temperatura silnik

Kategoria: alt.pl.misc.samochody.skoda

Wersja archiwalna tematu "temperatura silnik" z grupy alt.pl.misc.samochody.skoda



Witek M.
17 Lip 2003, 09:10
Na wskaźniku temperatury

płynu chłodzącego nie ma podanych temperatur, czy ktoś mógłby mi
powiedzieć
jak temperatura jest, jeżeli wskaźnik jest w połowie, wchodzi na białe
pole
i wchodzi na czerwone pole?


pole białe - zakres temperatur 75-105
pole czerwone - zakres 105-120
cała skala - 40-120

I jeszcze jedno pytanko: wskaźnik paliwa zawyża ilość paliwa; czy to jest
zepsuty sam wskaźnik, czy też urządzenie pomiarowe w baku?


- uszkodzony pływak
- źle wygięte ramię pływaka
- źle wyregulowany opornik pływaka

I jeszcze jedno pytanko: przy prędkości 110-120km/h mja Favoritka zaczyna
nabierać wibracji, bardzo mocno trzęsie kierownicą. Wyważyłem wszystkie
koła
i felgi i dalej takie coś sie dzieje. Od czego to może być. Czy przyczyną
tego może być poluzowana śrubka przy prowadnicy klocków hamulcowych (koło
strasznie bije na wybojach).


- luzy w przegubach drążków?
- wykrzywiona tarcza hamulcowa? chociaż to powinno się wyczuć przy lekkim
hamowaniu na małych prędkościach.

Pozdr
Witek

Profil1
17 Lip 2003, 09:39
jesli chodzi o temperature silnika to w normalnej eksploatacji trzyma sie
temperatura w zakresie jednej trzeciej zielonego pola liczac od dolu mowiac
tak obrazowo bo mysle ze o to przedewszystkim chodzi mialem kiedys
uszkodzony termostat w glowicy i puszczal mi goracy plyn na chlodnice,w
lecie nie mialo to wiekszego znaczenia ale w zimie palila mi faworitka 10,5
litra na sto wskaznik wchodzil mi tylko do poczatku pola zielonego,za niska
temperatura,
jesli chodzi o te wibracje przy wiekszych predkosciach,spotkalem sie z
przypadkiem w ktorym przyczyna byla uszkodzona opona,tak bywa gdy sie kupuje
opony uzywane wtedy zdarza ze sie ktoras opona ma w srodku pekniety
drut,wiadomo ze te lepsze uzywane opony pochodza z wypadkow a wiadomo ze
ktoras z opon w czasie wypadku moze zostac uszkodzona,
wskaznik paliwa tez mi w skodzie fiksuje to chyba juz standart w tym
samochodzie
no to powodzenia
Mam kilka pytanek.
Czy ktoś mi może powiedzieć jaki wpływ na silnik ma jazda przy niższej
temperaturze płynu chłodzącego w Skodzie Favorit? Na wskaźniku temperatury
płynu chłodzącego nie ma podanych temperatur, czy ktoś mógłby mi
powiedzieć
jak temperatura jest, jeżeli wskaźnik jest w połowie, wchodzi na białe
pole
i wchodzi na czerwone pole?
I jeszcze jedno pytanko: wskaźnik paliwa zawyża ilość paliwa; czy to jest
zepsuty sam wskaźnik, czy też urządzenie pomiarowe w baku?
I jeszcze jedno pytanko: przy prędkości 110-120km/h mja Favoritka zaczyna
nabierać wibracji, bardzo mocno trzęsie kierownicą. Wyważyłem wszystkie
koła
i felgi i dalej takie coś sie dzieje. Od czego to może być. Czy przyczyną
tego może być poluzowana śrubka przy prowadnicy klocków hamulcowych (koło
strasznie bije na wybojach).

