diodowy miernik napiecia w akumulatorze-co i jak

Kategoria: Urzadzenia elektroniczne od srodka.

Wersja archiwalna tematu "diodowy miernik napiecia w akumulatorze-co i jak" z grupy pl.misc.elektronika



Marek
27 Lip 2004, 18:30
Witam serdecznie.
Mam pytanko czy ktos z listy moglby mi pomoc (teoretycznie, najchetniej
lopatologicznie) w wytlumaczeniu jak zbudowac diodowy miernik napiecia w
akumulatorze szybowcowym 12V, zelowym. 4 diodki 4-full 2-polowka itd.
Z gory dzieki za wszelka pomoc
Z lotniczymi pozdrowieniami
M
RoMan Mandziejewicz
27 Lip 2004, 18:47
Hello Marek,

Wednesday, July 28, 2004, 12:30:26 AM, you wrote:

Mam pytanko czy ktos z listy moglby mi pomoc (teoretycznie, najchetniej
lopatologicznie) w wytlumaczeniu jak zbudowac diodowy miernik napiecia w
akumulatorze szybowcowym 12V, zelowym. 4 diodki 4-full 2-polowka itd.


Kiedy nie bardzo da się tak dokładnie określić... Poza tym - muszą być
aż 4 diody? Niedługo na Pazzegro będę wystawiał wskaźniki napięcia na
jednej diodzie (samochodowy) - będzie się zmieniał kolor. Moge zrobić
wersję dla akumulatora bez ładowania.

marektyb...@poczta.onet.pl
27 Lip 2004, 19:07

Hello Marek,

Wednesday, July 28, 2004, 12:30:26 AM, you wrote:

| Mam pytanko czy ktos z listy moglby mi pomoc (teoretycznie, najchetniej
| lopatologicznie) w wytlumaczeniu jak zbudowac diodowy miernik napiecia w
| akumulatorze szybowcowym 12V, zelowym. 4 diodki 4-full 2-polowka itd.

Kiedy nie bardzo da się tak dokładnie określić... Poza tym - muszą być
aż 4 diody? Niedługo na Pazzegro będę wystawiał wskaźniki napięcia na
jednej diodzie (samochodowy) - będzie się zmieniał kolor. Moge zrobić
wersję dla akumulatora bez ładowania.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:ro@pik-net.pl


Nie, nie musza to byc 4 diody. Tak jak piszesz, moze to byc nawet jedna dioda
zmieniajaca kolory. Rozumiem, ze dokladnie nie da sie ustalic wartosci full
polowa etc. Chodzi mi o wartosci przyblizone, ten akumululator nie jest
ladowany podczas lotu, wiec moze byc to wersja bez ladowania.
p.s.
czy da sie okreslic kolory swiecenia diod? zalezy mi na tym by byly one mocno
widoczne w silnym swietle. Swietnie sprawdza sie kolor niebieski/fiolet...
Pozdrawiam
M

Marek Dzwonnik
27 Lip 2004, 20:26
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <ro@pik-net.plnapisał w
wiadomości news:294014296.20040728004744@pik-net.pl

| Mam pytanko czy ktos z listy moglby mi pomoc (teoretycznie,
| najchetniej lopatologicznie) w wytlumaczeniu jak zbudowac diodowy
| miernik napiecia w akumulatorze szybowcowym 12V, zelowym.
Kiedy nie bardzo da się tak dokładnie określić...


Na szczęście napięcie żelówki zmienia się w przyzwoitej korelacji ze stanem
naladowania.

Naskrobałem coś takiego:
http://sp5xal.republika.pl/misc/Vaku-Pb-LM3914.PDF
z użyciem układu linijki diodowej LM3914:
http://alfa.iele.polsl.gliwice.pl/elenota/National_Semiconductor/docs...
.pdf
oraz TL431:
http://katalogi.iele.polsl.gliwice.pl/download.php?id=12123
Całkowity pobór prądu ok 20mA. Łączny koszt elementów powinien się zmieścić
w 20PLN.

Na pierwszy rzut oka powinno działać w dół co najmniej do 10V. Być może
jeszcze trochę niżej, ale nie mogę się doszukać szczegółów w pdf-ie do
LM3914.  Jeżeli musi być niżej to trzeba przeskalować dzielniki rezystorowe,
choć aku tego i tak nie przeżyje.

