Pytanie laika

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.skoda

Wersja archiwalna tematu "Pytanie laika" z grupy alt.pl.misc.samochody.skoda



cacek
24 Wrz 2005, 06:24
Witam
Od pewnego czasu w silniku coś mi "brzęczy" po lewej stronie(stojąc przodem
do auta) jakby do metalowej puszki wsypać jakieś dwa-trzy małe gwoździe.
Mechanik powiedział, że to albo pompa wodna, albo pasek rozrządu(lub coś
innego, wiem że w nazwie jest "rozrządu"). Nie mam zielonego pojęcia za co
odpowiedzialne są te części. Domyślam się, że pompa za chłodzenie silnika
lub coś w tym stylu. Jakie mogą być konsekwencje nie wymienienia tych
części?
A i jeszcze nie zapytałem się mechanika czego to objaw: podczas wolnej jazdy
(20-50km/h) słychać takie rytmiczne piszczenie jakby w lewym przednim
kole.Co to może być?
żuk7
24 Wrz 2005, 13:41
Nie napisałeś jaki silnik, jaki przebieg itd. Domyślam się że masz 1.3 i to
właśnie rozrząd klepie.
cacek
24 Wrz 2005, 14:48
silnik 1.3 przebieg około 75tys. .... a co z tym kołem?
---= SCSI =---
25 Wrz 2005, 06:53

silnik 1.3 przebieg około 75tys. .... a co z tym kołem?


Najbardziej prawdopodobne:

1. lozysko
2. krzywa tarcza

Pozdrawiam

KILER
26 Wrz 2005, 17:47

Witam
Od pewnego czasu w silniku coś mi "brzęczy" po lewej stronie(stojąc
przodem
do auta) jakby do metalowej puszki wsypać jakieś dwa-trzy małe gwoździe.
Mechanik powiedział, że to albo pompa wodna, albo pasek rozrządu(lub coś
innego, wiem że w nazwie jest "rozrządu").


Możliwe, że łańcuszek rozrządu. Felicja 1.3 ma łańcuszek który się po pewnym
czasie "wyciąga" - nie ma paska.

Jakie mogą być konsekwencje nie wymienienia tych części?


Jeżeli chodzi o zerwanie łańcuszka to wolałbyś nie wiedzieć.

Dominik & Co
27 Wrz 2005, 01:24
KILER napisał(a):

Jeżeli chodzi o zerwanie łańcuszka to wolałbyś nie wiedzieć.


A są znane przypadki, że komuś się zerwał? Poważnie pytam...

Poza tym, wedle dostępnych mi informacji silnik 1.3MPI jest
bezkolizyjny, czyli gdyby nawet łańcuszek się urwał nic
się nie stanie (no, auto się zatrzyma ;-)

http://republika.pl/autofelicia/infomech.html

cacek
27 Wrz 2005, 11:31
A co jeśli to pompa wodna? Pewnie auto będzie się strasznie grzać? No i
zapomniałem dodać że to silnik SPI.
KILER
27 Wrz 2005, 17:42

Użytkownik "Dominik & Co" <Dominik.Alaszew@wytnijmniegazeta.plnapisał w
wiadomości

A są znane przypadki, że komuś się zerwał? Poważnie pytam...
Poza tym, wedle dostępnych mi informacji silnik 1.3MPI jest
bezkolizyjny, czyli gdyby nawet łańcuszek się urwał nic
się nie stanie (no, auto się zatrzyma ;-)

http://republika.pl/autofelicia/infomech.html


Powiem szczerze, że byłem pewien że od tłoków polecą zawory, może głowica
itd
Z drugiej strony nie wiem skąd autor tej strony ma takie informacje (wolę
nie testować na mojej felci tego)
Ja wymieniałem łańcuszek przy 70000km i był trochę rozciągnięty
Wcześniej dzwoniłem do servisu Skody z zapytaniem po jakim przebiegu należy
wymienić łańcuszek, w odpowiedzi usłyszałem: "Jak zacznie stukać to wtedy
należy wymienić"
Lepiej wymienić trochę wcześniej niż miałbyś nie zwrócić uwagi na stukania,
a auto stanęłoby Ci w trasie
Ale to tylko moje zdanie :)

Dominik & Co
28 Wrz 2005, 01:34
cacek napisał(a):

A co jeśli to pompa wodna? Pewnie auto będzie się strasznie grzać? No i
zapomniałem dodać że to silnik SPI.


SPI- jednopunktowy wtrysk. Akurat tu nie ma znaczenia.
Pompa jak wysiądzie, konsekwencje mogą być poważniejsze.
To nie są jakieś straszne pieniądze, można wymienić pompę i rozrząd przy
jednej okazji. Za komplet rozrządu (łańcuch, koła, podkładki) dałem w zeszłym
roku coś koło 60 zł. Pompa wody chyba 130 zł.

