Tajemnicze wibracje przy 130km/h

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.skoda

Wersja archiwalna tematu "Tajemnicze wibracje przy 130km/h" z grupy alt.pl.misc.samochody.skoda



DCtor
1 Sie 2005, 15:06
Witam,
mam do Szanownych Grupowiczów pytanie dotyczące problemu z moim samochodem.
Otóż przy 125 do 140 km/h przy naciśnięciu pedału "gazu" odczywalne są
wibracje na kierownicy i są one naprawd silne. Nie jestem w stanie
jednoznacznie określić osi/kierunku ich działania. Najsilniejsze są właśnie
przy 130km/h. Całkowicie ich nie ma jeśli w tym zakresie prędkości jadę
równo lub puszcze pedał gazu (hamowanie silnikiem). Ich siła też zależy od
stopnia naciśnięcia pedału gazu. Dodam oczywiście, że samochód to Octavia
TDI 110KM 2001r. hatchback. Mam już zużyte tarcze hamulcowe (rant 2mm) z
przodu, zmienione gumki na drążku stabilizatora (chyba się to tak nazywa),
opony wyważone (sprawdzone), łożysko w prawym przednim kole nowe (1 tys.
km). Samochód bezwypadkowy.
Proszę o pomoc, bo za tydzień zmieniam rozrząd i nie wiem, czy dać serwisowi
ze mnie zedrzeć jeszcze parę stów czy da się to zrobić "chałupniczo" ;-)
Piotrek
3 Sie 2005, 03:46
witam grupę

szkoda, że nikt nie ma pomysłu, bo w fabii TDI mam to samo;
mechanicy mówią, że nie ma luzów, koła powyważane i zbieżność skorygowana, a
na kierownicy lekko telepie;

jest pomysł, że niedawno porobiłem wszystko i opony muszą się ułożyć, ale
niecierpliwię się

pozdrowienia

Piotrek

nom
3 Sie 2005, 05:29

"Piotrek" <pja@aster.plwrote in message jest pomysł, że niedawno porobiłem wszystko i opony muszą się ułożyć, ale
niecierpliwię się


A jakie masz oponki?

Piotrek
3 Sie 2005, 05:59

A jakie masz oponki?

Dębice. Auto jest z drugiej ręki i już takie były. Nie chcę zmieniać od razu
bo nie bardzo mam na to pieniążki, a gumy są nienajlepsze niestety.

dcs
3 Sie 2005, 06:14

witam grupę

szkoda, że nikt nie ma pomysłu, bo w fabii TDI mam to samo;
mechanicy mówią, że nie ma luzów, koła powyważane i zbieżność skorygowana,
a
na kierownicy lekko telepie;

jest pomysł, że niedawno porobiłem wszystko i opony muszą się ułożyć, ale
niecierpliwię się

pozdrowienia

Piotrek


Podobne obiawy miałem w Feli - zdjąłem kołpaki i o dziwo pomogło.

pozdr.

dcs

Kamil
3 Sie 2005, 15:18
Użytkownik DCtor napisał, Dnia 2005-08-01 21:06:
Witam,
mam do Szanownych Grupowiczów pytanie dotyczące problemu z moim samochodem.
Otóż przy 125 do 140 km/h przy naciśnięciu pedału "gazu" odczywalne są
wibracje na kierownicy i są one naprawd silne. Nie jestem w stanie
jednoznacznie określić osi/kierunku ich działania. Najsilniejsze są właśnie
przy 130km/h. Całkowicie ich nie ma jeśli w tym zakresie prędkości jadę
równo lub puszcze pedał gazu (hamowanie silnikiem). Ich siła też zależy od
stopnia naciśnięcia pedału gazu. Dodam oczywiście, że samochód to Octavia
TDI 110KM 2001r. hatchback. Mam już zużyte tarcze hamulcowe (rant 2mm) z
przodu, zmienione gumki na drążku stabilizatora (chyba się to tak nazywa),
opony wyważone (sprawdzone), łożysko w prawym przednim kole nowe (1 tys.
km). Samochód bezwypadkowy.
Proszę o pomoc, bo za tydzień zmieniam rozrząd i nie wiem, czy dać serwisowi
ze mnie zedrzeć jeszcze parę stów czy da się to zrobić "chałupniczo" ;-)


Hehe.
Właśnie od tygodnia mnie martwi identyczny problem - dokładnie takie
same objawy, też 130 km/h.
Tylko ja mam Octavie kombi chyba tą najsłabszą TDI coś koło 90 KM (nie
bardzo sie znam).
Czy ktoś ma jeszcze inne pomysły ??
Pozdrawiam Kamil
Piotrek
3 Sie 2005, 17:03
ja tak se myślę że skoro dotyczy to nas dieslowców, to wniosek jest prosty -
coś z przodu prawdopodobnie nie wytrzymuje ciężaru, jakim jest silnik
wysokoprężny; bo koledzy benzynowcy chyba tak nie mają, co?