Uklad pozwala na wysterowanie 10diod. Zakładam, że napiecie aku może się
rozsądnie zmieniać w zakresie od 10.5 do 14.5V. Czyli
LED1  <10.5V
LED2..LED9: osiem diod rozstawionych co 0.5V
LED10:  15.0V

LED1 - IMHO powinna być krwistoczerowna a może już trupioniebieska? ;-)
LED2..LED8 - tęczowo: od czerwonej,... przez pomarańczową...  żółtą... do
zielonej
LED9: znowu czerwona?
LED10:  niebieska?  a może ultrafioletowa? ;-)

Grzegorz Kurczyk
28 Lip 2004, 02:08
Użytkownik marektyb@poczta.onet.pl napisał:

polowa etc. Chodzi mi o wartosci przyblizone, ten akumululator nie jest
ladowany podczas lotu, wiec moze byc to wersja bez ladowania.
p.s.


Witam, widzę że Kolega "z branży" :-)
Przecież radiostacja szybowcowa RS6101 ma wychyłowy wskaźnik naładowania
akumulatora (w panelu manipulatora).

Pozdrawiam
Grzegorz Kurczyk

marektyb...@poczta.onet.pl
28 Lip 2004, 02:21

Użytkownik marektyb@poczta.onet.pl napisał:

| polowa etc. Chodzi mi o wartosci przyblizone, ten akumululator nie jest
| ladowany podczas lotu, wiec moze byc to wersja bez ladowania.
| p.s.

Witam, widzę że Kolega "z branży" :-)
Przecież radiostacja szybowcowa RS6101 ma wychyłowy wskaźnik naładowania
akumulatora (w panelu manipulatora).

Pozdrawiam
Grzegorz Kurczyk


Potwierdzam, potwierdzam piekne wciskareczki to mialy taki wskaznik. Jednakze
technika ruszyla :) i szczesliwie udalo sie zamontowac Microair'a :] stad tez
bierze sie potrzeba zamontowania takiego "bajeru".
Jeszcze jednym powodem jest chec podlaczenia przeze mnie wysluzonego Magellana
315, ktory niestety w trybie podpiecia pod wszelakiej masci ACU nie pokazuje
napiecia, taka opcje ma jedynie dla zasilania z baterii. Pozostanie mi jedynie
wykonanie w miare latwej i lekkiej konstrukcji zamieniajacej 12V na 4,5V o ile
mnie pamiec nie myli, ale to juz chyba nie bedzie takie straszne.

p.s.
takie pytanko zupelnie na boczku czy uwazasz, ze ten bezpiecznik
antyprzepieciowy jest rzeczywiscie potrzebny?

marektyb...@poczta.onet.pl
28 Lip 2004, 02:27
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <ro@pik-net.plnapisał w
wiadomości news:294014296.20040728004744@pik-net.pl

| Mam pytanko czy ktos z listy moglby mi pomoc (teoretycznie,
| najchetniej lopatologicznie) w wytlumaczeniu jak zbudowac diodowy
| miernik napiecia w akumulatorze szybowcowym 12V, zelowym.

| Kiedy nie bardzo da się tak dokładnie określić...

Na szczęście napięcie żelówki zmienia się w przyzwoitej korelacji ze stanem
naladowania.

Naskrobałem coś takiego:
http://sp5xal.republika.pl/misc/Vaku-Pb-LM3914.PDF
z użyciem układu linijki diodowej LM3914:
http://alfa.iele.polsl.gliwice.pl/elenota/National_Semiconductor/docs...
.pdf
oraz TL431:
http://katalogi.iele.polsl.gliwice.pl/download.php?id=12123
Całkowity pobór prądu ok 20mA. Łączny koszt elementów powinien się zmieścić
w 20PLN.

Na pierwszy rzut oka powinno działać w dół co najmniej do 10V. Być może
jeszcze trochę niżej, ale nie mogę się doszukać szczegółów w pdf-ie do
LM3914.  Jeżeli musi być niżej to trzeba przeskalować dzielniki rezystorowe,
choć aku tego i tak nie przeżyje.