Miłej jazdy :-)

Dominik & Co
28 Wrz 2005, 01:38
Dominik & Co napisał(a):

roku coś koło 60 zł. Pompa wody chyba 130 zł.


Z ciekawości rzuciłem okiem na
http://www.skoda-jano.opole.pl/
(nie, żebym reklamował, tak się nawinęło ;-)

Rozrząd 45 zł, pompa wody 129 zł.
Plus oczywiście robota mechanika.

Dominik & Co
28 Wrz 2005, 01:42
KILER napisał(a):

Z drugiej strony nie wiem skąd autor tej strony ma takie informacje (wolę
nie testować na mojej felci tego)


Zrozumiałe, ja też wolę nie testować :-)
Aczkolwiek łańcuszek na pewno ciężej zerwać, niż pasek.

Lepiej wymienić trochę wcześniej niż miałbyś nie zwrócić uwagi na stukania,
a auto stanęłoby Ci w trasie
Ale to tylko moje zdanie :)


Moje też :-) Sam zresztą dałem do wymiany, bo dźwięczało.
Tym bardziej, że to nie są duże koszta.
A komfort akustyczny też ma swoją wartość :-)

cacek
28 Wrz 2005, 06:23
No co racja to racja...trzeba wymienić...pewnie bez tego brzęku od razu będe
sie czuł jakbym jechał autem wyższej klasy :) Moze jeszcze dzisiaj pojade do
kumpla i sprawdzimy czy to pompa czy rozrząd. A z tym kołem to nie
wiem...jak będzie miał czas to też tam zajrzymy(ale wątpie).
wpia
28 Wrz 2005, 07:50

Witam
Od pewnego czasu w silniku coś mi "brzęczy" po lewej stronie(stojąc
przodem
do auta) jakby do metalowej puszki wsypać jakieś dwa-trzy małe gwoździe.
Mechanik powiedział, że to albo pompa wodna, albo pasek rozrządu(lub coś
innego, wiem że w nazwie jest "rozrządu"). Nie mam zielonego pojęcia za co
odpowiedzialne są te części. Domyślam się, że pompa za chłodzenie silnika
lub coś w tym stylu. Jakie mogą być konsekwencje nie wymienienia tych
części?


Ja w F13 wymieniłem łańcuch rozrządu na ok.75kkm - mechanik stwierdził że
zaczyna być słyszalny bo się rozciągnął no i zaczęła puszczać uszczelka pod
porywą. Dodatkowo wymieniłem pompę wodną (słyhać było,że śwista). Za całość
(robota + materiały) wziął 500 zł.

Z lewej strony masz jeszcze alternator, ale nie znam ceny ew. naprawy lub
wymiany.
Jeśli ci bardziej grzechocze niż dzwoni - to może być jego łożysko, które
się mogło sypnąć od np. zbyt dużego naciągu paska.

A i jeszcze nie zapytałem się mechanika czego to objaw: podczas wolnej
jazdy
(20-50km/h) słychać takie rytmiczne piszczenie jakby w lewym przednim
kole.Co to może być?


Co do piszczenia przy wolnej jeździe, to u mnie jest taki objaw (zanika po
wdepnięciu lekkim hamulca) związany z kleszczeniem się klocków. Pojawia się
to, gdy klocki są niedokładnie wykonane, lub dostanie się syfek i je
blokuje. Warto sprawdzić po przejechaniu jakichś 10-20 km od ruszenia, czy
nie grzeje Ci się bardziej któraś felga. Oczywiście wtedy klocki się
szybciej wycierają i może wzrosnąć apetyt na paliwko.

Klocki przed montażem dobrze jest delikatnie oczyścić (pilnik, szlifierka) z
zadziorów na elementach metalowych

Miłego diagnozowania
PZDR

dropzone
3 Paź 2005, 13:33
Użytkownik "wpia" napisał:
Ja w F13 wymieniłem łańcuch rozrządu na ok.75kkm


ja robilem przy 120k, ale faktycznie byl juz slyszalny

Z lewej strony masz jeszcze alternator, ale nie znam ceny ew. naprawy lub
wymiany.


alternator w serwisie kosztuje jakies 650-700zl, a w sklepie z czesciami do
skody 350, bez negocjacji ceny, czyli w praktyce jakies 280



Podobne tematy:
Najczęstrze pytania
Napisz pytanie do psychologa
mam pytanie do starszych kolegów i koleżanek ....
Pytanie o ustawienia serwera
Wasze pytania, rozterki itd...???
Pytania od laika.
Pytania od laika.