Za informacje serdeczne dzięki.

pozdrawiam
mkuba79


mkuba79
22 Lip 2003, 04:22
A jak sprawdzić, czy termostat działa prawidłowo?

jesli chodzi o temperature silnika to w normalnej eksploatacji trzyma sie
temperatura w zakresie jednej trzeciej zielonego pola liczac od dolu
mowiac
tak obrazowo bo mysle ze o to przedewszystkim chodzi mialem kiedys
uszkodzony termostat w glowicy i puszczal mi goracy plyn na chlodnice,w
lecie nie mialo to wiekszego znaczenia ale w zimie palila mi faworitka
10,5
litra na sto wskaznik wchodzil mi tylko do poczatku pola zielonego,za
niska
temperatura,
jesli chodzi o te wibracje przy wiekszych predkosciach,spotkalem sie z
przypadkiem w ktorym przyczyna byla uszkodzona opona,tak bywa gdy sie
kupuje
opony uzywane wtedy zdarza ze sie ktoras opona ma w srodku pekniety
drut,wiadomo ze te lepsze uzywane opony pochodza z wypadkow a wiadomo ze
ktoras z opon w czasie wypadku moze zostac uszkodzona,
wskaznik paliwa tez mi w skodzie fiksuje to chyba juz standart w tym
samochodzie
no to powodzenia
| Mam kilka pytanek.
| Czy ktoś mi może powiedzieć jaki wpływ na silnik ma jazda przy niższej
| temperaturze płynu chłodzącego w Skodzie Favorit? Na wskaźniku
temperatury
| płynu chłodzącego nie ma podanych temperatur, czy ktoś mógłby mi
powiedzieć
| jak temperatura jest, jeżeli wskaźnik jest w połowie, wchodzi na białe
pole
| i wchodzi na czerwone pole?
| I jeszcze jedno pytanko: wskaźnik paliwa zawyża ilość paliwa; czy to
jest
| zepsuty sam wskaźnik, czy też urządzenie pomiarowe w baku?
| I jeszcze jedno pytanko: przy prędkości 110-120km/h mja Favoritka
zaczyna
| nabierać wibracji, bardzo mocno trzęsie kierownicą. Wyważyłem wszystkie
koła
| i felgi i dalej takie coś sie dzieje. Od czego to może być. Czy
przyczyną
| tego może być poluzowana śrubka przy prowadnicy klocków hamulcowych
(koło
| strasznie bije na wybojach).

| Za informacje serdeczne dzięki.

| pozdrawiam
| mkuba79


Muzzy
22 Lip 2003, 07:32

A jak sprawdzić, czy termostat działa prawidłowo?


Jak sie silnik nagrzeje ciutke powyzej "srodka normy" to wtedy powinien
otworzyc sie termostat i doplyw zimnego plynu powinien nagle ochlodzic
silnik duzo ponizej tego "srodka normy". Po tym widac ze dziala i widac
kiedy dziala.
Nie wiem czy to jest dosc jasne ale niestety nie umiem rysowac w ascii:
pozdrawiam
Muzzy

Witek M.
22 Lip 2003, 15:31

Jak sie silnik nagrzeje ciutke powyzej "srodka normy" to wtedy powinien
otworzyc sie termostat i doplyw zimnego plynu powinien nagle ochlodzic
silnik duzo ponizej tego "srodka normy". Po tym widac ze dziala i widac


No i jak już się termostat otworzy to przede wszystkim puszcza płyn na duży
obieg, czyli będziesz miał gorące rury wchodzące do chłodnicy

Pozdr
Witek

Refix
23 Lip 2003, 12:36

A jak sprawdzić, czy termostat działa prawidłowo?


