Glowne linie kolejowe - pomocy !

Kategoria: Od drezyny do TGV.

Wersja archiwalna tematu "Glowne linie kolejowe - pomocy !" z grupy pl.misc.kolej



G. Firlik
12 Cze 2002, 14:22
Witam !

Na jutro musze wiedziec na geografie, ktore szlaki kolejowe sa w Polsce
najwazniejsze (najbardziej uczeszczane ?): 2 poludnikowe i 2 rownoleznikowe.
Wydaje mi sie, ze z rown. chodzi o Kunowice-Poznan-Warszawa-Terespol,
drugiego nie wiem (Bielawa-Medyka, a moze Szczecin-Terespol ?) . Z
poludniowych to juz w ogole nie mam pojecia: Kat.- Tczew, Kat.-Kuznica Biał.
czy jeszcze cos innego ?
Bede wdzieczny za pomoc - i prosze zwrocic uwage, ze jest to pytanie na
poziomie geografii w liceum, wiec chyba i odpowiedzi nie beda jakies
nietypowe.

Raz jeszcze z gory dziekuje.

Grzesiek

Marek Pawlukowicz
12 Cze 2002, 14:36

Na jutro musze wiedziec na geografie, ktore szlaki kolejowe sa w Polsce
najwazniejsze (najbardziej uczeszczane ?): 2 poludnikowe i 2
rownoleznikowe.
Wydaje mi sie, ze z rown. chodzi o Kunowice-Poznan-Warszawa-Terespol,
drugiego nie wiem


Hmm, chyba jeszcze Wroclaw-Krakow-Przemysl

poludniowych to juz w ogole nie mam pojecia: Kat.- Tczew, Kat.-Kuznica
Biał.
czy jeszcze cos innego ?


Napewno Krakow/Katowice-(CMK)-Warszawa-Gdynia, zas drugie, weglowka czyli
Katowice-Zdunska Wola-Bydgoszcz-Gdynia.

******************************************
* Pzdr, Marek Pawlukowicz     [Szczecin] *
* E-mail : mpa@wp.pl | GG : 1317273   *
* Statystyki - www.statystyki.z.pl       *
******************************************

Piotr Peszek
12 Cze 2002, 14:37

Witam !

Na jutro musze wiedziec na geografie, ktore szlaki kolejowe sa w Polsce
najwazniejsze (najbardziej uczeszczane ?): 2 poludnikowe i 2
rownoleznikowe.
Wydaje mi sie, ze z rown. chodzi o Kunowice-Poznan-Warszawa-Terespol,


dobrze - jesli chcesz zablysnac- oznaczenie E-20
drugiego nie wiem (Bielawa-Medyka, a moze Szczecin-Terespol ?) .


Zgorzelec- Wroclaw-Katowice-Krakow- Medyka [ E-30]
poludnikowe:
Swinoujscie - Szczecin-Poznan -Wroclaw-Miedzylesie [E-59]
Gdynia-Warszawa-Katowice- Zebrzydowice {E-65]
pozdrawiam

Bartosz Lukasz Radko
12 Cze 2002, 14:39

"G. Firlik" wrote:

Witam !

Na jutro musze wiedziec na geografie, ktore szlaki kolejowe sa w Polsce
najwazniejsze (najbardziej uczeszczane ?): 2 poludnikowe i 2 rownoleznikowe.
Wydaje mi sie, ze z rown. chodzi o Kunowice-Poznan-Warszawa-Terespol,
drugiego nie wiem (Bielawa-Medyka, a moze Szczecin-Terespol ?).


Bielawa? A, chodzi o Bielawe Dolna, kolo Weglinca? To tak. Przejscie
graniczne Wegliniec-Horka jest ponoc najruchliwszym na zachodniej
granicy. A wiec - Kunowice-Terespol i Wegliniec-Medyka. Nie pisz, ze
Bielawa, bo nikt nie wie, gdzie to jest, a kolejowo kojarzy sie
wylacznie z linia z Zabkowic przez Bielawe (zupelnie inna Bielawe) do
Dzierzoniowa. Nie jest to szlak najbardziej uczeszczany.

Z poludniowych to juz w ogole nie mam pojecia: Kat.- Tczew, Kat.-Kuznica Biał.
czy jeszcze cos innego ?


Uwaga - caly czas mowa jest o ruchu towarowym:
Katowice-Karsznice-Bydgoszcz-Tczew-Gdynia i Katowice-Wroclaw-Zielona
Gora-Szczecin. Chyba nietrudno zgadnac.

BR

Sebastian
12 Cze 2002, 14:39
3 klasa gimnazjum?
Proszę bardzo:
*E-20 Kunowice - Poznan - Warszawa - Terespol
*E-30 Zgorzelec - Wroclaw Gl. - Brzeg - Opole - Kedzierzyn Kozle -
Katowice -
Krakow - Medyka
*E-65 Gdynia - Warszawa - CMK - Katowice - Zebrzydowice
E-75 Warszawa - Bialystok - Kuznica Bialostocka
*E-59 Swinoujscie - Szczecin - Poznan - Wroclaw - Brzeg - Opole - Kedzierzyn
Kozle - Chalupki
C-65 Tczew - Inowroclaw - Tarnowskie Gory - Katowice
C-59 Szczecin - Zielona Gora - Wroclaw
C-20 Lowicz - Sierniewice - Pilawa - Lukow
C-30 Wroclaw - Jelcz - Opole - Strzelce Opolskie - GOP
to sa najważniejsze.
Piotr Peszek
12 Cze 2002, 14:42

Napewno Krakow/Katowice-(CMK)-Warszawa-Gdynia, zas drugie, weglowka czyli
Katowice-Zdunska Wola-Bydgoszcz-Gdynia.


weglowka [czyli C-65] to 'uzupelniacz' E-65 w ruchu przewozow
kombinowanych, w swietle umowy AGTC
podobnie 'nadodrzanka' pelni taka role w stosunku do linii E-59
oczywiscie, na pewnych odcinkach korytarze 'E' i 'C' moga sie pokrywac [np.
C-20] wychodzi z E-20 na odc. Skierniewice-Pilawa-Lukow]
zeby bylo jasne, linie 'C' sa przewidziane modernizacja do 120 km/h- ruch
tylko towarowy.

