Ocieplanie styropianem

Kategoria: Budowanie i remontowanie domow i mieszkan.

Wersja archiwalna tematu "Ocieplanie styropianem" z grupy pl.misc.budowanie



Wojtek
18 Wrz 2002, 07:02
Mam kilka pytań dotyczących tego tematu. Mam w planach ocieplenie mojego
domu z suporeksu (24 cm) styropianem o grubości 12cm, na to przyjdzie
oczywiście odpowiedni tynk (ale to na wiosnę).
Czy wykonując ocieplenie 12cm kładzie się po prostu płytę 12cm czy może robi
się dwie warstwy po 6cm na zakładkę?
Czy można kupić płyty styropianowe z gotową zakładką, coś jak pióro-wpust?
Jaki powinien być typ styropianu (FS-15)?
Ile u Was kosztują takie płyty styropianowe?
Na co należy zwrócić szczególną uwagę kupując styropian i montując
ocieplenie?
Pozdrawiam
Wojtek
Sylwek
18 Wrz 2002, 07:52

Mam kilka pytań dotyczących tego tematu. Mam w planach ocieplenie mojego
domu z suporeksu (24 cm) styropianem o grubości 12cm, na to przyjdzie
oczywiście odpowiedni tynk (ale to na wiosnę).
Czy wykonując ocieplenie 12cm kładzie się po prostu płytę 12cm czy może
robi
się dwie warstwy po 6cm na zakładkę?
proponuję przekalkulować podwójna warstwe  - dojdzie sporo kleju i wzrośnie


ciężar, powierzchni docieplajacej (należy również mocować kołeczkami +-
4szt/m2), możnukładać jedną warstwe a pewne niedociągnięcia zwiazane z
brakiem możliwości równomiernego ułożenia skorygować pianką poliuretanową.
Ale raczej pierwsz wersja  mądrzejsza chyba ze jeszcze jakiś diabeł tam tkwi
...??
Czy można kupić płyty styropianowe z gotową zakładką, coś jak pióro-wpust?
można są o jakieś  2,5 zł za m2 droższe od zwykłego(tzw. styropian


frezowany)  ale przy jego układaniu ze wzgledu  na strone zakładek (coś jak
w blachodachówkach) dochodzi całkiem całkiem odpadu

Jaki powinien być typ styropianu (FS-15)?


Bezapelacyjnie FS - 15  i  to sezonowany 2-3 m-ce od produkcji, twardszy
zupełnie zbędny i drogi.
Ile u Was kosztują takie płyty styropianowe?
Na co należy zwrócić szczególną uwagę kupując styropian i montując
ocieplenie?


A styropian dobrze porównać  dotykiem różnych firm tą sama gęstość  (FS 15),
jak trzyma się kupy granulat , twardość. Podobno dobry ma Styrpolin  Janów
Podlaski i Styropol - chyba Starachowice albo Kielce (do .spr)
Jak wszedzie dokładność, solidność wykonawcy, no i żeby nie układali przy -
5* C , stosowali listwy narozne  jak w " książkach piszą"
Pozdrawiam
Wojtek


Adam M.
18 Wrz 2002, 09:04

Wojtek napisał(a):

Mam kilka pytań dotyczących tego tematu. Mam w planach ocieplenie mojego
domu z suporeksu (24 cm) styropianem o grubości 12cm


....

Do tego nadaje sie styropian FS 15, zamiast na pioro i wpust poszukaj
frezowanego. Zaplacisz ponad 100 /m3.

pozdro
Adam M.

Agnieszka Biernacka
18 Wrz 2002, 12:16

"Yann"  wrote in message
Styropian nie powinien być świeży, tylko co najmniej miesięczny
(licząc od daty produkcji)


Czemu nie moze byc swiezy? Troche mnie zmartwiles, bo wlasnie czekam na
styropian prosto z fabryki i maja go klasc od poniedzialku...

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

Piotr
18 Wrz 2002, 14:54
Jesli nawet nie 3 miesiace... Chodzi o odparowanie resztek rozpuszczalnika i
nabranie przez styropian ostatecznych ksztaltow

Cena - termoorganika z frezem lub bez ponizej 100 zl (bez frezu 93, z frezem
jakies 96) - kupowany w I kwartale br. (przed sezonem)

Edyta

"Agnieszka Biernacka" <a@agna.com.plwrote in message


"Yann"  wrote in message

| Styropian nie powinien być świeży, tylko co najmniej miesięczny
| (licząc od daty produkcji)

Czemu nie moze byc swiezy? Troche mnie zmartwiles, bo wlasnie czekam na
styropian prosto z fabryki i maja go klasc od poniedzialku...

