Miało to
jakiś związek z kontrolą trakcji...

Ogólnie nie podejrzewałbym samej turbiny, bo gdyby była padnięta silnik
byłby mułowaty przy każdych obrotach. N75 wysoce prawdopodobne.

uciu
6 Lut 2007, 15:39
Miałem takie coś w Leonie.

Przyczyną były nie zatarte a zapieczone kierowniczki spali w turbinie.

Czyszczenie kosztowało mnie 400zł.

Teraz nie ma najmniejszego problemu z utratą mocy.

Jest to typowy objaw silników TDI.

Co do zaworu n75 to również może być on tego przyczyną.

Co do zapieczonych kierowniczek to jest to tak:

dodając gazu itp rośnie ciśnienie w turbinie ale ze kierowniczki są
zapieczone nie mogą kierować spalinami.

Przez to b nie uszkodzić turbiny komputer włacza tryb awaryjny poprzez
wyłączenie turbiny tzw notlauf.

Komputer można zresetować poprzez wyłączenie silnika i ponowne załączenie
(przekręcenie kluczyka). Po takim manewrze turbina działa znowu chyba że zas
bedziesz tak mocno przyspieszał lub jechał szybko to znowu załaczy się tryb
awaryjny. Ja sie tak najadłem strachu wyprzedzając 2 tiry gdy nagle auto nie
chciało dalej jechać a z naprzeciwka nadciągał kolejny ciągnik:-) Poza tym
kilka razy zdarzyło mi sie wyłaczać silnik nawet przy 140km/h by zresetować
kompa.

Samo czyszczenie trwało jeden dzień i kosztowało j/w.

Jeśli jesteś z g. śląska to moge polecić gościa, który mi to zrobił.

Po jego czyszczeniu znowu słyszę ten fajny gwizd jak wtedy jak autko było
nowe:-)

Pozdrawiam

marcinu
6 Lut 2007, 17:07

Miałem takie coś w Leonie.

Przyczyną były nie zatarte a zapieczone kierowniczki spali w turbinie.

Czyszczenie kosztowało mnie 400zł.


Witaj
Jestem z wawki a tu czyszczenie turbiny kosztuje 900 zł + 300 za wyjęcie :((
Na razie jeszcze pojeżdzę i potestuję auto. Dzis np było wszystko ok. Tak
jak pisałem problem pojawia sie przy 3 tys obrotów a ja zazwyczaj dociągam
do 2,5 tyś więc nie jest to upierdliwe. Zdaję sobie jednak sprawę, że na
dłużej tak sie  nie da.
Na razie zacznę od diagnostyki VAG-iem i czyszczenia przepływki.

uciu
7 Lut 2007, 16:46

Jestem z wawki a tu czyszczenie turbiny kosztuje 900 zł + 300 za wyjęcie
:((


http://www.tdi-tuning.pl/kontakt.htm

ja czysciłem u nich ale w oddziale katowickim...nie możliwe ze jest aż taka
przebitka:-)

Paweł P
11 Lut 2007, 14:43
Witajcie
Brat ma podobny problem w Leonie. Po jakim przebiegu "to" się u Was pojawiło?
Pozdrawiam
Paweł

Użytkownik "uciu" <gusevaWYTNI@interia.plnapisał w wiadomo¶ci
| Miałem takie co¶ w Leonie.

| Przyczyn± były nie zatarte a zapieczone kierowniczki spali w turbinie.

| Czyszczenie kosztowało mnie 400zł.

Witaj
Jestem z wawki a tu czyszczenie turbiny kosztuje 900 zł + 300 za wyjęcie :((
Na razie jeszcze pojeżdzę i potestuję auto. Dzis np było wszystko ok. Tak
jak pisałem problem pojawia sie przy 3 tys obrotów a ja zazwyczaj doci±gam
do 2,5 ty¶ więc nie jest to upierdliwe. Zdaję sobie jednak sprawę, że na
dłużej tak sie  nie da.
Na razie zacznę od diagnostyki VAG-iem i czyszczenia przepływki.

--
Pozdrawiam
--------------------------------------
Marcin / seat cordoba vario tdi
marcin73[malpa]op.pl / GG 1364212
Wawa-Bielany zone


uciu
11 Lut 2007, 16:44

Brat ma podobny problem w Leonie. Po jakim przebiegu "to" się u Was
pojawiło?


po ok 95-100kkm ale robilem przy 120kkm

marcinu
12 Lut 2007, 10:28

Witajcie
Brat ma podobny problem w Leonie. Po jakim przebiegu "to" się u Was


pojawiło?

114 ty .
Jak brat rozwiąże problem to napisz co było przyczyna i jakie były koszty
naprawy.

marcinu
16 Lut 2007, 10:28

po ok 95-100kkm ale robilem przy 120kkm


No to sporo latałeś z walniętym turbo:)
Pozdrawiam

Marcin

Paweł P
16 Lut 2007, 17:43

Jak brat rozwiąże problem to napisz co było przyczyna i jakie były koszty
naprawy.


Z tego co przekazał mi Brat to mechanik podłączył Leona pod komputer i ten nic
nieprawidłowego nie pokazał.
Przeczyścił jakiś zawór w okolicy silnika i pomogło.
Brat generalnie tankuje do pełna. Wyjątkowo jakiś czas jeździł na rezerwie. Być
może jakieś paprochy zanieczyściły "zawór" - taką tezę postawił mechanik.
W każdym bądź razie przeczyszczenie owego "zaworka" pomogło. Problem znikł.
Koszt 200 zł (można powiedzieć że "po znajomości")
Pozdr
Paweł

ROBO
17 Lut 2007, 01:27
Miałem to w tolku ARL przy 114 tys, podjechałem do serwisu, rozebrali mi
całą turbine, przesmarowali przepustki bo troche były zabrudzone i wymienili
siłownik co było główną przyczyną. W porównaniu do nowego układu z turbiną,
kosztowało mnie to bardzo rozsądnie (400 zł). Niestety cały dzień wyjęty z
życiorysu, ale warto. Teraz autko śmiga jak nowe.
marcinu
17 Lut 2007, 03:41
Witaj
W jakim serwisie to robiłeś??
Pozdr

Marcin

Miałem to w tolku ARL przy 114 tys, podjechałem do serwisu, rozebrali mi
całą turbine, przesmarowali przepustki bo troche były zabrudzone i
wymienili
siłownik co było główną przyczyną. W porównaniu do nowego układu z
turbiną,
kosztowało mnie to bardzo rozsądnie (400 zł). Niestety cały dzień wyjęty z
życiorysu, ale warto. Teraz autko śmiga jak nowe.


marcinu
22 Lut 2007, 10:37

Z tego co przekazał mi Brat to mechanik podłączył Leona pod komputer i ten
nic nieprawidłowego nie pokazał.
Przeczy cił jaki  zawór w okolicy silnika i pomogło.
Brat generalnie tankuje do pełna. Wyjątkowo jaki  czas je dził na
rezerwie. Być może jakie  paprochy zanieczy ciły "zawór" - taką tezę
postawił mechanik.


Możesz się dowiedzieć co to za zawór??



Podobne tematy:
słaby podczas jazdy bez mocy
Pobór mocy monitorów LCD?
Walka Mocy
Plany magiczne i zródla mocy
Mocy Przybywaj - Artykuł Martiniego
Mocy Przybywaj - Artykuł Martiniego
słaby podczas jazdy bez mocy