Marek Pawlukowicz
12 Cze 2002, 14:47

weglowka [czyli C-65] to 'uzupelniacz' E-65 w ruchu przewozow
kombinowanych, w swietle umowy AGTC
podobnie 'nadodrzanka' pelni taka role w stosunku do linii E-59
oczywiscie, na pewnych odcinkach korytarze 'E' i 'C' moga sie pokrywac
[np.
C-20] wychodzi z E-20 na odc. Skierniewice-Pilawa-Lukow]
zeby bylo jasne, linie 'C' sa przewidziane modernizacja do 120 km/h- ruch
tylko towarowy.


OK, ale nie chodzi tutaj o uzupelniacze, ale o najbardziej uczeszczane
szlaki.

******************************************
* Pzdr, Marek Pawlukowicz     [Szczecin] *
* E-mail : mpa@wp.pl | GG : 1317273   *
* Statystyki - www.statystyki.z.pl       *
******************************************

madcap
12 Cze 2002, 14:53

Piotr Peszek wrote:
| Napewno Krakow/Katowice-(CMK)-Warszawa-Gdynia, zas drugie, weglowka czyli
| Katowice-Zdunska Wola-Bydgoszcz-Gdynia.

weglowka [czyli C-65] to 'uzupelniacz' E-65 w ruchu przewozow
kombinowanych, w swietle umowy AGTC


Ładny mi uzupełniacz :-)

podobnie 'nadodrzanka' pelni taka role w stosunku do linii E-59
oczywiscie, na pewnych odcinkach korytarze 'E' i 'C' moga sie pokrywac [np.
C-20] wychodzi z E-20 na odc. Skierniewice-Pilawa-Lukow]
zeby bylo jasne, linie 'C' sa przewidziane modernizacja do 120 km/h- ruch
tylko towarowy.


To co, do Bydgoszczy tylko PKS-em?

Piotr Peszek
12 Cze 2002, 16:50

| OK, ale nie chodzi tutaj o uzupelniacze, ale o najbardziej uczeszczane
szlaki.


 korytarze AGC i AGTC licza sie jako calosc, jednak na niektorych odcinkach
mamy rozdzial ruchu towarowego od szybkiego pasazerskiego [te oznaczone
jako 'C'] - ja nazwalem to 'uzupelniacz'.... sorki za dezinformacje

Piotr Peszek
12 Cze 2002, 16:50

Piotr Peszek wrote:

Ładny mi uzupełniacz :-)


ale tak w zasadzie jest - CMK dla ruchu szybkiego, weglowa dla towarow

To co, do Bydgoszczy tylko PKS-em?


 do Bg pewnie nadal pasazery jezdzic beda, to oczywiste. Patrze jednak na
calosc, jako siec polaczen transeuropejskich i w niej tylko szlaki "E" maja
znaczenie w przewozach pasazerskich szybkich predkosci.

Patrzac na to, ze PKP  wywala przewozy pasaz. na odc. Inowroclaw-
Karsznice, Skierniewice-Pilawa czy Opole-Jelcz-Wroclaw dochodze do wniosku,
ze czyni to w zwiazku ze specjalizacja tych linii tylko i wylacznie w
przewozach towarowych. Chyba zbyt dosadnie decydenci kolejowi zrozumieli
dyrektywy unijne, ale niestety na to wyglada...

madcap
12 Cze 2002, 17:43

Piotr Peszek wrote:
| To co, do Bydgoszczy tylko PKS-em?

 do Bg pewnie nadal pasazery jezdzic beda, to oczywiste. Patrze jednak na
calosc, jako siec polaczen transeuropejskich i w niej tylko szlaki "E" maja
znaczenie w przewozach pasazerskich szybkich predkosci.

Patrzac na to, ze PKP  wywala przewozy pasaz. na odc. Inowroclaw-
Karsznice, Skierniewice-Pilawa czy Opole-Jelcz-Wroclaw dochodze do wniosku,
ze czyni to w zwiazku ze specjalizacja tych linii tylko i wylacznie w
przewozach towarowych.


Niekoniecznie. Także w związku ze zbyt małą frekwencją. Chociaż jak się
dobrze zastanowić, to sami do tej słabej frekwencji doprowadzili
(przynajmniej jeśli o Węglówkę chodzi)

Piotr Damer
13 Cze 2002, 03:28

Niekoniecznie. Także w związku ze zbyt małą frekwencją. Chociaż jak się
dobrze zastanowić, to sami do tej słabej frekwencji doprowadzili
(przynajmniej jeśli o Węglówkę chodzi)


Tak. Tylko, ze dzieki ich dzialaniom tej frekwencji juz nic nie bedzie w
stanie pogorszyc, gdyz bedzie zawsze rowna 0 :(( (no, zawieszenie ruchu pas.
raczej jej nie podniesie...;))
Pozdrawiam.

G. Firlik
13 Cze 2002, 09:47
Dziekuje wszystkim, ktorzy odpowiedzieli !

Pozdrawiam
Grzesiek