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka


Emilus
18 Wrz 2002, 17:14

Mam kilka pytań dotyczących tego tematu. Mam w planach ocieplenie mojego
domu z suporeksu (24 cm) styropianem o grubości 12cm, na to przyjdzie
oczywiście odpowiedni tynk (ale to na wiosnę).
Czy wykonując ocieplenie 12cm kładzie się po prostu płytę 12cm czy może
robi
się dwie warstwy po 6cm na zakładkę?
Czy można kupić płyty styropianowe z gotową zakładką, coś jak pióro-wpust?
Jaki powinien być typ styropianu (FS-15)?
Ile u Was kosztują takie płyty styropianowe?
Na co należy zwrócić szczególną uwagę kupując styropian i montując
ocieplenie?
Pozdrawiam
Wojtek


Jak na suporex dawaj kołki na narożach budynku więcej ze względu na
zawirowania powietrza i odrywanie, styropian jak już wspominano musi byc
wysezonowany bo troche się skurczy. Brygada oprócz placków kleju powinna
jeszcze zrobić ramkę na krawędzi płyty po to aby wiatr nie hulał pod płytami
i siatke muszą nakładac na warstwę kleju, bo ostatni widziałem jak rozwinęli
siatkę i wcierali w nią klej. Jeszcze jedna uwaga dobra siatka po zagięciu i
pociągnięciu po zgięciu paznokciem przy próbie rozerwania nie puści polini
zgięcia, słaba puści. Jeżeli nie ocieplasz piwnicy to warstwe ocieplenia
przedłuż do dołu około 20-30cm poniżej wieńca stropu nad piwnicą aby
wyeliminować mostki termiczne. Powodzenia

Mike
19 Wrz 2002, 05:51
Czy budynek ocieplony styropianem na pioro i wpust nie zrobi sie
termosem ? Moj wykonawca mowi ze wtedy w naroznikach budynku bedzie
sie zbierac wilgoc.
BTW, Co to znaczy frezowany ? Czy to nie to samo co pioro i wpust ?
Mike

wrote:

Wojtek napisał(a):

| Mam kilka pytań dotyczących tego tematu. Mam w planach ocieplenie mojego
| domu z suporeksu (24 cm) styropianem o grubości 12cm
....

Do tego nadaje sie styropian FS 15, zamiast na pioro i wpust poszukaj
frezowanego. Zaplacisz ponad 100 /m3.

pozdro
Adam M.


Tomasz Łukowski
19 Wrz 2002, 08:51

----- Original Message -----
From: "Mike" <kokosal@poczta.onet.pl

Czy budynek ocieplony styropianem na pioro i wpust nie zrobi sie
termosem ?


jesli pytasz czy mozna porzadnie zaizolowac sciany takim styropianem to
oczywiscie tak

Moj wykonawca mowi ze wtedy w naroznikach budynku bedzie
sie zbierac wilgoc.


Zmien wykonawce albo przynajmniej zrob mu krotkie szkolenie. Wilgoc zbiera
sie w miejscach ktore sa slabo izolowane i dlatego sciany trzeba porzadnie
izolowac a wilgoc usuwac poprzez wentylacje

BTW, Co to znaczy frezowany ? Czy to nie to samo co pioro i wpust ?


Moze oznaczac to samo, moze oznaczac styropian do ogrzewania podlogowego
albo styropian ekstrudowany do izolacji fundamentow z rowkami do
odprowadzania wody albo jeszcze cos innegp :-)
Tomek

Adam M.
20 Wrz 2002, 04:08

Tomasz Łukowski napisał(a):

----- Original Message -----
From: "Mike" <kokosal@poczta.onet.pl

| Czy budynek ocieplony styropianem na pioro i wpust nie zrobi sie
| termosem ?
jesli pytasz czy mozna porzadnie zaizolowac sciany takim styropianem to
oczywiscie tak

| Moj wykonawca mowi ze wtedy w naroznikach budynku bedzie
| sie zbierac wilgoc.
Zmien wykonawce albo przynajmniej zrob mu krotkie szkolenie. Wilgoc zbiera
sie w miejscach ktore sa slabo izolowane i dlatego sciany trzeba porzadnie
izolowac a wilgoc usuwac poprzez wentylacje

| BTW, Co to znaczy frezowany ? Czy to nie to samo co pioro i wpust ?
Moze oznaczac to samo, moze oznaczac styropian do ogrzewania podlogowego
albo styropian ekstrudowany do izolacji fundamentow z rowkami do
odprowadzania wody albo jeszcze cos innegp :-)
Tomek


Popieram przedpiszce ;) (przeciez nie przedmowce) w 100 procentach.
Frezowany jest to taki:     ________
                           |_       |__
                             |_________|

Juz chyba wszystko jasne, tak jakby skleic dwie plyty styropianu.
pozdro
Adam M.

