Felicja 1,6 - termostat

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.skoda

Wersja archiwalna tematu "Felicja 1,6 - termostat" z grupy alt.pl.misc.samochody.skoda



Alek
8 Wrz 2005, 12:21
Hejka,

no i zaliczyłem wymianę termostatu, przy okazji  (zupełnie zbędnie niestety)
wymieniłem czujnik wentylatora chłodnicy.
Oprócz termostatu wymieniona została tez plastikowa obudowa, na której się
opiera termostat.
Do tego doszła próba wymiany płynu w chłodniczego. Mechanik spuszczał płyn
przez dolny wężyk podczepiony do chłodnicy. Niestety świeżego płynu weszło
tylko 4 litry i jest na maxa w zbiorniczku wyrównawczym, a według
dokumentacji do układu wchodzi około 6l.
    Jak spuszczać płyn, by wymienić cały? Czy też zawsze część płynu zostaje
w układzie i jego się nie da wymienić?

pozdrawiam
    Alek

---= SCSI =---
8 Wrz 2005, 13:38

Hejka,

no i zaliczyłem wymianę termostatu, przy okazji  (zupełnie zbędnie
niestety)
wymieniłem czujnik wentylatora chłodnicy.
Oprócz termostatu wymieniona została tez plastikowa obudowa, na której
się
opiera termostat.
Do tego doszła próba wymiany płynu w chłodniczego. Mechanik spuszczał
płyn
przez dolny wężyk podczepiony do chłodnicy. Niestety świeżego płynu
weszło
tylko 4 litry i jest na maxa w zbiorniczku wyrównawczym, a według
dokumentacji do układu wchodzi około 6l.
    Jak spuszczać płyn, by wymienić cały? Czy też zawsze część płynu
zostaje
w układzie i jego się nie da wymienić?


W Favorit wedlug dokumentacji jest 6l. Jak wejdzie 5l to jest ok i mozna
sie nie przejmowac :) Pewnie w Feli podobnie.

A nagrzewnice miales otwarta przy spuszczaniu?

W Fav plyn spuszcza sie z bloku silnika i z dolnego weza od chlodnicy - w
Feli masz drugi spust?

Dodam tylko, ze na starym plynie, jak i na wodzie destylowanej
(przeplukanie ukladu) wogole nie wlaczal mi sie wentylator - teraz na
petrygo podczas postoju wskazowka doszla pod czerwone pole i wentyl sie
zalaczyl (99^C) - juz chcialem recznie zalaczac :)

Pozdrawiam

jarek
9 Wrz 2005, 04:56

teraz na
petrygo podczas postoju wskazowka doszla pod czerwone pole i wentyl sie
zalaczyl (99^C) - juz chcialem recznie zalaczac :)


Nie polecam petrygo - zmień na inny (nie borygo)

Dominik
9 Wrz 2005, 04:57
jarek napisał(a):

Nie polecam petrygo - zmień na inny (nie borygo)


Tak z ciekawości- co jest nie tak z petrygo?
I jaki polecasz do Feli 1.3?

---= SCSI =---
9 Wrz 2005, 04:57

Nie polecam petrygo - zmień na inny (nie borygo)


Hmm, kurcze, duzo ludzi wlasnie z Frytkami leje petrygo...
Boryga nie bralem pod uwage, bo niby jest dla alu, ale i tak zre. Tutaj
alternatywa byl wlasnie petrygo.

A co Tobie sie dzialo przy zalanym ukladzie petrygo?

Pozdrawiam

Krzysztof B
9 Wrz 2005, 05:07

"Alek" <ale@poczta.onet.plwrote in message


Hejka,
[..]
    Jak spuszczać płyn, by wymienić cały? Czy też zawsze część płynu
zostaje
w układzie i jego się nie da wymienić?


Musisz odpalic auto na 5 sek. przy wyciagnietym wezu od chlodnicy

Krzysiek

jarek
9 Wrz 2005, 05:22

| Nie polecam petrygo - zmień na inny (nie borygo)

Hmm, kurcze, duzo ludzi wlasnie z Frytkami leje petrygo...
Boryga nie bralem pod uwage, bo niby jest dla alu, ale i tak zre. Tutaj
alternatywa byl wlasnie petrygo.

A co Tobie sie dzialo przy zalanym ukladzie petrygo?


Strzelały węże (popuszczały opaski) - ten płyn chyba "puchnie" przy
rozgrzewaniu (owszem - mogła to być wina auta, bo nowe nie było), ale też
wentylator załączał się dopiero powyżej 95`C.
Obecny Skodillac to Octavia zalana Dynagelem 2000 - koniec problemów.

---= SCSI =---
9 Wrz 2005, 07:00

Strzelały węże (popuszczały opaski) - ten płyn chyba "puchnie" przy
rozgrzewaniu (owszem - mogła to być wina auta, bo nowe nie było), ale
też
wentylator załączał się dopiero powyżej 95`C.
Obecny Skodillac to Octavia zalana Dynagelem 2000 - koniec problemów.


No troche sie rozszerza ale zbiorniczek wyrownawczy wszystko kontroluje :)
Zwroce wieksza uwage na stan wezy - choc i tak prawie co drugi dzien w
aucie maska otwarta bo cos grzebie albo sprawdzam :)

A na zalaczanie wentyla to albo mozna sposobem manualnym, albo jakis
wlacznik termiczny o nizszej temp zalaczania.

Pozdry

Jamar
9 Wrz 2005, 10:51

A nagrzewnice miałeś otwarta przy spuszczaniu?


W Feli nie ma zaworu nagrzewnicy i płyn płynie przez nią bez przerwy.
Gałkami w kabinie reguluje się jedynie rozpływy ciepłego i zimnego
powietrza.

W Fav płyn spuszcza się z bloku silnika i z dolnego węża od chłodnicy - w
Feli masz drugi spust?


Jest takie samo rozwiązanie jak w Fav.

Janusz