tylko kto znajdzie co to jest? myślałem że to te wesołe gumy się wybijają
szybko, ale u mnie ponoć są w porządku :/

Mika Hanner
4 Sie 2005, 08:52

Piotrek wrote:
ja tak se myślę że skoro dotyczy to nas dieslowców, to wniosek jest prosty -
coś z przodu prawdopodobnie nie wytrzymuje ciężaru, jakim jest silnik
wysokoprężny; bo koledzy benzynowcy chyba tak nie mają, co?

tylko kto znajdzie co to jest? myślałem że to te wesołe gumy się wybijają
szybko, ale u mnie ponoć są w porządku :/


z tymi gumami to jest tak w serwisie skody mowia
ze ok a np na stacji kontrolo pojazdow jak wstawia
na taka maszyne do sprawdzania amortyzatorow i
wejda pod samochod to mowia ze nie i komu tu
wierzyc. mi ostatnio wywazyli kola i drganie
zmalalo ale nadal wystepuje.

Trefies
4 Sie 2005, 08:52

Witam,
mam do Szanownych Grupowiczów pytanie dotyczące problemu z moim samochodem.
Otóż przy 125 do 140 km/h przy naciśnięciu pedału "gazu" odczywalne są
wibracje na kierownicy i są one naprawd silne. Nie jestem w stanie
jednoznacznie określić osi/kierunku ich działania. Najsilniejsze są właśnie
przy 130km/h. Całkowicie ich nie ma jeśli w tym zakresie prędkości jadę
równo lub puszcze pedał gazu (hamowanie silnikiem). Ich siła też zależy od
stopnia naciśnięcia pedału gazu. Dodam oczywiście, że samochód to Octavia
TDI 110KM 2001r. hatchback. Mam już zużyte tarcze hamulcowe (rant 2mm) z
przodu, zmienione gumki na drążku stabilizatora (chyba się to tak nazywa),
opony wyważone (sprawdzone), łożysko w prawym przednim kole nowe (1 tys.
km). Samochód bezwypadkowy.
Proszę o pomoc, bo za tydzień zmieniam rozrząd i nie wiem, czy dać serwisowi
ze mnie zedrzeć jeszcze parę stów czy da się to zrobić "chałupniczo" ;-)


Mam Felę i mam drgania przy 60km/h. Powodem drgań są opony Dębica Passio
165/65R13. One tak ponoć mają. Dowiedziałem się o tym od innego właściciela
Feli, który mnie zapytał o to. Tak rozwiązała się moja zagadka. Fela to nie
Oktawka, ale zbadajcie sprawę opon. Może są takiej konstrukcji, która przy
konkretnych prędkościach wprowadza rezonans i stąd te drgawki. Napiszcie
może jakich opon używacie.

WojtO
5 Sie 2005, 05:13
Proszę o pomoc, bo za tydzień zmieniam rozrząd i nie wiem, czy dać
serwisowi ze mnie zedrzeć jeszcze parę stów czy da się to zrobić
"chałupniczo" ;-)


Nie wiem czy w waszych TDI-kach coś takiego występuje ale u mnie kiedyś w
Favorit a teraz w Felicji drgania powodował luźny obciążnik na dłuższej
półosi. Może tędy droga.
Slawek
10 Sie 2005, 10:55
Witam

Ja bym szukał przyczyn w półosiach. Miałem w Peugeocie taki właśnie
przypadek i okazało się, że powstały luzy w wewnętrznym przegubie, a
wymienić niestety trzeba było całą półośkę.
Co do innych wypowiedzi potwierdzam fak drgań przy założonych oponach Dębicy
ale po pouszczeniu pedału gazu drgania nie ustają więc raczej półosie są ok.
Ostatni raz kupiłem Dębicę :-(

Pozdrawiam Sławek

Tomasz Żychiewicz
16 Sie 2005, 10:15
No, to ja mam tak samo.
TDI 90km 2003 Octavia 40kkm przebieg na Matadorach.
U mnie zauważyłem to mniej więcej po założeniu alufelg.
Przez chwilę myślałem, że to było od łożyska z przodu, które lekko już
szumiało.
Po wymianie wydawało się OK, ale jednak dalej się zdaża.
Myślę, że to wina złego wyważenia tylnych kół.
Najpierw koła wyw. mi jakiś praktykant i to spaprał, wróciłem na reklamację
i z przodu mi poprawili, a z tyłu już nie miałem czasu czekać i machnąłem
ręką.
Częsty błąd przy wyw., to brak wiedzy, że jak za dużo ciężarków wychodzi
dać, to trzeba odpowiednio przesunąć oponę względem felgi, aby ich dewiacje
wagowe ustawić możliwie przeciwlegle.

U mnie jest też przy 130km/h, lecz praktycznie jedynie przy przy spieszaniu
po górkę...tak, z górki tego nie ma :) - tłumaczę to zwiększonym naciskiem
na tylną oś(przyspieszanie i górka), co powoduje iż błędy wyważenia mocniej
przenoszą się w wibrację na karoserii.
Teoretycznie, to może i być coś z tylnym zawieszeniem...jak się tego
pozbędę, to napiszę.
Na razie nie jest tak źle i chyba do zmiany na zimowe koła poczekam.