Uklad pozwala na wysterowanie 10diod. Zakładam, że napiecie aku może się
rozsądnie zmieniać w zakresie od 10.5 do 14.5V. Czyli
LED1  <10.5V
LED2..LED9: osiem diod rozstawionych co 0.5V
LED10:  15.0V

LED1 - IMHO powinna być krwistoczerowna a może już trupioniebieska? ;-)
LED2..LED8 - tęczowo: od czerwonej,... przez pomarańczową...  żółtą... do
zielonej
LED9: znowu czerwona?
LED10:  niebieska?  a może ultrafioletowa? ;-)

--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 (zwykle jako 'niewidoczny')


Hihi no to widze nie pozostaje nic innego jak znalezc odpowiednie czesci ;)
chociaz taki bajer az na 10 diodek to hehe no moze i lekka przesada ;) Ten
pseudo ultrafiolet jest niezly, bo ladnie widoczny, wiec raczej nie na ostatnia
tylko gdzies 3/4 w niskim zakresie ;) nici z info, ze acu padl jak radio juz
odmowi posluszenstwa ;)
Z tego co pamietam to w miejscowym skromnym sklepiku, to maja tylko podstawowe
barwy, poza tym jestem facetem wiec mialbym nielada problem z okreslaniem
barw.... "poprosze: czerwona...yyy...jasnoczerwona...yyy...ciemny roz ;]"itd
ROTFL :]

marektyb...@poczta.onet.pl
28 Lip 2004, 02:30

Witam, widzę że Kolega "z branży" :-)
Przecież radiostacja szybowcowa RS6101 ma wychyłowy wskaźnik naładowania
akumulatora (w panelu manipulatora).

Pozdrawiam
Grzegorz Kurczyk


A jeszcze tak do glowy mi przyszlo... w AG takie wskazniki sa na kazdym panelu,
ale poprawnie dzialaja na niewielkim odsetku takich manipulatorkow. A u Was
jak? (btw. jaki aero?)

ZeN
28 Lip 2004, 02:45

Witam serdecznie.
Mam pytanko czy ktos z listy moglby mi pomoc (teoretycznie, najchetniej
lopatologicznie) w wytlumaczeniu jak zbudowac diodowy miernik napiecia w
akumulatorze szybowcowym 12V, zelowym. 4 diodki 4-full 2-polowka itd.
Z gory dzieki za wszelka pomoc
Z lotniczymi pozdrowieniami


Nie wiem czy Cię to zadowoli, ale widziałem w sklepach motoryzacyjnych taki
miniaturowy wskaźnik napięcia (taka mała kostka ok. 2x3cm z kilkoma
diodami - nawet to mam w domu :) kosztowało dosłownie kilka zł...

Piotr

marektyb...@poczta.onet.pl
28 Lip 2004, 02:49

Nie wiem czy Cię to zadowoli, ale widziałem w sklepach motoryzacyjnych taki
miniaturowy wskaźnik napięcia (taka mała kostka ok. 2x3cm z kilkoma
diodami - nawet to mam w domu :) kosztowało dosłownie kilka zł...

Piotr


A jak taka kosteczka pokazuje napiecie? Oszukuje czy nie?
Pzdr
M

ZeN
28 Lip 2004, 02:52

A jak taka kosteczka pokazuje napiecie? Oszukuje czy nie?
Pzdr


z tego co zaobserwowałem to pokazywało co 0.5 V i nawet się sprawdzało jak
mierzyłem multimetrem... :)
chyba od 12 do 10,5 V
można tym było łatwo stwierdzić czy prawidłowo pracuje alternator ...

Piotr

marektyb...@poczta.onet.pl
28 Lip 2004, 02:51
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <ro@pik-net.plnapisał w
wiadomości news:294014296.20040728004744@pik-net.pl

| Mam pytanko czy ktos z listy moglby mi pomoc (teoretycznie,
| najchetniej lopatologicznie) w wytlumaczeniu jak zbudowac diodowy
| miernik napiecia w akumulatorze szybowcowym 12V, zelowym.

| Kiedy nie bardzo da się tak dokładnie określić...

Na szczęście napięcie żelówki zmienia się w przyzwoitej korelacji ze stanem
naladowania.

Naskrobałem coś takiego:
http://sp5xal.republika.pl/misc/Vaku-Pb-LM3914.PDF
z użyciem układu linijki diodowej LM3914:
http://alfa.iele.polsl.gliwice.pl/elenota/National_Semiconductor/docs...
.pdf
oraz TL431:
http://katalogi.iele.polsl.gliwice.pl/download.php?id=12123
Całkowity pobór prądu ok 20mA. Łączny koszt elementów powinien się zmieścić
w 20PLN.

