Cos mi sie tlucze w silniku Favoritki.

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.skoda

Wersja archiwalna tematu "Cos mi sie tlucze w silniku Favoritki." z grupy alt.pl.misc.samochody.skoda



pjfox
23 Cze 2004, 01:28
Hej.
Mam Favoritke '91 LPG ps. Szkodnik i cos mi sie tlucze w silniku, nie zgrzyta - jedyny odglos jaki mi sie
kojarzy to lancuszek rozrzadu, (ktorego nigdy nie slyszalem (-: tylko sobie wyobrazam).
Odglos generalnie zalezy od obrotow, ale jest dosc nieregularny - takie dziwne plumkanie...
co to moze byc?

P.S. Ile moze kosztowac wymiana uszczelki pod glowica, i wymiana sprzegla? moze bym od razu
wszystko zrobil razem w silniku...

MobyDick
23 Cze 2004, 03:52
Miałem podobny objaw , okazało się że to pompa wodna , której "koło zebate"
jest napędzane z rozrządu. Poszło po prostu łozysko.

Sorry za lamerski opis, ale nie jestem mechanikiem :)

Pozdrawiam

Moby

news.tpi.pl
23 Cze 2004, 04:54
Mi w Favorit '93 remoncik silnika (planowanie + inne drobne rzeczy kosztował
800 zl.)
niedawno po 75 tys. km musialem wymienic gaźnik bo na benzynce sie strasznie
zacinał.

Miałem podobny objaw , okazało się że to pompa wodna , której "koło
zebate"
jest napędzane z rozrządu. Poszło po prostu łozysko.

Sorry za lamerski opis, ale nie jestem mechanikiem :)

Pozdrawiam

Moby


Xeper
23 Cze 2004, 18:10

P.S. Ile moze kosztowac wymiana uszczelki pod glowica, i wymiana sprzegla?
moze bym od razu
wszystko zrobil razem w silniku...


Komplet uszczelek [pod glowice, kolektor, obudowe termostatu, pokrywe
zaworow] ok 50 -70 zl,
Planowanie glowicy [prawie zawsze konieczne, ale niech podpowie mechanik] ok
100 zl,
Robocizna ok 150 zl.

Sprzeglo kompletne [tarcza, docisk, lozysko] - ok 200 - 250 zl,
Robocizna - ok 100 - 150 zl.

Ceny sprzed 2-3 lat, ale chyba niewiele sie zmienilo...

pjfox
24 Cze 2004, 07:14
Spytam glupio - co to jest planowanie glowicy?
pantol
24 Cze 2004, 11:59

Spytam glupio - co to jest planowanie glowicy?


Kto pyta nie błądzi

planowanie głowicy - operazja frezowania głowicy w celu zwiększenia stopnia
sprężania

Xeper
24 Cze 2004, 18:00

planowanie głowicy - operazja frezowania głowicy w celu zwiększenia
stopnia
sprężania


To co napisales jest prawda, ale w przypadku wymiany uszczelki pod glowica
planowanie ma zupelnie inny cel:
1. zniwelowac "wzery" w powierzchni glow. przylegajacej do uszczelki,
2. zapewnic optymalne przyleganie glowicy do uszczelki - zwiazane posrednio
z pkt1.

To co opisales uzyskuje sie "przy okazji" :)

pantol
25 Cze 2004, 10:44

| planowanie głowicy - operazja frezowania głowicy w celu zwiększenia
stopnia
| sprężania

To co napisales jest prawda, ale w przypadku wymiany uszczelki pod glowica
planowanie ma zupelnie inny cel:
1. zniwelowac "wzery" w powierzchni glow. przylegajacej do uszczelki,
2. zapewnic optymalne przyleganie glowicy do uszczelki - zwiazane
posrednio
z pkt1.

To co opisales uzyskuje sie "przy okazji" :)


Jakby na to nie patrzeć to chodzi o szczelność, a szczelność ma wpływ na
stopień sprężania :-)))

!
25 Cze 2004, 13:53
| Spytam glupio - co to jest planowanie glowicy?

Kto pyta nie błądzi

planowanie głowicy - operazja frezowania głowicy w celu zwiększenia
stopnia
sprężania


Ja właśnie się zastanawiam nad takim zabiegiem. Rozważam to pod kątem
właśnie większego sprężania więc i chyba wyższej mocy co za tym idzie a i
zarazem lepszych osiągów czyli coś w stronę tuningu. Chciałbym się zapytać
jak jest potem z żywotnością silnika po takim zabiegu. I w ogole co się
dzieje bądź może stać przykrego bądź dobrego. mam lekkie spalanie oleju
jeżdze na mineralu i bierze mi około 200ml na 1000km a jeżdze na gazie.
Silnik ma 105tyś km a Skoda jest z roku '92.

Pozdrawiam
Wilk
favorit '92LPG

grzybu
25 Cze 2004, 14:51

| Spytam glupio - co to jest planowanie glowicy?

| Kto pyta nie błądzi

| planowanie głowicy - operazja frezowania głowicy w celu zwiększenia
stopnia
| sprężania

Ja właśnie się zastanawiam nad takim zabiegiem. Rozważam to pod kątem
właśnie większego sprężania więc i chyba wyższej mocy co za tym idzie a i
zarazem lepszych osiągów czyli coś w stronę tuningu. Chciałbym się zapytać
jak jest potem z żywotnością silnika po takim zabiegu. I w ogole co się
dzieje bądź może stać przykrego bądź dobrego. mam lekkie spalanie oleju
jeżdze na mineralu i bierze mi około 200ml na 1000km a jeżdze na gazie.
Silnik ma 105tyś km a Skoda jest z roku '92.


ja mysle nad zmiana tlokow od silnika 136 (mam 135)
moje maja wklesniecie ktorych nie maja te z 136
a silniki sie roznia tylko sprezaniem co za tmy idzie moca
136 ma ciut wieksze sprezanie wynikajace z innych tlokow ciekawe ile wymiana
kosztuje ;/
grzybu



Podobne tematy:
Problem z zakladka w Cs\'ie Favorites.
Opel Astra nie pali na zimnym silniku
Problem z silnikiem Ford Fiesta \'91
Wysokie obroty silnika po rozgrzaniu i czkawka
Problem z silnikiem: Ford Focus 1.8 Diesel 2000r.
Gasnący silnik
Silnik - uszczelki, tłoki, cylindry, podzespoły, osprzęt