Pozdr.

"DCtor" <kali@autograf.plwrote in message


Witam,
mam do Szanownych Grupowiczów pytanie dotyczące problemu z moim
samochodem.
Otóż przy 125 do 140 km/h przy naciśnięciu pedału "gazu" odczywalne są
wibracje na kierownicy i są one naprawd silne. Nie jestem w stanie
jednoznacznie określić osi/kierunku ich działania. Najsilniejsze są
właśnie przy 130km/h. Całkowicie ich nie ma jeśli w tym zakresie prędkości
jadę równo lub puszcze pedał gazu (hamowanie silnikiem). Ich siła też
zależy od stopnia naciśnięcia pedału gazu. Dodam oczywiście, że samochód
to Octavia TDI 110KM 2001r. hatchback. Mam już zużyte tarcze hamulcowe
(rant 2mm) z przodu, zmienione gumki na drążku stabilizatora (chyba się to
tak nazywa), opony wyważone (sprawdzone), łożysko w prawym przednim kole
nowe (1 tys. km). Samochód bezwypadkowy.
Proszę o pomoc, bo za tydzień zmieniam rozrząd i nie wiem, czy dać
serwisowi ze mnie zedrzeć jeszcze parę stów czy da się to zrobić
"chałupniczo" ;-)

--
Vive valeque
DCtor z Red Paskiem '89 EX500
Octavia TDi 110KM 2001


Tomasz Żychiewicz
16 Sie 2005, 10:17
...aha, i opony Matadory też już się nieco głośne zrobiły, więc to może być
i od nich...

"Tomasz Żychiewicz" <tzychiew@gazeta.plwrote in message


No, to ja mam tak samo.
TDI 90km 2003 Octavia 40kkm przebieg na Matadorach.
U mnie zauważyłem to mniej więcej po założeniu alufelg.
Przez chwilę myślałem, że to było od łożyska z przodu, które lekko już
szumiało.
Po wymianie wydawało się OK, ale jednak dalej się zdaża.
Myślę, że to wina złego wyważenia tylnych kół.
Najpierw koła wyw. mi jakiś praktykant i to spaprał, wróciłem na
reklamację i z przodu mi poprawili, a z tyłu już nie miałem czasu czekać i
machnąłem ręką.
Częsty błąd przy wyw., to brak wiedzy, że jak za dużo ciężarków wychodzi
dać, to trzeba odpowiednio przesunąć oponę względem felgi, aby ich
dewiacje wagowe ustawić możliwie przeciwlegle.

U mnie jest też przy 130km/h, lecz praktycznie jedynie przy przy
spieszaniu po górkę...tak, z górki tego nie ma :) - tłumaczę to
zwiększonym naciskiem na tylną oś(przyspieszanie i górka), co powoduje iż
błędy wyważenia mocniej przenoszą się w wibrację na karoserii.
Teoretycznie, to może i być coś z tylnym zawieszeniem...jak się tego
pozbędę, to napiszę.
Na razie nie jest tak źle i chyba do zmiany na zimowe koła poczekam.

Pozdr.

"DCtor" <kali@autograf.plwrote in message
| Witam,
| mam do Szanownych Grupowiczów pytanie dotyczące problemu z moim
| samochodem.
| Otóż przy 125 do 140 km/h przy naciśnięciu pedału "gazu" odczywalne są
| wibracje na kierownicy i są one naprawd silne. Nie jestem w stanie
| jednoznacznie określić osi/kierunku ich działania. Najsilniejsze są
| właśnie przy 130km/h. Całkowicie ich nie ma jeśli w tym zakresie
| prędkości jadę równo lub puszcze pedał gazu (hamowanie silnikiem). Ich
| siła też zależy od stopnia naciśnięcia pedału gazu. Dodam oczywiście, że
| samochód to Octavia TDI 110KM 2001r. hatchback. Mam już zużyte tarcze
| hamulcowe (rant 2mm) z przodu, zmienione gumki na drążku stabilizatora
| (chyba się to tak nazywa), opony wyważone (sprawdzone), łożysko w prawym
| przednim kole nowe (1 tys. km). Samochód bezwypadkowy.
| Proszę o pomoc, bo za tydzień zmieniam rozrząd i nie wiem, czy dać
| serwisowi ze mnie zedrzeć jeszcze parę stów czy da się to zrobić
| "chałupniczo" ;-)

| --
| Vive valeque
| DCtor z Red Paskiem '89 EX500
| Octavia TDi 110KM 2001




Podobne tematy:
TAJEMNICZA EUROPA - irlandzki spektakl taneczny
Tajemnice obrazów Da Vinci
Marzenia senne. Tajemna symbolika snów
TAJEMNICZA EUROPA - irlandzki spektakl taneczny
Tajemnice Direct Panelu
Tajemnica spowiedzi
Gothic: Mroczne Tajemnice