Na pierwszy rzut oka powinno działać w dół co najmniej do 10V. Być może
jeszcze trochę niżej, ale nie mogę się doszukać szczegółów w pdf-ie do
LM3914.  Jeżeli musi być niżej to trzeba przeskalować dzielniki rezystorowe,
choć aku tego i tak nie przeżyje.

Uklad pozwala na wysterowanie 10diod. Zakładam, że napiecie aku może się
rozsądnie zmieniać w zakresie od 10.5 do 14.5V. Czyli
LED1  <10.5V
LED2..LED9: osiem diod rozstawionych co 0.5V
LED10:  15.0V

LED1 - IMHO powinna być krwistoczerowna a może już trupioniebieska? ;-)
LED2..LED8 - tęczowo: od czerwonej,... przez pomarańczową...  żółtą... do
zielonej
LED9: znowu czerwona?
LED10:  niebieska?  a może ultrafioletowa? ;-)

--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 (zwykle jako 'niewidoczny')


Przed chwilka zajrzalem do tych PDFkow ;) i troszke zawile te opisy jak dla
mnie. Mialem do czynienia z lutownica i jakas prosta elektronika, ale chyba nie
w takim stopniu ;) moze nieco bardziej lopatologicznie. Jezeli dalbys rade mile
widziane przez priv.

Roman
28 Lip 2004, 03:49

"Marek" <marektyb@poczta.onet.plwrote in message


jak zbudowac  miernik napiecia w
akumulatorze szybowcowym 12V


Skoro nie musi być diodowy, to może dasz jakiś miniaturowy wskaźniczek
wychyłowy stosowany onegdaj w magnetofonach kasetowych i niektórych radiach
(poszukać w rupieciach!).  Pobierało to tylko ok. 1mA na pełny wychył, więc
dałbyś szeregowo (dobrany) opornik ok. 12kOhm i już masz woltomierz. Odczyt
extra nawet w pełnym słońcu :-)

Powodzenia
Roman

RoMan Mandziejewicz
28 Lip 2004, 03:53
Hello Roman,

Wednesday, July 28, 2004, 9:49:16 AM, you wrote:

| jak zbudowac  miernik napiecia w
| akumulatorze szybowcowym 12V
Skoro nie musi być diodowy, to może dasz jakiś miniaturowy wskaźniczek
wychyłowy stosowany onegdaj w magnetofonach kasetowych i niektórych radiach
(poszukać w rupieciach!).  Pobierało to tylko ok. 1mA na pełny wychył, więc
dałbyś szeregowo (dobrany) opornik ok. 12kOhm i już masz woltomierz. Odczyt
extra nawet w pełnym słońcu :-)


Błąd paralaksy może być większy na małym mierniku z magnetofonu niż
różnica odczytu pomiędzy 10.5 (kompletnie rozładowany) a 11.5 (jeszcze
trochę pożyje). Zdecydowanie rozciągniecie zakresu diodą Zenera na
10V.

Roman
28 Lip 2004, 04:08

"RoMan Mandziejewicz" <ro@pik-net.plwrote in message


Zdecydowanie rozciągniecie zakresu diodą Zenera na
10V.


Czyli szeregowo z mierniczkiem: Zenerka zaporowo i opornik ok. 2k -  też mi
się to wspomniaaaaało z dawnych lat (chyba w Fiacie 125p tak było?)

Roman

RoMan Mandziejewicz
28 Lip 2004, 04:26
Hello Roman,

Wednesday, July 28, 2004, 10:08:32 AM, you wrote:

| Zdecydowanie rozciągniecie zakresu diodą Zenera na
| 10V.
Czyli szeregowo z mierniczkiem: Zenerka zaporowo i opornik ok. 2k


Na przykład.

- też mi się to wspomniaaaaało z dawnych lat (chyba w Fiacie 125p
tak było?)