D N
22 Wrz 2002, 17:30

Tomasz ?ukowski wrote:
----- Original Message -----
From: "Mike" <kokosal@poczta.onet.pl

| Czy budynek ocieplony styropianem na pioro i wpust nie zrobi sie
| termosem ?

jesli pytasz czy mozna porzadnie zaizolowac sciany takim styropianem to
oczywiscie tak

| Moj wykonawca mowi ze wtedy w naroznikach budynku bedzie
| sie zbierac wilgoc.

Zmien wykonawce albo przynajmniej zrob mu krotkie szkolenie. Wilgoc zbiera
sie w miejscach ktore sa slabo izolowane i dlatego sciany trzeba porzadnie
izolowac a wilgoc usuwac poprzez wentylacje

| BTW, Co to znaczy frezowany ? Czy to nie to samo co pioro i wpust ?

Moze oznaczac to samo, moze oznaczac styropian do ogrzewania podlogowego
albo styropian ekstrudowany do izolacji fundamentow z rowkami do
odprowadzania wody albo jeszcze cos innegp :-)
Tomek


To niezupelnie tak. Wykonawca ma duzo racji. Jedna z podstawaowych wad

dzisiejszych budynkow ocieplanych styropianem sa warstwy nieprzepuszczajace

wilgoci w scianach. Taka warstwa moze tez byc sam styropian, jezeli jest zbyt

szczelnie polozony. Naturalna praca sciany winno byc przenikanie wilgoci, ktore

w normalnych warunkach klimatycznych odbywa sie z reguly od srodka na zewnatrz

(wilgoc wnika w sciane i jest w naturalny sposob odprowadzana na zewnatrz)

Dzisiejsze metody mocowania styropianu na kleje, sposoby ukladania
styropiany bardzo szczelne i tynki nie przepuszczajace wilgoci (np.
akrylowe) powoduja zatrzymywanie wilgoci w pomieszczeniach, co powoduje
jej skraplanie na scianach, a w nastepstwie rozwoj plesni. I malo
skuteczne sa wtedy takie sposoby jak wietrzenie pomieszczenia.

pozdrowienia, D.N.

Witek Prytek
23 Wrz 2002, 03:12

Tomasz ?ukowski wrote:

| ----- Original Message -----
| From: "Mike" <kokosal@poczta.onet.pl

| Czy budynek ocieplony styropianem na pioro i wpust nie zrobi sie
| termosem ?

| jesli pytasz czy mozna porzadnie zaizolowac sciany takim styropianem to
| oczywiscie tak

| Moj wykonawca mowi ze wtedy w naroznikach budynku bedzie
| sie zbierac wilgoc.

| Zmien wykonawce albo przynajmniej zrob mu krotkie szkolenie. Wilgoc
zbiera
| sie w miejscach ktore sa slabo izolowane i dlatego sciany trzeba
porzadnie
| izolowac a wilgoc usuwac poprzez wentylacje

| BTW, Co to znaczy frezowany ? Czy to nie to samo co pioro i wpust ?

| Moze oznaczac to samo, moze oznaczac styropian do ogrzewania podlogowego
| albo styropian ekstrudowany do izolacji fundamentow z rowkami do
| odprowadzania wody albo jeszcze cos innegp :-)
| Tomek

To niezupelnie tak. Wykonawca ma duzo racji. Jedna z podstawaowych wad

dzisiejszych budynkow ocieplanych styropianem sa warstwy
nieprzepuszczajace

wilgoci w scianach. Taka warstwa moze tez byc sam styropian, jezeli jest
zbyt

szczelnie polozony. Naturalna praca sciany winno byc przenikanie wilgoci,
ktore

w normalnych warunkach klimatycznych odbywa sie z reguly od srodka na
zewnatrz

(wilgoc wnika w sciane i jest w naturalny sposob odprowadzana na zewnatrz)

Dzisiejsze metody mocowania styropianu na kleje, sposoby ukladania
styropiany bardzo szczelne i tynki nie przepuszczajace wilgoci (np.
akrylowe) powoduja zatrzymywanie wilgoci w pomieszczeniach, co powoduje
jej skraplanie na scianach, a w nastepstwie rozwoj plesni. I malo
skuteczne sa wtedy takie sposoby jak wietrzenie pomieszczenia.


Dyfuzja pary wodnej przez sciany to dla budynków ocieplonych styropianem
okolo 1.5%, a dla ocieplenia welna mineralna okolo 3%. Przy budynkach
jednowarstwowych jest troche lepiej ale niewiele.

Moral: z czego bys nie budowal, jak nie bedzie dobrej wentylacji
nawiewno-wywiewnej (samo wietrzene i okna z mikrowentylacja niewystarcza) to
bedziesz mial grzyba.