Najlepiej wymontowac, wrzucić do jakiegoś naczynia z wodą i postawić
na piecyku obserwując kiedy nastąpi otwarcie (czy wogóle nastąpi) i na
jaką szerokość. Dobrze jest mieć termometr na zakres powyżej 100`C
wtedy będziesz widział w jakiej tmp.następuje uchylenie termostatu
i w jakiej jego całkowite otwarcie. Po demontażu będziesz mógł również
stwierdzić czy termostat nie jest przypadkiem uchylony co powoduje jazdę
przez dość długi czas na niskiej tmp. silnika.
    pozdrawiam
     -= Refix =-

Skoda Felicja 1,3 '99 LPG

Profil1
24 Lip 2003, 17:38
jak sprawdzic dzialanie termostatu? to jest dosc proste
robilem to juz to moge podpowiedziec
po pierwsze po wymontowaniu trzeba sprawdzic czy nie przepuszcza,po prostu
bedzie nie zamkniety w temperaturze otoczenia,po drugie rzuc go do wrzatku
momentalnie musi sie otworzyc tam jest bimetal od razu zareaguje,jezeli nie
spelnia tych warunkow to jest uszkodzony,najlepszym testem byla zima mialem
caly czas
goraca chlodnice troche mnie to kosztowalo bo faworka mi wtedy palila 10,5
litra na setke
pozdrowionka
A jak sprawdzić, czy termostat działa prawidłowo?

| jesli chodzi o temperature silnika to w normalnej eksploatacji trzyma
sie
| temperatura w zakresie jednej trzeciej zielonego pola liczac od dolu
mowiac
| tak obrazowo bo mysle ze o to przedewszystkim chodzi mialem kiedys
| uszkodzony termostat w glowicy i puszczal mi goracy plyn na chlodnice,w
| lecie nie mialo to wiekszego znaczenia ale w zimie palila mi faworitka
10,5
| litra na sto wskaznik wchodzil mi tylko do poczatku pola zielonego,za
niska
| temperatura,
| jesli chodzi o te wibracje przy wiekszych predkosciach,spotkalem sie z
| przypadkiem w ktorym przyczyna byla uszkodzona opona,tak bywa gdy sie
kupuje
| opony uzywane wtedy zdarza ze sie ktoras opona ma w srodku pekniety
| drut,wiadomo ze te lepsze uzywane opony pochodza z wypadkow a wiadomo ze
| ktoras z opon w czasie wypadku moze zostac uszkodzona,
| wskaznik paliwa tez mi w skodzie fiksuje to chyba juz standart w tym
| samochodzie
| no to powodzenia
| | | Mam kilka pytanek.
| Czy ktoś mi może powiedzieć jaki wpływ na silnik ma jazda przy niższej
| temperaturze płynu chłodzącego w Skodzie Favorit? Na wskaźniku
temperatury
| płynu chłodzącego nie ma podanych temperatur, czy ktoś mógłby mi
| powiedzieć
| jak temperatura jest, jeżeli wskaźnik jest w połowie, wchodzi na białe
| pole
| i wchodzi na czerwone pole?
| I jeszcze jedno pytanko: wskaźnik paliwa zawyża ilość paliwa; czy to
jest
| zepsuty sam wskaźnik, czy też urządzenie pomiarowe w baku?
| I jeszcze jedno pytanko: przy prędkości 110-120km/h mja Favoritka
zaczyna
| nabierać wibracji, bardzo mocno trzęsie kierownicą. Wyważyłem
wszystkie
| koła
| i felgi i dalej takie coś sie dzieje. Od czego to może być. Czy
przyczyną
| tego może być poluzowana śrubka przy prowadnicy klocków hamulcowych
(koło
| strasznie bije na wybojach).

| Za informacje serdeczne dzięki.

| pozdrawiam
| mkuba79


Refix
24 Lip 2003, 17:45
momentalnie musi sie otworzyc tam jest bimetal od razu zareaguje,jezeli nie
spelnia tych warunkow to jest uszkodzony,najlepszym testem byla zima mialem


...tak kwoli sprostowania, w termostacie nie ma bimetalu tylko steryna czyli wosk.

    pozdrawiam
     -= Refix =-



Podobne tematy:
Opel Astra nie pali na zimnym silniku
Problem z silnikiem Ford Fiesta \'91
Wysokie obroty silnika po rozgrzaniu i czkawka
Problem z silnikiem: Ford Focus 1.8 Diesel 2000r.
Gasnący silnik
Silnik - uszczelki, tłoki, cylindry, podzespoły, osprzęt
Chłodzenie silnika Iveco