Nie przypominam sobie fabrycznego wskaźnika napięcia w PF125p - ale ja
jestem stary i mam sklerozę ;-)

J. F.
28 Lip 2004, 04:33

| Skoro nie musi być diodowy, to może dasz jakiś miniaturowy wskaźniczek
| wychyłowy stosowany onegdaj w magnetofonach kasetowych i niektórych radiach
| (poszukać w rupieciach!).  Pobierało to tylko ok. 1mA na pełny wychył, więc
| dałbyś szeregowo (dobrany) opornik ok. 12kOhm i już masz woltomierz. Odczyt
| extra nawet w pełnym słońcu :-)

Błąd paralaksy może być większy na małym mierniku z magnetofonu niż
różnica odczytu pomiędzy 10.5 (kompletnie rozładowany) a 11.5 (jeszcze
trochę pożyje). Zdecydowanie rozciągniecie zakresu diodą Zenera na
10V.


Hm ... bo wiecie, najtanszy mierniczek cyfrowy to 12 czy 14 zl,
pracuje w kazdej pozycji, odporny na przeciazenia, rozdzielczosc
0.01V, pozostaje rozwiazac jeden klopot..

J.

RoMan Mandziejewicz
28 Lip 2004, 04:35
Hello J,

Wednesday, July 28, 2004, 10:33:08 AM, you wrote:

[...]

| Błąd paralaksy może być większy na małym mierniku z magnetofonu niż
| różnica odczytu pomiędzy 10.5 (kompletnie rozładowany) a 11.5 (jeszcze
| trochę pożyje). Zdecydowanie rozciągniecie zakresu diodą Zenera na
| 10V.
Hm ... bo wiecie, najtanszy mierniczek cyfrowy to 12 czy 14 zl,
pracuje w kazdej pozycji, odporny na przeciazenia, rozdzielczosc
0.01V, pozostaje rozwiazac jeden klopot..


Zasilanie miernika? Odporność na niskie temperatury? Odporność na
niskie ciśnienie powietrza? Brak podświetlenia? ;-)

A tak poważniej - cyfrowy miernik to dobra rzecz ale ma jedną wadę -
za duża dokładność i konieczność oceny wskazania. Jak ktoś potrzebuje
szybkiej oceny - jeszcze dobrze/już niedobrze - to miernik cyfrowy
słabo się nadaje.

RoMan Mandziejewicz
28 Lip 2004, 04:43
Hello Marek,

Wednesday, July 28, 2004, 2:26:25 AM, you wrote:

[...]

| miernik napiecia w akumulatorze szybowcowym 12V, zelowym.
| Kiedy nie bardzo da się tak dokładnie określić...
Na szczęście napięcie żelówki zmienia się w przyzwoitej korelacji ze stanem
naladowania.
Naskrobałem coś takiego:
http://sp5xal.republika.pl/misc/Vaku-Pb-LM3914.PDF


Ładne :-)

[...]

Na pierwszy rzut oka powinno działać w dół co najmniej do 10V. Być może
jeszcze trochę niżej, ale nie mogę się doszukać szczegółów w pdf-ie do
LM3914.  Jeżeli musi być niżej to trzeba przeskalować dzielniki rezystorowe,
choć aku tego i tak nie przeżyje.


Mam zakodowane na całe życie, żeby ołowiowych nie rozładowywać poniżej
1.8V na ogniwo...

Uklad pozwala na wysterowanie 10diod. Zakładam, że napiecie aku może się
rozsądnie zmieniać w zakresie od 10.5 do 14.5V. Czyli
LED1  <10.5V
LED2..LED9: osiem diod rozstawionych co 0.5V
LED10:  15.0V


Można spokojnie zawęzić zakres na od 10.5 do 12.5V - to będzie używane
z akumulatorem rozładowywanym a nie ładowanym.

LED1 - IMHO powinna być krwistoczerowna a może już trupioniebieska? ;-)


Trupiosina - cyan? ;-) Czyli G+B.

LED2..LED8 - tęczowo: od czerwonej,... przez pomarańczową...  żółtą... do
zielonej
LED9: znowu czerwona?
LED10:  niebieska?  a może ultrafioletowa? ;-)


Czarna! ;-D

RoMan Mandziejewicz
28 Lip 2004, 04:50
Hello marektybura,

Wednesday, July 28, 2004, 1:07:17 AM, you wrote:

[...]

| Kiedy nie bardzo da się tak dokładnie określić... Poza tym - muszą być
| aż 4 diody? Niedługo na Pazzegro będę wystawiał wskaźniki napięcia na
| jednej diodzie (samochodowy) - będzie się zmieniał kolor. Moge zrobić
| wersję dla akumulatora bez ładowania.
Nie, nie musza to byc 4 diody. Tak jak piszesz, moze to byc nawet jedna dioda
zmieniajaca kolory. Rozumiem, ze dokladnie nie da sie ustalic wartosci full
polowa etc. Chodzi mi o wartosci przyblizone, ten akumululator nie jest
ladowany podczas lotu,


Domyśliłem się :-)

wiec moze byc to wersja bez ladowania.
czy da sie okreslic kolory swiecenia diod? zalezy mi na tym by byly one mocno
widoczne w silnym swietle. Swietnie sprawdza sie kolor niebieski/fiolet...


To jest banalne urządzonko, bazujące m.in. na różnicach progów napięć
dwóch diod w jednej strukturze - czerwonej i zielonej. Kolor zmienia
się płynnie od czerwonego, przez pomarańczowy, żółty do zielonego.
Nie spotkałem na razie podwójnej diody LED z niebieskim w sensownej
cenie. Poza tym - dla niedaltonisty odróżnianie odcieni pomiędzy
czerwonym a zielonym przychodzi łatwiej niż pomiędzy czerwonym a
niebieskim. Możnaby przemyśleć żółty i niebieski ale nie widziałem
takich podwójnych LEDów.

RoMan Mandziejewicz
28 Lip 2004, 04:51
Hello marektybura,

Wednesday, July 28, 2004, 8:21:46 AM, you wrote:

[...]

Pozostanie mi jedynie wykonanie w miare latwej i lekkiej konstrukcji
zamieniajacej 12V na 4,5V o ile mnie pamiec nie myli, ale to juz
chyba nie bedzie takie straszne.


Myślę, że ważna jest sprawność - przetwornica?

[...]

Marek Dzwonnik
28 Lip 2004, 05:21
news:4f0d.00000cfa.41074ce0@newsgate.onet.pl

Przed chwilka zajrzalem do tych PDFkow ;) i troszke zawile te opisy
jak dla mnie. Mialem do czynienia z lutownica i jakas prosta
elektronika, ale chyba nie w takim stopniu ;) moze nieco bardziej
lopatologicznie. Jezeli dalbys rade mile widziane przez priv.


Oczywiście pytaj :-)   Albo na priv, albo na GG.  Niestety dzisiaj mogę być
trudno uchwytny więc pytanie skierowane na grupę  szybciej doczeka się
odpowiedzi.

marektyb...@poczta.onet.pl
28 Lip 2004, 05:40
Hello marektybura,

Wednesday, July 28, 2004, 8:21:46 AM, you wrote:

[...]

| Pozostanie mi jedynie wykonanie w miare latwej i lekkiej konstrukcji
| zamieniajacej 12V na 4,5V o ile mnie pamiec nie myli, ale to juz
| chyba nie bedzie takie straszne.

Myślę, że ważna jest sprawność - przetwornica?

[...]

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:ro@pik-net.pl


Na takie rozwiazanie pewnie trzeba bedzie sie zdecydowac. Jeszcze tylko jakies
rozsadne rozmiary zeby wyszly i prosty patent na zamontowanie w obudowie, no
ale moja juz w tym glowa

RoMan Mandziejewicz
28 Lip 2004, 05:54
Hello marektybura,

Wednesday, July 28, 2004, 11:40:52 AM, you wrote:

| Pozostanie mi jedynie wykonanie w miare latwej i lekkiej konstrukcji
| zamieniajacej 12V na 4,5V o ile mnie pamiec nie myli, ale to juz
| chyba nie bedzie takie straszne.
| Myślę, że ważna jest sprawność - przetwornica?
Na takie rozwiazanie pewnie trzeba bedzie sie zdecydowac. Jeszcze tylko jakies
rozsadne rozmiary zeby wyszly i prosty patent na zamontowanie w obudowie, no
ale moja juz w tym glowa


A jakiej mocy ma być ta przetwornica? Czyli jaki prąd będzie
pobierany?

AlexY
28 Lip 2004, 10:13
Użytkownik ZeN napisał:
[..]

chyba od 12 do 10,5 V
można tym było łatwo stwierdzić czy prawidłowo pracuje alternator ...


tylko ze alternator laduje 13,8V